English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Lyn - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
krakra
Proff

PostPosted: 05.10.2008 21:47    Post subject: Reply with quote

niccolai wrote:
Krakra du er morsom..

Tettey har vært enorm i den siste tiden å overgår alle de du nevnte med unntak av PCS.

Hva sa Petter Rassmus om Berisha?

Beklager virkelig at jeg ikke lar meg imponere av en spiller som stort sett ligger enten for lavt eller for høyt, ikke klarer å treffe mål med ett enkelt skudd, springer rundinger rundt seg selv og stadigvekk setter medspillere opp i vanskelige situasjoner.
Back to top
View user's profile Send private message
Maradona
Veteran

PostPosted: 05.10.2008 21:48    Post subject: Reply with quote

krakra wrote:
Hedon wrote:

Er du morsom? DBH og Winsnes er jo helt ute av form. Berg har også sett sine beste dager, selv om Ivar Hoff mener noe annet. Velger Tettey foran Runar på banen 97 av 100 ganger. Skjelbred er vel ikke det helt store for tiden, i og med at han per nuh er ute med skade for noen uker.

Alle de jeg nevner er for tiden bedre enn Tettey. Greit nok at PCS er skadet, men når man sier for tiden da kan man gå 60 min tilbake i tid.

Tror også vi kunne lagt Demidov til på den lista om han hadde fått spille på midten.

Demidov holder som DM i tippeligaen, men internsasjonalt er han for lett...
Flaav
Veteran

PostPosted: 05.10.2008 21:49    Post subject: Reply with quote

Lyn vant kanskje ikke denne kampen, men håper de vinner kampen mot kreft! Virkelig fint å se at lag stiller opp for slike saker!

Godt jobba Lyn!
Back to top
niccolai
Veteran

PostPosted: 05.10.2008 21:50    Post subject: Reply with quote

Jaja.. håper du er ironisk..

Tettey dekker store områder, og att du ikke ser viktigheten i Tettey sier bare hvor lite peiling du har.

Tettey jobber bakover, vinner baller, stresser motstanderne, er bra med framover i det oppbyggende spillet...

Uansett.. synd du ikke ser verdien i Tettey Krakra.. Tror de fleste RBK fans ser hvor god Tettey er utenom deg

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 05.10.2008 21:51    Post subject: Reply with quote

Jeg undervurderte TV-seerne. De ga også Sapara BB med 43%. Bra, og fortjent. F*** 1-2. Da tippet jeg riktig resultat.

Last edited by gisp! on 05.10.2008 21:52; edited 1 time in total
Back to top
krakra
Proff

PostPosted: 05.10.2008 21:52    Post subject: Reply with quote

Maradona wrote:

Tull, rett og slett tull. Demidov overgår Tettey som DM uten problemer både her hjemme og ute i Europa. Det er også derfor han stort sett har spillt DM når det har latt seg gjøre frem til Annan kom da selvfølgelig.

Godt å se at Sapara får den hederen han fortjener.

Og der kom det stygge baklengsmålet.....
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 05.10.2008 21:52    Post subject: Reply with quote

Guffen wrote:
Petter Rassmus på RadioAdressa er en ufin idiot som prater usaklig drit om RBK-spillere. Måten han omtaler Berisha på i denne kampen er under all kritikk. En flau knøl av en kommentator. Rart at Adressa aksepterer denne type "journalistisk" makkverk.

Hadde jeg ikke visst bedre ville jeg sagt at Petter Rasmus = Hedon.

Men generellt sett har jeg ikke noe imot Rasmus, riktig så underholdene å høre på som regel.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 05.10.2008 21:53    Post subject: Reply with quote

krakra wrote:
Alle de jeg nevner er for tiden bedre enn Tettey.

Dette er jo bare helt useriøst. At Fredrik Winsnes og DBH skal være bedre enn Tettey må faktisk være noe av det dummeste jeg har lest siden jeg var inne i Berisha-tråden. De spiller begge på lag som sliter voldsomt og det skyldes i stor grad at de som nøkkelspillere ikke er i god form.

Tettey har vært fantastisk i høst. Leverer en ny god kamp i dag, selv om han forsvinner litt sammen med resten av laget utover i andreomgang.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
spraggon
Proff

PostPosted: 05.10.2008 21:55    Post subject: Reply with quote

krakra wrote:
Maradona wrote:

Tull, rett og slett tull. Demidov overgår Tettey som DM uten problemer både her hjemme og ute i Europa. Det er også derfor han stort sett har spillt DM når det har latt seg gjøre frem til Annan kom da selvfølgelig.

Godt å se at Sapara får den hederen han fortjener.

Og der kom det stygge baklengsmålet.....

HÃ¥per dette er ironi/kverulering. Hvis ikke fortoner det hele seg som merkelig...
Back to top
krakra
Proff

PostPosted: 05.10.2008 21:55    Post subject: Reply with quote

niccolai wrote:
Jaja.. håper du er ironisk..

Tettey dekker store områder, og att du ikke ser viktigheten i Tettey sier bare hvor lite peiling du har.

Tettey jobber bakover, vinner baller, stresser motstanderne, er bra med framover i det oppbyggende spillet...

Uansett.. synd du ikke ser verdien i Tettey Krakra.. Tror de fleste RBK fans ser hvor god Tettey er utenom deg

Det nytter ikke å dekke store områder når du er feilplassert.

Har sagt det før og sier det igjen. Tettey er den som er lettest å erstatte av midtbanespillerene våre.
Back to top
Tordenknott
Junior

PostPosted: 05.10.2008 21:56    Post subject: Reply with quote

Godt med seier...... men skade på Per...... får tro det ikke er så veldig alvorlig og at han er tilbake innen et par uker........ snart får vi tilbake konan og steffen også......

sølv i år... gull neste år!
Back to top
krakra
Proff

PostPosted: 05.10.2008 21:57    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
krakra wrote:
Alle de jeg nevner er for tiden bedre enn Tettey.

Dette er jo bare helt useriøst. At Fredrik Winsnes og DBH skal være bedre enn Tettey må faktisk være noe av det dummeste jeg har lest siden jeg var inne i Berisha-tråden. De spiller begge på lag som sliter voldsomt og det skyldes i stor grad at de som nøkkelspillere ikke er i god form.

Tettey har vært fantastisk i høst. Leverer en ny god kamp i dag, selv om han forsvinner litt sammen med resten av laget utover i andreomgang.

Jaja, da får jeg bare trøste meg med at bl.a. Semb ser de samme store feilene hos Tettey som det jeg gjør da. Men Semb har selvfølgelig ikke peiling på fotball.....
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 05.10.2008 21:58    Post subject: Reply with quote

Bæ to da Bone! wrote:

Les hva jeg har skrevet om Berisha i denne kampen.

Gjorde en god førsteomgang. Sin beste i drakta vår. Falt ned på et helt elendig nivå i andreomgang, men var ikke helt alene om det i dag.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 05.10.2008 22:00    Post subject: Reply with quote

Tettey er stabilt god, og en av de beste spillerne våre etter min mening. Til gjengjeld er det en spiller som har betydelige svakheter. Hodespillet og pasningsspillet hans har tatt seg opp. Han er istand til å fyre av lange presise krossballer og sjelden, nesten aldri, feilpasninger på tvers som i gamle dager.

Jeg synes hverken Demidov, Annan eller Savolainen har spilt like godt i den defensive midtbanerollen i år.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 05.10.2008 22:00    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
Jeg undervurderte TV-seerne. De ga også Sapara BB med 43%. Bra, og fortjent.

Er enig i at Sapara var dagens beste, men tror nok lett du kan fortsette å undervurdere TV-seerne. Myhre sa på TV at Sapara og Strand var best, og da ble det slik hos seerne også.

Strand syns jeg forøvrig var blant våre dårligste i dag. Bra mål, men utenom det gjorde han mye rart, blant annet to kjempetabber som lett kunne kostet oss baklengsmål. Han opphevet offsiden før tverrliggerskuddet i første omgang og hadde et grusomt tilbakespill Jarstein med nød og neppe rakk ballen først på.

Hadde f.eks. Andreas Nordvik gjort to slike tabber, hadde kommentatorene hengt seg mye mer opp i det.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 05.10.2008 22:01    Post subject: Reply with quote

krakra wrote:
Jaja, da får jeg bare trøste meg med at bl.a. Semb ser de samme store feilene hos Tettey som det jeg gjør da. Men Semb har selvfølgelig ikke peiling på fotball.....

Neida, du må gjerne gå rundt og ha Semb som fotballgud. Mannen som mente at det røde kortet Stabæk-Morten fikk var feil fordi han ikke var bakerste mann da han stoppet ballen med hånda. I hver eneste kamp kommer han med helt håpløse påstander. Han har blitt tabloidisert av TV2. Dessverre merker jeg meg at den tidligere så gode Myhre er i ferd med å få de samme symptomene. Elendig kamp av de to i boksen i kveld.

Semb har dessuten aldri påpekt det du nevner som store feil hos Tettey. Den dagen han gjør det, avslører han isåfall sin inkompetanse en gang for alle.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 05.10.2008 22:02    Post subject: Reply with quote

krakra wrote:

Yes, så kan vi andre trøste os med at Hamrén, spillerne i TL, Hareide, Skammelsrud og talrige andre ser at Tettey er en fantastik og talentfuld midtbanespiller.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Brady
Veteran

PostPosted: 05.10.2008 22:03    Post subject: Reply with quote

krakra wrote:
Men Semb har selvfølgelig ikke peiling på fotball

Her er jeg utrolig nok enig med deg, krakra
Back to top
doris
Veteran

PostPosted: 05.10.2008 22:03    Post subject: Reply with quote

Godt å se at spillet holder mål selv med Iversen, Konan og Skjelbred ute. Nå var Lyn ganske tannløse frem til de siste 20-30 minuttene, men Rosenborg gjorde iallfall nok til at det aldri ble spennende. Berisha var overraskende ok i første omgang, det var gledelig.

P.S: Hvis man ikke ser ferdighetene og viktigheten av å ha Tettey på banen, da er det på tide å pusse brillene.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 05.10.2008 22:04    Post subject: Reply with quote

For ikke å nevne kjente klubber i det store utland.

Er for øvrig enig med Brady i at Myhre tok uhyre feil da han dro fram Strand som en av våre beste idag.

Jeg klarer fortsatt ikke å føle meg trygg på Annan. Han har i kampene for oss mistet ballen hundre ganger oftere enn Tettey, men jeg har håp om at han vil komme seg etter hvert.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 05.10.2008 22:06    Post subject: Reply with quote

Dagens spillerbørs:

Jarstein 7 - Gjør vel ingen feil i dag. Bra i feltarbeidet, bra med beina og gode igangsettinger.

Strand 5 - Scorer et fint mål, har grei kontroll bakover mot et tannløst Lyn-lag, men flere dårlige innlegg.

Demidov 5 - Ballwatching og er litt 5050 i duellene.

Stadsgaard 5 - Synes egentlig han var ganske usynlig i dag.

Dorsin 5 - Fikk bedre kontroll på Knudtzon etter hvert

Annan 6 - Beste kampen i RBK-trøya til nå. En god ballvinner

Sapara 7 - Løper mye så lenge kreftene holder. Kreativ i sine beste stunder, og vinner faktisk en del baller også.

Skjelbred 6 - Stor innsats og stort sett fornuftige løsninger mens han er på banen

Tettey 5 - Ikke like bra i en mer offensiv rolle. Avslutter dårlig og kommer heller ikke til innlegg. Er heller ingen stor ballvinner.

Pelu 6 - Scorer et fint mål og løper mye i en og en halv omgang

Berisha 4 - Lovende start hvor han kom til flere avslutninger. Mindre og mindre synlig utover i kampen

Traore 4 - Gjør ikke noe stort innhopp. Blir lite av det selv om han løper mye.

Lustig - Villig offensivt, uten å få tid til å prege kampen

Aas - Lite synlig, kommer til en halvsjanse, men klarer ikke å komme inn i kampen
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
krakra
Proff

Hedon wrote:

Neida, du må gjerne gå rundt og ha Semb som fotballgud. Mannen som mente at det røde kortet Stabæk-Morten fikk var feil fordi han ikke var bakerste mann da han stoppet ballen med hånda. I hver eneste kamp kommer han med helt håpløse påstander. Han har blitt tabloidisert av TV2. Dessverre merker jeg meg at den tidligere så gode Myhre er i ferd med å få de samme symptomene. Elendig kamp av de to i boksen i kveld.

Semb har dessuten aldri påpekt det du nevner som store feil hos Tettey. Den dagen han gjør det, avslører han isåfall sin inkompetanse en gang for alle.

Semb har gjentatte ganger sagt at Tettey ofte er for offensiv når han spiller DM, og at han derfor tømmer midtbana og skaper farlige overgangsmuligheter for motstanderen. Han har samtidig påpekt at Demidov er langt flinkere til å balansere dette.

Andre ganger har han påpekt at Tettey ligger på linje med forsvaret og dermed både forstyrrer forsvaret i deres mann-mann arbeid inne i egen 16m, og at han avgir rom forran seg.
Back to top
spraggon
Proff

Hedon wrote:
Bæ to da Bone! wrote:

Les hva jeg har skrevet om Berisha i denne kampen.

Gjorde en god førsteomgang. Sin beste i drakta vår. Falt ned på et helt elendig nivå i andreomgang, men var ikke helt alene om det i dag.

Enig. Det var vel ingen enkeltspillere som var spesielt dårlig i 2 omgang. Det var vel mere at laget "visnet hen" etter et tett kampprogram i det siste.

Uten at jeg er noen fan så håper jeg denne kampen viser at Berisha ikke er SÅ dårlig. Synes Berisha-tråden bærer preg av ekstreme karakteristikker, noe som alle som trekker pusten og teller til 10, skjønner at ikke stemmer. Blir liksom litt uintressant å delta i slike debatter. Litt morsomt, men ikke spesielt fruktbart...
Back to top
krakra
Proff

PostPosted: 05.10.2008 22:07    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:

Yes, så kan vi andre trøste os med at Hamrén, spillerne i TL, Hareide, Skammelsrud og talrige andre ser at Tettey er en fantastik og talentfuld midtbanespiller.

Du tenker på samme Hamren som har foretrukket Demidov forran Tettey som DM de gangene det har latt seg gjøre i år?

Eneste jeg har å si er at jeg gleder meg til Tettey forsvinner da det da vil komme frem hvor lett det blir å erstatte han med f.eks. Traore.

Last edited by krakra on 05.10.2008 22:09; edited 1 time in total
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 05.10.2008 22:08    Post subject: Reply with quote

Når var det Semb sist sa dette, da, krakra? Var vel ikke nå i høstsesongen..?

Last edited by attach on 05.10.2008 22:08; edited 1 time in total
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13  Next
Page 10 of 13

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb