English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Brøndby - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 21, 22, 23  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
SverreBrandhaug
Rutinert

PostPosted: 19.09.2008 22:26    Post subject: Reply with quote

Fra Jyllands - posten:

"Brøndby overmatchet

Af JANNICK RASMUSSEN

Offentliggjort 18.09.08 kl. 22:58

Rosenborg var en klasse bedre end holdet fra vestegnen, der læner sig kraftigt op af et europæisk exit.

Kampen om Norden er måske at stramme varebetegnelsen for en dyst mellem to klubber, der end ikke spillede sig i top 4 i deres respektive liga i sidste sæson. Prædikatet var mere retvisende ved deres seneste indbyrdes møde om en Champions League-billet i 2002.

Dengang var Rosenborg bedst over to opgør og qua utallige optrædener i mesterligaen et skridt foran Brøndby.

Det er klubben fra Trondheim stadig. Torsdagens 90 minutter på den københavnske vestegn lignede periodevis en norsk magtdemonstration, og på baggrund af første halvleg slap Brøndby nådigt ved at blot tabe 1-2. Kickstartet på et brækkende langskudshug fra den centrale dynamo Marek Sapara efter en halv time.
Andersen holdt Brøndby i live

Da kunne hjemmeholdet snildt have været bagud med tre mål. At udslettelsen ikke allerede da var en realitet skyldtes kun formstærke Stephan Andersens ene mirakelredning og sikre indgreb, og at landsholdsangriberen Steffen Iversen var uskarp foran målet.

De fleste norske muligheder blev skabt efter hurtigt omstillingsspil, for nok var Brøndby en del i den boldbesiddende rolle, men det kompakte, sammenspillede Rosenborg-forsvar tillod sjældent Brøndby at blive farlige i feltet. De kreative indslag var en mangelvare, og holdets bedste bud på at levere disse, Alexander Farnerud, der fik comeback i startformationen viste ikke tilstrækkelig god kampform.

Et hovedstødsforsøg fra Peter Madsen, der knap nok kunne kaldes en hård tilbagelægning, var således bedste forsøg i første halvleg.

Tom Køhlert forsøgte opportunistisk at ændre slagets gang i pausen ved at skifte både Morten "Duncan" Rasmussen og debutanten Ousman Jallow ind i angrebet. Men først efter en time gav den offensive satsning pote, da Michael Krohn-Dehli nettede i fri position.

Da havde banens bedste, Per Ciljan Skjelbred, dog allerede gjort ondt værre med sin klinisk sikre scoring til 2-0.

Reduceringen affødte en kort byge af Brøndby-forsøg, og især Jallows atletiske flugter havde fortjent bedre end at træffe stolpen.

Set i det lys var Brøndby tæt på at hente en ufortjent remis, men omvendt kunne Rosenborg have slukket det danske lys totalt, da stolpen i den anden ende reddede i 89. minut.

Brøndby mÃ¥ erkende, at der endnu er et stykke vej til fordums internationale styrke, og adgangsbilletten til UEFA Cup’ens gruppespil bliver nærmest umulig at indløse i Trondheim om 14 dage."
pingvin
Veteran

PostPosted: 19.09.2008 22:31    Post subject: Reply with quote

Skjelbred banens beste? De dansker de dansker.
Back to top
View user's profile Send private message
SverreBrandhaug
Rutinert

PostPosted: 19.09.2008 22:39    Post subject: Reply with quote

He, he,ja jeg registrerte det jeg også. Dansker vurderer kanskje med et annet sett kriterier Wink
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 19.09.2008 22:40    Post subject: Reply with quote

Ofte synes jeg Skjelbred bedømmes hardere enn mange andre spillere av enkelte i forumet. Man skal ikke kimse av utenforståendes vurderinger av våre spillere, og at en rekke danske medier bedømmer Skjelbreds innsats som god overrasker meg ikke. Skjelbred var livlig, skapende og jobbet utrettelig.
Back to top
Largactyl
Veteran

PostPosted: 19.09.2008 22:42    Post subject: Reply with quote

toki wrote:
For de som interesserer seg for fotballsko:
http://www.unisport.dk/Ny..._2002.html Wink

Har faktisk lagt merke til dette selv. At selvom om PCS har de nyeste modellene til adidas velger han noen ganger å bruke disse gamle skoene.

Disse ''gamle'' er faktisk mye bedre enn de plastskoene som selges. Skjønner ikke hvorfor flere ikke bruker dem.
pingvin
Veteran

PostPosted: 19.09.2008 22:46    Post subject: Reply with quote

Selvfølgelig Thorbjørn, sier meg enig i at han var god. Jeg synes allikevel at Tettey og Sapara var hakket bedre. Ser dog at en del dansker også fremhever Tettey og Sapara uten at det blir noen fasit for det. Vet jo hvordan norske aviser til tider kan virke blinde.
Back to top
egil
Junior

PostPosted: 19.09.2008 22:53    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Hvor er vår kjære danske venn Egil? Skal han ikke komme med en analyse, avisartikkel eller nyheter fra Brøndby?

hehe Senador, er her bestemt stadig Smile

En lille analyse skal du da ikke snydes for, jeg kan se at i har fundet de fleste nyheder selv Smile

Jeg havde, som mange andre, tippet det til at være 50-50 mellem Brøndby og Rosenborg om at nå gruppespillet. For mit vedkommende var det meget baseret på at Brøndby faktisk kunne ramme det niveau de bør ligge på. Det gjorde de tydeligtvist ikke igår.

Kampen mindet utroligt meget om kampen BIF spillede mod FCK for et par uger siden. Eneste forskel er at Rosenborg faktisk kunne finde ud af at score, men ellers forløb kampen på mange måder meget li den mod FCK.

FCK dominerede lige som RBK fuldstændigt første halvleg, hvorefter Brøndby kom ud til anden halvleg og kom bedre med. Skuffelsen for mig ligger meget i at holdet, eller måske mere præcist trænerne, ikke havde lært af FCK kampen, og så ud til at lave det samme taktiske oplæg.

Jeg glæder mig til at der kommer en ny træner til vinter, Køhlert virker famlende. Brøndby er på papiret et rigtigt godt hold, det håber jeg bliver tydeligt når vinteren er overstået.

Når det så er sagt så er jeg imponeret over Rosenborg. Sejren var fortjent. Den rette taktik, de rette spillere til at udføre den. Specielt i første halvleg fik Rosenborg vist, at det er meget længere fremme i deres genrejsning end Brøndby er.

Jeg håber at Brøndby får et par gode kampe i Superligaen op til den næste kamp ude mod Rosenborg, ikke fordi jeg tror der er særligt stor chance for at Brøndby kan slippe afsted med score to eller flere mål, men for redde lidt af æren. Det var ærligt talt lidt pinligt at se på, specielt i første halvleg.
Recon
Legende

PostPosted: 19.09.2008 22:55    Post subject: Reply with quote

Det morsomste var egentlig at teknikkforskjellen var så stor i norsk favør. Wink

Men han derre gambieren på topp kommer til å bli god tror jeg. God kraft i skuddene!

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 19.09.2008 23:02    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg håper ikke de starter med Jallow fra start på Lerkendal. Virker som en utrolig solid spiller som kan lage endel problemer. Han og Duncan forandret veldig mye, det ble satt ordentlig trykk på forsvaret vårt og da får vi som kjent problemer, da forsvaret ikke akkurat er vårt sterkeste ledd. Tror fortsatt kampen er forholdvis åpen, men vi bør ha en fordel av hjemmekamp nå.

Men må si jeg ble overasket over spillestilen deres i 2 omgang Egil, ikke akkurat slik fotball jeg tidligere har forbundet med Brøndby. Trodde det var FCK i Danmark som sto for sånn fotball. Men det var effektivt som faen og langt bedre enn den totalt motsatte stilen i 1 omgang.
Back to top
egil
Junior

PostPosted: 19.09.2008 23:22    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
...Men må si jeg ble overasket over spillestilen deres i 2 omgang Egil, ikke akkurat slik fotball jeg tidligere har forbundet med Brøndby. Trodde det var FCK i Danmark som sto for sånn fotball. Men det var effektivt som faen og langt bedre enn den totalt motsatte stilen i 1 omgang.

Det er desværre den stil Brøndby er lidt overladt til for tiden. Holdet er ikke spillet sammen, og jeg er i tvivl om den nuværende træner er den rette til det, som sagt er det glædeligt at han bliver skiftet ud med en som bestemt ikke er kendt for den kedelig stil.

Hvis man kigger nøgternt på de spillere som er i truppen, specielt på den offensive midtbane - Farnerud, Lorentzen, Holmén, Krohn-Dehli og Ericsson, så er der virkelig potentiale for hurtigt kombinations spil, og med Schlebrügge, Jönsson, Bischoff og Howard er det også et stærkt center forsvar, hvor især de tre først nævnte har god speed i fødderne også. De defensive kanter i Rasmussen og Wass/Randrup er også gode offensivt. Spillerne er der altså til at spille den slags fodbold Rosenborg spiller.

FCK skal have kredit for at have smidt den kedelig stil på det seneste, og med deres nye spillere fået væsentligt mere fart i deres spil langs jorden (ja, jeg er ikke så indebrændt som EvilDane Smile). Måske er det OB som er det tætteste vi kommer på den lidt kedelige stil i Danmark for tiden, ud over Brøndby altså Smile
robbie
Veteran

PostPosted: 20.09.2008 01:21    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
En ting spillerene er nødt til å lære seg er å bli istand til å hvile med ballen, alltså spille små korte passninger og senke tempoet når det begynner å minke på kreftene. Nå mot Fredrikstad og mot Brøndby blir ballen gitt vekk på vei fremover i noen håpløse kontringsforsøk eller allt for ambisiøst spill ( Skjelbred ) og selv om Drillo og Semb blir forundret når utenlandske lag ikke tar enhver kontring så er det en grunn til at dem ikke gjør det når dem leder. Dem er selektive og venter på den rette løsningen og velger andre ganger å roe ned å samle laget og få orden på organisering og spare krefter.

Det der er faen meg noe av det smarteste som har vært skrevet her inne på lang tid.
For å illusterer kan vi ta frem to totalt forskjellige lag som var i aksjon tidligere i uken, Celtic og Juventus.
Celtic peisa til i hysteriske angrep fra første sekund, og oppførte seg som om de måtte skåre fem mål for å vinne kampen. De ble stressa og frustrerte, og fansen begynte å bue etter tjue minutter. De slet seg ut på et ineffektivt og forutsigbart angrepspill.
Juventus derimot viste at de hadde nok kvalitet til å vinne, og at de bare behøvde et mål for å gjøre det. De holdt ballen i laget, dro ned tempoet, og drepte Zenit på samme måte som Spania tok knekken på Russland.

Med ballsikre herrer som Sapara og Skjelbred på banen er det totalt tullete at vi skal miste ballen så lett i hvert eneste angrep. Vi har alle forutsetninger til å klare å holde ballen i laget, og slite ut motstanderne med intelligent pasningsspill. Jeg trodde en mann som Hamrén var klar over at Barcelona ikke spiller BANG BANG BANG nitti minutter til fulle.
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 20.09.2008 02:06    Post subject: Reply with quote

Det tror jeg faktisk Hamrèn er klar over, men spillerne har kanskje enda ikke lært seg å legge om stilen når strikkmotoren er tom? Manglende rutine er vel en passe fin klisje å beskrive det at spillerne kanskje fortsatt vil fremover når de som lag burde forstå at "2-1 på bortebane er et helt greit resultat, nå begynner enkelte av oss å bli vel slitne, la oss holde ballen mer i laget, hvis ikke så vil de(t) svakeste ledd(ene) rote bort ballen til motstanderen litt for ofte..."

Eller er det såpass fokus på 'attityd' og konkurranse om plassene på laget at spillerne ikke tør roe ned når kreftene begynner å ta slutt?

Synes spillerne la ned stor innsats, en fantastisk god første omgang med spill som RBK på sitt beste i gamle dager (herlig å se ballen bli spilt i rom og ikke bare på fot!!!), artig at ALH sto en fin kamp, og et strålende resultat. Dorsins mange offensive løp har gitt laget en ny dimensjon, og slik jeg ser det er "prosjekt Hamrèn" så langt en ubetinget suksess for Rosenborg! RBK

Så kampen på Viasat-on-demand med danske komentatorer, og de skrøt voldsomt av Rosenborg, også i analysen etter kampen.

Last edited by nidaros997 on 20.09.2008 02:11; edited 1 time in total
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 20.09.2008 02:07    Post subject: Reply with quote

Spillebørs fra min side:
Lund Hansen 7: Solid kamp og gjør ingen feil i en kamp som fort kunne være preget av nerver. Men dem holdt han i sjakk, i tillegg gjør han en strålende matchvinnerredning.
Lenge siden en keeper har reddet poeng..
MÃ¥let imot var utagbart.

Lustig 6: Fin første omgang og var med fremover, slet litt
defensivt i andre. Godkjent.

Stadsgaard 5: Setter offsidefella fint sammen med Demi
og resten, viser hurtighet når det trengs. Andre omgang var
ganske så skuffende.

Demidov 3: Lite å gjøre defensivt i først omgang,
opphever offsiden minst 1 gang og er i tillegg direkte skyld
i målet i mot. Taper bortimot alle duellene mot "Duncan" i
andre omgang. Dette er rett å slett ikke godt nok.

Dorsin 5: Blir med fram i første omgang, tygg og god
defensivt. Andre omgang så blir han for offensivt og har noe
skyld i målet i mot, siden han var oppe i banen (for offensivt)
og rekker ikke hjem.

Ciljan Skjelbred 4: Bortimot helt usynlig i første
omgang, scorer kalt og rolig mot Stephan Andersen på
starten av andreomgangen, noe som er svært positivt for
selvtilliten. Ellers er det svært dårlig, løper inn i motstander og problemer, han gjør det rett å slett vanskelig for seg selv.
Sender flere grusomme tversoverpasninger, dette er ikke bra.

Tettey 7 og BB: Dominerer første omgangen og hjelper
forsvaret svært mye, de trenger knapt å gjøre noe.
Andreomgang faller han noe i prestasjonen, akkurat som
resten av laget, men er allikevel hovedgrunnen sammen
med Lunna for at vi ikke taper poeng mot Brøndby.

Sapara 7: Solid mer er det ikke å si, scorer i tillegg.
Svært kreativ og hjernen bak det meste vi presterer offensivt.

Roar Strand 5: Til 38åring å være er dette solid. Ble
rundlurt en gang men det var fordi Brøndby spilleren var god,
ikke fordi Roar Strand var dårlig.
De fleste ville nok falt for den finta..
Eller slik man oppsummerer i Danmark:
"Lidt klodset, lidt gammel. Temmelig erfaren, temmelig solid."

Iversen 4: Grei kamp, har begynt å løpe endel også.
Flott med innsats, men antall brente sjanser gjør utslag på
børsen. Flere av sjansene ble skutt midt på mål..

Konan Ya 6: Legger ned en solid dose innsats, og
samarbeide med Iversen fungerer mye bedre. Løper selv
mye mer riktig og truer de rette rommene.
Flere tvilsomme offsideavgjørelser fra linjedommer. Den
ene er jeg ganske sikker på ikke var offside.

Torbjørn wrote:
Ofte synes jeg Skjelbred bedømmes hardere enn mange andre spillere av enkelte i forumet. Man skal ikke kimse av utenforståendes vurderinger av våre spillere, og at en rekke danske medier bedømmer Skjelbreds innsats som god overrasker meg ikke. Skjelbred var livlig, skapende og jobbet utrettelig.

I tillegg som Harald rett sier, hadde han flere stygge ballmiss.
Og en ellers svært svak første omgang.
Banens Beste, Absolutt ikke!
Harald wrote:
Skjelbred frem til scoringen var det tætteste jeg har set på Solli siden han forlod klubben. Tværpasninger som førte til flere farlige overganger i mot og stort set ballmist i langt de fleste involveringer.

Jeg er ellers 110% enig med deg Harald (i innlegget ditt for
2 sider siden).

Edit:
Godt innlegg av Keenoir og enig i konklusjonen din robbie.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 20.09.2008 02:21    Post subject: Reply with quote

Ballahl, som jeg skrev, det overrasker meg ikke at du misliker spillestilen til en virtuos som Skjelbred. Hans tanker for hvordan fotball skal spilles ligger på et nivå som ikke kan forventes forstås av den jevne fotballsupporter.

For øvrig er jeg enig i at Tettey utgjorde en enda viktigere rolle enn Skjelbred i denne kampen; måten han dominerte sentralt i banen gjorde han til Rosenborgs kanskje beste spiller.
Back to top
niccolai
Veteran

PostPosted: 20.09.2008 02:32    Post subject: Reply with quote

Fortsetter Tettey slik i UEFA cupen, så blir ikke han lenge i RBK..

Jobber utrettelig, og er en spiller de fleste lag vil ha på banen... Når avsluttninge begynner å sitte etterhvert, da har vi med en virkelig klassespiller å gjøre:)..

Tettey bør bli tatt ut på landsen til neste kamp.

Forøvrig viste Tettey att han har snert i skudfoten mot Brøndby.. Skuddet i stolpen vitner til det.. Det sitter nok i hodet for Tettey..

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 20.09.2008 03:09    Post subject: Reply with quote

Torbjørn wrote:
Ballahl, som jeg skrev, det overrasker meg ikke at du misliker spillestilen til en virtuos som Skjelbred. Hans tanker for hvordan fotball skal spilles ligger på et nivå som ikke kan forventes forstås av den jevne fotballsupporter.

Haha, du kunne ikke komme med et bedre argument, enn et dårlig personangrep. Haha. Very Happy

Jeg liker spillestilen til Skjelbred, når det fungerer er det strålende så se på en teknikker (virtuos er å overdrive litt) som Skjelbred.
Men når han konstant misslykkes og i tillegg er usynlig så er det rett å slett for dårlig.

Men Ciljan Skjelbred skal ha skryt for han uansett kamp, gir 100% defensivt, selv om han offensivt til tider sliter.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
senador
Legende

PostPosted: 20.09.2008 09:28    Post subject: Reply with quote

Takk for svaret, Egil;)
Back to top
v_olden
Veteran

PostPosted: 20.09.2008 11:18    Post subject: Reply with quote

niccolai wrote:

Forøvrig viste Tettey att han har snert i skudfoten mot Brøndby.. Skuddet i stolpen vitner til det.. Det sitter nok i hodet for Tettey..

Bare meg som la merke til at også stangskuddet fra Tettey gikk til innkast, som de fleste andre skuddene hans?

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 20.09.2008 11:29    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:
Men når han konstant misslykkes og i tillegg er usynlig så er det rett å slett for dårlig.

Konstant misslykkes? Håpløs uttalelse. Skjelbred lykkes ofte med sine tekniske utførelser, både pasninger og driv / dribleserier.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 20.09.2008 11:40    Post subject: Reply with quote

Han var faktisk ganske usynlig fram til de siste 20 mot Brøndby.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 20.09.2008 12:04    Post subject: Reply with quote

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen. Tettey har et bra skuddbein bare han får noen sekunder og meter på seg. Det er vanvittig snert i tilslaget, men han klarer ikke å koordinere beina i trengte situasjoner.
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 20.09.2008 12:05    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:
Torbjørn wrote:

Haha, du kunne ikke komme med et bedre argument, enn et dårlig personangrep. Haha. Very Happy

Jeg liker spillestilen til Skjelbred, når det fungerer er det strålende så se på en teknikker (virtuos er å overdrive litt) som Skjelbred.

Men Ciljan Skjelbred skal ha skryt for han uansett kamp, gir 100% defensivt, selv om han offensivt til tider sliter.

Argumentet mitt er åpenbart og det er sørgelig med tanke på kvaliteten på forumet at du ikke skjønner det. I løpet av de siste 5 kampene har RBK spilt bedre fotball enn kanskje noen annen gang dette tiåret. Laget, fra forsvar, midtbane og angrep, har fungert på en strålende måte. Faktisk så bra at det blir feil å klassifisere de ulike lagdelene til ulike lagdeler; vi har hatt 11 mann i angrep og 11 mann i forsvar. Strålende!

Som en ekte ekspert har du i denne perioden gitt oss dine vurderinger, spillerbørser og kommentarer, og jeg har lest dem. Etter disse kampene har du i det store og hele delt med oss din eder og galle mot prestasjonene til Skjelbred. Gjennomgangsmelodien, senest bekreftet i din "analyse" i natt, har vært at "han konstant misslykkes", "han er usynlig så det er rett å slett for dårlig", "ellers er det svært dårlig". "løper inn i motstander og problemer", "han gjør det rett å slett vanskelig for seg selv", "sender flere grusomme tversoverpasninger", "dette er ikke bra" (skrivefeilene hjelper heller ikke på inntrykket).

Det blir jo slik at man lurer på om du har sett en annen kamp?

Vi må være åpne for at vi som ikke jobber på elitenivå i fotball kanskje ikke alltid forstår alt som skjer på en fotballbane. Vurderingene dine vitner om at du lander i denne kategorien mennesker. Med begge beina. Hovedvurderingen av Skjelbreds spill den siste tiden, inkludert i kampen mot Brøndby, er at det har vært bra. Det blir fotballanalyse på Mikke Mus-vis når alt det positive spilleren gjør ikke tas med i analysen, så de bærer preg av å være tendensiøse. Skjelbred dannet et veldig bra trekløver med Tettey og Sapara på midten. Samspillet dem i mellom og måten de spiller ut Brøndby sin midtbane (på egen hjemmebane) ved hjelp av trekanter, teknikk, høyt tempo i ballbehandling og fotballforståelse, var suverent.

Et eksempel: du konkluderer med at han ofte går seg inn i problemer, men du evner ikke å tenke på mulige årsaker til dette. Kan det f.eks. være mangel av pasningsalternativer? Dessuten er det aller viktigste for laget å bevare ballinnehavet. Skjelbred har ferdigheter med ballen som gjør at han kan oppsøke motspillere for å gå dem av. Det gjør ingenting om han, slik du ser det, går seg inn i problemer når han nesten alltid går seg ut av dem igjen. Dessuten er det ikke slik at man kan forvente at Skjelbred skal spille ut motspillerne til enhver tid. Klart at det vil være perioder hvor kampens egenart passer bedre andre spillere på banen. Men usynlig var han ikke, da må man følge bedre med på Skjelbreds bevegelser med og uten ball. Det blir for simpelt det du holder på med. Å se deg analysere en fotballkamp er som å se en barneskoleelev prøve på gangetabellen når han ikke mestrer addisjon Wink
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 20.09.2008 12:52    Post subject: Reply with quote

Det er kanskje ikke alle her som er her som er med på Skjelbred hypen og vurderer han på samme måte som alle andre spillere og vi biter oss merke i mange og unødvendige balltap som kommer pågrunn av dårlige valg fra Skjelbred. Det kritiseres han selvfølgelig for på samme måte som Tettey kritiseres for svake avsluttninger, Sapara for å ha for dårlig kondis, Jarstein for tabbene sine og det å være for heit i hodet. Konan for å være for egoistisk og konstant springe i offside. Kunne tatt mange flere spillere for meg og alle har svakheter som en kritiserer og håper spilleren kan forbedre. Forskjellen er at når vi kritiserer Skjelbred blir vi angripet og en kommer med svada argumenter på kritikken slik som at han er en virtuose som faktisk ikke betyr noe som helst og blir beskyldt for å være blinde og for å hate Skjelbred. Noe som er veldig langt ifra sannheten.

Jeg er av den oppfattningen at Skjelbred har fantastiske ferdigheter og mye av det han gjør er flott å se på ,men litt for ofte blir ferdighetene brukte for å vise seg frem istedenfor å finne den mest konstruktive løsningen for laget. Han er til tider taktisk svak og velger for ofte for ambisiøse løsniger på tidspunkter der det hadde vært mer konstruktivt å roe ned senke tempo holde ballen ilaget. Han befinner seg neste aldri i farlige posisjoner for å lage mål. Dette er sider av spillet som Skjelbred må forbedre før jeg skal være med på en unisone hyllest. Jeg er overbevist om at Skjelbred jobber med saken og tidligere har han vært dårlig til å avslutte ,men målet mot Brøndby og gode avsluttninger mot Fredrikstad viser at han er i ferd med å rette på den delen av spillet sitt.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 20.09.2008 13:38    Post subject: Reply with quote

Jag är Skjelbred-fan och anser att han har varit väldigt bra de senaste veckorna. Men jag måste "erkänna" att han inte var lyckad mot Bröndby innan han gjorde det lysande målet. Han förlorade många bollar genom
misslyckade dribblingar och farliga tvärsöverpassningar. Bröndbys vänstersida var också bra med en snabb vänsterback (snabbare än Skjelbred) och en teknisk vänsterytter.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 20.09.2008 15:23    Post subject: Reply with quote

Det ikke-svensken sa. Skjelbred ble egentlig ikke "god"/med i spillet, før RBK ble dårlige. Kanskje fordi han fortsatt hadde løpskraften resten av laget manglet?

Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 21, 22, 23  Next
Page 22 of 23

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb