View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Skjelbred Rutinert

|
|
Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 18.09.2008 01:38 Post subject: |
|
|
http://webtv.tv2.no/webtv...gId=263420
Må si at dette intervjuet var litt fantasiøst og på kanten av flaut. Skjønner at det er vanskelig å finne nye tema å snakke om, men hadde vært deilig om Wolden kunne vært litt løsere i snippen og gjort noen intervjuer litt mer lekne. _________________ Rock. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 18.09.2008 01:45 Post subject: |
|
|
MICKE X 2
Syns nå egentlig dette var enda dårligere..
"ja, micke, nå sitt jo du til venstre og lustig til høyre.. naturlig plassering for dåkker??"
-tja, det blir vel tvært om egentlig.. |
|
Back to top |
|
 |
Skjelbred Rutinert

|
Posted: 18.09.2008 01:51 Post subject: |
|
|
Enig. Det var et veldig trøtt intervju. |
|
Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 18.09.2008 02:08 Post subject: |
|
|
Det var det intervjuet jeg mente - la til feil link.
Sinnsykt fantasiløst. _________________ Rock. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 18.09.2008 03:10 Post subject: |
|
|
Veldig rart å lese danske medier, virker som om de legger enorm prestisje i dette oppgjøret. |
|
Back to top |
|
 |
egil Junior
Joined: 30 Aug 2008 Posts: 30 Location: Copenhagen, Denmark
|
|
Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 18.09.2008 08:55 Post subject: |
|
|
Johnny W wrote: | Skjønner ikke hvorfor Demidov absolutt må være i hver bidige startoppstilling. Han var svært bra i vår, men etter det har det gått jevnt nedover. Mye slurvefeil og dårlig ork. |
Enig. Personlig kunne jeg tenkt meg Lago inn for Demi og Traore inn for Annan. Kunne godt tenkt meg å se "Champions League-diamanten" vår i kveld.
Gleder meg forøvrig stort til kampen. Håper at vi klarer å score et mål eller to. Jeg vil være godt fornøyd med et uavgjortresultat. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
Back to top |
|
 |
jm Junior
|
|
Back to top |
|
 |
Brandy Proff
|
Posted: 18.09.2008 12:03 Post subject: |
|
|
Hvis noen skal inn er det strand. Trenger kanskje litt rutine. På den andre sida digger jeg den unge midtbanen vår.
Var forresten på bortekampen i -02. Mange RBK-supportere drakk mye og fikk helt noia da Brøndby gikk opp til 2-3, sjøl om det aldri var fare på ferde.
Målene mot oss kom da Macbeth Sibaya ble byttet inn. Så ut til å være greit å komme inn på 3-0 til oss, men så ble det bare panisk på slutten. |
|
Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 18.09.2008 12:20 Post subject: |
|
|
Vi forstår dansk. Hva med å skrive i kamptråden? "welcome to hell in north" blir for øvrig litt teit utsagn å slenge etter oss når det kommer fra vår nabo i sør. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 18.09.2008 13:01 Post subject: |
|
|
I motsetning til oss (som bryr oss mest om laget) virker både danskene (i dette tilfellet Brøndby) og svenskene (Djurgården) mest opptatt av Tifos, liv på stadion og antall bengaler som blir tent i løpet av en kamp.
Tenker det skal bli stille når Sapi setter sitt andre frisparkmål for dagen ikveld..FØR pause _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 18.09.2008 14:08 Post subject: Re: Brøndby stadion |
|
|
That looked pretty gay. Hell in north? Ehhhh |
|
Back to top |
|
 |
davus Rutinert

|
Posted: 18.09.2008 15:14 Post subject: |
|
|
Selv om de har nogen forkerte detaljer rundt Frederikstad-kampen, ser det korrekt ud. Han er ung, uerfaren og hissig, men "god nok".
Hvis i laver mål i aften skal du ikke se bort fra at det er når han prøver et eller andet stunt ude i feltet.
"Hell in north" - både feil sammensetting av ord og gir ingen mening siden de er sør for Norge. Men trykk, det blir det. [/quote] _________________ Forza Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 18.09.2008 15:33 Post subject: |
|
|
Kanskje en brannfakkel dette, men Sibayas innhopp i Brøndby-kampen i 2002 må vel være en av tidenes verste innbytter i RBK-historien? _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 18.09.2008 16:02 Post subject: |
|
|
Skjelbred wrote: | Enig. Det var et veldig trøtt intervju. |
helt enig, en patetisk reportasje. Ble flau på spillernes vegne. |
|
Back to top |
|
 |
frygtetogberygtet Junior
|
Posted: 18.09.2008 16:11 Post subject: |
|
|
hmmm for jer der ikke forstår hvorfor, vi kalder brøndby stadion for helvede i nord,
her er grunden
Det følgende er oversat fra den spanske avis El Mundo Deportivo, der skrev meget begejstret om opbakningen til Brøndby IF under kampen mod FC Barcelona.
HELVEDE I NORD
Intensitetsmæssigt støttede danskerne sit hold som tyrkerne eller grækerne, men på en mere civiliseret måde.
Vi kunne jo købe dem til at komme og støtte os på Camp Nou. Sådan tænkte nogle af Rijkaards spillere, da de en halv time før kampstart trådte ud på græsset og så de propfyldte tribuner med de 26.000 tilskuere, som støttede deres hold fra første til sidste minut.
For hjemmeholdets tilskuere var kampen igår mod Barca årets kamp, og stemningen var høj, den var ganske enkelt ekstraordinær. Der var intet at misunde fra de tyrkiske eller græske stadions, som de blå-røde har besøgt så mange gange de seneste år. Fordi de danske tilhængere viste, at de er meget mere civiliserede.
Stadion modtog de 22 hovedpersoner med en spektakulær mosaik, og med Jump af Van Halen. På Faxetribunen, som er opkaldt efter John Faxe Jensen, der er en legende i klubben og nuværnede assistentræner for Laudrup, kunne man se en æstetisk imponerende presenning med en tegning af to vikingeskibe.
De lokale tilhængere fejrede også de seks minusgrader, som kampen blev spillet i. I løbet af dagen var de meget optaget af vejrudsigterne i fjernsynet. Jo koldere, jo bedre tænkte de. Spillerne led, men journalisterne som var taget til København led endnu mere: Der er ikke kabiner på stadion. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 18.09.2008 16:17 Post subject: |
|
|
Jeg tror vi får se en Vadim Demidov sammen med Tettey i en
flat midtbanekonstellasjon, siden vi spiller på bortebane.
Men jeg forstår valget selv om vi skulle spille med diamant.
For da kan Tettey konsentrere seg om sin framtidige rolle
laget, som indreløper. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 18.09.2008 16:26 Post subject: |
|
|
Hva er det med dansker og snakke/skrive engelsk til nordmenn? Er det fordi man ikke forstår norsk? Har også vært på flere konserter med danske band, der de insisterer på å snakke engelsk.
Om danskene ikke helt har fått det med seg: Norsk bokmål kommer opprinnelig fra dansk.
http://en.wikipedia.org/w...okm%C3%A5l _________________ Rock. |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 18.09.2008 16:36 Post subject: |
|
|
puckno wrote: |
Mine bønner er hørt. Amen.
|
Du er nok ikke bønnhørt, hvis dette blir lagoppstillingen, for du ønsker Demidov og Tettey sammen som defensiv, og Skjelbred og Sapara på hver sin kant...
Denne lagoppstillingen har Demidov som anker, skjelbred og Tettey som indreløpere, og Sapara som offensiv..
Det er to helt forkjellige lagoppstillinger, bare samme personene..
Det er fristende å si at "puckno ikke skjønner no" _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
egil Junior
Joined: 30 Aug 2008 Posts: 30 Location: Copenhagen, Denmark
|
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 18.09.2008 17:03 Post subject: |
|
|
"Under spillet til to mål på en lille bane — otte markspillere mod otte — var nordmændende temmelig glade for at afslutte, men det var på trods af et par flotte scoringer ikke svært at få øje på deres problemer med effektiviteten foran mål."
Er det så synlig altså? Herregud. _________________ Rock. |
|
Back to top |
|
 |
Anders4 Proff
|
Posted: 18.09.2008 17:13 Post subject: |
|
|
rawky wrote: | Hva er det med dansker og snakke/skrive engelsk til nordmenn? Er det fordi man ikke forstår norsk? Har også vært på flere konserter med danske band, der de insisterer på å snakke engelsk.
|
Var innom D.T.Universitet utenfor København i april og snakket med mange unge dansker, første gang jeg har gjort det på en 9-10 år.
Jeg ble sterkt forbauset over at jeg måtte snakke engelsk til alle jeg møtte som var rundt 20-25 år gamle, de forstod rett og slett ikke min relativt velartikulerte og dialektnøytrale østlandsnorsk.
Professorenens norskforståelse var det dog ingen problemer med. Dette er tydeligvis noe som har skjedd med rundt-tyve-generasjonen.
Jeg så forøvrig også at dette faktisk går begge veier, du har noen norske rundt-20-åringer som ikke skjønner bæret av dansk, men det er en liten minoritet. |
|
Back to top |
|
 |
|