View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
josinho Veteran
|
Posted: 17.09.2008 10:39 Post subject: |
|
|
Kone ble vel også av de fleste utalt som det norske ordet kone, og ikke med en ekstra lang e som trolig er det mest korrekte.
Språket er i utvikling men det er litt synd at kj-lyden svekkes synes jeg. Ikke er det fint og det vil føre til noen flere misforståelser da flere ord vil bli mer lik hverandre.
Iversen foretrekker å spille med Konan Ya framfor Berisha, ifølge Adressa. |
|
Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 17.09.2008 15:36 Post subject: |
|
|
Tror vi er minst forutsigbare med de to sammen.
Apropos Sapara, utt. Sappara, så mener jeg at det for laaaang laaang tid tilbake i tråden hans står et eller annet om at det skulle uttales nettopp Sappara _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 17.09.2008 15:54 Post subject: |
|
|
Er det så merkelig så at Iversen foretrekke å spille med Konan når alternativet er Berisha som ikke holder tippeliganivå og skulle slitt med å spille seg inn på mange adeccoliga lag. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 17.09.2008 18:51 Post subject: |
|
|
Vi har ikke hatt en verdig angrepspartner til Iversen siden han kom tilbake vinteren 2006. Johnsen og Helstad forsvant den påfølgende sommeren, men disse konkurrerte jo egentlig med Ivers om midtspissplassen i 4-3-3 systemet. Siden har vi hatt stort sett dårlige løsninger som vinger på sidene av Iversen, eller som makker til han i 4-4-2.
Ujevne og vanskelige Braaten.
Ujevne og veike Storflor.
Utilregnelige og uintelligente Konan.
Uferdige Aas.
Uferdige Sellin.
Uferdige Jamtfall.
Uholdbare Berisha.
Underholdende, men egoistiske Konè.
Utrolige (på sett og vis) Essidiri.
Ulykkesfuglen Pelu.
U-landsgutten Traore. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 17.09.2008 19:45 Post subject: |
|
|
Om Tørum hadde turt å legge om til 4-4-2 med en gang hadde kanskje Helstad blitt værende... Satan for et spisspar Helstad+Ivers hadde blitt... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 17.09.2008 19:55 Post subject: |
|
|
Nå var det vel Høgmo - og ikke Tørum - som solgte Helstad? |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 17.09.2008 19:58 Post subject: |
|
|
Han dro vel sommeren 06? Husker da pokker ikke lenger om det var før eller etter at Høgmo ble sjukmeldt... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
1r9b1k7 Veteran
|
Posted: 20.09.2008 12:32 Post subject: |
|
|
Fyren på radioadressa spør Heldal om han kan fikse et intervju med Steffen neste lørdag.
Heldal: Det er jo noen som er vanskeligere enn andre.
Ikke helt ukjent det der. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 23.09.2008 19:31 Post subject: |
|
|
På tide at Iversen begynner å putte mål i Tippeligaen igjen.
Han har scoret kun et mål på de sju siste Tippeligakampene. At han i en eneste kamp i år har scoret to, mot Aalesund som fikk en mann utvist i første omgang, er kanskje en mager trøst foran neste kamp, men Steffen bør få opp effektiviteten litt nå.
For øvrig har han NULL målgivende hittil i år. OK, kan dele skylda med de som ikke var på plass, men dog...
Om han ikke øker scoringsfrekvensen så burde han egentlig få slite med å starte de neste landskampene. Bortsett fra at Hareide ikke tenker på slikt når det gjelder Steffen kanskje? |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 23.09.2008 19:43 Post subject: |
|
|
Iversen skal ikke ha mange målgivende, derimot skal han ha massevis av mål. |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 23.09.2008 19:44 Post subject: steffen iversen |
|
|
Velger å legge meg midt imellom oppmannen og gisp sine innlegg.Steffen har ikke akkurat vært sylskarp nei.Men vi vet ikke helt hvordan det hadde sett ut med en bedre spissmakker.Hadde nok blitt alvorlg mange målgivende med en kjapping som vet hvor målet står ja  _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran

|
Posted: 23.09.2008 20:04 Post subject: |
|
|
Kjello wrote: | Iversen skal ikke ha mange målgivende, derimot skal han ha massevis av mål. |
Jeg foretrekker begge deler. Jo flere assist Iversen har jo flere mål scorer RBK. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 23.09.2008 20:07 Post subject: |
|
|
Kjello wrote: | Iversen skal ikke ha mange målgivende, derimot skal han ha massevis av mål. |
Ja, selvfølgelig skal han som spiss på laget med desidert flest avslutninger ha mange mål. Langt flere enn han har. En og annen målgivende hadde også vært naturlig om det hadde vært noen der til å plukke opp nedfallsfrukten. Når jeg etterlyser et par målgivende og flere mål så betyr ikke det at Iversen skal være lagets store servitør (Sapara), men et par målgivende ville vært naturlig. Det har faktisk de fleste toppscorerne fra konkurrerende lag også. Uten at de dermed prøver å ikke score selv.
Men som sagt: Skylda må vel deles med de som ikke var på plass. Trøsten er at det er fremgang å spore når det gjelder de andre. Så får Iversen bare se til å treffe litt igjen.
 |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 23.09.2008 20:08 Post subject: Re: steffen iversen |
|
|
toreinar wrote: | Velger å legge meg midt imellom oppmannen og gisp sine innlegg.Steffen har ikke akkurat vært sylskarp nei.Men vi vet ikke helt hvordan det hadde sett ut med en bedre spissmakker.Hadde nok blitt alvorlg mange målgivende med en kjapping som vet hvor målet står ja  |
word  |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 23.09.2008 20:13 Post subject: |
|
|
Iversen er over toppen og begynner etter min mening å bli et svakt punkt på laget han har sluttet å lage mål og bidrar heller ikke med målgivende lenger, det skjer i den sterkeste perioden laget har hatt siden Valencia kampene. Hans viktigeste bidrag har jo blitt som en viktig spiller på defensiv dødball og at han er et brukbart oppspillspunkt. Jeg forventer mer av en RBK spiss og Iversen bør overbevise i det siste kampene av sesongen ellers bør han sendes til England etter sesongen og en erstatter hankes inn ( Cooper ). |
|
Back to top |
|
 |
Mr.Fantastico Junior

|
Posted: 23.09.2008 20:21 Post subject: |
|
|
Iversen er absolutt en av våre viktigste menn, bare husk hvordan laget har falt i de kampene der han har blitt byttet ut. Han vies meget stor oppmeksomhet fra motstanderen og det åpner rom for de andre spillerne. I tillegg er han fantastisk til å bevege seg i boksen, for å sitere Semb. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 23.09.2008 20:30 Post subject: |
|
|
Hva hjelper det at han er fantastisk å bevege seg i boksen når mannen bortimot er en uduglig avslutter, nei Iversen etter høsten 2006 har stort sett vært dårlig og fortjener ikke kontrakten han går på nå. Det er en grunn til at mannen sjeldent har laget veldig mye mål. Å erstatte Iversen i nåværende form bør ikke være et for stort problem og han er langt ifra å være vår viktigeste spiller. Å nøye seg med en skadeutsatt, useriøs, gammel, over toppen spiss står ikke i stil med det ambisjonene klubben vår bør ha for våre spisser. Hvis det kommer et bud i vinter bør det aksepteres og på tide for Rosenborg å bevege seg videre å selge spillere før dem er over toppen slik at en kan få godt betalt er veldig viktig. Grunnen til at laget vårt har fallt i sammen er at alternativene våre til Iversen var på den tiden udugelig, at han har gått ut i den senere tid har knapt nok forandret lagets prestasjoner.
Wenger er en ekspert på det jf. Viera, Henry, Petit og Overmars som eksempler. Dette punktet har nå kommet for Iversen etter min mening og hvis en engelsk championship klubb betaler enn 10 - 15 millioner i januar bør vi slå til. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 23.09.2008 21:04 Post subject: |
|
|
Si meg Keenoir, ser du faktisk kampene til Rosenborg? Har respekt for andres meninger osv, men det innlegget der var helt surrealistisk. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 23.09.2008 21:15 Post subject: |
|
|
Er du fornøyd med en spiss på Rosenborg som lager 8 mål og har 0 assist samtidig som han er fast straffeskutør? Samtidig springer han minimalt og er ofte halvskadd og i dårlig fysisk forfatning. I det siste har også utellingen til Iversen vært pinlig dårlig og ikke det spor bedre enn f.eks utskjelte Konan. Jeg er ihvertfall ikke fornøyd, men forhold til det andre som har prøvd seg der opp i år er han selvsagt den beste ,men det betyr ikke at Iversen er god nok fordi det andre som har prøvd seg der oppe har vært feilplassert, ut av form eller juniorer. Dette kombinert med at han begynner å bli gammel gjør at jeg mener at tiden for å erstatte Iversen har kommet.
Jeg ønsker meg minst to nye spisser til neste sesong siden ingen av dem som har spillt der i år har holdt nivået jeg forventer av en Rosenborg spiss over tid. Lagets desidert svakeste lagdel og må ta brorparten av skylden for våre elendige utelling. Fortsetter Konan med spillet som han hadde mot Ham Kam er han god nok som et alternativ. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 23.09.2008 21:20 Post subject: |
|
|
Han scorer kanskje ikke like mye mål som tidliger, men det har mye med å gjøre at, slik laget spiller nå, han i stedet for å stå å ta i mot innleggen, ofte er de som slår dem/bygger opp angrepet.
Men, han er uhyre viktig når det gjelder å bidra med å holde presset oppe, nekte motstanderne hvile og med å binde opp forsvaret. Det er en grun ntil at laget ofte faller sammen når han bli tatt av banen. Slik sett er han fortsatt en viktig del av laget. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 23.09.2008 21:27 Post subject: |
|
|
Når har det at han har gått av banen sammenfallet med at laget har fallt i sammen jeg kommer på et eksempel og det er borte mot Viking som er temmelig lenge siden. Noen andre eksempler? Desutten sier jeg ikke at Iversen ikke bidrar ,men jeg er av den oppfatning at en spiss på Rosenborg bør være bedre enn det Iversen er per dags dato. Det at han har 0 assist tyder heller ikke på at han er den som slår passningene for tiden selv om han til tider er flink til å ta i mot og holde på ballen for å ta med seg spillere i angrep. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 23.09.2008 21:32 Post subject: |
|
|
Okei, jeg skjønenr hvor dette bærer. Men jeg sa det i Berisha-tråden, og jeg gjentar det gjerne her også;
En spiss kan være både god og viktig selv om han ikke hamrer inn mål i hver kamp! _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 23.09.2008 21:43 Post subject: |
|
|
Det jeg vil frem til er at Iversen er ikke fremtiden og det nærmer seg et tidspunkt hvor vi bør forsøke å erstatte han og ihvertfall hvis ryktene om at han ønsker seg til England stemmer bør det ikke være noe tvil om hva som bør skje i vinter. Per dags dato er han nok vår beste spiss ,men han er forhåpentligvis ikke det i januar og hvis Konan forsetter fremgangen i høst er han bedre enn Iversen. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 23.09.2008 21:56 Post subject: |
|
|
Konan vil aldri bli den hodespilleren og den bryteren Iversen er, det veit du like godt som jeg. Sånn sett kan Konan bli så god han vil, uten å være i stand til å utkonkurere Iversen.
Intill det blir hentet en spiller som uten tvil kan utkonkurere han på hans spissferdigheter, eller Aas virkelig blomstrer skal Steffen slik jeg ser det alltid være i førsteoppstillignen så lenge han ikke er skadd eller suspendert. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Mr.Fantastico Junior

|
Posted: 23.09.2008 21:58 Post subject: |
|
|
I hjemmekampene mot Brann og VIF falt vel også laget betraktelig etter at Iversen gikk ut.
Kontroversielt standpunkt du tar Keenoir, men jeg mener du tar feil.
En kan jo selvsagt mene det ene og andre om Iversen som person, forbilde og holdninger til klubben osv, men at han er en av de viktigste for RBK er det, i mine øyne, ingen tvil om. |
|
Back to top |
|
 |
|