English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Lyn - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
dags
Veteran

PostPosted: 05.10.2008 22:29    Post subject: Reply with quote

Jeg er ikke enig i at innleggene til Dorsin var så dårlige. Dog spiller det ingen rolle hvor eller hvordan de blir slått så lenge Berisha ikke orker å løpe inn i sekstenmeteren mer enn to ganger i løpet av de 75 minuttene han spilte. Det er rett og slett juniortakter over Berisha. Har et par fine tekniske detaljer i første omgang, men som Recon sier; det er overhodet ingen tanke og mening bak de få initiavtivene som kommer uten ball. I tillegg gjør han en dårlig jobb med å presse Lyns bakre firer i oppspillsfasen. Og der gjorde i det minste Aas en mer helhjertet innsats.

Edit: La meg korrigere meg selv. Sjansen Berisha får da han blir spilt gjennom av Sapara i andre omgang er et bra løp uten ball, men avslutningen suger. Virker som han er så sliten at han bare bommer på ballen. Og jada, jeg vet at det kommer argumenter om våt bane.
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 05.10.2008 22:49    Post subject: Reply with quote

Ski- og Smartcluben FC Lyn Oslo - Rosenborg 1-2

Jarstein (5) - Ikke veldig mye å gjøre i kveldens kamp for den stødige svensken, men gjør likevel et par merkelige ting der ute i området sitt. Vil kose med Holmen, får ikke respons. Merkelig kamp.

Strand (7) - Selv om den snart 85 år gamle mannen er halvskadet uke inn og uke ut, ikke kan spille på kunstgress, konstant vurderer å legge opp, og står i med klubbens fysioterapaut, vet han åpenbart hvor skapet skal stå. Og hvor målet står.

Stadsgaard (5) - Han opphever offsiden da Holmen nesten gjør 1-0 tidlig i kampen, men veier opp med frekke dragninger og lange, sexy klyv utover i kampen. Ekstremt herlig forestilling. Kan drible og skyte mer, men totalt sett var dette en opptur for den blyge utlendingen. Kommuniserer åpenbart på engelsk med sine lagkamerater. Klarer han å begrense seg til èn kvinne? Spørsmålene er mange rundt frelseren fra Italia.

Demidov - Spiller ikke lenge nok til å få karakter i dag, men viser at storformen ikke akkurat er like rundt hjørnet. Får likevel pluss for flotte dempinger og flotte dragninger.

Dorsin (9) - Svensken spiller venstreback som om han aldri skulle gjort annet! Landslaget neste for den offensive svensken?

Annan (8 ) - Kommer kanskje ikke helt til sin rett på midtbanen, men briljerer likevel fra sin framskutte posisjon. Utrolig at Lagerbäck gang på gang overser denne spilleren.

Skjelbred (6) - Fin sveis, ellers er det mye å ta tak i.

Tettey (6) - Mannen med den uforståelige talen lar nok engang de lange beina snakke for seg. Fantastisk forestilling i byderbyet, selv om skuddfoten fremdeles egner seg best til klareringer.

Sapara (7) - Trives åpenbart ikke som ving, men rekker likevel å true motstanderne med forskjellige ting. I det hele tatt er det verdensklasse over det meste han foretar seg om dagen. Skulle gjerne sett flere mål og assist fra den sympatiske svensken.

Pelu ( 8 ) - Er åpenbart uinteressert i såvel ballkontakt som videre kontrakt.

Berisha ( 8 ) - Se Johnathan Pelu.

Subs;

Traore (4) - Den storvokste og rutinerte hardhausen ble viktig med sitt hodespill og sin duellstyrke. Barn på vei. Dette blir bra.

Storflor (5) - Gjør seg ikke særlig bemerket utpå der. Har likevel noen fine pasninger og løp.

Aaaas (4) - Jo, Jo.... Var da ikke så verst dette, Aaas. Unge og lovende takter fra den lovende og unge unggutten. Denne spilleren får vi høre masse fra i årene framover. Lovende og spennende unggutt. Lokal ung spiller.

Lustig (7) - Ny fantastisk oppvisning fra svensken.
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 05.10.2008 22:58    Post subject: Reply with quote

Den største forskjellen når Aas kom innpå synes jeg gikk på attityden!

På meg virker det som om Rosenborgs beste perioder for tiden er når vi får til et kollektivt press mot motstanderen, dette fungerer relativt dårlig med Berisha på banen, han burde ikke være sigen i føttene heller!

Aas var veldig agresiv som førsteforsvarer, ellers hadde han jo også noen gode løp, det hadde fort blitt mål om det ene gjennomspillet fra pelu hadde vært en anelse mer følsomt.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende

PostPosted: 05.10.2008 23:19    Post subject: Reply with quote

Jeg synes dette blir å lete med lys og lykte etter argumenter for å sette Aas sitt innhopp foran Berishas førsteomgang.

RBK hadde jo full kontroll på kampen i første omgang. Berisha kan fortsatt komme seg oftere inn i boksen istedet for å møte hele tida, men rent spillemessig var vel førsteomgangen i dag ikke så verst. Han kommer til tre avslutninger, hvorav en reddes, en går i forsvarer og en går over. I andreomgang har han vel bare den ene avslutningen etter Sapara-gjennomspillet.

I tillegg burde han fått ballen av Tettey mye tidligere etter 43 minutter, da Tettey surrer for mye med ballen og ender opp med å spille den bak ham. Hadde Tettey spilt igjennom på første hadde vel Berisha omtrent vært alene med keeper. Berisha er også inne i feltet på Strands ene håpløse innlegg og når Tettey har sitt håpløse skuddforsøk. Hadde Pelu fått litt mer høyde på innlegget rett før pause som Gustavsson plukket stod Berisha helt alene foran åpent mål på bakre.

Så det er i mine øyne ikke bare Berisha sin skyld at han ikke kommer enda mer med i spillet. Og til tross for de ovennevnte situasjonene kommer han altså til fire avslutninger mot mål, og det er vel flest av alle RBK-spillerne i dag.

Saken er vel at Berisha sliter litt med samhandlingen, og det er forsåvidt ikke noe uvant fenomen blant nye RBK-spillere.

Selvsagt har jeg også forstått at han er treg når det gjelder å løpe litt avstander, men rent nærteknisk så har han gode overstegsfinter og er i stand til å utfordre og komme forbi.

Når Ivers og Konan er tilbake havner han nok på benken, og Pelu er nok nærmere innhopp når det trengs friske og raske bein mot slutten av kampene. Muligens er det ikke tid nok til å få ut det beste av Berisha før leieavtalen er over.

Men etter flere svake kamper så må jo dagens innsats sees på som et spillemessig skritt i riktig retning tross alt. Og det er fortsatt sju kamper igjen av sesongen, så formodentlig har vi ikke sett det siste av Berisha i hvitt og sort ennå.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Maradona
Veteran

PostPosted: 05.10.2008 23:44    Post subject: Reply with quote

MIXMASTERTOT wrote:

En spiller som Annan har fått trykt på seg kvalitetsstempel gjennom mange storklubber i europa. De siste kampene Tettey viser han er klart bedre som DM enn annan (jeg har veldig tru på annan også) pr. dags dato.

Det sier en del om hvor god Tettey er. Jeg blir ikke overrasket om Tettey spiller i en av de aller største klubbene om noen år.

Det var vel en desperat kasserer i Start og en overkåt agent som sendte Annan på tur i England....

Tviler på om Annan har noe å gjøre i Engelsk fotball, han passer nok bedre i spansk og Italiensk fotball.....

Det eneste agenten til Annan oppnådde med englandsturen til Annan var at Stabæk & Rosenborg hadde budkrig om han.... Både på kontrakt og pris.... Smile
kristobal
Legende

PostPosted: 05.10.2008 23:50    Post subject: Reply with quote

VG-børsen i dag:

Jarstein 5
Pelu 6
Berisha 3
Tettey 5
Sapara 6 BB
Annan 5
Traore 6
Dorsin 5
Demidov 6
Stadsgaard 6
Strand 6
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 05.10.2008 23:51    Post subject: Reply with quote

Tviler på at det er hvem som helst som får lov å prøvespille for en premier league klubb. Annan har desutten vært i Blackburn sitt søkelys før han reiste til Start ,men vanskeligheter med å få arbeidstilatelse i England hindret overgang.

Jeg synes han gjorde en strålende kamp idag og skal ha mye av æren for at det vanligvis gode kontringslaget Lyn ikke hadde en eneste anstendig kontring idag. Han plasserte seg også veldig riktig og hindre noen potensielt veldig store sjanser med å være på rett plass til rett tid. Et røverkjøp etter min mening for 13 millioner.

Last edited by Keenoir on 06.10.2008 00:45; edited 1 time in total
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 05.10.2008 23:55    Post subject: Reply with quote

Japp, får tro vi fortsetter med råverkjop i størrelsesorden 10-15 millioner. Det er der vi bør legge oss tror jeg. Det er utrolig hva man kan få til den prisen hvis man leter godt.

Leter man dårlig ender man enten opp med å hente stallfyll til 5-7 millioner eller flopper til det dobbelte og enda mer.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 06.10.2008 00:57    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Tviler på at det er hvem som helst som får lov å prøvespille for en premier league klubb. Annan har desutten vært i Blackburn sitt søkelys før han reiste til Start ,men vanskeligheter med å få arbeidstilatelse i England. Jeg synes han gjorde en strålende kamp idag og skal ha mye av æren på det vanligvis gode kontringslaget Lyn ikke hadde en eneste anstendig kontring idag. Han plasserte seg også veldig riktig og hindre noen potensielt veldig store sjanser med å være på rett plass til rett tid. Et røverkjøp etter min mening for 13 millioner.

Tviler på om arbeidstilatelsen til Annan var noe problem, han har spillt en haug med kamper, og i Afrikamesterskapet....

Vel, de har tatt i mot litt av vært i PL, til og med spillere som ikke er bedre enn en norsk 3.div spiller har fått kontrakt der...

Det forteller litt, når en norsk serieleder lar en spiller, de leier, få dra på prøvespill....

For alle vet jo at et seriegull kan generere gode penger ved en deltakelse i CL, så visst Stabæk hadde vært skikkelig ineresert, så hadde de nok funnet 13 mill, og laget en god kontrakt..

Synes det er rart at Annan valgte RBK og UEFA cup, framfor CL kval neste høst...
kristobal
Legende

PostPosted: 06.10.2008 01:09    Post subject: Reply with quote

Jeg synes egentlig ikke det er så rart. RBK er en betydelig større klubb, og et par kvalkamper mot laber motstand neste høst bør ikke være avgjørende for en spillers klubbvalg.

RBK er den eneste norske klubben folk ellers i Europa og verden vet om. Med stor sannsynlighet får han spille flere internasjonale kamper i RBK neste høst enn han ville fått i Stabæk. I forhold til landslagsspill er det sannsynligvis også en fordel å spille i RBK. Så har muligens lønn noe å si også, men jeg tror seriøst ikke at det var avgjørende.

Selv om Hull City skulle holde plassen sin på tabellen i England ut sesongen så gjør det neppe Hull til en veldig attraktiv klubb for europeiske toppspillere av den grunn.

Uten å være patriotisk så er RBK den største og soleklart mest betydningsfulle klubben i landet selv om de har hatt et par sesonger med varierende hjemlige prestasjoner og ikke har vært i nærheten av seriegull.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 06.10.2008 01:10    Post subject: Reply with quote

Tilbudet fra Blackburn var før Annan kom til Start og dermed også før han etablerte seg på landslaget forøvrig et meget godt landslag i en imponerende lav alder. Så på det akuelle tidspunktet kunne han ikke få arbeidstilatelse ,men han imponerte tydeligvis siden dem har fulgt med og inviterte han tilbake når han kunne få arbeidstilatelse.

Stabæk hadde ikke så mye dem skulle ha sagt og for å få forlenget avtalen til ut august gjekk dem med på at han kunne selges og dra på prøvespill. Grunnen til at Stabæk ikke kunne kjøpe han var fordi dem omtrent ikke eier nåla i veggen. Dem solgte f.eks Tchoyi for 16 millioner ,men disse pengene går nok vekk i å lønne Alanzinho, Farnerud og Hoff og da har en ikke penger til å kjøpe dyre spillere.

Last edited by Keenoir on 06.10.2008 11:29; edited 1 time in total
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 06.10.2008 01:21    Post subject: Reply with quote

Hvis han er så aktuell for utlandet, som dere tror, så har han blokkert vinter-vinduet..

Å tviler på at Annan tar en "Carew".... Annan blir nok først solgt sommeren 2010.. Og fremdeles er han dårligere enn Tettey...
Keenoir
Legende

PostPosted: 06.10.2008 01:28    Post subject: Reply with quote

Annan og Tettey er veldig like som spillere, Tettey er mer kraftfull mens Annan er flinkere til å posisjonere seg en må også huske på at det er tidlig i Annan sin RBK karriere og han må gis tilpassningstid for å bli kjent med lagkamerater og spillemønster. Tror mange av det til synelatende umotiverte feilpassningen vil forsvinne over tid.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 06.10.2008 02:43    Post subject: Reply with quote

Annan har bedre ballkontroll enn Tettey. Tettey virker kjappere, spesielt over lengre distanser. Begge sliter med avslutningene. Alt i alt har Tettey levert de beste kampene på DM i høst, men Annan kommer til å spille seg inn i rollen på Rosenborg, og Tettey kommer til å utvikle seg enda mer med flere offensive oppgaver i rbk. Dermed blir han en box-to-box player i ordets rette forstand, og solgt for 70 millioner til en serie A klubb etter at vi går til semifinalen i Uefa 2009/2010. Fansen er misfornøyd.
Back to top
hristo
Senior

PostPosted: 06.10.2008 06:13    Post subject: Reply with quote

Det er ikke uten grunn at du kalles Klarsynte Kleven. Artig med spådommer!
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 06.10.2008 07:18    Post subject: Reply with quote

Tettey sine kamper som DM denne høsten har vært bedre enn det Annan har vist så langt. Man ser jo at det bor mye bra i Annan, men etter min mening har han hatt alt for mange balltap, en del av dem ganske farlige også. Dette har gått igjen i alle kampene. Jeg har tro på at han vil komme seg etterhvert, men har en del å gå på.

God kamp av Jarstein, han fikk vist sin styrke i feltet, god til å sette i gang raskt og fikk til bra utspill/avklaringer, men jeg syns han forflytter seg litt dårlig i målet inne på strek (basert på skudd som stryker like utenfor). Hvis han ikke flytter beina bedre så kommer han i hvertfall ikke opp hvis han skal kaste seg etter et høyt skudd.

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 06.10.2008 08:44    Post subject: Reply with quote

Jarstein har veldig god kontroll på hvor han står i målet, og kan derfor slippe de ballene som går utenfor forbi seg.

Keeperne som kaster seg for en hver pris og gjerne er medias favoritter redder gjerne også skudd som går over eller til side for mål.

Otto Fredriksson med nok en blemme i går som ikke media bryr seg nevneverdig om. Først snubler han og så har han tyngdepunktet helt feil når avslutningen kommer.

Da kan TV2 bare messe så mye de vil om at avslutningen er så bra fordi den kommer tilbake i hjørnet keeper er på vei bort fra. Det er sikkert lurt å legge den der, men avslutningen burde aldri fått gå i mål.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 06.10.2008 11:11    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Berisha har fått sine muligheter nå, det er ingen grunn til at han skal holde en ung trønder med potensiale (Aas) på benken når Berisha ikke er med i fremtidsplanene. Riktignok synes jeg ikke Aas har vist særlig mye som tyder på at han per i dag er bedre enn Berisha, men han bør få spilletid mtp fremtida.
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 06.10.2008 11:14    Post subject: Reply with quote

Det har ikke noe med at Jarstein ikke kaster seg etter skudd som går utenfor, det er måten han forflytter seg på, det har ikke noe med om han gjør "TV-redninger" eller ikke. Han vil aldri klare å komme høyt nok/strekke seg langt nok hvis han flytter seg sånn uten å være i balanse.

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout
Back to top
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 06.10.2008 11:16    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Jeg synes Berisha har fått sine muligheter nå, det er ingen grunn til at han skal holde en ung trønder med potensiale (Aas) på benken når Berisha ikke er med i fremtidsplanene. Riktignok synes jeg ikke Aas har vist særlig mye som tyder på at han per i dag er bedre enn Berisha, men han bør få spilletid mtp fremtida.

Fordelen med Berisha er at han har nok en større mulighet for å sette ballen i mål, dersom han får ballen der han står og slipper å løpe etter den (da tar forsvarsspilleren ballen uansett)...

Fordelen med Jo er at han har ikke vist noen god evne til å sette ballen i mål, men har en meget god innsatsvilje og løpskapasitet som hele tiden skaper problemer for forsvaret. Er en person som raskt kan komme til målgivende eller havne i straffesituasjoner...

Nå hvor vi kjemper om hvert poeng så er det ikke helt lett å velge...

Men som partner for Konan i de siste kampene til Steffen evt er tilbake så må jeg si at Pelu bør få sjansen videre fra start...
walse
Junior

PostPosted: 06.10.2008 11:25    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
Ski- og Smartcluben FC Lyn Oslo - Rosenborg 1-2

Jarstein (5) - Ikke veldig mye å gjøre i kveldens kamp for den stødige svensken, men gjør likevel et par merkelige ting der ute i området sitt. Vil kose med Holmen, får ikke respons. Merkelig kamp.

Strand (7) - Selv om den snart 85 år gamle mannen er halvskadet uke inn og uke ut, ikke kan spille på kunstgress, konstant vurderer å legge opp, og står i med klubbens fysioterapaut, vet han åpenbart hvor skapet skal stå. Og hvor målet står.

Stadsgaard (5) - Han opphever offsiden da Holmen nesten gjør 1-0 tidlig i kampen, men veier opp med frekke dragninger og lange, sexy klyv utover i kampen. Ekstremt herlig forestilling. Kan drible og skyte mer, men totalt sett var dette en opptur for den blyge utlendingen. Kommuniserer åpenbart på engelsk med sine lagkamerater. Klarer han å begrense seg til èn kvinne? Spørsmålene er mange rundt frelseren fra Italia.

Demidov - Spiller ikke lenge nok til å få karakter i dag, men viser at storformen ikke akkurat er like rundt hjørnet. Får likevel pluss for flotte dempinger og flotte dragninger.

Dorsin (9) - Svensken spiller venstreback som om han aldri skulle gjort annet! Landslaget neste for den offensive svensken?

Annan (8 ) - Kommer kanskje ikke helt til sin rett på midtbanen, men briljerer likevel fra sin framskutte posisjon. Utrolig at Lagerbäck gang på gang overser denne spilleren.

Skjelbred (6) - Fin sveis, ellers er det mye å ta tak i.

Tettey (6) - Mannen med den uforståelige talen lar nok engang de lange beina snakke for seg. Fantastisk forestilling i byderbyet, selv om skuddfoten fremdeles egner seg best til klareringer.

Sapara (7) - Trives åpenbart ikke som ving, men rekker likevel å true motstanderne med forskjellige ting. I det hele tatt er det verdensklasse over det meste han foretar seg om dagen. Skulle gjerne sett flere mål og assist fra den sympatiske svensken.

Pelu ( 8 ) - Er åpenbart uinteressert i såvel ballkontakt som videre kontrakt.

Berisha ( 8 ) - Se Johnathan Pelu.

Subs;

Traore (4) - Den storvokste og rutinerte hardhausen ble viktig med sitt hodespill og sin duellstyrke. Barn på vei. Dette blir bra.

Storflor (5) - Gjør seg ikke særlig bemerket utpå der. Har likevel noen fine pasninger og løp.

Aaaas (4) - Jo, Jo.... Var da ikke så verst dette, Aaas. Unge og lovende takter fra den lovende og unge unggutten. Denne spilleren får vi høre masse fra i årene framover. Lovende og spennende unggutt. Lokal ung spiller.

Lustig (7) - Ny fantastisk oppvisning fra svensken.

Genialt!, spesielt den om Strand og Aaaas:) du er sikkert en fjern slektning av redallover fra kopforum!?
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 06.10.2008 11:55    Post subject: Reply with quote

Hva er det som er genialt med å lage en spillerbørs der alle enten får en mye høyere eller en mye lavere score enn de fortjener, ispedd en og annen døll faktafeil? Og blir det ekstra genialt når den samme brukeren gjør denne samme "vitsen" etter annenhver kamp?

Det er så umorsomt og lite genialt at jeg gremmes når jeg ser at folk digger det.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hedning
Legende

PostPosted: 06.10.2008 12:23    Post subject: Reply with quote

Må si meg enig med Hedon, som surpomp er det faktafeilene og den manglende helheten i børsen som irriterer meg, noen morsomme kommentarer har du dog oppmannen.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 06.10.2008 17:24    Post subject: Reply with quote

Oppmannen, din första börs - jag tror det var efter Ålesundmatchen - var rolig, men nu upprepar du samma skämt igen och då blir det inte roligt längre. Därför är de surmulna kommentarerarna ovan berättigade. Första börsen var nog en typisk "one hit wonders", där du gick i den vanliga fällan att försöka upprepa den ursprunliga succén genom upprepning.
Back to top
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 06.10.2008 17:28    Post subject: Reply with quote

Oppmannen er forumets krydder. Du trenger det kanskje ikke, men det blir tamt uten. Andre igjen synes det blir for sterkt.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Next
Page 12 of 13

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb