View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Bakklandia Legende
|
Posted: 12.08.2005 12:48 Post subject: |
|
|
Har vi helt glemt Ødegaard nå, eller? _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 12.08.2005 12:56 Post subject: |
|
|
VerneTroyer wrote: | Har vi helt glemt Ødegaard nå, eller? |
Alexander Ødegaard kan legges ut for salg, i likhet med Espen Johnsen, Christer Basma, Robbie Russell, Mikael Dorsin, Jan Gunnar Solli, Frode Johnsen og Fredrik Winsnes.
I stedet for disse kan vi kjøpe inn etablerte spillere som forsterker laget og som passer inn i systemet til Høgmo, samt ta opp spillere fra egen ungdomsstall. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 12.08.2005 13:09 Post subject: |
|
|
Hei Litjeggen!
Siden du har det siste innlegget (nei, du hadde visst ikke det - det tok for lang tid å skrive dette), kan jeg jo benytte anledningen til å svare på spørsmålet ditt i det første innlegget ditt i denne Topicen:
Det er riktig som Brady skrev tidligere. LIStrand hadde den hengende spissrollen i TIL i fjor.
- Begrunnelsen var hans evne til å holde på ball, selv komme til målsjanser, og sist men ikke minst fordi han var en smart pasningslegger. Altså virker det som om Høgmo her prioriterte en spiller med de egenskaper FJohnsen IKKE har. Jeg tror derfor at kampen mot Steaua ble spilt med en "forenklet" 4-2-3-1. Høgmo valgte spillere og spillestil ut fra hvem som kjenner rollene fra landslaget (som har samme formasjon, men ikke den spillestilen Høgmo ønsker. Han ønsker å være mer offensiv!).
I TIL ble det ikke slått mye langt (med unntak av når Kovacs kom inn). Spillet gikk hurtig langs bakken. Det sier seg selv at det ikke blir slått mye langpasninger når målet (LIStrand) i beste fall kan kalles en middelmådig hodespiller.
- Jeg tror Høgmo ser for seg Braaten som midtspiss eller ving. Kanskje ikke så revolusjonerende... Poenget er at den hengende spissen må være en dyktig LAGSPILLER (ihvertfall om jeg skal holde meg til fjorårets TIL spill - fx Eguren).
- I Høgmos 4-2-3-1 er vingene VELDIG viktige. Her tror jeg Høgmo kjapt kommer til å ønske forsterkninger om dagens ikke innfrir. Uten vinger som fungerer; stadig går på løp, utfordrer, kommer forbi på kantene og slår innlegg, vil mye av det offensive spillet (trykket) bli borte. Vinegene må ha stor løpsstyrke (som MGPedersen og Essediri) og de MÅ rett og slett være bedre enn motstandernes backer (fx Kopteff - han vil prestere jevnt godt under Høgmo. Imidlertid ser jeg ikke bort fra at Høgmo har Essediri i tankene. Høgmo hadde sans for ham. Men om han er bedre enn vingene vi har i dag, er jeg usikker på).
- Den hengende spissen er en slags offensiv playmaker - nesten en BSkammelsrud som mottar og fordeler pasninger på motstanderens 16 meter (Eguren?). Men denne må i tilleg ha evnen til å score selv. Det er viktig for uforutsigbarheten. Men skulle denne bli markert ut av kampen, er det jo godt å vite at man har vinger som kan ta over playmaker ansvaret i angrep (som MGPedersen titt og ofte kunne gjøre i fjor, når Strand ble markert ut. Det var problemet i fjor, da Pedersen ble solgt. Da kunne man bare markere Strand og så gikk mye av det offensive i stå, fordi Essediri ikke klarte å overta ansvaret på samme måte som Pedersen). Nei, det hviler mye ansvar på vingene og den hengende playmakeren. Her må det rett og slett være klassespillere! Det vil også gjøre det MYE enklere for de to "defensive" å komme på løp. Når spillet fungerer vil de to "defensive" komme på løp - nesten som indreløpere. Videre vet jeg at Høgmo er tilhenger av offensive backer - som vingenes back-up og støttespiler. Han vil nok også her plukke ut spillere fra øverste hylle om dagens blir veiet for lette. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Meggi Junior
|
Posted: 12.08.2005 13:39 Post subject: |
|
|
Quote: | Poenget er at den hengende spissen må være en dyktig LAGSPILLER (ihvertfall om jeg skal holde meg til fjorårets TIL spill - fx Eguren). |
"For eksempel" Eguren? Selvsagt skal RBK sin offensive playmaker være frekkasen fra Pelés kontinent. Hvor skal vi ellers bruke han? Leken i steget, uforutsigbar og rolig med ballen i teknikerbeina.
Starting Line-up:
Rønningen
Strand - Lago - Kvarme - Stensaas
Berg - Skjelbred
Braaten - Eguren - Storflor
Helstad |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 12.08.2005 13:43 Post subject: |
|
|
Takk Tom. Forsåvidt en bekreftelse på det jeg trodde.
Det skal bli hardt for Frode å forsvare en plass i første-ellveren framover heldigvis. likevel så kan han være meget verdifull å ha på benken som ekstra spiss i 4-4-2 om den andre formasjonen går i stå...
Ødegaard har vi ikke glemt nei. Han bør være høyaktuell på høyrevingen og som innbytter helt på topp.
Mest spennende framover blir likevel om en får de to defensive midtbanespillerne til å ta jobben sammen med backene. Det har vert dritdårlig sikring siden hareide forsvann og 1.ste bud for å bygge ett nytt lag må være å få forsvarsrekka innsoillt og den defensive jobbinga på midtbanen på plass.
Sitter det så har vi flust av offensive spillere til å skape trykk framover.
Uten sikkerhet defensivt så vil angreps-spillet gå i stå fordi en ikke får nok breakdowns og at en blir presset for langt på defensiven.
Angrep starter med forsvar, og fullføres ved at en ikke mister ballen på vei fram. _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 12.08.2005 13:44 Post subject: |
|
|
NEINEINEINEI....
Roar Strand er en av våre beste spillere gjennom tidene, men høyreback det fungerte han aldri som...
Vi har hvertfall 3 stk som gjør det bedre. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 12.08.2005 13:58 Post subject: |
|
|
Tror egentlig Ødegaard kan gjøre det bedre som kant i 4231 hvor han i utgpkt havner litt lenger bak i banen, enn i 433, hvor han blir for passiv. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.08.2005 14:01 Post subject: |
|
|
Enig i det. Tror Ødegaard og Braaten på hver sin kant kan bli en bra løsning. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 12.08.2005 14:18 Post subject: |
|
|
Jeg er også enig med tanke på Ødegaard.
Tror 4231 passer som fot i sokk for ham. Tror han vil blomstre stort opp.
Jeg er mer usikker på Braaten - Høgmo ønsker svært løpssterke (ikke bare raske) vinger. Men, det faktum at han ble brukt mot Steaua betyr nok vel at Høgmo har stor tro på Braaten. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 12.08.2005 14:21 Post subject: |
|
|
Braaten kan brukes hvorsomhelst offensivt bare Høgmo får litt tid på å lære han de riktige valga/bevegelsene...og jeg har tillit til Høgmo når det gjelder spillerutvikling.
Perry hadde jo ikke peiling, skapte kun forvirring og tok fra talenta ett års utvikling. _________________

Last edited by LitjEggen on 12.08.2005 14:22; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 12.08.2005 14:22 Post subject: |
|
|
trondh wrote: | haavarl wrote: | trondh wrote: | Så kan det jo gjøres en jobb i det medisinske støtteapparatet så vi slipper å ha dobbel dekning overalt. |
Ja, hva mener du her? Skal støtteapparatet sørge for å holde reservene syke? |
Nope, noe må gjøres på skadeforebygging. Hvor mange skader hadde RBK i de beste sesongene til Eggen? Veldig få.
Greit nok at Perry roterte alt for mye, men hvilket lag kunne han stilt med i hver kamp denne sesongen?
Når Høgmo nå sier at framover blir det en ellever må vi regne med at noen blir misfornøyde og vil bort. Ikke det at det trenger å være det verste heller. Det gir jo som andre har nevnt muligheter for yngre spillere i troppen. Ulempen er kanskje at vi får litt mindre rutine ved skader. |
Just det! Rosenborg ligger langt etter på skadeforebygging for tiden. Har nevnt det utallige ganger her, men du er den første som reagerer. Jeg er helt sikker på at Høgmo kommer til å gjøre noe med dette. Det har han nevnt. Otto Ulseth påpekte også at Høgmo er langt fremme på dette feltet. Blir kjekt å slippe å ha Ørjan på tribunen sesongen gjennom. |
|
Back to top |
|
 |
m@ds Senior

|
Posted: 12.08.2005 15:23 Post subject: |
|
|
Eneste som funke e herre laget!!
Lund Hansen
Basma - Riseth - Lago - Dorsin
Solli - Eguren
Ødegaard - Johnsen - Braaten
Helstad
Johnsen er den spilleren som SKAL og MÅ spille i den tilbaketrukne spissrollen, pga hans evne til å stusse videre til Helstad. Johnsen kan også holde på ballen og unngå å gi bort ballen!!
Den personen som skrev at Skjelbred skulle spille venstreving har tydeligvis ingenting på dette forumet å gjøre, må ha litt fotballinnsikt for å kunne legge inn ting på forumet vel! Per e MIDTBANE!! Ikke ving!! _________________ Lunna i RBK-buret!  |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 12.08.2005 15:59 Post subject: |
|
|
m@ds wrote: |
Johnsen er den spilleren som SKAL og MÅ spille i den tilbaketrukne spissrollen, pga hans evne til å stusse videre til Helstad. Johnsen kan også holde på ballen og unngå å gi bort ballen!!
Den personen som skrev at Skjelbred skulle spille venstreving har tydeligvis ingenting på dette forumet å gjøre, må ha litt fotballinnsikt for å kunne legge inn ting på forumet vel! Per e MIDTBANE!! Ikke ving!! |
Tror ikke du skal rope så høyt og bombastisk om andres fotballinnsikt med dine uttalelser om F.Johnsen og plasseringen av Eguren....
F.Johnsen er 3.valg i den rollen, og Eguren som er en offensiv midtbanespiller med det meste rollen krever samt en ok måltjuv bør være 1.stevalg i rollen.
Eguren som defensiv midtbanespiller ? Du må nok se litt mer på ferdighetene han besitter tror jeg. _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
blubbin Rutinert
|
Posted: 12.08.2005 16:40 Post subject: |
|
|
m@ds wrote: | Johnsen kan også holde på ballen og unngå å gi bort ballen!!
|
Hva? Å gi bort ballen til motstanderne er jo en av Frode Johnsens fremste kvaliteter, han gjør stort sett ikke annet når han får ballen! |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 12.08.2005 17:44 Post subject: |
|
|
Espen Johnsen
Christer Basma - Vidar Riseth - Alejandro Lago - Mikael Dorsin
Roar Strand - Ørjan Berg
Jan Gunnar Solli - Frode Johnsen - Øyvind Storflor
Thorstein Helstad
Roar på defensiv midtbane og Solli på vingen. Frode fremdeles offensiv midtbane og ingen Eguren. Storflor framfor Braaten. _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 12.08.2005 18:08 Post subject: |
|
|
Minimum 5 jeg helst skulle hatt ut av den elleveren...  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 12.08.2005 18:14 Post subject: |
|
|
realiteten er at Vif har nesten bedre spillere på samtlige plasser, vi må kaste ut masse og kjøpe endel nytt. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 12.08.2005 18:37 Post subject: |
|
|
Me den trup vi har lige pt, synes jeg at vi burde bruge følgende spillere:
Espen Johnsen
Kvarme-Riseth-Lago-Dorsin
Strand/Skjelbred-Ørjan
Ødegaard/skjelbred-Eguren-Braaten
Helstad
Er ikke helt sikker på pladserne, da jeg ikke er specielt kendt med taktikken. men vi må jo bare se hvordan det går i morgen! _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 13.08.2005 16:30 Post subject: |
|
|
Høgmo skjerper karavene
- Er du på leting utenfor klubben etter kantspillere?
- Nå skal vi først bruke tiden utover høsten her til å se hva vi har i klubben, sa Høgmo.
Godt og høre, må håbe at vores kantspillere kommer op på et acceptabelt niveau. Selv om jeg tvivler på at det lykkes med Solli på kanten idag. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 13.08.2005 16:54 Post subject: |
|
|
Harald wrote: | Høgmo skjerper karavene
- Er du på leting utenfor klubben etter kantspillere?
- Nå skal vi først bruke tiden utover høsten her til å se hva vi har i klubben, sa Høgmo.
Godt og høre, må håbe at vores kantspillere kommer op på et acceptabelt niveau. Selv om jeg tvivler på at det lykkes med Solli på kanten idag. |
Denne artikkelen er det mest gledelige jeg har lest om Rosenborg på lange tider! Nei, hvor herlig! |
|
Back to top |
|
 |
Luringen Junior
|
Posted: 14.08.2005 00:24 Post subject: |
|
|
Forhåpentligvis en ny venstreback også. Dorsin er håpløs og Rønningen in gol. |
|
Back to top |
|
 |
Bullseye Rutinert

|
Posted: 14.08.2005 02:10 Post subject: |
|
|
Neimen Tom.H.
Endelig kommer du med tanker som det er vanskelig å se ut fra alle dine innlegg tidligere.
Nå kunne det jo være moro å angripe dine tanker etc.slik som du liker å gjøre,spesielt når man måtte ha noe å si om de i den indre sirkel på brakka som du tydelig forguder.Men nok om det.
P.S. ja jeg sitter vondt,og da klarer jeg ikke å holde kjeft heller.Takk og lov for det,som den jævla medgangs-supporteren jeg er.
Men,du har rett i dine analyser av Høgmo og filosofi,hvilket jeg applauderer.
Recon har skjønt alt fra før men det vet han jo.Min helt
Men bare 5 bort........ja,ja, du er jo ganske beskjeden av natur,så da så.
Kan vi ikke møtes på neste trening da.Starter kl.13 og varer til 14.30.
Dette er en RBK spillers hverdag sånn treningsmessig.
P.S. Å så kommer egentreningen åttåt.yeah sure...... |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 14.08.2005 10:47 Post subject: |
|
|
Harald wrote: | Godt og høre, må håbe at vores kantspillere kommer op på et acceptabelt niveau. Selv om jeg tvivler på at det lykkes med Solli på kanten idag. |
Storflors kantspill mot Start må vel kunne sies å ha hatt et "acceptabelt niveau". Så synd det bare skjer hvert tredje skuddår. Tydelig at Storflor trives i kontringskamper hvor han får mye rom.
Hehe: Endelig Proff! _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.08.2005 11:50 Post subject: |
|
|
Også Djurgården har nå forkastet 4-3-3, og satser i stedet på 4-4-2 - i alle fall på bortebane.
Här är nyheterna i det nya systemet.
- Mittfältet breddas och stänger kanterna.
- Mittfältarna assisterar ytterbackarna som inte behöver göra lika många löpningar som tidigare.
- Taktiken gör att Djurgården kan satsa mer på kontringar.
Läs mera: Ny taktik - guld för DIF
Det er gjerne mye av det samme Høgmo tenker. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 15.08.2005 11:57 Post subject: |
|
|
Quote: | Storflors kantspill mot Start må vel kunne sies å ha hatt et "acceptabelt niveau". Så synd det bare skjer hvert tredje skuddår. Tydelig at Storflor trives i kontringskamper hvor han får mye rom. |
Man skal være forsiktig med å kritisere en spiller som scorer to mål, men med unntak av de to prestasjonene var han på sitt vanlige nivå. Det vil si dårlig. De to målene viser bare det vi har visst i mange,mange år; mannen har potensiale, men sliter noe helt utrolig med å få det ut... |
|
Back to top |
|
 |
|