English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 48, 49, 50 ... 564, 565, 566  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 17.09.2008 14:34    Post subject: Reply with quote

En kald desemberdag i Milano. Året er 1996. Rosenborg er på besøk i Milano.

(...)

På tribunen sitter en 25 år gammel trønder ved navn Steinar Lein. Han er med på turen som prøvespiller. Ved siden av sitter Thorstein Helstad. Begge drømmer om kontrakt med Rosenborg.

To timer senere: Rosenborg har slått selveste AC Milan 2-1. Vegard Heggem er matchvinner. Trondheim er i ekstase. Rosenborg er klar for kvartfinale i Champions League. Giganten AC Milan er sendt på hodet ut av turneringen.

Så skjer det utrolige. På seiersfesten i den italienske motehovedstaden får Lein beskjeden han har drømt om – og kanskje ikke turt å håpe på: Han får kontrakt med Rosenborg. 17 år gamle Thorstein Helstad blir veiet og funnet for lett.

Les mer: Eventyret i Milano
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bakklandia
Legende

PostPosted: 17.09.2008 16:51    Post subject: Reply with quote

Fyller ikke mannen bak denne bragden år i dag, forresten? 67, er det det gamlefar blir?
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 17.09.2008 18:48    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
17 år gamle Thorstein Helstad blir veiet og funnet for lett.

Han var ikke den eneste...
Keenoir
Legende

PostPosted: 17.09.2008 18:54    Post subject: Reply with quote

Eggen syntes vel Helstad var for lat, noe som forsåvidt er riktig, mannen springer ikke akkurat for mange meter på banen.
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 17.09.2008 18:57    Post subject: Reply with quote

Eggen fant jo Ole Gunnar Solskjær for lett også...
Keenoir
Legende

PostPosted: 17.09.2008 18:59    Post subject: Reply with quote

Du skulle nok imponere veldig for at Eggen skulle kjøpe deg etter prøvespill og hverken Solskjær eller Helstad passer inn i Eggen sitt system.
Back to top
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 17.09.2008 19:07    Post subject: Reply with quote

Der tar du feil, Keenoir. Gode spillere passer alltid inn. Det gjelder bare å tilpasse spillestilen etter de nye spillerne. Man klarte tross alt å få midtbanespilleren Bergersen til å bli ving, man spilte med Rushfeldt og Brattbakk samtidig, toppscoreren Soltvedt ble en veldig bra indreløper, mens Hoftun var vel midtbanespiller i Molde. Jeg sier ikke at Helstad og Solskjær ville spilt på andre steder enn i RBKs angrep, men jeg sier at Eggen ville klart å finne plass til dem og deres potensial ville blitt utnyttet.

Forøvrig er Helstad født i -77, og var dermed ikke 17 år i desember 1996.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 17.09.2008 19:55    Post subject: Reply with quote

tr0ndern wrote:
Eggen fant jo Ole Gunnar Solskjær for lett også...

Det der er ikke sant. Solskjær skriver i sin selvbiografi "Æ" at da han var på rundtur i Tippeligaklubbene Tromsø, Brann, Molde og Rosenborg før han bestemte seg for hvem han skulle skrive under for falt Tromsø og Brann bort umiddelbart, og han stod til slutt igjen med Rosenborg og Molde.

Begge klubben var særs interresert i å få tak i han, men tunga på vektskåla for Solskjærs del var Åge Hareide. Ole Gunnar var svært imponert over Rosenborg, Lerkendal og treningsfasiliteten til klubben og mente også at Eggen måtte være den beste læremesteren man kunn få her til lands.

Men da han kom til Molde og satt og snakket med klubbdirektøren stakk Hareide hodet inn gjennom døra og kommanderte direktøren til å "gi han (Solskjær) det han forlanger, for denne gutten skal vi ha!"
Da følte Solskjær seg så sikker på at han virkelig var ønsket og garantert spilletid at han bestemte seg for å skrive under for Molde.

Den personen i RBK som var skeptisk til Solskjær var fakitsk ikke Eggen, men derimot Bjørn Hansen.
josinho
Veteran

PostPosted: 17.09.2008 19:59    Post subject: Reply with quote

Bjørn Hansen liker heller ikke begrepet talent. Kanskje han ikke liker talentene heller Wink
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 17.09.2008 21:02    Post subject: Reply with quote

Var det Elmander eller Allbäck han avfeide for en del år tilbake?
Back to top
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 17.09.2008 21:13    Post subject: Reply with quote

Bæ to da Bone! wrote:

...Solskjær skriver i sin selvbiografi "Æ" ...

Den boka leste jeg også for noen år siden. Mener å huske at Bjørn Hansen rådet ham til å satse på Molde, da det var bedre muligheter for spilletid der.

Siden du sitter med boka, Bæ to da Bone; husker jeg rett eller har jeg begynt å rote?
Back to top
AndreasR
Veteran

PostPosted: 17.09.2008 21:35    Post subject: Reply with quote

Stemmer bra at det var Bjørn Hansen som anbefalte Solskjær å signere for *****. Leste nevnte bok selv for en del år siden.
Eru
Veteran

PostPosted: 18.09.2008 08:59    Post subject: Reply with quote

Bæ to da Bone! wrote:

Den personen i RBK som var skeptisk til Solskjær var fakitsk ikke Eggen, men derimot Bjørn Hansen.

Som også var mannen som mente Maxi Lopez og Marcus Albäck var for dårlige, mens Kim Källstrøm ikke forsvarte en investering på 20 mill.

Bra jobba!
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 18.09.2008 09:51    Post subject: Reply with quote

Wilhelm S Myhr wrote:
Bæ to da Bone! wrote:

Den boka leste jeg også for noen år siden. Mener å huske at Bjørn Hansen rådet ham til å satse på Molde, da det var bedre muligheter for spilletid der.

Siden du sitter med boka, Bæ to da Bone; husker jeg rett eller har jeg begynt å rote?

Etter å ha lest igjennom det aktuelle kapitlet nå, ser jeg at husken min har spilt meg et lite puss.

Det som faktisk skjedde var følgende: Rosenborg var siste stopp på Solskjærs rundtur, han hadde hadde avfeid Tromsø, holdt døra åpen for både Brann og Molde og skulle nå se klubben hans daværende trener, Clausenengen-trener Ole Olesen, alltid hadde ment var den rette klubben for han.

Så vidt jeg kan se møtte han ikke Eggen i det hele tatt på visitt sin. Den han møtte var derimot nylig hjemvendt Tyskland-proff og nytilsatt sporstdirektør Rune Bratseth.

Rune var ærlig ovenfor Ole Gunnar å sa det som det var; "Vi vil kjøpe deg nå, men leie deg ut siden du ikke er i førstelagsplanene våre til neste år. Men vi har ikke råd til å vente med å kjøpe deg."

Allerede her var Ole Gunnar blitt skeptisk - dette virket rett og slett som et dårlig og helt feil opplegg - "Brann eller Molde" tenke Ole Gunnar før han gikk inn på kontoret til Bjørn Hansen? Knaksje han kunne klare å overbevise han?

Bjørn Hansen tok imot den unge Kristiandsunderen, smilte og spurte hva Rune hadde sagt, siden hjelpetrenerer ikke var helt sikker på hva direktøren tenkte. Da Ole Gunnar hadde gjenfortalt Hansen det Bratseth hadde sagt, sa Bjørn Hansen de avgjørende ord;

"Æ syns du ska gå te Molde æ."

Og resten er, som man sier, historie...
Brandy
Proff

PostPosted: 18.09.2008 11:06    Post subject: Reply with quote

Trodde Eguren var offensiv midtbanespiller, men han gjorde en knall kamp mot Man U som anker! Jeg trodde vi hadde gitt bort en offensiv midtbanespiller, men så ga vi faktisk bort ankeret vi har lett etter i 7 år.

Når jeg får tenkt meg om tror jeg vel ikke egentlig eguren når Tettey eller Annan til anklene.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 18.09.2008 12:16    Post subject: Reply with quote

Bæ to da Bone! wrote:
Wilhelm S Myhr wrote:
Bæ to da Bone! wrote:

Etter å ha lest igjennom det aktuelle kapitlet nå, ser jeg at husken min har spilt meg et lite puss.

Det som faktisk skjedde var følgende: Rosenborg var siste stopp på Solskjærs rundtur, han hadde hadde avfeid Tromsø, holdt døra åpen for både Brann og Molde og skulle nå se klubben hans daværende trener, Clausenengen-trener Ole Olesen, alltid hadde ment var den rette klubben for han.

Så vidt jeg kan se møtte han ikke Eggen i det hele tatt på visitt sin. Den han møtte var derimot nylig hjemvendt Tyskland-proff og nytilsatt sporstdirektør Rune Bratseth.

Rune var ærlig ovenfor Ole Gunnar å sa det som det var; "Vi vil kjøpe deg nå, men leie deg ut siden du ikke er i førstelagsplanene våre til neste år. Men vi har ikke råd til å vente med å kjøpe deg."

Allerede her var Ole Gunnar blitt skeptisk - dette virket rett og slett som et dårlig og helt feil opplegg - "Brann eller Molde" tenke Ole Gunnar før han gikk inn på kontoret til Bjørn Hansen? Knaksje han kunne klare å overbevise han?

Bjørn Hansen tok imot den unge Kristiandsunderen, smilte og spurte hva Rune hadde sagt, siden hjelpetrenerer ikke var helt sikker på hva direktøren tenkte. Da Ole Gunnar hadde gjenfortalt Hansen det Bratseth hadde sagt, sa Bjørn Hansen de avgjørende ord;

"Æ syns du ska gå te Molde æ."

Og resten er, som man sier, historie...

Minner veldig om historien om Forren, eller når Houllier ikke mente at Christiano Ronaldo var verd 4 millioner pund når Liverpool snuste på han før han endte opp i Manchester United for 12 millioner pund kun måneder senere. Det finnes nok mange slike historier opp igjennom i forskjellige klubber som i ettertid er pinlige.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 18.09.2008 12:36    Post subject: Reply with quote

Begynner det å gå lei av Solli i Bergen også eller siden Odd er å snuser på han. Hvor har Odd fått alle disse pengene og ambisjonene fra først prøver dem og greier nesten å signere Ramovic, samtidig er dem igang med å forsøke å hente gamle helter som Solli og Johnsen. Når du leser hvordan Fagermo ser på Solli tror jeg ikke vi har noe å frykte i den nærmeste fremtid, det finnes minst 10 - 15 indreløpere som er bedre enn Solli i tippeligaen.

Odd vil ha Brann-ess
Back to top
Bakklandish
Junior

PostPosted: 21.09.2008 14:27    Post subject: Reply with quote

Egueren uttaler seg om tiden i Rosenborg og livet i Villarreal;
http://www.dagbladet.no/s...47573.html

Synd at karen ikke fikk flere sjanser. Jeg skulle gjerne hatt flere spillere fra Uruguay i Rosenborg; liker spillestilen og profesjonaliteten til både Lago og Egueren!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Brady
Veteran

PostPosted: 21.09.2008 15:08    Post subject: Reply with quote

Virker som en topp fyr, og snakker bare positivt om Rosenborg, selv om han måtte hatt en vanskelig tid her.
Back to top
Saparius
Rutinert

PostPosted: 21.09.2008 15:10    Post subject: Reply with quote

Eguren wrote:
Treneren hade ikke tillit til meg

Hvem var det som var trener da?
Brady
Veteran

PostPosted: 21.09.2008 15:12    Post subject: Reply with quote

Det er utrolig synd at vi hadde en trener på den tiden som ikke greide å se det åpenbare, hvilken klassespiller Eguren er. At Høgmo unnskylder seg med at han valgte å satse på Skjelbred er bare latterlig. Spesielt ettersom Solli lett kunne viket plass for Eguren.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 24.09.2008 21:07    Post subject: Reply with quote

Espen Isaksen legger opp

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bakklandia
Legende

PostPosted: 24.09.2008 21:13    Post subject: Reply with quote

Håper han har tenkt over det faktum at Arason kun har kontrakt ut sesongen når han har bestemt seg for noe slikt...
Hedley
Veteran

PostPosted: 25.09.2008 07:26    Post subject: Reply with quote

Ny LFK-trener??
Back to top
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 26.09.2008 13:02    Post subject: Reply with quote

Peggy aktuell for VIF
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 48, 49, 50 ... 564, 565, 566  Next
Page 49 of 566

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb