View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Keenoir Legende
|
Posted: 01.10.2008 15:09 Post subject: |
|
|
Iversen sliter, men spiller
Synd at Demidov foretrekkes foran Lago kan etter min mening ikke forsvares utifra annet enn kontraktsituasjonen til Lago, det er også godt å ha Lustig, Tettey og Strand tilbake og særlig det to førstnevnte. Er også i utgangspunktet skeptisk til å bruke halvskadde spillere jf. Iversen. |
|
Back to top |
|
 |
Solo Veteran

|
Posted: 01.10.2008 15:43 Post subject: |
|
|
Det Erik Hamren gjør i den danske artikkelen er jo og vurdere lag i gruppespillet, han nevner jo ikke RBK en gang.
Alle her vet vel at Hamren altid tar en kamp om gangen. _________________ 1967, 1969, 1971, 1985,
1988, 1990, 1992, 1993,
1994, 1995, 1996, 1997,
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 01.10.2008 16:51 Post subject: |
|
|
Jeg blir sinna hvis Lago ikke starter. Man behøvde ikke akkurat å være Einstein i forrige kamp for å kunne se hvor store problemer Stadsgaard og Demidov har med Duncan. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 01.10.2008 17:19 Post subject: |
|
|
Tvert i mot. Det er vel slik at man helst IKKE burde være Einstein for å se dette. Om alt er relativt, og Stadsgaard/Demidov er dårligere i lufta enn denne Duncan, relativt sett, og Lago er bedre enn de to andre stopperne, relativt sett, vet man fremdeles ingenting om Lagos evner, relativt sett, i forhold til Duncan. Dessuten er det til stor hjelp å ikke være død, når man skal analysere fotball, vil jeg tro. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 01.10.2008 17:21 Post subject: |
|
|
La meg presisere, man vet at Lago er bedre enn Stadsgaard/Demidov, men ikke om Lago er bedre enn Duncan.
Nivået kan like godt være;
Duncan, svært god
Lago, noe over middels
Demidov/Stadsgaard, middels
som
Lago, ekstremt god
Duncan, svært god
Demidov/Stadsgaard, middels _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 01.10.2008 17:40 Post subject: |
|
|
Oppmannen, gratulerer med 2 ufattelig dårlige innlegg. Jeg ble sliten av å lese mølet ditt. Hva i all verden skal du fram til... |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 01.10.2008 17:54 Post subject: |
|
|
Jeg skulle vel fram til at man i fotball aldri kan si noe sikkert om at den og den vil slå den og den i lufta, basert på antakelser så lenge spillerne aldri har møttes i kamp? Kampene lever sitt eget liv, så relative ting som er på papirstadiet, blir ofte totalt feilslåtte.
Regner med du har sett TV2 sine spådommer før kampene om "duellen i duellen", der de bare plukker ut f.eks Rosenborgs venstreback Dorsin og Vålerengas høyrekant Berre, men så kan vi få 90 minutter uten en eneste ren duell de to imellom, fordi alt spillet går sentralt eller på motsatt kant, evt det blir slått mye langt. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 01.10.2008 18:21 Post subject: |
|
|
..og så er det noe som heter dagsform (som spiller inn på hver enkelt spillers innsats/ resultat i hver duell)
Tror like mye at spillets gang, i form av hvem presser, hvor høyt står laget, hvor farlige er man på kontra etc spiller inn som hvilke spillere som markerer én enkelt spiller (selv om dette også er relevant).
Men, på den annen side, jeg tror IKKE vi får se det samme kampbildet vi så i 2. omgang i Køben nå imorgen, av den enkle grunn at vi vil fremover, står høyere med laget, BIF må ergo legge seg lavere, og for å unngå strekk i laget blir de liggende med flere man på rett side av ballen. Ergo kan Duncan bare stå der oppe å vente på ballene (som ikke kommer i like stor grad), og dessuten blir han i vesentlig større grad alene om å håndtere oppspillene, mens vi bare venter på at han skal miste ballen da han er mutters alene _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 01.10.2008 20:15 Post subject: |
|
|
Hele troppen mot BIF:
Jarstein, Lilleås Næss, Lago, Nordvik, Storflor, Konan, Iversen, Traoré, Berisha, Tettey, Skjelbred, Sapara, Pelu, Strand, Stadsgaard, Demidov, Dorsin, Lustig.
Bra at Pelu er med i troppen nok en gang. |
|
Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 01.10.2008 20:57 Post subject: |
|
|
Dette er kanskje litt på siden, men jeg tenkte jeg skulle nevne det da det er relativt skjelden jeg får anledning til å raportere om RBK-stoff fra de avisene jeg leser her til lands.
Som oppladning til returoppgjøret mot RBK flesket danske Weekendavisen (en seriøs og relativt dyptgående dansk avis) til med en helside om Eggens godfotteori og Rosenborgs historie i denne ukens utgave.
Spesielt interesserte kan lese artikkelen "Jagten på den gode fod" online her. Man må klikke på bildet av avisa og "bla" seg fram til side 2 i kulturdelen.
Litt mer trivia: Artikkelforfatteren, Jens Jam Rasmussen, har blant annet skrevet en fotballbok ("Slaget om København") og en Lars Ulrich biografi. I tillegg ser han ut til å være Brøndbyfan på sin lest - han tok blant annet initiativ til Brøndbys første fanfraksjon i 1979. La oss håpe han får en trist torsdag aften.
Avisen inneholder forøvrig også et tosiders intervju med Erlend Loe, Trondheim var altså godt representert denne uken. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
Back to top |
|
 |
Mr.Fantastico Junior

|
Posted: 01.10.2008 21:38 Post subject: |
|
|
kanskje en smule off topic, men når åpner kjernenbua for henting av reserverte billetter i morgen? |
|
Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
Posted: 01.10.2008 22:24 Post subject: |
|
|
http://www.adressa.no/nyh...162499.ece Quote: | På den ene dansken ble det funnet noe som ifølge Berglund minnet om en finlandshette – i Brøndbys farger.
- I tillegg til finlandshetta ble det funnet noe som minner om knallskudd og mindre mengder narkotika |
_________________ 04.12.96 |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 01.10.2008 22:28 Post subject: |
|
|
"Rooligans", my ass! _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
John Ass Senior
|
Posted: 01.10.2008 23:01 Post subject: |
|
|
Hæhæ, en flokk Michael Stipe. |
|
Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 01.10.2008 23:03 Post subject: |
|
|
Bæ to da Bone! wrote: | "Rooligans", my ass! |
Roligans er det danske landslagets supportere. De har ingenting med Brøndby å gjøre. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 01.10.2008 23:05 Post subject: |
|
|
Har gjetta på 2-2, men de kommer jo ikke til å la oss slippe så lett til som i første omgangen sist. Når de også erfarte vår defensive svakhet i lufta så kommer jeg til å være anspent på alle cornere m.m.
Forresten: Hvorfor er det et Tom Køhlert ansikt på venstresida når vi skriver? Prikk lik jo
http://fotball.adressa.no...119386.ece |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 02.10.2008 01:06 Post subject: |
|
|
Just nu er det 5600 ledige billetter på RBKs billettsider. Så dersom Kjernenfeltet, bortefeltet og VIP-tribunene er fulle så tilsvarer det 16 200 solgt billetter. Ettersom disse feltene etter all sansynlighet ikke er utsolgt så er vel tallet kanskje 15 000. |
|
Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 02.10.2008 01:22 Post subject: |
|
|
Synes det er skummelt at så mange i media allerede mener vi er videre, men jeg tror ikke laget selv tror det. Der er jeg ganske sikker på at Hamrén har full kontroll på det mentale. For meg blir det ekstra spennende på dette viset, forøvrig. Lar meg ikke lure av Adressa og dermed tror jeg ikke på at vi er videre før faktisk er det, noe jeg kanskje ellers delvis ville ha gjort.  _________________ Rock. |
|
Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 02.10.2008 01:57 Post subject: |
|
|
WegHard wrote: | Dette er kanskje litt på siden, men jeg tenkte jeg skulle nevne det da det er relativt skjelden jeg får anledning til å raportere om RBK-stoff fra de avisene jeg leser her til lands.
Som oppladning til returoppgjøret mot RBK flesket danske Weekendavisen (en seriøs og relativt dyptgående dansk avis) til med en helside om Eggens godfotteori og Rosenborgs historie i denne ukens utgave.
Spesielt interesserte kan lese artikkelen "Jagten på den gode fod" online her. Man må klikke på bildet av avisa og "bla" seg fram til side 2 i kulturdelen.
Litt mer trivia: Artikkelforfatteren, Jens Jam Rasmussen, har blant annet skrevet en fotballbok ("Slaget om København") og en Lars Ulrich biografi. I tillegg ser han ut til å være Brøndbyfan på sin lest - han tok blant annet initiativ til Brøndbys første fanfraksjon i 1979. La oss håpe han får en trist torsdag aften.
Avisen inneholder forøvrig også et tosiders intervju med Erlend Loe, Trondheim var altså godt representert denne uken. |
Det må jeg si; det var en sjeldent god, interessant og grundig artikkel som vi ser altfor lite av her hjemme på bjerget. Takk for den!  _________________ Rock. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 02.10.2008 05:03 Post subject: |
|
|
Lunna er dessverre ute, å er ikke med i troppen:
josinho wrote: | Hele troppen mot BIF:
Jarstein, Lilleås Næss, Lago, Nordvik, Storflor, Konan, Iversen, Traoré, Berisha, Tettey, Skjelbred, Sapara, Pelu, Strand, Stadsgaard, Demidov, Dorsin, Lustig.
Bra at Pelu er med i troppen nok en gang. |
70% bedre!
- MÃ¥ ta tiden til hjelp.
----------------------------------
Gislason: - Vi må nekte RBK rom _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 02.10.2008 09:18 Post subject: |
|
|
Hvor er det blitt av våre danske venner? |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 02.10.2008 09:23 Post subject: |
|
|
Vel, jeg garanterer at de kommer inn her og gjør narr av oss hvis de vinner hvertfall. |
|
Back to top |
|
 |
frenchy Rutinert

|
Posted: 02.10.2008 09:59 Post subject: |
|
|
http://www.adressa.no/nyh...162674.ece
Danskesvina kommet til byen ser jeg.......en gjeng tullinger.. _________________ "The country is full of good coaches. What it takes to win is a bunch of interested players" |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 02.10.2008 10:12 Post subject: |
|
|
Hva er praksis i slike saker, blir de feks sperret inne til kampen er ferdig og evt bøtlagt, eller får de en klapp på skuldra og kan bare fortsette med jævelskapen sin? Noen som vet noe om dette? |
|
Back to top |
|
 |
|