| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Ballahl Veteran

|
Posted: 29.09.2008 02:54 Post subject: |
|
|
Jeg har hørt at dama hans er en forholdsvis sky person..
Tviler på at hun er en håndballspiller, på et såpass høyt nivå.
Så han er vel ærlig å støtter opp Byåsen.
Nok OT.
Edit:
Kleppe Jamtfall var i hvert fall der, Ablativ.
Kunne ikke se Lunna.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid.
Last edited by Ballahl on 30.09.2008 03:39; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 29.09.2008 16:08 Post subject: |
|
|
Om dama er sky, så sitter hun vel hjemme og tør ikke å si ifra  |
|
| Back to top |
|
 |
Ablativ Veteran
|
Posted: 29.09.2008 17:52 Post subject: |
|
|
| Det er vel så enkelt som at han ble med kompis Alexander Lund Hansen på kamp. Han pleier vel ikke å ha noe annet på timeplanen uansett en søndag... |
|
| Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 30.09.2008 21:01 Post subject: |
|
|
Millions long for immortality, but don't know what to do on a rainy sunday afternoon.
Men jeg kan ikke se noen grunn til å dra på håndballkamp, annet enn the chicks. Helvete, selv boksing kan ikke tiltrekke meg - annet enn for å se chicks (mørbanke hverandre). Meg og Tettey må være av samme ulla. _________________ 4-4-3 |
|
| Back to top |
|
 |
Ablativ Veteran
|
Posted: 30.09.2008 22:03 Post subject: |
|
|
Videre i serien "Hvem var hvor": Ballahl, det var i Adressa-artikkelen det sto at "Dette er fin søndagsunderholdning, sier Alexander Tettey, som i likhet med RBK-keeper Alexander Lund Hansen overvar Byåsens møte med Våg." http://www.adressa.no/spo...60283.ece#
Blir dette mer spennende nå, så... |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 03.10.2008 13:56 Post subject: |
|
|
Kan ikke huske at dette har vært kjent tidligere. Torino-treneren De Biasi sier at den eneste de ønsket men ikke fikk i transfermarkedet i sommer var Tettey:
http://www.goal.com/en/Ar...oId=848142
De Biasi concluded by talking about the transfer market: "We started out slow, but in the end we brought in some important players. We only missed out on one: we wanted [Alexander] Tettey for the midfield, but they didn't give him to us..." |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 03.10.2008 14:47 Post subject: |
|
|
Fortsætter Tettey som han gør nu og hvis han i tillæg får styr på afslutningerne ender han op i en større klub end Torino. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 09.10.2008 08:09 Post subject: |
|
|
Jeg har tidligere nevnt at Adressa-journalist Sagbakken konsekvent gir Alexander Tettey dårlige børskarakterer. I dag har papirutgaven av Adressa en to-siders reportasje om Tettey i forbindelse med landskampen i helga. Tipper den kommer på nettutgaven i løpet av dagen.
Den er skrevet av Sagbakken og har en merkelig negativ vinkling. Alt fra overskrift til innhold er negativt ladet. Ikke et ord om at han har spilt bra i det siste, men det blir derimot sådd tvil om hvor bra han er sentralt på banen, fordi Annan har tatt den sentrale plassen på klubblaget.
Jeg føler at Sagbakken ikke ønsker Tettey på landslaget og skriver med det som utgangspunkt. Er ganske merkelig at en regionavis ikke skriver mer positivt om en idrettsmann fra egen region. Vinklingen kunne, og burde, vært helt annerledes. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 09.10.2008 08:44 Post subject: |
|
|
Ja, Adressa journalister er rare folk, Sagbakken (er konsekvent negativ til Tettey,) og Kristobal (eller Kristian Stokdal, fra Verdalingen og Adressa-Wannnabe) har noen merkelige betraktninger..
Men gleder meg til å se hvordan Sagbakken dekker saken om at Tettey har skrevet under en kontakt med en klubb fra Serie A eller Lal Liga (en gang i fremtiden)
Kanskje er Sagbakken negativ fordi han skjønner at Tettey er så viktig for RBK, at ved å skrive negativt og gi dårlige karakterer, så blir Tettey mindre aktuell for utlandet ? _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 09.10.2008 09:04 Post subject: |
|
|
For en gang skyld god personlaledelse fra Hareide hvor han forsvarer Tettey der han med så mange andre spillere har levert dem til ulvene i pressen.
Når det gjelder posisjon så er det en alltfor lettvint konklusjon å si at Hamrèn foretrekker Tettey som indreløper fremfor anker, men med Annan har en to meget gode ankere. Annan har ikke egenskaper som gjør han til en veldig god indreløper, men det har Tettey og på mange måter er Tettey, Strand sin etterfølger/erstatter. En forsterker indreløperposisjonen med å kjøpe et godt anker. I fra mitt eget synspunkt så tror jeg Tettey har et større potensial som en balansespiller/anker enn som box-box/indreløper selv om han behersker begge deler veldig bra.
Alexander Tettey:
- Det blir rett og slett litt for mye |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 09.10.2008 09:16 Post subject: |
|
|
Min forståelse av et anker har gjordt noen forandringer med årene, slik jeg husker Rekdal, så lå han å avbalanserte midtbanen, og gikk skjelden på løp eller forserte med ball. Makelele har også spillt på den samme måten, mens Sienna balanserer og tar offensive bidrag selv. Og dette er den moderne måten å spille anker på. Å slik som Tettey benyttes nå, litt anker og litt indreløper, så ser jeg på det som videre utdannelse, slik at Tettey blir mer offensiv med ball, i stedet for å gi ballen videre til neste mann, slik han ofte gjør som anker, men har mere offensive tanker da han spiller indreløper..
At Annan spiller anker, er ganske enkelt den eneste plassen han kan spille...
I mine øyne så kunne Tettey ha blitt en bra midtstopper, med den farten han har... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 09.10.2008 09:21 Post subject: |
|
|
| Maradona wrote: | | Kanskje er Sagbakken negativ fordi han skjønner at Tettey er så viktig for RBK, at ved å skrive negativt og gi dårlige karakterer, så blir Tettey mindre aktuell for utlandet ? |
Haha, jeg skjønner hvorfor konspirasjonsteorier er populære. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 09.10.2008 09:25 Post subject: |
|
|
http://www.dagbladet.no/s...49680.html Dagbladet's Andresen nekrolog. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 09.10.2008 09:34 Post subject: |
|
|
| Jeg la inn den i Skottland - Norge tråden med noen kommentarer om Tettey sin kvaliteter og hvilken rolle han skal utfylle. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 09.10.2008 09:35 Post subject: |
|
|
"At han nå selv velger en sterk fysisk spiller med plundrete pasningsfot i den samme posisjonen, går det an å lure på"
Det er tydelig at den voldsomme TV-dekningen av Rosenborgs kamper i høst ikke forandrer hverdagen til Esten O. Sæther i nevneverdig grad. Han har sikkert alle tv2sport-kanalene. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 09.10.2008 10:24 Post subject: |
|
|
Mye "plundrete" journalistikk her også, ja. For det første er mitt inntrykk at Hamrèn ikke nødvendigvis mener at Annan er et bedre anker enn Tettey, men at Tettey er en bedre offensiv midtbanespiller enn Annan, og at lagkomposisjonen dermed blir bedre av å plassere dem slik. Personlig synes jeg Tettey har utført ankerposisjonen en klasse eller to bedre enn Annan siden sistnevnte kom til klubben (han skal selvsagt få litt tid til å finne seg til rette). At Hamrèn så seg nødt til å la Tettey og Annan bytte posisjon de siste 20 mot Lyn da det knep litt, støtter teorien om Hamrèns valg.
For det andre er det typisk norsk tabloid-journalistikk å peke ut Tettey som syndebukk etter Tyrkiakampen. Fotballkompetansen er ganske begrenset blant mange i media, som i resten av befolkningen. Tettey spilte ingen utpreget god kamp mot Tyrkia, det er sant. Men hvorfor gjorde han ikke det? Han var i meget god form på tidspunktet da kampen ble spilt (om jeg husker riktig var det like etter våre gode kamper mot Valencia). Faktum er at Tettey er fostret opp i god Rosenborgstil; han er opplært til å søke og ville ha ball, og få mye ballkontakt i oppbygningen av angrepene. Slik får en ung spiller trygghet i spillet. Jeg mener det var dårlig lagledelse å sette inn Tettey i den sentrale posisjonen uten at man før kampen terpet på og krevde at backene skulle spille på og bruke Tettey. I stedet skjedde det motsatte - altså det vanlige på landslaget - backene har skylapper på og ser langt frem i banen. Antall pasninger Tettey fikk fra forsvaret i oppbygningen av angrepene mot Tyrkia kan telles på en hånd. Tettey ble dermed løpende rundt litt i ingenmannsland, uten mye ballkontakt og uten å finne seg til rette. Når han en sjelden gang fikk ballen kunne man ser usikkerheten i pasningsvalgene og -utførelsen. Virkelig gode arbeidsvilkår å gi en tilnærmet debutant!
For det tredje: noen burde grave frem en statistikk over pasninger som når medspiller og pasninger som ikke når medspiller, og sende denne til Esten. Jeg er villig til å vedde på at Tettey "til tross" for at han er en av dem som slår flest pasninger på RBK i løpet av en kamp, er en av dem med aller høyest pasningssikkerhet. Jeg tenker at det Esten sikter til er Tetteys evne til å slå pasninger med halvtliggende vristspark, altså halvlange og lange pasninger i lufta, da han trenger å trene på disse for å utføre disse stabilt godt. Som regel blir det innsidepasninger med skru når han skal slå lange, høye baller også. Men det blir alt for unøyaktig å skrive som Esten gjør, ja, faktisk feil vil jeg si. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 09.10.2008 12:59 Post subject: |
|
|
Sportsjournalister er vel subjektive i sine vurderinger som alle andre. Når de i tillegg hele tida er på jakt etter sensasjoner, syndebukker og helter, så slår det vel ekstra kraftig ut enkelte ganger.
Også her på forumet drives det mye slik "journalistikk". Å gi skryt til spillere man har slaktet tidligere sitter langt inne. Å slakte spillere som man tidligere har uttrykt stor forkjærlighet for gjør det samme.
Tettey får lite skryt fordi de aller beste egenskapene hans ikke er så synlige for den jevne publikummer eller journalist. Det er ikke blendende prestasjoner, men likefullt viktige og til dels avgjørende for et lag.
Ellers legger jeg merke til at Maradona synes jeg har en del merkelige synspunkter. Jeg tar det som en kompliment. Jeg vet ikke akkurat hva han sikter til, men jeg står i hvert fall for oppfatningene mine og snur ikke kappa etter vinden.
De ferskeste diskusjonene hvor vi har vært litt uenige er vel stadiondiskusjonen og Berisha-diskusjonen. Andre får vurdere hvem som har rett. Jeg står uansett for argumentasjonen om at økt kapasitet ikke er noe vi trenger, fordi intet tyder på at tilskuersnittet vil øke i årene framover. Og jeg står også for grunntanken i Berisha-diskusjonen - at spilleres kvaliteter ikke skal bedømmes på bakgrunn av en håndfull kamper. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 09.10.2008 13:34 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Å gi skryt til spillere man har slaktet tidligere sitter langt inne. Å slakte spillere som man tidligere har uttrykt stor forkjærlighet for gjør det samme. |
| kristobal wrote: | jeg står i hvert fall for oppfatningene mine og snur ikke kappa etter vinden.
|
SÃ¥nn foruten at jeg syns
| kristobal wrote: | | Og jeg står også for grunntanken i Berisha-diskusjonen - at spilleres kvaliteter ikke skal bedømmes på bakgrunn av en håndfull kamper. |
blir et veldig simplistisk syn. Simplistisk på samme måte som jeg mener at spiller SKAL få en sesong til å vise noe blir alt for simplistisk. Ser man en stødig progresjon - javisst. Gjør man ei - hvorfor? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 09.10.2008 13:41 Post subject: |
|
|
Jeg nægter at tro på at disse såkaldte eksperter har set mange kamper med Tettey når de skriver som de gør. Jeg synes det er nogle pinlige artikler der er kommet frem og de afslører en del mangler hos skribenterne.
Ellers synes jeg der er meget jeg er enig i i de sidste par indlæg. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 09.10.2008 13:56 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: |
Ellers legger jeg merke til at Maradona synes jeg har en del merkelige synspunkter. Jeg tar det som en kompliment. Jeg vet ikke akkurat hva han sikter til, men jeg står i hvert fall for oppfatningene mine og snur ikke kappa etter vinden. |
Det er vel mest vindstille der du holder til, bak PC'n..
Jeg lurer på hvor mange kamper med internasjonal motstand Berisha skal få før du skjønner og ser det sammen som alle andre? At han laget et par mål i vår egen bagårdsliga er vel et minimum, når han kommer fra nivå 2 i England..
Berisha er ikke god nok for laget, og dermed blokkerer han for våre egene talenter som Aas og Selin, som trenger erfaring..
Berisha visste at han var innlånt på kort sikt, at han ønsker å bli værende er hans problem, jeg tolker det slik at han ikke er videre aktuell for Burnely i fremtiden.. Men har Berisha litt flaks, så kjøper kanskje en annen TL klubb han, eller en klubb i sverige eller Danmark han.
Han har kanskje goalgetteren i seg, teknisk litt sein og løper som like fort som en fjorten åring....
Å i "stadionsaken" så har RBK pengene til å bygge ut, men kanskje er det lurt å vente, for kanskje får Norge & Sverige EM, og da venter sikkert et statstilskudd.... Men hvis byggebransjen er arbeidsledig, så er det sikkert mulig å få anbudene ned på 2006-nivå eller lavere.... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 09.10.2008 14:15 Post subject: |
|
|
Hvor denne grensen skal settes er naturligvis vanskelig å si. Noen spillere trenger mer tid enn andre. Så spørs det også hva man ser etter når man leter progresjon.
Jeg vektla de defensive kvalitetene til Stoor da jeg mente han burde få flere sjanser i fjor. Kritikerne så lite på det, de var mest opptatt av at han sjelden gjorde stor nytte for seg på motstanderens banehalvdel og så ingen progresjon.
Førsteomgangen mot Lyn på Ullevaal var vel første gang det var særlig progresjon i Berishas bidrag. Fra debuten gikk det stort sett utforbakke. Og om progresjonen er nok til at han bør få flere sjanser strides vi vel litt om. Særlig siden tidsfristen hans på å vise noe av naturlige årsaker er kortere enn for andre.
Tettey har vært alt fra strålende til ubrukelig for RBK i løpet av det siste kalenderåret. Noen enorm progresjon har det kanskje ikke vært. Han løper mye, dekker store rom, er en ballvinner og mister sjelden bakken når han er i form. Da legges han ikke så mye merke til selv om han gjør en kjempestor jobb. Når han ikke er i form mister han ballen oftere og det blir veldig synlig, selv om han stadig gjør en viktig defensiv jobb med sin løpskraft.
Men Tetteys beste nivå er utvilsomt så bra at han stadig får tillit selv om prestasjonene varierer mye. Tillit vil trolig gjøre at han oftere spiller opp mot sitt beste.
Skjelbred er det litt motsatt med. Han har selv i et par skrale sesonger fått veldig mye skryt til tider, og sjelden mange negative innvendinger. Han har stått to meter fra ballfører og bedt om ballen i lange perioder, gjort alt for få løp inn i feltet og manglet målfarlighet. Likevel har han fått masse skryt for det ineffektive småspillet på midten.
Sånn i ettertid er det likevel greit at han har fått masse tillit, for i det siste har han vist mer av sitt store potensial. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 09.10.2008 14:24 Post subject: |
|
|
| Maradona wrote: | | Jeg lurer på hvor mange kamper med internasjonal motstand Berisha skal få før du skjønner og ser det sammen som alle andre? Å i "stadionsaken" så har RBK pengene til å bygge ut, men kanskje er det lurt å vente, for kanskje får Norge & Sverige EM, og da venter sikkert et statstilskudd.... Men hvis byggebransjen er arbeidsledig, så er det sikkert mulig å få anbudene ned på 2006-nivå eller lavere.... |
OT dette, men Berisha får et par kamper i helgen og midtuka også da
Greit, jeg var alt for positiv etter debuten til Berisha og har for lenge trukket fram de gode øyeblikkene derfra.
Men hvor mange kamper måtte øvrigheta se av Stoor og Eguren før de så det samme som meg? Selv langt ut i august var det mange som nektet å se potensial i Stoor, og selv etter sesongen 2005 var det mange som nektet å se potensial i Eguren.
Berisha har ikke hatt nok progresjon. Jeg antok at han ville få mer tempo i beina etter hvert, fordi han manglet kamptrening etter et år på sidelinja da han debuterte for oss. Han har heller ikke bidratt i samme grad som åpningen i kampene etterpå - verken i form av egne prestasjoner eller å legge til rette for andre.
Hva angår stadionutbyggingen er jeg som sagt helt enig i byggekostnadsargumentet. Men jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor vi trenger noen større stadion. Det er bedre med 1000 tomme seter som i dag og enkelte utsolgte kamper enn 15000 tomme seter hvis vi bygger ut stadion og aldri utsolgt. Rift om billetter i ny og ne er bare god reklameeffekt. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 09.10.2008 14:25 Post subject: |
|
|
Berisha er ikke Stoor,Skjelbred eller Tettey..
Men en som kom på lån, å blir sendt tilbake.
Stoor ble kjøpt på grunn av potensialet, Tettey og Skjellbred har fått spille p.g.a sitt potensial noen ganger.
Men Berisha er kun innlånt for å kjøpe tid.. Jeg fatter ikke at du ikke har oppfattet at han en korttidskontrakt, som RBK ikke er villig til å gjøre noe for å forandre, så hvorfor kjempe en tapt sak, Kristian Stokdal? _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 09.10.2008 14:47 Post subject: |
|
|
Dette med korttidskontrakt er jo diskutert i det vide og brede. Jeg har hele tiden ment at det ikke har vært relevant, fordi hvis Berisha hadde vist seg som en spiller vi trenger så ville den med enkelhet ha blitt permanent. Det står jeg for, og Berishas egen uttalelse viser langt på vei at det stemmer.
Jeg er inneforstått med at RBK ikke har planer om å forlenge etter det han har vist. Dog mener jeg det var håpløst av Hoftun å komme med en uttalelse som i verste fall fører til at vi ikke en gang får det beste ut av ham i tiden hans her.
Hva Berisha blir og ikke blir det vet vi jo ikke. Det blir faktisk litt spennende å se - kanskje særlig for meg. For selv om det totalt sett har vært for dårlig det han har vist i RBK-drakta så velger jeg å tro at det er en grunn til at Hamren hadde trua på ham, at Stuttgart hadde det samme og at en fullstendig ubrukelig spiller bortimot blir toppscorer i den danske ligaen selv om han spilte på et bunnlag. |
|
| Back to top |
|
 |
|