View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Mortenlj77 Veteran
|
Posted: 11.10.2008 15:39 Post subject: |
|
|
jeg fant akkurat ut at viasat 4 har blitt tatt ut av kabel-tv pakka her jeg bor ( den analoge grunnpakka til canal digital i tromsø). er det noen som vet om visasat 4 streames (gratis) på nettet noe sted? jeg vet om denne:
http://myp2p.eu/broadcast...art=sports
men det beste hadde jo vært og fått sett kampen med norske kommentatorer...
håoer noen kan hjelpe meg, på forhånd takk. |
|
Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2799 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 11.10.2008 16:31 Post subject: |
|
|
Jeg ønsker ViaSat 4 alt vondt.
På den positive sida blir det da en fin ettermiddag med solskinn utendørs istedenfor landskamp hjemme i stua. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 11.10.2008 16:52 Post subject: |
|
|
Positiv kamp fra Norge og midtbanen fungerer merkbart bedre uten Andresen og virker mye mer dynamisk og er istand til å hjepe til både fremover og bakover. Hvis noe skal endres til andre omgang kan en vurderer å bytte Riise eller Strømstad mot Braaten som kan lage helvete for en noe svak Brooadfoot. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 11.10.2008 16:54 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Finnes det noen god Viasat4-stream til denne kampen?
I ren irritasjon over at de bare fjernet den fra min kanalpakke uten å si ifra, har jeg bestemt meg for å ikke betale en eneste krone for denne antakeligvis rævva kampen. |
Så langt har du ikke gått glipp av stort annet enn masse støttepasninger fra Winsnes, noen soloshow fra Carew og et par glipper av Hangeland.
Høiland og Strømstad har vel mest positive involveringer i mitt hode så langt. I tillegg til Carew som utgjør alt av angrepskraft i laget. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 11.10.2008 17:00 Post subject: |
|
|
Har sett kampen på en SkySports-stream. Henning Berg sitter i studio.
Synes omgangen, etter norsk standard, har vært brukbar. |
|
Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 11.10.2008 17:03 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Har sett kampen på en SkySports-stream. Henning Berg sitter i studio. |
Link? |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
CougarD Senior
|
Posted: 11.10.2008 17:17 Post subject: |
|
|
Håper Hareide har klart å slå på Braaten til denne kampen. _________________ There are only 10 types of people. Those who understand binary, and those who don't. |
|
Back to top |
|
 |
krist2 Rutinert
|
Posted: 11.10.2008 17:39 Post subject: |
|
|
norge har falt litt sammen nå, det skjedde vel omtrent samtidig som Braaten kom inn... |
|
Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 11.10.2008 17:54 Post subject: |
|
|
Norge styrte stort sett kampen borte mot Skotland. Hvis dette er vår argeste konkurrent til 2. plassen i gruppa, kan det fort bli jevnt denne gang også. Ingen sparken-kamp av Hareide, så Brann får nok ikke ham med det første. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 11.10.2008 17:57 Post subject: |
|
|
Jeg vil nå heller si at Norge var heldig som ikke tapte. Skottene sprang fullstendig over midtbanen vær utover andreomgangen.
Winsnes var flink og stod på, men Grindheim lusket stort sett rundt i samme tempo. Ut fra det som ble prestert i denne kampen må da Tettey være høyaktuell fra start mot Nederland.
Dagens beste nordmann: Jon Inge Høyland. Overrasket meg stort med å bryte foran og sjelden miste ballen. |
|
Back to top |
|
 |
Søring Senior
|
Posted: 11.10.2008 17:58 Post subject: |
|
|
Er det viasat 4 som sender kampen?! Enda en jævla dag med kamp ødelagt av den drittkanalen. FAEN!!!!!! _________________ Vi vinner CL i 2012 |
|
Back to top |
|
 |
Ablativ Veteran
|
Posted: 11.10.2008 18:04 Post subject: |
|
|
Glemte at kampen begynte så tidlig, så jeg gikk glipp av første omgang. Andreomgangen overbeviste meg ikke akkurat om at Norge er et lag jeg har lyst til å se i VM. Mulig jeg har blitt bortskjemt av RBKs pasningsspill i det siste, men jeg synes dette er veldig kjedelig å se på. Pælme langt og håpe det beste. |
|
Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 11.10.2008 18:17 Post subject: |
|
|
Uenig. Norge var uheldige som ikke vant. Ok, Skotland hadde en monstersjanse, men det var alt. Norge hadde ballen mest og hadde flere nestensjanser. Reiv ut en del hår da Ivers + Braaten klarte å bomme etter hverandre. Godt å føle at man bryr seg litt om landslaget igjen. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 11.10.2008 18:26 Post subject: |
|
|
Skottland hadde da mange flere målsjanser enn den gigasjansen de fikk. Samtidig var det jo Skottland som eide ballen, ikke Norge. Jeg syns John Carew hadde en grei oppfatning av kampen i intervjuet på Viasat 4. |
|
Back to top |
|
 |
Ablativ Veteran
|
Posted: 11.10.2008 18:30 Post subject: |
|
|
Min kommentar handlet ikke om hvem som burde vunnet kampen, men mer om spillestil.
Som sagt, jeg så bare andreomgangen. Skjønner fra kommentatorene i studio at førsteomgang så en del bedre ut. Og merk: jeg har enda mindre lyst til å se Skottland i VM. |
|
Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 11.10.2008 18:35 Post subject: |
|
|
jeg er glad jeg er mer engasjert i RBK enn i Norge.. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 11.10.2008 18:41 Post subject: |
|
|
Daniel Bråten gjorde en fantastisk dålig match; det finns inte en defensiv fiber i den kroppen; han agerade rundningsböj fram till att Gamsten kom in och tog över på högersidan på mittfältet. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 11.10.2008 18:47 Post subject: |
|
|
Gamsten hadde et veldig godt innhopp og bør få starte neste kamp istedenfor Riise. Braaten skuffet meg voldsomt med sitt innhopp. |
|
Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 11.10.2008 19:00 Post subject: |
|
|
Brady, så du 20 minutter av 2. omgang ellernosånt? Joda, de hadde et par sjanser til , men ingen store. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 11.10.2008 19:49 Post subject: |
|
|
Doris, jeg så hele kampen, og mener Skottland var best. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 11.10.2008 20:56 Post subject: |
|
|
Norge var lite bättre i första, Skottland klart bättre i andra. Målchanserna dock någorlunda lika fördelade. Skottlands största chans - öppet mål från 2 meter - var i princip omöjlig att bomma på. |
|
Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 11.10.2008 22:47 Post subject: |
|
|
Hvorfor starta denne kampen klokka fire? Ingen typisk landskamptid for britiske lag det, er det? Missa halve førsteomgangen
Norge spilte faktisk bra i denne kampen og kunne fort ha scoret både en, to og kanskje tre ganger. Selv om skottene hadde den største sjansen vil jeg si vi fortjente seiern mest. |
|
Back to top |
|
 |
SverreBrandhaug Rutinert
|
Posted: 11.10.2008 23:31 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | Doris, jeg så hele kampen, og mener Skottland var best. |
he he..den var god _________________ -No retreat,no surrender! |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 12.10.2008 09:39 Post subject: |
|
|
Skottland hadde ballen mye, men slet med å komme til mange opplagte målsjanser. Norge hadde i første omgang ikke stort annet å by på enn et par soloraid av Carew. Spillemessig var det jevnere i starten av andre omgang, før skottene tok skikkelig over cirka midtveis i omgangen. Da kjørte de oss skikkelig, før det ble hawaii-fotball med sjanser begge veier på slutten.
Også i mine øyne var Skottland det beste laget, selv om sjansefordelingen var noenlunde jevn og kanskje litt i Norges favør.
Går man inn i villfarelsen av at den norske prestasjonen var så enormt bra, så kommer man dessverre fryktelig fort ned på jorda igjen.
Merket meg at Winsnes fikk mye skryt underveis i går, men ser man nærmere på prestasjonen hans synes jeg han sliter med tempoet og blir både fraløpt og rundet en rekke ganger hvor han er riktig plassert og burde klart å ta ballen eller i det minste takle den ut over sidelinja.
Jeg regner med dette vil vises i enda sterkere grad på onsdag. Det forekommer meg at alt skrytet av Norge rett og slett skyldes at skottene var alt for ballbesittende og ikke klarte å sette nok tempo i går. Dessuten funker Norges spill og kvaliteter best mot akkurat det. Når vi møter dårligere lag hvor vi blir stående høyere i banen og blir kontret på, kommer temposvakheten i det norske laget mye mer til syne. |
|
Back to top |
|
 |
|