English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Manchester Utd. B - Rosenborg
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Johnny W
Veteran

PostPosted: 22.10.2008 10:33    Post subject: Reply with quote

http://www.tv2sporten.no/...322124.ece

Bedre enn Ranheim.
Back to top
View user's profile Send private message
Troilonge
Veteran

PostPosted: 22.10.2008 10:36    Post subject: Reply with quote

At ledelsen aldri kan fikse et bra lag å møte Mad Razz
Back to top
Johnny W
Veteran

PostPosted: 22.10.2008 10:41    Post subject: Reply with quote

Er det der sååå krise da, forutsetningene tatt i betraktning? Alle gode lag i Europa er midt i sesongen, alle gode lag i Norge er ferdige med sesongen.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 22.10.2008 11:44    Post subject: Reply with quote

Troilonge wrote:

Manchester United Reserves er ikke noe bra lag, mener du? Razz
Øystein
Veteran

PostPosted: 22.10.2008 11:49    Post subject: Reply with quote

Det er nå mye bedre enn Ranheim som vi møtte i fjor på den tiden. I tillegg har de skaffet Molde, som tross alt er et TL-lag. Synes de har gjort en god jobb jeg. Hva hadde man forventet? Barcelona?
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 22.10.2008 13:06    Post subject: Reply with quote

RBK VS Solskjær Very Happy

Spennende..

- Torgeir Børven
Back to top
mr soprano
Senior

PostPosted: 22.10.2008 13:53    Post subject: Reply with quote

når vi for første gang skal møte man u, hadde det vært litt bedre med old trafford en høstkveld kl 2045 med et returmøte på lerkendal uker senere, enn accrington lørdag kl 12..........
Back to top
Troilonge
Veteran

PostPosted: 22.10.2008 13:56    Post subject: Reply with quote

tr0ndern wrote:
Troilonge wrote:

Manchester United Reserves er ikke noe bra lag, mener du? Razz

Joda, bare kødder jeg serru. Vil tro Uniteds reserver er bedre enn Rosenborg og dermed skal det være god matching Razz

Er Solskjær fortsatt ubeseiret som trener for B-laget? Isåfall er jo dette en gylden mulighet til å knekke han Cool
Back to top
Slartibartfast
Proff

PostPosted: 22.10.2008 14:13    Post subject: Reply with quote

Dette var possitivt overraskende Very Happy
Hadde ventet meg det samme crappy opplegget som sist.
Keenoir
Legende

PostPosted: 22.10.2008 14:39    Post subject: Reply with quote

Troilonge wrote:
Joda, bare kødder jeg serru. Vil tro Uniteds reserver er bedre enn Rosenborg og dermed skal det være god matching Razz

Jeg tviler på at reservene til United er bedre enn Rosenborg ikke at jeg har fulgt reservene til United veldig nøye ,men vil tro at det hovedsakelig består av unge talenter og svært få seniorspillere. Disse talentene holder sansynligvis bra nivå ,men å tro at dem holder et høyere nivå en vårt eget seniorlag er å tro for lite på vårt eget lag. Reservene til United var heller ikke det beste reservelaget ifjor. Her er forøvrig fjorårs tabellen og den nåværende tabellen. Det er spillt lite kamper selvsagt ,men dem ligger i bunnen av deres reserveliga med 1 poeng på to kamper. I fjoråretsserie ble dem nummer 3 av 10 lag.

Tabell/Stats reserver 2007/08

Tabell/Stats reserver 2008/09
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 22.10.2008 14:54    Post subject: Reply with quote

Intet juniorlag er bedre enn Rosenborgs a-lag. Men ManUtds reserver er bedre enn Ranheims a-lag, og bedre enn Rosenborgs juniorlag.
Betydelig bedre også.
Bakklandia
Legende

PostPosted: 22.10.2008 14:58    Post subject: Reply with quote

Tja, det er slett ikke umulig at det vil dukke opp noen senirospillere hvis de trenger matchtreningen.

Rafael, Fabio, Manucho og Hargreaves er vel gode kandidater i så måte.

I tillegg er det jo folk som Darron Gibson, Possebon, Welbeck, mulignes Johnny Evans, Campbell og Eikrem (Og kanskje King) spilelre som er faste på reserverlaget, men som absolutt komemr til å få a-lagskamper i løpet av sesongen.

Unge, javel, men fulle av pågangsmot, vilje og spilleglede. Dette er den type kamper unggutta må bruke til å vise at de fortjener en sjanse på a-laget. Solskjær selv brukte to reservelagskamper på å overbevise om at han var en A-lagsmann.

Så dette er absolutt ikke et lag man skal rynke på nesen og fnyse av.
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 22.10.2008 15:02    Post subject: Reply with quote

Campbell? Tenker du da på Frazier? Han er utlånt til Tottenham, tvilsomt at han spiller Razz

- Torgeir Børven
Back to top
fysio
Junior

PostPosted: 22.10.2008 15:03    Post subject: Reply with quote

Jeg blir litt oppgitt over "lua i hånda" mentaliteten i RBK. " Dette blir en opplevelse " uttaler Tettey. På papiret og i festtalene har Rosenborg ambisjoner om å bli blant de 30 beste laga i Europa ! Vi snakker om en treningskamp mot reservelaget til Man U, på en eller annen treningsbane og ikke på Old Trafford.
Jeg håper inderlig Rosenborgspillerne har vett nok til å legge igjen autografblokka hjemme. Skal vi komme noen vei i europa må vi stå fram med hår på brøstet, og ambisjoner om at det er vi som skal skrive autografer.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 22.10.2008 15:04    Post subject: Reply with quote

Det er'n jaggu, ja. Jeg visste det var ett eller annet som ikke stemte der, men jeg kom ikke på hva det var. Wink

Men Brandao funker bra, han også.

Og bare så det er sagt: Dette er ett av verdens aller beste junioravdeligner. United er blandt de klubbene som oftets tar opp folk fra egen stall i a-lagstroppen, og ser man på hvor mange tidligere Unitid-reserver som spiller fotball på toppnivå i andre klubber, så skjønner man at det må være snakk om kvalitet.

Jeg skjønner Tettey godt, jeg.
Konesseur
Veteran

PostPosted: 22.10.2008 15:24    Post subject: Reply with quote

Dette er vel et lag på godt norsk 1. divisjons-nivå. Hverken mer eller mindre. Men til gjengjeld er de gira på en plass i 1.lags troppen og vil gi jernet. Et greit valg etter min mening.
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 22.10.2008 15:28    Post subject: Reply with quote

Nå kan det jo hende at Tettey sikter vel så mye til treningsleiren i Manchester, på Manchester Uniteds treningsanlegg, som sikkert inkluderer en tur innom Old Trafford. Om ikke a-laget spiller hjemmekamp i løpet av den uka, så får nok ManU-fan Tettey sikkert hilst på noen av heltene sine.

Treningsanlegget til Man Utd er som Tettey sier en ørliten tanke bedre enn Lade.

Selv håper jeg Newcastle-supporter Skjelbred holder seg på behørig avstand, og trår skikkelig til i kampen.
fysio
Junior

PostPosted: 22.10.2008 15:35    Post subject: Reply with quote

Bæ to da Bone! wrote:

Og bare så det er sagt: Dette er ett av verdens aller beste junioravdeligner. United er blandt de klubbene som oftets tar opp folk fra egen stall i a-lagstroppen.

Jeg skjønner Tettey godt, jeg.

Ja, på dette området har Rosenborg mye å lære av Man U. Alex Ferguson har bestandig vært flink og modig til å slippe til unge spillere. Han har gitt unge talenter tid, og tillit. Han er heller ikke redd for å sette en "stjerne" ut av laget, slik at unggutta i A-stallen får bygd opp erfaring og selvtillit.

Jeg har fulgt Rosenborg tett i over 25 år, og det er skremmende hvor mange unge talenter som har "råtnet" på RBKs reservebenk.
Til torsdagens kamp er verken ungguttene Sellin, Berbatovci eller Aas med i troppen. Jeg syns det blir merkelig å prioritere spillere som forlater Lerkendal om drøye 60 dager, framfor ungguttene som klubben har valgt å "satse" på.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 22.10.2008 15:45    Post subject: Reply with quote

Jaja det begynner faktisk å bli en stund siden det har kommet frem noen egenproduserte spillere av veldig høy kvalitet fra United Akademiet, og etter generasjonen med Neville brødrene, Giggs, Scholes og Beckham har det ikke vært det helt fantastiske. Wes Brown er selvsagt en veldig god spiller, og O'shea og Fletcher er brukbare. Spillere som Ronaldo, Rooney, Anderson eller Nani skal selvsagt ikke tas til inntekt for godt akademi arbeid siden dette er spillere som er kjøpt inn for over 100 millioner stykket. Det samme gjelder forøvrig Arsenal som igrunn kun har fått frem Cole ,men akademiet der skal heller ikke ha skryt for Clichy, Fabregas og Flamini. Selv om dem kom billig så er dem i hovedsak utviklet i moderklubbene sine og Fabregas ble ble Barcelona regelrett ranet for.

Hvis det er noen klubber i Premier League som skal ha skryt for talentarbeidet sitt er det etter min mening West Ham, Everton, Aston Villa og Manchester City som i det senere årene har fått frem mange gode unge spillere som ikke er kjøpt inn.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 22.10.2008 16:59    Post subject: Reply with quote

Troilonge wrote:

Hehe, kan garanterer deg at vi er langt bedre enn reservelaget til Manchester United. Det er jo for det meste bare juniorspillere, blant det ypperste selvfølgelig, men bør være grei skuring for et Rosenborg lag.
Back to top
Mr.Fantastico
Junior

PostPosted: 22.10.2008 17:50    Post subject: Reply with quote

mr soprano wrote:
når vi for første gang skal møte man u, hadde det vært litt bedre med old trafford en høstkveld kl 2045 med et returmøte på lerkendal uker senere, enn accrington lørdag kl 12..........

Vi møtte Utd i 92 (tror jeg), på Lerkendal. Utd ledet 2-0, men RBK utlignet med to kjappe, før Steve Bruce klinket et frispark fra 18 meter rett i krysset. Første gang jeg var på Lerkendal.
Back to top
asf
Senior

PostPosted: 22.10.2008 18:06    Post subject: Reply with quote

Keenoir: Pique kom vel også opp fra junioravdelinga til united og må vel kunne betegnes som en rimelig god spiller? Smile
Back to top
gm
Veteran

PostPosted: 22.10.2008 18:08    Post subject: Reply with quote

Rosenborg spilte meget bra i den kampen. Burde vunnet klart, men United hadde en brukbar keeper. Husker Trond Henriksen brølte " fuck you Mark Hughes " etter å ha fått en stygg albue.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 22.10.2008 18:13    Post subject: Reply with quote

asf wrote:
Keenoir: Pique kom vel også opp fra junioravdelinga til united og må vel kunne betegnes som en rimelig god spiller? Smile

Pique kom fra Barcelona Smile

- Torgeir Børven
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 22.10.2008 18:24    Post subject: Reply with quote

Jeg vil heller møte Pique enn Aarøy og tilsvarende.

Det lukter som at hamren har virkelig stilt krav til denne perioden. Ellers er jeg ganske sikker på at det hadde blitt intern treningskamp eller Ranheim.

Denne kampen vil også få opp motivasjonen litt mer enn mot et kjedelig ranheimslag.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 1 of 7

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb