View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Keenoir Legende
|
Posted: 15.09.2008 12:44 Post subject: |
|
|
Basert på gårsdagens kamp fortjener ikke Strand å spille mot Brøndby, men en skal ikke undervurdere Strand sin erfaring i fra europaspill og vite hva som kreves.
Hva skjedde med Lustig igår er han skadd? Rekker han Brønby kampen? Hvis han var skadefri forstår jeg ikke hvorfor han ble bytte ut igår.
I det få minuttene Traore fikk på banen i går synes jeg han var positiv og med hans gode samarbeid med Dorsin friskt i minne vil jeg foretrekke han på venstre indreløper med Tettey som anker.
Edit: Der kom forklaring på Lustig i adressaavisen Tortureres i form |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 15.09.2008 19:01 Post subject: |
|
|
Brøndby-RBK går på tv2 zebra kl 20:55
Går den i reprise??? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 15.09.2008 19:07 Post subject: |
|
|
Nei, TV 2 Sport sender hele kampen direkte fra 20:45, mens TV 2 Zebra kommer inn i kampen 20:55 og sender direkte fra da av. |
|
Back to top |
|
 |
EvilDane Junior
|
Posted: 16.09.2008 09:20 Post subject: |
|
|
En god og ærlig betragtning fra Hamrén om forskellene/lighederne på stil og niveau i Danmark og Norge.
http://www.tipsbladet.dk/...-i-danmark
I øvrigt, må i Skull Fuck'ke de pisgule til døde torsdag. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 16.09.2008 09:24 Post subject: |
|
|
Noen må fortelle Hamrén at man kan kjøpe øl på butikken i Norge. Det er t.o.m. skikkelig øl i motsetning til det skvipet man får på matbutikker i Sverige. |
|
Back to top |
|
 |
EvilDane Junior
|
Posted: 16.09.2008 09:28 Post subject: |
|
|
Off Topic: Til hvilken pris?
Hvad koster en six-pack i Trondheim? Eller en god flaske vin? Og hvor stort er udvalget.
Hvis det er det samme som i Bergen og i Oslo er der langt til hvad han har været vant til fra DK. |
|
Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 16.09.2008 09:36 Post subject: |
|
|
EvilDane wrote: | Hvad koster en six-pack i Trondheim? Eller en god flaske vin? Og hvor stort er udvalget. |
1. ca. 70-80 kroner
2. ca. 100 kroner
3. Utvalget på vinmonopolet er kjempebra. Det er jo det eneste bra ved det. De(fleste) som jobber der er kunnskapsrike om produktene og utvalget er bra.
Er vel neppe pengene det står på i Hamréns tilfelle... |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 16.09.2008 09:48 Post subject: |
|
|
Utvalget på polet er helt greit. Kunnskapen til de som jobber der er fantastisk. Det er mye bedre utvalg på mange butikker i Danmark, enn på polet. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 16.09.2008 10:08 Post subject: |
|
|
Synes fortsatt tax-freeshoppen på flyplassen i Frankfurt imponerer mest. Fikk prøvesmake whisky før jeg bestemte meg. _________________ Påmeldt |
|
Back to top |
|
 |
EvilDane Junior
|
Posted: 16.09.2008 10:38 Post subject: |
|
|
AndreasR wrote: | Synes fortsatt tax-freeshoppen på flyplassen i Frankfurt imponerer mest. Fikk prøvesmake whisky før jeg bestemte meg. |
Skal du eller andre flyve fra Kbh. på torsdag ligger der i Københavns Lufthavn en whisky butik der hedder Whisky World. Den er relativt billig, taxfree og har et glimrende udvalg.
I øvrigt, tak for de mange svar på mit spørgsmål. Det var som jeg frygtede. Det puritanske Norge ;O) fornægter sig ikke, når det gælder ondsindede priser på øl, vin og spiritus.
Har i ikke lært i skolen,at øl er et grundstof? |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 16.09.2008 10:41 Post subject: |
|
|
Nei. Gikk på skole på nordvestlandet. Der lærte man, i god indremisjonstro, at øl er synd. Sammen med kortspill og dans. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 16.09.2008 10:41 Post subject: |
|
|
Vi har karsk _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 16.09.2008 10:46 Post subject: |
|
|
Forsiktig nå, ikke la våre danske venner smake slikt, de kan tro det er et ulovlig kjemisk våpen og anmelde oss til FNs våpeninspektører... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
KFF_RBK Rutinert

|
Posted: 16.09.2008 11:46 Post subject: |
|
|
Som vi säger i Sverige: Det här blir en rysare!
Jag vet inte ens om jag vågar titta. |
|
Back to top |
|
 |
Feelgood Junior
|
Posted: 16.09.2008 12:29 Post subject: |
|
|
Troppen til kampen:
Besart Berisha, Didier Konan, Steffen Iversen, Alexander Tettey, Abdou Razack Traore, Øyvind Storflor, Marek Sapara, Jo Sondre Aas, Vadim Demidov, Alejandro Lago, Mikael Dorsin,Roar Strand, Per Ciljan Skjelbred, Kris Stadsgaard, Andreas Nordvik, Mikael Lustig, Rune Almenning Jarstein, Alexander Lund Hansen.
Hvorfor er ikke Pelu med? Han bøtter jo inn mål for RBK2..[/url] |
|
Back to top |
|
 |
rojensen Junior
|
Posted: 16.09.2008 12:59 Post subject: |
|
|
Er det noe som vet om det er mulig å se kampen på tv i sverige?? Er selvfølgelig på ferie. Dårlig planlegging. Prøvde tv2 sumo men det gikk ikke. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.09.2008 13:57 Post subject: |
|
|
Stefan Gislason glæder sig til kampen mod Rosenborg, og islændingen med fortid i norsk fodbold ser gode muligheder for Brøndby IF op til den afgørende kamp om en plads i gruppespillet.
- Rosenborg har haft det svært og har skiftet ud på en del pladser. Man skal bare ikke tage fejl; for det første er de et hold i fremgang og for det andet er Rosenborg i internationale kampe noget helt specielt, advarer Gislason.
Læs mere: Gislason: Det bliver ikke større i Norden
Han har selv for netop været i Norge og lavet et godt resultat med det islandske landshold, som klarede 2-2. Han fremhæver højt tempo som et kendetegn ved norsk fodbold og advarer om, hvad Brøndby skal passe på:
- Rosenborg spiller som så mange norske hold meget direkte. De vil spille hurtigt fremad og er gode til kontra. I Per Skjelbred på midten har de en god, ung spiller. Generelt er de kvikke til at tage løb, søge i dybden og holde højt tempo i spillet. Det bliver vigtigt at falde ned og være klar, lyder rådet fra Gislason
Læs mere: Brøndby skal holde nullet |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 16.09.2008 14:11 Post subject: |
|
|
rojensen wrote: | Er det noe som vet om det er mulig å se kampen på tv i sverige?? Er selvfølgelig på ferie. Dårlig planlegging. Prøvde tv2 sumo men det gikk ikke. |
Er det ikke en pub i nærheten da? Eller er du i tjukkeste skogarna? _________________ Påmeldt |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 16.09.2008 14:22 Post subject: |
|
|
Er det mulig at vi kan få Vfb Stuttgart i en eventuell gruppe i UEFA-cupen dersom vi slår ut Brøndby i 1.runde?
Regner med det er samme opplegg som før? Grupper med fem lag, kun èn innbyrdes kamp mellom alle, altså to hjemmekamper og to borte? _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
egil Junior
Joined: 30 Aug 2008 Posts: 30 Location: Copenhagen, Denmark
|
Posted: 16.09.2008 14:24 Post subject: |
|
|
Sad lige og læste lidt på rbk.no. I http://www.rbk.no/incomin...118031.ece bliver Peter Madsen fremhævet, samt Kasper Lorentzen og Jan Kristansen. De to sidste gør det ret godt, Peter Madsen har været ret svingende og ud over en rigtig god kamp mod FCK har han ikke imponeret.
Men mon ikke en spiller som Alexander Farnerud og Morten Duncan Rasmussen har plads i start opstillingen på torsdag, eller i alt fald først nævnte. Farnerud er nok den bedste spiller i Brøndby lige nu, derfor er det lidt overraskende at han ikke bliver nævnt i RBKs analyse.
Oh ja, så også at 68% af de besøgende på RBK.no tror på sejr på udebane ... den optimisme deler jeg ikke heeeeeelt. _________________ www.egil.dk |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 16.09.2008 14:31 Post subject: |
|
|
Ikke så merkelig det da siden du støtter Brøndby, men vår gode form ( untatt andre omgang mot Fredrikstad ) og tidligere meritter i Europa gir oss god grunn til å være optimistisk, men personlig vil jeg være godt fornøyd med uavgjort og mål ifra Rosenborg. 1-1 eller 2-2 vil være et godt utgangspunkt før vi skal slakte dere på Lerkendal jf. NAC Breda og Djurgården som ikke hadde mye å stille opp med.
Last edited by Keenoir on 16.09.2008 15:18; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
egil Junior
|
Posted: 16.09.2008 14:37 Post subject: |
|
|
Keenoir: Jeg har svært ved at vurdere RBK's offensive styrke mod BIFs defensive styrke. Det defensive spil fra BIFs har nok været det bedste ved BIF i denne sæson, specielt anført af Max von Shlebrügge, som vel nok er den bedste forsvarsspiller i Superligaen. Jeg tror altså det bliver en meget mål fattigkamp. Skulle ikke undre mig om kampen ændre 0-0. Svært ved at se RBK score mere end et mål i alt fald, men jeg kan jo komme til at æde mine ord i mig igen om et par dage
I kan i øvrigt følge med i denne tråd på BIFs fan fora: http://www.bif-support.dk...?id=302270 _________________ www.egil.dk
Last edited by egil on 16.09.2008 14:38; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 16.09.2008 14:37 Post subject: |
|
|
Hamrèn er ihvertfall nøkternt positivt innstillt til kampen. Hvordan gjorde Hamrèn og Aalborg det mot Brøndby når dem spillte mot hverandre?
Dansk dynamitt mot RBK |
|
Back to top |
|
 |
egil Junior
|
Posted: 16.09.2008 14:48 Post subject: |
|
|
Kan ikke lige statistikken i hoved, men mener at BIF generelt har haft et OK tag på AAB på hjemmebane, på udebane var det noget andet.
Lidt flere BIF nyheder til de interesserede: http://www.sporten.dk/hol...brondby-if _________________ www.egil.dk |
|
Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 16.09.2008 14:51 Post subject: |
|
|
Trivelig med en så positiv, konstruktiv og ikke minst informativ forumdeltaker fra et annet lag som deg Egil. Kudos! Artig å få lest hva dansk media sier om kampen også uten å måtte lete opp infoen selv.
Når det gjelds kampen håper jeg også på et uavgjortresultat. Gjerne med scoringer til begge lag. Seier vil være langt over min forventning. |
|
Back to top |
|
 |
|