English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stabæk IF
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 64, 65, 66  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Keenoir
Legende

PostPosted: 21.10.2008 11:27    Post subject: Reply with quote

Det er jo nytt system neste år så Stabæk kommer ikke til å møte storlagene før et eventuellt gruppespill, men lagene fra lavere rangerte nasjoner er ikke akkurat dårlig så Stabæk skal være dyktig og ha den nødvendige flaksen som en trenger for å kvalifisere seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Øystein
Veteran

PostPosted: 21.10.2008 11:28    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
I den andre kvalrunden møter de nok slike lag ja, men i den tredje og avgjørende er de fort oppe mot Bayern, United og desslike.

Nytt system nå, de kan ikke møte disse lagene du nevner, nei.
Back to top
Svendsea
Senior

PostPosted: 21.10.2008 11:37    Post subject: Reply with quote

Steen Jensen:
Quote:
- Men bare det å kunne invitere disse motstanderne til vår Telenor Arena, vårt kunstgress og la dem oppleve vår måte å spille fotball på, er stort.

Får de i det hele tatt lov av Uefa da? De måtte jo legge gress i Moskva når finalen ble spilt. Tillater Uefa kunstgress i champions league?
2mas
Sjef

PostPosted: 21.10.2008 12:14    Post subject: Reply with quote

Spartak har spilt flere CL-sesonger på kunstgresset.

UEFA drev ordentlig dobbeltsidig spill med banedekket i Moskva: På den ene sida støtter de kunstgress, mens på den andre sida krevde de det byttet ut da det ble snakk om finale.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kristobal
Legende

PostPosted: 21.10.2008 12:43    Post subject: Reply with quote

Beklager min feiltolkning av neste års CL.

Tror uansett at de ryker før de kommer til noe gruppespill, kanskje også før de går inn i UEFA.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
larenim
Veteran

PostPosted: 21.10.2008 13:30    Post subject: Reply with quote

Konseptet Stabæk er så usannsynlig kult, og fungerer som prakteksempel på at alt er mulig dersom man tror på det og jobber for det. Da er det deilig at de lykkes med de visjonene fornuftige folk bare ristet på hodet av.
kristobal
Legende

PostPosted: 21.10.2008 13:59    Post subject: Reply with quote

Det måtte riktignok en skikkelig nedtur til for at de skulle få beina ned på jorda og skjønne at suksessen ikke kunne komme ene og alene som følge av visjoner.

Spørsmålet er om de er i stand til å forvalte suksessen og klare å gjenskape den. Der er jeg dessverre litt i tvil - fordi jeg frykter at de atter mister bakkekontakten slik de gjorde forrige gang.

Skape suksess kan egentlig de fleste gjøre. Men å gjenskape den er noe helt annet.
Back to top
larenim
Veteran

PostPosted: 21.10.2008 20:01    Post subject: Reply with quote

Ok, men det der er så forenkla at det gjør vondt. Ingen trodde at det holdt å tenke ut et stort og fint mål. Jeg gleder meg til boka kommer i november.

Dersom nøkkelpersonene blir i klubben, vil de bli å regne med i 2009 også. Ikke gull selvfølgelig, det tar jo vi.
Øystein
Veteran

PostPosted: 21.10.2008 20:22    Post subject: Reply with quote

Tønna Brix wrote:
Konseptet Stabæk er så usannsynlig kult, og fungerer som prakteksempel på at alt er mulig dersom man tror på det og jobber for det.

Ja, jøss. Kjøpe seg opp fra femtedivisjon, sinnsykt kult. Bygge gymsal med discolys, sinnsykt kult. Plastikk er det det er. (Men, de spiller god angrepsfotball ja. Godt lag, latterlig klubb)
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 21.10.2008 20:35    Post subject: Reply with quote

Her har du hjemmesida til en annen klubb som har satset tungt ei stund. En ambisiøs pængkaill i ryggen, spillere fra 2. divisjon kjøpt inn for gode penger og greier. Det høres temmelig enkelt ut å bare sprøyte penger inn i en klubb og regne med sportslig fremgang, men det er virkelig ikke det.

Stabæk har lyktes der andre har feilet. Det Nils Arne Eggen gjorde i perioden 1987-1997 er riktig nok en god del større, men jeg mener Stabæk er på pallen i norsk fotball hva gjelder oppgradering av sportslig standard. Og hvem er det vi prøver å lure? Hallen på Fornebu er plast og kommers og har lite sjel, men Lerkendal er ikke så fryktelig annerledes.
Back to top
Øystein
Veteran

PostPosted: 21.10.2008 20:48    Post subject: Reply with quote

Selvfølgelig er det ikke så lett og selvfølgelig har de gjort en god jobb. Det er jeg fullstendig enig i. Men jeg deler ikke synet om at det er så "sinnsykt kult". Det er noe som skurrer, liksom. Det er sikkert lett for meg å si som har vokst opp med en tradisjonsrik klubb så klart. Men for meg blir det ikke det samme med klubber som Stabæk som det er med Brann eller Lillestrøm. Uansett om Brann har Hardball og "alle andre" har investorer. Det er Stabæk som gir meg mest "Red Bull"-feeling uansett.

Quote:
Og hvem er det vi prøver å lure? Hallen på Fornebu er plast og kommers og har lite sjel, men Lerkendal er ikke så fryktelig annerledes.

Dette stemmer også, dessverre.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 21.10.2008 20:50    Post subject: Reply with quote

Jeg hadde et slikt syn på Stabæk for ti år siden, og det hadde nok mange andre også.

Nedrykket gjorde dem rett og slett godt. Hele klubbdrifta ble sunnere, og de har gjort en god jobb siden. Derfor unner jeg dem gullet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Øystein
Veteran

PostPosted: 21.10.2008 20:55    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg unner dem også gullet nå. Laget har vært det klart beste i år og de har holdt seg i toppen hele veien. Ikke minst har de også spilt positiv fotball og vist vilje til å angripe selv når de ledet kampene. Det er bare noe ved selve klubben som skurrer. Når det er sagt så vil jeg likevel heller at de tar gull foran en rekke andre lag. Er egentlig relativt likegyldig til dem til vanlig, følte bare at jeg var uenig i at det var så kult.
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 21.10.2008 21:04    Post subject: Reply with quote

"Kult" er kanskje ikke riktig ord. De reflektoriske innvendingene har jeg full forståelse for, og det er nok et resultat av fotballsupporterens iboende konservative natur. Noe av den historiske bakgrunnen for at Lillestrøm er så mislikt som de er, for eksempel, er den arrogante inntredenen deres i toppfotballen på 70-tallet. Motsatt kulør på dressene de brukte og pengene som var i omløp. Magne Hoset har heller ikke gjort så mye annet enn å utfordre en del stereotypier rundt hvordan en norsk fotballspiller skal te seg og kle seg, men det er nok til å bli lagt for hat blant supportere av andre lag.

Stabæk sin "synd" er at de entret fotballeliten for fort. Gi dem ti år, og prestasjonen deres er allment akseptert. Det har ingenting med vrangvilje å gjøre, det er helt naturlig.
Back to top
Øystein
Veteran

PostPosted: 21.10.2008 21:08    Post subject: Reply with quote

Ja, du har nok rett i alt det du sier der. Jeg skal la Stabæk være i fred nå og så satser vi på at CL-fotball ikke blir spilt i plasthallen i 2010, men på litt mindre kommerse Lerkendal Smile
Back to top
Rocky83
Veteran

PostPosted: 21.10.2008 21:14    Post subject: Reply with quote

Jeg håper at Stabæk blir enda bedre til neste år, at de får beholde den stallen de har, og at Rosenborg dermed får skikkelig konkurranse gjennom hele sesongen av et topplag. Det er på tide at man får en stabil topp 4/5 i Norge sånn at tippeligaen mister yatzi/bingo-preget den har hatt en god periode.

I tillegg håper jeg Brann får skikk på laget og at Viking skjerper seg. Økt kvalitet og stabilitet på tippeligaen vil komme Rosenborg til gode. Det sier seg vel kanskje selv...men på bakgrunn av dette ønsker jeg altså at Stabæk blir enda bedre neste år.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 21.10.2008 22:10    Post subject: Reply with quote

Du kan alltids håpe, men all erfaring tilsier at bingopreget vil fortsette i enda noen år - ikke minst dersom spådommene mine om økonomisk ras slår til.

Stabæk er på ingen måte suverene i år, de er ikke stort bedre enn de andre. Egentlig. Derfor skal det så utrolig lite til før de er et lag rundt nummer 6-8 neste sesong. Kanskje ikke mer enn at Nannskog forsvinner.
Back to top
larenim
Veteran

PostPosted: 21.10.2008 23:20    Post subject: Reply with quote

Øystein wrote:
Ja, jøss. Kjøpe seg opp fra femtedivisjon, sinnsykt kult. Bygge gymsal med discolys, sinnsykt kult. Plastikk er det det er. (Men, de spiller god angrepsfotball ja. Godt lag, latterlig klubb)

Utspringet var en nesegrus beundring for mennesker som gjør gull av gråstein. Som ser muligheter der andre synes ting bør drives som det er gjort hittil. Og ikke nok med det, (kristobal) de presterte å få til de ville idéene. Dét er beundringsverdig.

Ikke at det er feil å være konservativ, hallois, tenk så mange fotballklubber som ville gått til grunne hvis alle med idéer og visjoner fikk fritt spillerom. Dette er jo forankra i menneskenaturen også, det bestående er avhengig av skeptikere og konservative mennesker. Men det er ikke disse menneskene som driver det til noe.

Det var ikke en normal ape som tok de første stega på bakken. Niks, det var en av forfedrene til Ingebrigt Steen-Jensen. Og når slikt skjer synes jeg det er greit å si ifra om at dette var faenmeg bra jobba.

bolgebah wrote:
"Kult" er kanskje ikke riktig ord.

Det er alltid mulig å formulere seg bedre. Wink

Last edited by larenim on 22.10.2008 05:46; edited 1 time in total
Back to top
jarln
Veteran

PostPosted: 21.10.2008 23:53    Post subject: Reply with quote

bolgebah wrote:
Her har du hjemmesida til en annen klubb som har satset tungt ei stund. En ambisiøs pængkaill i ryggen, spillere fra 2. divisjon kjøpt inn for gode penger og greier. Det høres temmelig enkelt ut å bare sprøyte penger inn i en klubb og regne med sportslig fremgang, men det er virkelig ikke det.

Ikke for å være kjip men jeg mener Svarstad, Lardal.. Det bor kanskje et par tusen mann der, litt som Nybergsund.. Over tid så godt som dømt til å mislykkes. I Bærum bor det 100.000, grunnlaget for å skape noe over tid er en smule større.. men ser poenget!
Back to top
Øystein
Veteran

PostPosted: 22.10.2008 08:16    Post subject: Reply with quote

Tønna Brix wrote:

Og når slikt skjer synes jeg det er greit å si ifra om at dette var faenmeg bra jobba.

Bra jobba er det som sagt, men det var ikke det jeg reagerte på. Det var det med at det vår så "kult" jeg ikke var enig i. Verden for øvrig trenger entreprenører og folk som tenker annerledes, helt klart. Jeg er bare ikke like begeistret for overkommersialisering av fotballen. Men som bolgebah var inne på, de ligger ikke så langt bak på Lerkendal heller. Og må også gjøre det for å henge med i fremtidens fotball.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 22.10.2008 11:04    Post subject: Reply with quote

jarln wrote:
bolgebah wrote:

Ikke for å være kjip men jeg mener Svarstad, Lardal.. Det bor kanskje et par tusen mann der, litt som Nybergsund.. Over tid så godt som dømt til å mislykkes. I Bærum bor det 100.000, grunnlaget for å skape noe over tid er en smule større.. men ser poenget!

Hvor mange bor det i Sogndal? 2000?
Keenoir
Legende

PostPosted: 22.10.2008 13:48    Post subject: Reply with quote

Sogndal har vel et helt fylke å ta av, samt høgskole som tiltrekker seg en del folk og ikke minst tradisjoner.
Back to top
Øystein
Veteran

PostPosted: 22.10.2008 13:58    Post subject: Reply with quote

Dette fylket har for øvrig omtrent det samme innbyggertallet som Bærum kommune, så Sogndal har så klart også gjort det imponerende ift ressursene tilgjengelig.
Back to top
Ablativ
Veteran

PostPosted: 26.10.2008 20:55    Post subject: Reply with quote

I et glimt fra feiringen i Bærum hørte vi på tv at DumDumBoys' Splitter pine runget utover. De kan da for faen spille sin egen musikk! (Ja, jeg er en dårlig taper i dag!)
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 26.10.2008 21:22    Post subject: Reply with quote

Er det noen kjente rockeband som kommer fra Bærum da?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 64, 65, 66  Next
Page 12 of 66

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb