English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
SK Brann
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 104, 105, 106 ... 277, 278, 279  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
d@len
Rutinert

PostPosted: 06.10.2008 19:47    Post subject: Reply with quote

Vi driter så inn i h... på draget. Vi er 1 mann mer på banen - likevel så ryker vi. Oh happy days!
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran

PostPosted: 06.10.2008 19:54    Post subject: Reply with quote

Og dermed har Brann sluppet inn 15 mål mot molde denne sesongen.

Det er vel omtrent like mange som vi slapp inn til sammen på Lerkendal gjennom hele 90-tallet.
Back to top
RBKalle
Rutinert

PostPosted: 06.10.2008 20:06    Post subject: Reply with quote

Wow...

Hva er i veien her med Brann???

Jeg har sjelden sett et lag med så stor selvmordesk tendens, kanskje bare Inter fra slutten til 90-tallet til 2003 kommer nært Wink

P.S. åj, er Mjelde sinna!
Back to top
georgios
Veteran

PostPosted: 06.10.2008 20:07    Post subject: Reply with quote

Mjelde nesten på gråten nå. Horribel markering på 3-2 målet.
Back to top
O-Rex
Veteran

PostPosted: 06.10.2008 20:07    Post subject: Reply with quote

Herlig intervju med Mjelde nå. Må si jeg flirer litt av dette. Utrolig at Brann klarer å la dette glippe. Et skår i gleden at det er M***e som får de tre poengene.
d@len
Rutinert

PostPosted: 06.10.2008 20:23    Post subject: Reply with quote

Nei, hva kan en si.

Håper bare det finnes noen kloke hoder i styret (tviler) som ikke er redd for å kvitte seg med større navn i klubben.

Ser ingen poeng å sparke Mjelde nå - 3 kamper før sesongslutt. At han går etter sesongen ser jeg på som naturlig.

Jaja, glad jeg kun kjenner én moldenser Wink
Back to top
larenim
Veteran

PostPosted: 06.10.2008 20:45    Post subject: Reply with quote

Han er er kusk på en vogn med et løpsk hestespann på fire. Fyren er jo unektelig en topptrener, men når han så tydelig mangler tillitt i spillergruppa er det dumt at han har fått holde på så lenge. Men Roald Bruun-Hansen har gått god for ham Smile

Ja, et riktig move for Brann nå ville være en ny sportsdirektør og ny trener før sesongoppkjøring. Og da fortrinnsvis noen med en ørlille taktisk begavelse. Henholdsvis inn mot forhandling og media, og kommunikasjon og fotballfilosofi.
2mas
Sjef

PostPosted: 06.10.2008 20:53    Post subject: Reply with quote

Mjelde-klassikeren
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RBKalle
Rutinert

PostPosted: 06.10.2008 21:03    Post subject: Reply with quote

Men er det bare Mjeldes skyld?

Laget har mista sin beste spiss, uten å få en rimelig erstatning. Demba-Nyrèn har blitt utrolig skuffende, og så har Brann endt opp med å spille med Karadas eller Björnsson...

Midtbane var blant TL sterkeste på papiret, men på bana har de sjelden levert på et skikkelig nivå.

Forsvaret og keeperen har vært skiftende og.

Treneren har sitt ansvar, men til slutt er spillerne som går ut og presterer.

Jeg synes ikke det er så lett... Vekk med Mjelde, inn med ___ og plutselig blir det alt lett og gull...
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 06.10.2008 21:15    Post subject: Reply with quote

bolgebah wrote:
Og dermed har Brann sluppet inn 15 mål mot molde denne sesongen.

Det er vel omtrent like mange som vi slapp inn til sammen på Lerkendal gjennom hele 90-tallet.

Den tok jeg ikke helt...

Brann alene vant jo to kamper og scoret 15 mål mot oss på Lerkendal fra 1993 til 2000....

Men enig i at Branns prestasjoner mot Molde i år har vært under en hver kritikk.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
bolgebah
Veteran

PostPosted: 06.10.2008 21:20    Post subject: Reply with quote

Trodde det var tydelig at jeg ikke mente sammenligningen bokstavelig, men altså: Brann har sluppet inn veldig mange mål mot molde i år.
Back to top
Saparius
Rutinert

PostPosted: 06.10.2008 21:21    Post subject: Reply with quote

Det er lov og ikke ta alt alvorlig kristobal.
d@len
Rutinert

PostPosted: 06.10.2008 22:40    Post subject: Reply with quote

bolgebah wrote:
Trodde det var tydelig at jeg ikke mente sammenligningen bokstavelig, men altså: Brann har sluppet inn veldig mange mål mot molde i år.

Brann generelt slipper inn for mange mål alltid.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 07.10.2008 00:04    Post subject: Reply with quote

Loki wrote:
Men er det bare Mjeldes skyld?

Laget har mista sin beste spiss, uten å få en rimelig erstatning. Demba-Nyrèn har blitt utrolig skuffende, og så har Brann endt opp med å spille med Karadas eller Björnsson...

Midtbane var blant TL sterkeste på papiret, men på bana har de sjelden levert på et skikkelig nivå.

Forsvaret og keeperen har vært skiftende og.

Treneren har sitt ansvar, men til slutt er spillerne som går ut og presterer.

Jeg synes ikke det er så lett... Vekk med Mjelde, inn med ___ og plutselig blir det alt lett og gull...

Tja, hovedtreneren har alltid til syvende og sist ansvar for at spillergruppa leverer det den er kapabel til, og som man er enige om på forhånd.

Det er nok litt sammensatt i år, egentlig. De mistet toppskåreren sin, en mann som etterhvert ble erstattet av TLs kanskje minst målfarlige spiss. Dette etter at det som må sies å være et bomkjøp i form av Demba-Nyrèn har prøvd seg en stund.

Midtbanen bør de ha god dekning til å fylle hullet etter Andresen.

Slik jeg ser det er det grunnstammen fra fjorårets gullsesong som svikter. Nøkkelspillere fra i fjor leverer langt under det man kan kreve i år. For mye av grunnstammen er der, nemlig. Ørnene i forsvar, Bjørn Dahl, Mjøsas Beckham og Solli var alle meget viktige bidragsytere til fjorårets gull. Det er hovedsaklig disse nøkkelspillerene samt mangel på målskårere som gjør at Brann er elendige i år i forhold til forventningene. Et dårlig timet salg av en superspiss er lite å gjøre med fra benken, men spillernes plan, innsatsnivå og "sult" etter suksess er hovedtreners ansvar.

For nok en gang å dra fram Eggen - det var dette som gjorde han så genial. Han klarte å motivere spillerene til ny innsats, ny glød og samspill, selv etter 10 år med vei i vellinga. Som kanskje eneste norske trener de siste årene. VIF gikk på samme smellen som Brann, og det gjorde også vi i de verste periodene med trenerbytter.

Per i dag er det kun to trenere i Norge som har klart å levere godt over tid utifra grunnlag. det er Jönsson i Stabæk og Berg i Lyn. Jeg håper også Hamrén føyer seg inn i denne rekka.

En god trener tar et lag opp i toppen. En glimrende trener holder dem der, i år etter år også etter at målene i utgangspunktet er nådd.
kristobal
Legende

PostPosted: 07.10.2008 00:16    Post subject: Reply with quote

bolgebah wrote:

Hehe joda, det er sant det. Et Molde som i hvert fall i vår var seriens desidert mest ineffektive - til og med verre enn oss.

Jeg er kanskje litt mye vaktbikkje her... men vet at sånne litt flåsete uttalelser fort slår tilbake på en selv Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Keenoir
Legende

PostPosted: 07.10.2008 09:19    Post subject: Reply with quote

Bakke tok oppgjør med Mjelde

Her må jeg si at jeg støtter Mjelde og spillerene må tåle at treneren peker på dem når du presterer å gå fra en 2 - 0 ledelse mot 10 mann til å tape 3 - 2 iløpet av en omgang. Bakke er en verkebyll i Brann og hvis Brann er lure sender det den forhistoriske spilleren tilbake til saftbygda, men istedet ble det vel ny millionkontrakt.
Back to top
georgios
Veteran

PostPosted: 07.10.2008 18:28    Post subject: Reply with quote

FÃ¥r Mjelde fyken

Ser skummelt ut for Mjelde nå, tipper Steinar Nilsen eller en svenske tar over.

Roald Bruun Hansen: -Hm, alle har jo ansatt gode svenske trenere, kanskje vi også skal gjøre det?
Back to top
Keyser Chief
Junior

PostPosted: 07.10.2008 19:16    Post subject: Reply with quote

Mjelde gir seg

http://www.ba.no/sport/fo...836665.ece
Back to top
Timmi!
Rutinert

PostPosted: 07.10.2008 19:24    Post subject: Reply with quote

Det er litt synd, egentlig. Jeg synes mjelde virker som en skikkelig jovial kar og jeg tror også han er en meget flink trener, men som desverre må jobbe med en gjeng ra..høl til daglig! En av kontinuitetsbærerne på tenersiden i norsk fotball forsvinner.
En tanke jeg fikk i sted er hvordan det hadde vært med mjelde som ass trener i rbk om han hadde funnet seg til rette i rollen som assistent.Tror ikke det nødvendigvis hadde vært så dumt. Rutinert kar etter hvert som virker å være flink på det medmenneskelige planet. Han kan falle noe igjennom med sterke personligheter rundt seg virker det som, men der har vi jo Hamren til å klistre igjen kjeften på dem.
Bare en tanke uten alt for mye vurdering...
Back to top
doris
Veteran

PostPosted: 07.10.2008 19:35    Post subject: Reply with quote

Monsemann tar vel over VIF til neste år da, slik at Monsemann og Andresen kan gjenoppleve gode minner fra i fjor, og samtidig pisse salt i de åpne sårene til Brann, som rykker ned neste år.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 07.10.2008 20:01    Post subject: Reply with quote

Hadde Brann hatt baller hadde dem heller kvittet seg med forædere som Bakke istedenfor Mjelde.
Back to top
magnus*
Senior

PostPosted: 07.10.2008 20:02    Post subject: Reply with quote

Hareide tar vel over Brann, da.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 07.10.2008 20:07    Post subject: Reply with quote

Jepp det faller på plass nå iløpet av neste uke taper Norge sine to kvalikk kamper og Hareide sier opp, noen dager senere innkalles det til pressekonferanse på Brann stadion der Hareide annonseres som nye hovedtrener. Et annet alternativ er tv-kommentator og Brann sympatisør Nils Johan Semb med Alsaker som assistent trener Wink
Back to top
doris
Veteran

PostPosted: 07.10.2008 20:35    Post subject: Reply with quote

Med Davy Wathne som spillende manager.
Back to top
Ablativ
Veteran

PostPosted: 07.10.2008 20:37    Post subject: Reply with quote

Tja, hvem er tilgjengelige? Hareide (snart) By Rise (ditto), Perry, Tørum, Myhre, Skullerud (snart), Semb, Drillo (hopper av FK Zebra), Rekdal (har sikkert klausul som sier at han kan bytte til en annen eliteserieklubb anytime), Nordlie (ditto) osv. Sikkert noen flere.

Trenerkabalen skal vel legges om igjen i vinter. Denne gangen skal i alle fall vi bare lene oss tilbake og se på en Armani-hoppende Erik Hamrén som ikke skal noen steder! (unntatt en svipptur til Køben og Saint-Étienne)
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 104, 105, 106 ... 277, 278, 279  Next
Page 105 of 279

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb