View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
longns Veteran
|
Posted: 15.08.2005 22:28 Post subject: Sebastián Eguren |
|
|
Er han helt ute i kulda nå? Er det bare jeg som synes han har vært bedre enn de fleste andre på Rosenborg i den her perioden? Gutten får jo ikke innhopp engang jo! |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 15.08.2005 22:30 Post subject: Re: Sebastian Eguren |
|
|
Er litt merkelig, men hvis spilleopplegget er å spille ballen over midtbanen kan jeg skjønne det. Er ikke vant med slik fotball i Uruguay. Er enklere for en forsvarsspiller. |
|
Back to top |
|
 |
Svennie Senior

|
Posted: 15.08.2005 22:32 Post subject: |
|
|
Jeg synes også han burde få spille mere..Han har vært god i de kampene han har fått spille. Men han sliter visstnok litt med en gammel kneskade, så det kan jo være litt av grunnen til at han ikke får spille så mye, kanskje? _________________ Rosenborg - Stolt fortid - Stor fremtid. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 15.08.2005 22:32 Post subject: |
|
|
Høgmo har uttalt at han foreløpig ikke er sikker på hvor Eguren gjør seg best, og at han vil se han mer under trening før han bruker han, men han har sagt at han er spennende å jobbe med, hvilket betyr at han definitivt vil få spille når Høgmo bare blir enig med seg selv om hvor han skal spille.
Forøvrig har visst Høgmo tro på at Eguren kan fungere i den posisjonen Frode Johnsen foreløpig har innehatt. Men foreløpig må vi nok altså bare vente å se..men ikke for lenge, håper jeg, for lagets skyld. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 15.08.2005 22:36 Post subject: |
|
|
VerneTroyer wrote: | Høgmo har uttalt at han foreløpig ikke er sikker på hvor Eguren gjør seg best, og at han vil se han mer under trening før han bruker han, men han har sagt at han er spennende å jobbe med, hvilket betyr at han definitivt vil få spille når Høgmo bare blir enig med seg selv om hvor han skal spille.
|
Eguren vil han se på trening før han finner ut hvor han skal spille, mens Jan Gunnar Solli og Roar Strand bytter posisjoner fra kamp til kamp.... |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 15.08.2005 22:36 Post subject: |
|
|
Det må da være mye mer naturlig og satse på en 24 år gammel spiller med bra teknikk, enn med en 30 år gammel fyr med mangel på basis ferdigheter!? men Høgmo har jo gått "drillo-skolen" og der foretrekker de lange høye hodespillere! |
|
Back to top |
|
 |
Svennie Senior

|
Posted: 15.08.2005 22:38 Post subject: |
|
|
Helt enig med deg el-hov  _________________ Rosenborg - Stolt fortid - Stor fremtid. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 15.08.2005 22:39 Post subject: |
|
|
el-hov wrote: | Det må da være mye mer naturlig og satse på en 24 år gammel spiller med bra teknikk, enn med en 30 år gammel fyr med mangel på basis ferdigheter!? men Høgmo har jo gått "drillo-skolen" og der foretrekker de lange høye hodespillere! |
Ble skremt når jeg så G19-landslaget spille EM-kamp mot England i sommer. Per Ciljan Skjelbred som sentral midtbanespiller fikk kun en håndfull pasninger på en hel omgang, ellers ble ballen konsekvent slått over midten. De få gangene den var innom midtbanen virket det som om de følte at de måtte slå langt etter to eller tre pasninger, selv om det stod en ledig medspiller 10 meter unna. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 15.08.2005 23:14 Post subject: |
|
|
har aldri fatta det der med Frode Johnsen og tillit... han må være en veldig bra person privat.. |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 15.08.2005 23:43 Post subject: |
|
|
En av grunnene til at de norske brukes, er vel at det er disse Høgmo kjenner gjennom U-landslag, som motspillere til Tromsø og fra ekspertstolen i Nrk.
Eguren har 4 kamper under Perry, en av dem veldig kort også, så det er kanskje ikke rart Høgmo er litt usikker hvor han passer best.
Regner med han er på plass hjemme mot Steaua. Ellers ser jeg at en Frode Johnsen i toppform gjerne kan forsvare en plass i rbk-laget bare på hvor mange hodedueller han vinner på dødballer og ofte omsetter i mål. Men hvorfor han har spilt alle kamper bortsett fra de han har vært skadet når han er så langt fra toppform, det er uforståelig. |
|
Back to top |
|
 |
nastynick Rutinert
|
Posted: 16.08.2005 01:53 Post subject: |
|
|
synes eguren har vist gode takter i de kampene jeg har sett han og jeg håper han får tillit framover. synes han er en spennende og engasjert spiller som kan tilføre rbk entusiasme og offensiv gnist. _________________ Ljuskraft...bang booom! Bli arg! |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 16.08.2005 01:57 Post subject: |
|
|
Jeg synes også han har vært positiv. Dessuten får han helt sikkert mer ut av sitt potensial når spillerne rundt ham beveger seg mer.
Presterer han godt nok på trening, så kommer han garantert til å få spille. Det er jeg ikke bekymret for. |
|
Back to top |
|
 |
Cheech Junior

|
Posted: 16.08.2005 08:30 Post subject: |
|
|
Høgmo forklarte at Eguren ikke spiller med at han har problemer med å få spilleren inn i den nye formasjonen, da han ikke kan norsk/engelsk. |
|
Back to top |
|
 |
Raem Senior
|
Posted: 16.08.2005 08:45 Post subject: |
|
|
Faktisk så snakker Seb bra engelsk.... Lago derimot, gjør ikke det.... _________________ Real people do real things...
Play your position
--Shyeim |
|
Back to top |
|
 |
Cheech Junior

|
Posted: 16.08.2005 08:57 Post subject: |
|
|
Jeg hørte bare Høgmo si det før den første kampen..... |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 16.08.2005 09:18 Post subject: |
|
|
Det er jo ikke verre enn å bruke Kvarme som tolk. Skal han vente til han skjønner norsk, vil vi ikke se Eguren på banen mer denne høsten. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 16.08.2005 14:28 Post subject: |
|
|
Cheech wrote: | Høgmo forklarte at Eguren ikke spiller med at han har problemer med å få spilleren inn i den nye formasjonen, da han ikke kan norsk/engelsk. |
dummeste jeg har hørt! de klarer det fint i alle andre land! |
|
Back to top |
|
 |
Cheech Junior

|
Posted: 16.08.2005 14:44 Post subject: |
|
|
Det er dummere at Høgmo skal begynne å lese dikt for spillerne!!!!!
Makan til idioti skal man lete lenge etter... |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 16.08.2005 14:46 Post subject: |
|
|
Er ikke sikkert det er så dumt hvis det blir brukt for å lette børen på skuldrene og løse opp stemningen før kampstart, selv om det ville vært bedre om de skulle fremføre hver sin rap-låt.
Skal de bruke tid i forbindelse med treningene på slikt, eller etter kampene, er jeg enig i at det er noe stort tull. |
|
Back to top |
|
 |
Cheech Junior

|
Posted: 16.08.2005 14:51 Post subject: |
|
|
Men hva skal Eguren gjøre da, han forstår jo ikke Norsk?
Kan vel se for meg at hele resten av laget begynner å spille kjempefotball fordi de har forstått diktene, mens Eguren rave utpå der som ei høne uten hode  |
|
Back to top |
|
 |
Skip Proff

|
Posted: 16.08.2005 18:23 Post subject: |
|
|
Jeg synnes at Eguren burde få mer spilletid.
Ingen av spillerne våre har spilt særlig bra i år, men han er vel den som har vært best. |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 16.08.2005 23:55 Post subject: |
|
|
Egruen har vist gode takter, og bør helt klart spille. Ikke bare fordi han har prestert bra, men også fordi han må spille hvis han skal bli kjent med norsk fotball og ha en sjanse til å kunne bli en suksess i Rosenborg. Boateng og Sibaya fikk jo aldri spille, så det er jo ikke rart de floppet. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
Jauda Junior
|
Posted: 17.08.2005 00:34 Post subject: |
|
|
Ikke vet jeg, men nå er det lite tid og masse nytt. Mye skal gjøres fort, riktig og effektivt. Høy intensitet og mye som skjer på treningene. Roller og spill må være tydelig. Hvis alt må gå gjennom tolk vil det ta 3-4 ganger så lang tid med Eguren. Misforståelser og forklaringer blir bare bortheft. Kanskje derfor han ikke brukes?
Eguren har fått mye skryt (media) og er ansett som en spennede spiller med kvaliteter. Høgmo selv har vel sagt seg enig i det tidligere? Selvfølgelig blir han brukt senere. Han er nok en spiller for det neste steget av snuoprasjonen,- når spillet har "satt seg" litt. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 24.08.2005 02:00 Post subject: |
|
|
nå må Høgmo se og lære Eguren den rollen som Winsnes har... tenk hvilken spiller han blir da.. |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 24.08.2005 10:10 Post subject: |
|
|
Han har jo gjort mye bra der under Perry. Få han inn mot Lyn, så har vi en motvekt hvis den tullingen fra Nigeria plutselig skulle finne på å komme tilbake. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
|