View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Zzyzx Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 17.09.2008 01:52 Post subject: |
|
|
Jeg tror Atle Roar HÃ¥land eller Hagen blir valgt.
Blir nokså overrasket om Demidov i det hele tatt blir tatt ut. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 17.09.2008 02:42 Post subject: |
|
|
Jeg mener mannen som ligger nederst bør starte. Med Riseth vet man alltid hva man får. Noe som vil være viktig i disse to kampene. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 17.09.2008 11:32 Post subject: |
|
|
Jepp, men får et gult kort i løpet av det første kvarteret, en resterende 1. omgang hvor han hele tiden ligger akkurat på gresnen til å få det røde for så å bli hisset ned i Pausen av Hareide hvilket fører til at han blir så feig i 2. omgang at vi i praksis spiller med ti mann. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 17.09.2008 11:56 Post subject: |
|
|
 _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 17.09.2008 12:54 Post subject: |
|
|
Både Riseth og Hagen holder for tiden knappt tippeliga nivå og da har dem selvsagt ingen ting på landslaget å gjøre. En skal heller ikke undervurdere ungdomelig pågangsmot som Demidov har i massevis og dette pågangsmotet gruste Kvarme og Basma i kamp om plass i Rosenborg sitt forsvar.
En skal ikke velge rutine på bekostning av kvalitet, rutinen skal være en del av kvaliteten som gjør deg bedre enn alternativene, men så ræva som Riseth og Hagen spiller hjelper ikke all rutine i verden. Det samme gjelder for øvrig Andresen, Hæstad og flere andre med klippekort på landslaget.
Når det gjelder hvem vi skal velge synes jeg ikke Demidov fremstår som et åpenbart valg etter flere svake kamper som stopper, da synes jeg at Forren har prestert bedre. Har ikke sett Håland spille i Danmark ,men etter rapportene har han vel prestert bra og da er han langt på vei å foretrekke. Demidov bør ihvertfall være før Andresen når det gjelder valg av midtbaneanker andre gode alternativer er Tettey og Sokolowski som begge har hatt gode sesonger og representerer fremtiden i norsk fotball, og ikke gårsdagen slik som Andresen. |
|
Back to top |
|
 |
hristo Senior

|
Posted: 17.09.2008 13:00 Post subject: |
|
|
Jeg hverken tror eller håper Demidov blir tatt ut nå. Han trenger færrest mulig kamper med dem der slemme lyskene. |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 17.09.2008 14:06 Post subject: |
|
|
Jeg stemte selvfølgelig Skjønsberg. Spillere som ikke har spilt seg ut av troppen, bør jo rykke fram som arvtager om noen er skadet. Evt at tidligere spillere man vet hva står for, spiller seg inn igjen. Ser ikke at noen av de andre alternativene har gjort det. |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 17.09.2008 14:16 Post subject: |
|
|
Demidov har ikke internasjonal fart, og heller ikke kondisjon.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 17.09.2008 14:21 Post subject: |
|
|
Ble litt skuffet over Demidov mot FFk. Synes han gjorde en del småfeil, noe jeg ikke har sett/lagt merke til tidligere. Noen som er enig? |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 17.09.2008 14:27 Post subject: |
|
|
Ja ,men jeg ble ikke småskuffet ble voldsomt skuffet. Synes Demidov til tider spillte elendig mot Fredrikstad. Dårlig oppspill, alltfor mye føring av ball og ofte feilplassert, slet også som vanlig med markering. Langt opp til Lago sitt nivå som er tryggheten selv der bak, kanskje en litt kjedeligere spiller ,men en vet at en alltid får et bunnsolid spill fra en spiller som alltid gjør jobben sin for Rosenborg. Forferdelig synd at vi mister vår beste midtstopper etter sesongene og en av våre mest erfarene spillere.
En av Demidov sine svakeste kamper på Rosenborg. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 17.09.2008 14:42 Post subject: |
|
|
Virker nesten som om Demidov får mesteparten av skylden for det elendige forsvarsspillet mot F.stad her.
Nå må man huske på at Kris ikke var det spor bedre, og har siden skaden vært full av markeringsfeil, mistet mannen sin som går på bakromsløp, gjennom nonchalanthet, flere ganger, og vært elendig i oppspillene. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 17.09.2008 14:55 Post subject: |
|
|
Er ikke imponert over Stadsgaard heller og i sammen med Demidov hovedårsaken at vi mister grepet på Fredrikstad kampen. Begge to sliter med nonchalanthet og bør ikke parres ilag ,dem trenger en mer avbalansert stopper ved sin side som Lago som vet når en skal roe ned og ikke tar unødvendig høy risiko i sitt spill. Lago bør inn på laget så fort som mulig er vår viktigeste defansive spiller og Hoftun bør gjør alt han kan for å forlenge med denne kjernekaren og en av tippeligaens beste stoppere. |
|
Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 17.09.2008 15:40 Post subject: |
|
|
pingvindrops wrote: | Jeg stemte selvfølgelig Skjønsberg. Spillere som ikke har spilt seg ut av troppen, bør jo rykke fram som arvtager om noen er skadet. Evt at tidligere spillere man vet hva står for, spiller seg inn igjen. Ser ikke at noen av de andre alternativene har gjort det. |
Sier meg enig med denne. Et mye tryggere valg slik status er i dag. Så får heller Demidov være med på benken, med muligheten til seinere å ta steget opp. _________________
Mikael Dorsin wrote: | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 17.09.2008 15:51 Post subject: |
|
|
Skjønsberg lyser det "ordinær" av finnes neste ikke spennede ferdigheter og i et dårligere organisert forsvar enn Stabæk sitt ville det synes mye bedre. I tilegg er han vant med å spille på et lag som har ballinnhav i sine kamper og får lite trøkk mot seg, den strake motsetningen av hva som venter i Skottland og mot Nederland. Nei gi Håland sjansen han fortjener den og han var også i forrigje landslagstropp så argumentet om opprykk kan også brukes for han. Personlig håper jeg Hareide velger Hagen og fortsetter med Andresen fordi jeg håper på to strake tap og slutt på Hareide sin periode som landslagssjef. Dess raskere vi får ny landslagssjef dess raskere kan han begynne å jobbe mot det neste naturlig målet som er EM 2012. Å nå Vm med Hareide som sjef anser jeg som utopisk. Jeg håper også færrest mulig Rosenborg spillere blir tatt ut, gutteturene med landslaget er ikke bra for treningsopplegget deres. |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 17.09.2008 16:00 Post subject: |
|
|
Det beste hadde jo vært at Hareide tok laget til VM2010, og så trakk seg etter mesterskapet. Med det som utgangspunkt håper jeg på Skjønsberg. Håland er også helt greit for meg, han kan ha spilt seg inn i troppen. Men det er selvfølgelig mest nærliggende å tro at han kommer med noe fjollete argumenter om at Panzer har vært meget god i det siste, og at Andresen sin rolle på landslaget er en annen enn i VIF. Og som du sier at han da velger de to. Det er tross alt Hareide... |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 17.09.2008 16:12 Post subject: |
|
|
|
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 17.09.2008 16:16 Post subject: |
|
|
Hareide skal få ta ut hvem han vil, men jeg foretrekker at han lar RBK-spillerne være hjemme.
Bryr meg nada om hvordan det går, men håper for enkelhets skyld at Norge taper slik at tiden er kortere til vi får noen nye inn i trenerstolen.
Tror også Norge gjør det, før de klarer et hederlig uavgjort resultat mot Nederland etterpå. Nok til at Åge får fortsette med sine spennende tanker gjennom vinteren.
Så er Norge naturligvis ikke i form i starten av 2009, men spiller en kjempelandskamp på forsommeren som gir oss en teoretisk mulighet til å kapre en VM-plass.
Tror ikke det blir trenerskifte før kvalifiseringen er over dessverre, og da kan det i verste fall også ta litt tid for etterfølgeren å sette sitt preg på laget.
Det beste hadde vært trenerskifte i denne kvaliken slik at etterfølgeren kunne prøvd og feilet litt i viktige kamper (hvor vi møter motstandere som vil noe) i slutten av denne kvalen. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 17.09.2008 20:51 Post subject: |
|
|
Atle R Håland bør kanskje spille i stedet enn formsvake Riseth/Hagen. Demi bør hvile. Med Hareide som landslagssjef bør RBK`erne ikke prioritere landslaget så veldig høyt viss de er skadeplaget. Det blir nok to tap på landslaget i oktober. Da trekker Hareide seg. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 22.09.2008 12:15 Post subject: |
|
|
Jeg håper at Hareide er smart nok til og se at Tettey bør spille de 2 neste kampene for Norge.. Mot Skotland borte så trenger vi en ryddegutt, ikke en sau som Andresen. Og vi trenger virkelig en ryddegutt mot Nederland. Per og Alex fra start vil styrke Norge's sjangser betraktelig.. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 22.09.2008 13:03 Post subject: |
|
|
Jeg har en stygg mistanke om at Tettey ikke vil bli landslagsaktuell i høst hvis han ikke får spille indreløper i et par kamper før uttaket. Dette fordi en defensiv rolle er mindre synlig.
Forøvrig er det jo klasseforskjell mellom Tettey og Andresen. Jeg fatter ikke hva Hareide tenker med. |
|
Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 22.09.2008 13:10 Post subject: |
|
|
----------------Keeper-----------------
------------------------------------------
Høgli----Wæhler----Hangeland---Riise
Skjelbred-Tettey-Strømstad/Grindheim-Pedersen
---------Carew--------Elyounoussi----
Slik skal vi ta Skottland. To sentrale boks til boks spillere, en playmaker til høyre, en god innleggsfot til venstre, og to spisser som gjør livet vanskelig for skottene  |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 22.09.2008 13:20 Post subject: |
|
|
Winsnes da? Banens beste mot Island. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 22.09.2008 14:26 Post subject: |
|
|
Han kan være et alternativ ja. Men vil heller ha to med gode defensive fibre.
Han er ikke håpløs defensivt men jeg ser heller han som en mer offensiv type. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 24.09.2008 16:18 Post subject: |
|
|
Maradona wrote: | Demidov har ikke internasjonal fart, og heller ikke kondisjon.. |
Det kan ikke være Demi i RBK du snakker om nå.....? Han er RASK og har KONDISJON. Det er verre stelt med Hagen, Kippe og Wæhler i så måte. |
|
Back to top |
|
 |
|