View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
kristobal Legende
|
Posted: 23.09.2008 16:47 Post subject: |
|
|
Dæm hi tilbuttn hjælp via sæssæmæss ja, men hainn har vesst itj svard på sæssæmæssen einnu. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran
|
Posted: 24.09.2008 19:10 Post subject: |
|
|
Jeg har endret litt syn på denne Forren, jeg synes vi bør gå for han i vinterpausen. Og det der "bare utlandet er aktuelt"-pratet kjøper ikke jeg. Det sa de om John Carew, Sigurd Rushfeldt og Anthony Annan også. |
|
Back to top |
|
 |
Pkaill Junior

Joined: 13 Jun 2005 Posts: 54 Location: Ålesund, Møre & Romsdal
|
Posted: 24.09.2008 20:12 Post subject: |
|
|
Nå med tanke på at Start er i økonomiske problemer og må skaffe penger innen en viss tidsfrist, så må det vel være mulig å gjøre seg et scoop eller to der..
Tenker dra fortrinnsvis på talenter som:
-Aram Khalili (Kanon spiss)
-Espen Børufsen
-Jesper Mathisen
-Morten Hæstad
-Christer Kleiven
http://www.dagbladet.no/s...48010.html |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 24.09.2008 20:18 Post subject: |
|
|
Når Molde sier de tror de kan få 30-40 millioner for Forren, tror jeg ikke han er aktuell for Rosenborg lenger. Stadsgaard kostet til sammenligning fire millioner. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran
|
Posted: 24.09.2008 20:22 Post subject: |
|
|
Det der er Tromsø-syndromet. M*** har ikke så mye penger at de kan takke nei til 10-12 millioner. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 24.09.2008 20:51 Post subject: |
|
|
Pkaill wrote: | Nå med tanke på at Start er i økonomiske problemer og må skaffe penger innen en viss tidsfrist, så må det vel være mulig å gjøre seg et scoop eller to der..
Tenker dra fortrinnsvis på talenter som:
-Aram Khalili (Kanon spiss)
-Espen Børufsen
-Jesper Mathisen
-Morten Hæstad
-Christer Kleiven
http://www.dagbladet.no/s...48010.html |
Med tanke på at de trenger 38 millioner innen helga så er det totalt urealistisk å tro at de en gang kan klare halvparten av det ved spillersalg.
Og mister de profflisensen så blir kanskje flere av spillerne fristilt og kan komme gratis? |
|
Back to top |
|
 |
Pkaill Junior

Joined: 13 Jun 2005 Posts: 54 Location: Ålesund, Møre & Romsdal
|
Posted: 24.09.2008 21:20 Post subject: |
|
|
gisp! wrote: |
Med tanke på at de trenger 38 millioner innen helga så er det totalt urealistisk å tro at de en gang kan klare halvparten av det ved spillersalg.
Og mister de profflisensen så blir kanskje flere av spillerne fristilt og kan komme gratis? |
Jo da, ser den, men da vil det jo selvfølgelig være større konkurranse fra andre klubber, noe som igjen gjør det vanskelig for Rosenborg, som historisk sett (under NAE-tida) ble sett på som et lag som ikke satsa på ungguttene.
Noe som forhåpentligvis ser ut til å ha endret seg etter generasjonsskiftet |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 24.09.2008 21:32 Post subject: |
|
|
robbie wrote: | Det der er Tromsø-syndromet. M*** har ikke så mye penger at de kan takke nei til 10-12 millioner. |
Det takket ja til et bud på 16 millioner i sommer ,men Forren ville ikke til Hoffenheim. Vi bør være istand til å gi et lukrativt tilbud med gode vidersalgsprosenter som kan gi Molde bra inntekter slik som Annan fort kan gi Start gode inntekter om et eller to år. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 24.09.2008 21:35 Post subject: |
|
|
Hvis Start overlever så lenge... _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 24.09.2008 21:38 Post subject: |
|
|
I grunn et veldig intressant spørsmål, hvem har solgt Annan Start toppfotball eller idrettslaget? Hvis det er førstnevnte som har solgt Annan og dem går konkurs hva skjer da med vidersalgsavtalen som ligger der? |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 24.09.2008 22:32 Post subject: |
|
|
Den går i boet kanskje? Er en slik klausul noe som deretter kan overtas av andre, f.eks. en kreditor? |
|
Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 25.09.2008 10:33 Post subject: |
|
|
Vi ønsker vel generelt ikke maskråker hit, som sutrer hver gang de ikke blir nevnt i startoppstillingen _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
Mr.Fantastico Junior

|
Posted: 25.09.2008 16:31 Post subject: |
|
|
Det er vel ingen i Start som er interessante? Ser ut til at det kan bli en del billige spillere der i fra. Kanskje Hulsker er løsningen på spissplass
EDIT: Ser at det er diskutert lenger opp i tråden, en fordel å lese før en skriver... |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 25.09.2008 16:36 Post subject: |
|
|
Hulsker-Berre-Hoseth..
Sier seg selv.. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 25.09.2008 17:15 Post subject: |
|
|
Sparabanken Sør går inn med 20 millioner i Start Toppfotball og går nå inn som eiere av klubben. DET kan bli spennende å følge med på. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 25.09.2008 17:39 Post subject: |
|
|
RÃ¥nny wrote: | Hulsker-Berre-Hoseth..
Sier seg selv.. |
I tilfelle brenner jeg supporterutstyret i protest. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 25.09.2008 22:36 Post subject: |
|
|
Jonas wrote: | Når Molde sier de tror de kan få 30-40 millioner for Forren, tror jeg ikke han er aktuell for Rosenborg lenger. Stadsgaard kostet til sammenligning fire millioner. |
Selger vi Stadsgaard for 20-30 tror jeg ikke vi trenger å bruke mer en halvparten på Forren. |
|
Back to top |
|
 |
kytas Proff
|
Posted: 25.09.2008 22:38 Post subject: |
|
|
Og hvorfor skal vi selge Stadsgaard? _________________ "90% av penga jeg tjente brukte jeg på damer og øl... Resten sløste jeg bort." -George Best |
|
Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 25.09.2008 22:40 Post subject: |
|
|
Forren er vel ikke akkurat klart bedre enn Stadsgaard? Velger heller Kris jeg. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 25.09.2008 22:58 Post subject: |
|
|
Stadsgaard har langt mer ekstreme ferdigheter enn Forren og har langt større fysisk potensiale. Aldri vært spesielt imponert over Forren, tror han er ekstremt oppskrytt. Jevnt ok på det meste, men er ikke super god på noe som helst.
Forøvrig:
Victorias Iacob
http://en.wikipedia.org/w...erslautern
Står fortiden uten klubb. Selvom det sikkert ikke er uten grunn, så bør man undersøke nærmere hva som har skjedd de siste årene. For når han spilte mot oss, så var han helt rå. Ble toppscorer i Uefa cupen samme år. Får vi trent han tilbake til 2005 nivået, da har vi den beste spissen i Tippeligaen.
http://www.youtube.com/wa...AZopJuhVUQ
http://www.youtube.com/wa...P8akY6KQcc
Han er riktignok ikke en bakromsspiss, men det er vel endel som tyder på at Iversen kan forsvinne til vinteren og da kan vi jo trenge spillertypen. Han kan uansett være en heftig squad spiller.
Iom at han er kontraksløs så kan vi faktisk hente han nå og bruke han i et Uefa gruppespill (Om vi slår Brøndby).
Last edited by longns on 25.09.2008 23:08; edited 4 times in total |
|
Back to top |
|
 |
MIXMASTERTOT Senior

|
Posted: 25.09.2008 23:04 Post subject: |
|
|
Supergod pasningsfot... ikke at det nødvendigvis er den viktigste egenskapen til en midtstopper. Ingen tvil om at Forren er den type midtstopper som passer rbk godt... men vi har Nordvik og stadsgaard som er like gode og bedre. RBK mangler han rutinerte pondus stopperen som er helt sjef... |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 25.09.2008 23:46 Post subject: |
|
|
For de som behersker tysk, finnes det noe info ang. Iacob og fristillingen her. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 25.09.2008 23:51 Post subject: |
|
|
MIXMASTERTOT wrote: | Supergod pasningsfot... ikke at det nødvendigvis er den viktigste egenskapen til en midtstopper. Ingen tvil om at Forren er den type midtstopper som passer rbk godt... men vi har Nordvik og stadsgaard som er like gode og bedre. RBK mangler han rutinerte pondus stopperen som er helt sjef... |
Nordvik er ikke i nærheten av Forren, jeg tror det er naivt å tro at det ikke er noe spesielt når du tiltrekker deg intresse fra store klubber som Liverpool, Tottenham og Milan når du spiller i Molde. Regineussen på samme alder trekker til middelmådigheter som Blackburn og Fulham. Forren er rolig, ledertype, god duellspiller og en fantastisk igangsetter. Det siste er kanskje den viktigeste ferdigheten for en stopper på et topplag så lenge en har et minimum av duellkraft noe Forren har. Forren minner meg om Agger. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 26.09.2008 00:03 Post subject: |
|
|
Jonas wrote: | For de som behersker tysk, finnes det noe info ang. Iacob og fristillingen her. |
Etter det jeg kan forstå er det snakk om store materielle skader og mulig søksmål mot Iacob fra klubben. Kanskje ikke den beste mannen å satse på, altså. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
|