View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
jortski Junior
|
Posted: 05.10.2008 03:07 Post subject: |
|
|
Loki wrote: | Jeg har fortsatt en lite grann tro på italienske journalister... |
Aldri stol på en journalist. Aldri!
jadda, vet man ikke skal quote innlegg rett over, men innlegget var så fordømt langt. _________________ Hvem er denne Kvernland? |
|
Back to top |
|
 |
Halcyon Junior

|
Posted: 05.10.2008 05:22 Post subject: |
|
|
Loki wrote: | Ballahl wrote: |
Hvis jeg skulle bedømme kvalitetene til Alexander Banor Tettey å kun sett på aviskarakterer, så ville han ganske sikkert vært av de spillerne som hadde hatt dårligst gjennomsnitt i historien!
Og så dårlig er Tettey så absolutt ikke!!
Aviskarakterer eller Børser betyr ingenting i denne sammenheng. |
Jeg har fortsatt en lite grann tro på italienske journalister... Spillerne fra bunnlagene er de få som kan få upartikse karakter.
Hva er vitsen med å rose/stryke en fyr ingen har hørt om før eller inger har store forventinger til?
Sammeligning med Tettey er ikke helt korrekt synes jeg... Tettey spiller i Norges "beste" lag, og har store sko å fylle, og har kanskje alle egenskaper til å klare seg bra. Så forventer folk mye (mer).
Vet ikke hva Tetteys snitt er, men for min del, spiller han ganske ustabilt og rufsete, spesielt i angrepsfase.
Quote: | "Forferdelig treg" er Stadsgaard i alle fall ikke.. |
Kanskje ikke, men i Serie A så det sånt ut... Skal prøve å finne highlights fra kampene, da kan vi få se noe
Quote: | Loki wrote: | Stadsgaard har hittil prestert temmelig flinkt i TL, etter en nokså vanskelig start, men uavhengig fra dette, jeg sliter å tenke meg hva Torbjørnsen så i ham...
Og jeg er fortsatt ikke overbevist han er god nok til å bli RBK sin midstopper heller. |
Du kan Umulig ha sett alle kampene.
Kris Stadsgaard har vært lagets soleklart nest beste stopper, sesongen igjennom. Han hadde en forholdsvis fin start også, hvor han tok publikum med storm. |
Jeg har sett de fleste kampene siden april, og husker han ikke var så trygg i begynnelse.
Var det mot Stabæk da han bare la ballen sprette og da var Nannskog forbi foran keeper?
Det å være årets beste RBK stopper er ingen prestasjon i år
Stadsgaard har blitt bedre, men jeg stoler ikke på ham. Skal jeg ta ordene mine i meg igjen, blir jeg sikkert glad... |
Det virker ikke som at du har sett Tettey og Stadsgaard spille; for begge to har imponert; hvertfall Tettey. Han minner virkelig om en blanding av Makelele og Diarra. Jeg mener at Tettey er den viktigste spilleren paa laget. Han har ekstrem fart, kjempebra fysisk styrke og veldig bra naerteknikk; i tillegg har han forbedret hodespillet betraktelig; han vinner oftere duellene paa midten. Og han har faktisk ogsaa forbedret pasningskvaliteten, selvom pasningene ofte er av den enkle sorten, saa slaar han nesten aldri feilpasninger, og det er det viktigste en defensiv midtbanespiller maa kunne. Husk at for.eks Makelele aldri slaar en gjennombrudspasning; men han slaar stoettepasninger og korte pasninger som alltid gaar til riktig mann.
Aa snakke om at Tettey er middelmaadig er ganske sykt; Tettey er den viktigste spilleren paa rbk. Jeg er sjaeleglad for at vi har faat tak i en saa fantastisk god erstatter som Annan. _________________ I never saw a wild thing
sorry for itself.
A small bird will drop frozen dead from a bough
without ever having felt sorry for itself.
D. H. Lawrence |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 05.10.2008 13:55 Post subject: |
|
|
Det har vært snakket om denne "storfisken" i midtforsvaret i mange, mange år..ihvertfall 4-5... og nå synes jeg endelig det er på tide å legge denne debatten død. De siste tiders kjøp og utvikling av spillere i midtforsvaret har rett og slett løst problemet, men det har skjedd litt i det stille, uten det storkjøpet som alle trodde skulle løse problemet. En ung og lovende spiller, som Sandefjord ikke ville ha... en glemt danske som var vraket i Italia... en spiller som hadde vært en flopp i flere år, også i svensk serie... og en ung trønder som endelig ser ut til å nærme seg førstelagsnivå....alle disse fire utgjør plutselig et midtforsvar som har fart, stabilitet, ungt pågangsmot, taklingsstyrke og offensive kvaliteter. Dette krever i det minste et høyt HURRA! Hamren, Hoftun og gjengen på brakka har faktisk klart det, med litt mere kløkt enn mange som ropte etter "storfisken" i årevis!... jeg forslår at vi markerer det hele med å legge ned denne tråden...(og kanskje heller opprette en tråd som heter "ny spiss") |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 05.10.2008 14:30 Post subject: |
|
|
Hjelde,
RBk har et stort stopper problem så lenge laget trøbler på annenhver defensive dødball.
Laget har et akutt problem på duellstyrke (spesielt i lufta) og markering. All den tid dette er et problem er ikke stopperkrisen avsluttet! _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 05.10.2008 14:30 Post subject: |
|
|
Tull.
Vi mister sannsynligvis folk blandt disse, og russern bør være en ren backupspiller! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 05.10.2008 14:36 Post subject: |
|
|
Oj sann... her ble jeg sannleg gjenstand for litt mer negativ fokus ja... mulig jeg tar feil, men jeg ser det altså ikke helt slik.... ærlig talt: Å kalle det en stopperKRISE og et AKUTT problem nå, blir vel uansett for drøyt? Vi må heller ikke glemme at det er unge spillere vi har med å gjøre her. Selvsagt må man alltid ha følere ute i forhold til å kjøpe spillere i alle posisjoner, spsielt med bakgrunn i at man ikke kan være sikret å beholde spillere som spiller bra, men jeg mener at man i det vi har å velge i per i dag må kunne finne et stopperpar som har stort potensiale, både i dag og i fremtiden... og ikke utgjør hverken KRISE eller AKUTTE problemer. I den forstand står jeg fortsatt på at vi kan avslutte stopperKRISEN. Kan ikke forstå at slike ord er i nærheten av å beskrive det midtforsvaret vi har i dag. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 05.10.2008 14:41 Post subject: |
|
|
Krise og akutt er det ikke, det er jeg enig i. Vi har gode stoppere. Vi kan alltids få bedre, men de er ok. Men å legge ned tråden (selv om jeg skjønner det var en spissformulering - it is after all my language) var litt langt i andre enden igjen! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 05.10.2008 14:50 Post subject: |
|
|
.... ok da... det var nok mer i retning av en spissformulering, og for langt i andre enden... jeg følte bare at det har vært litt for lite fuss rundt det faktum at det ikke lenger er en stopperkrise, når vi har dratt oss i håret, felt utallige tårer, og lengtet etter å komme ut av denne krisen i så mange år. Det er noe med å gjøre et forsøk på å være like glad når ting fungerer, som man er sint når ting ikke fungerer... og når man ser på hvordan gutta på brakka har manøvrert seg ut av krisen grenser det til genialitet, noe vi også har sett alt for lite av på brakka de siste årene... |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 05.10.2008 15:04 Post subject: |
|
|
Det er bedre enn på lenge, men det er fortsatt endel rare ting som skjer bak der. Spesielt fra Demidov, som har mye å jobbe med for å bli en god og stabil stopper på dette nivået. Men han har mye potensiale og jeg håper han har selvinnsikt til å se sin mangler og jobbe for å bli bedre på de, istendenfor å klage på at han ikke er i en landslagstropp, han overhodet ikke er god nok for enda. Viktig å ikke ta av bare fordi vi er i en flytsone Hjelde. |
|
Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 05.10.2008 17:01 Post subject: |
|
|
Fra å ha hatt Eliteseriens eldste og mest skrøpelige stoppere, har vi i løpet av en drøy sesong gått til å få en av de yngste, med både fart og klem. Selvsagt har de mye å gå på, det er vel på stopperplass rutine har størst utslag. Det er bare å se på alskens gode stoppere rundt om i verden. Det er vel ingen av de som var på sitt beste da de var 23 år.
De holder godt elitenivå per i dag, og vil bare bli bedre etter hvert som åra går. |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 05.10.2008 17:26 Post subject: |
|
|
Ikke sant? Flytsone eller ikke, det ser BRA ut! ... og vi trenger ikke å kjøpe noen såkalt "storfisk", vi kan satse på alt vi har av talent og potensiale i det leddet. De holder godt eliteserienivå i dag, hvilket potensiale har de da for fremtiden tro? |
|
Back to top |
|
 |
|