English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rune Almenning Jarstein
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 103, 104, 105  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 12.09.2008 15:08    Post subject: Reply with quote

v_olden wrote:
Man kan være stabilt god, stabilt dårlig og stabilt middelmådig. Jarstein er for tiden mellom den første og siste.

Erm, ustabil med andre ord
Back to top
View user's profile Send private message
v_olden
Veteran

PostPosted: 12.09.2008 15:33    Post subject: Reply with quote

Eller stabil midt imellom dem, kverrulanten Wink

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 12.09.2008 15:40    Post subject: Reply with quote

Stabilt ustabil.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
michael collins
Veteran

PostPosted: 12.09.2008 19:53    Post subject: Reply with quote

Veldig presis beskrivelse.
Hallomann
Senior

PostPosted: 14.09.2008 22:12    Post subject: Reply with quote

Jarstein har jo spennst som en tepose på frisparkmålet til FFK Mad

Latterlig, nok en kamp der han misser flere ganger i feltet. Ikke er han god nok for landslaget, og heller ikke RBK. Go home !
robbie
Veteran

PostPosted: 14.09.2008 22:15    Post subject: Reply with quote

Jeg advarte mot denne fyren i fjor. Og allerede i kvalikk-kampene mot Glimt så vi at Jarstein ikke takler press.

Hvor mange flere sjanser skal han få?

Hent hjem Hirschfeldt!
Back to top
Davy Wathne
Senior

PostPosted: 14.09.2008 22:16    Post subject: Reply with quote

Taltentløst
Keenoir
Legende

PostPosted: 14.09.2008 23:25    Post subject: Reply with quote

Feil løsning, Jarstein har et utrolig stort potensial og vi bør heller bruke mental trener og bedre coaching for å forbedre keepersituasjonen vår. Å hente en anstendig keepertrener bør være første bud.
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 14.09.2008 23:26    Post subject: Reply with quote

Tror kanskje det er på tide med en ny målvaktstrener jeg, er vel ikke tilfeldig at alt som kommer til RBK blir dårligere og dårligere som målvakter? Bare for å lufte det.
Keenoir
Legende

PostPosted: 14.09.2008 23:29    Post subject: Reply with quote

Helt enig ACE, Jamtfall har en påfallende uheldig effekt på alle målvakter han kommer bort i. Det hjelper heller ikke at en hører historier fra Vidar Davidsen i forbindelse med landskamper at han mener at Jamtfall har en uproff oppførsel.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 14.09.2008 23:39    Post subject: Reply with quote

Latterlig å i det heletatt nevne ordet tabbe når man tydelig ser at Jarstein er skadet. Da bør man istedet hege ut trenerteamet som ikke bytta han ut.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
blubbin
Rutinert

PostPosted: 14.09.2008 23:43    Post subject: Reply with quote

ace wrote:
Tror kanskje det er på tide med en ny målvaktstrener jeg, er vel ikke tilfeldig at alt som kommer til RBK blir dårligere og dårligere som målvakter? Bare for å lufte det.

Like lite tilfeldig at alle keepere som kommer på landslaget plutselig blir elendige.

Hm, kan det ha noe å gjøre med at Rosenborg og landslaget har samme keepertrener, tro? Og kan det ha noe med saken å gjøre at denne keepertreneren ser ut til å gjøre sitt beste for å lære sine elever til å bli like "tabbefri" som han selv var?
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 14.09.2008 23:44    Post subject: Reply with quote

Ingen som kaller målet en tabbe ,men Jarstein gjør utrolig mange feilvurderinger taktisk og er svært nære på å bli utvist samt at han har en forferdlig utrustning i feltet som kunne kostet oss mål.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 15.09.2008 01:13    Post subject: Reply with quote

Jada, han gjør endel merkelige ting det har jeg tidligere påpekt.
Måle imot kan han ikke få skylda for, for han var tydelig hemmet. Men hvorfor sa han ikke ifra at han ikke var 100%?
Hadde han sagt det så hadde han garantert ikke spilt..
Trenerteam visste tildels om situasjonen siden medspillerne tok utsparkene. Men problemene var tydeligvis større enn som så..

Utvisning skulle han i alle fall ikke ha.
Han får et feil idømt gult kort, det kompenserer for skallingen hans..

- Rune var forut for sin tid.

Last edited by Ballahl on 15.09.2008 01:25; edited 1 time in total
Back to top
Nordlendingen
Senior

PostPosted: 15.09.2008 01:25    Post subject: Reply with quote

lund hansen sto bra i fredrikstad når han var utlånt! På tide å gi karen en sjangse i Rosenborg også, og så kanskje jarstein med konkurransen klarer å kutte ut alle tabbene, og kanskje utvikle litt spenst?????
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 15.09.2008 01:27    Post subject: Reply with quote

Han har spenst, men han var skadet.
Gode frispark er uansett vanskelig å ta, selv når du er frisk.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
spællåtmæ
Veteran

PostPosted: 15.09.2008 09:58    Post subject: Reply with quote

spællåtmæ wrote:
selv om jarstein har et stort potensialet, er jeg redd han alltid kommer til å gjøre slike "tabber" som i går. han er rett og slett en type keeper som kan ha avgjørende feberredninger, men som også kan avgjøre kamper den andre veien. har alltid satt pris på den mer stabile typen .....savner lars allerede.

spællåtmæ wrote:
han virker utilnærmelig for konstruktiv kritikk, noe jeg føler kan stå i veien for hans utvikling til bli en mer stabil keeper.

Keenoir wrote:
Gode keepere er ofte litt egenrådige. Det holder å nevne Kahn og Lehmann.

spællåtmæ wrote:
begge de to har ekstreme ferdigheter, men gjør/gjorde tidvis helt vanvittige brølere. d jeg prøver å si er at jeg tror rbk er bedre tjent med en keeper som er mer stabil, men som nødvendigvis ikke innehar de ekstremferdighetene - men som sagt er dette kun min mening, og ikke et faktum.

Keenoir wrote:
Begge to har stått store deler av karrieren sin i to toppklubber i sine karrierer og har gjort det godt. Vi kan tåle en liten tabbe en sjelden gang bare det ikke blir like ofte som Espen Johnsen.

spællåtmæ wrote:
men d kan det fort bli......husk at e.j var fast landslagskeeper en god stund. men dette var en kamp (+ den treningskampen).......vi får bare vente å se, men mine spådommer er i hvert fall ytret.

michael collins wrote:
For RBK er Jarstein et stort tilbakeskritt i forhold til Hirschfeld. Det har jeg sagt siden dere kjøpte ham. Han gjør tabber, men det verste er at han aldri innrømmer en feil, og for øvrig har en ufyselig personlighet.

Føles ikke helt godt, men jeg og til-collins hadde faktisk veldig rett - og det var det vel aldri noen som helst tvil om fra min side.
Back to top
spællåtmæ
Veteran

PostPosted: 15.09.2008 10:46    Post subject: Reply with quote

denne diskusjonen foregikk for øvrig rett etter jarsteins debut
Back to top
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 15.09.2008 11:04    Post subject: Reply with quote

Rollen til Jamtfall har blitt kritisert over lengre tid inne her, med god grunn mener jeg, men er det noen som helst indikasjoner på at han er under lupen til administrasjonen? Det var en her en gang som skrev at det ikke var noen sjanse for at han ville bli sparket pga tett forhold til ledelsen... vært morro og satt opp en poll for å se hvor mange her inne som mener Jamtfall er roten til keeper kolapsen i RBK og på landslaget.
Back to top
michael collins
Veteran

PostPosted: 15.09.2008 11:34    Post subject: Reply with quote

Ingen kan lage gull av gråstein, heller ikke Jamtfall. Jeg har aldri hatt tro på verken Opdahl eller Jarstein som landslagskeeper. Av de som nå er aktuelle har jeg mest tro på Jon Knudsen, han virker mer stabil enn de andre to, og har et mye roligere temperament. De beste keeperne i Tippeligaen er utlendinger, jeg synes det er rart at RBK ikke har innsett det forlengst, og hentet en ny keeper fra utlandet. At TIL har hatt gode keepere over en periode handler om at vi har funnet de rette typene utenlands, ikke at vi har hatt bedre keepertrenere enn RBK.
vegviks
Veteran

PostPosted: 15.09.2008 12:04    Post subject: Reply with quote

Jon Knudsen? Takk for idag
frenchy
Rutinert

PostPosted: 15.09.2008 12:08    Post subject: Reply with quote

Han hadde ikke tatt det målet uansett om han hadde vært Cech eller Buffon.
Klagekjerringer....har vi noen gang hatt en bedre målvakt??
oxbailla
Veteran

PostPosted: 15.09.2008 12:13    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Jarstein gjør utrolig mange feilvurderinger taktisk og er svært nære på å bli utvist samt at han har en forferdlig utrustning i feltet som kunne kostet oss mål.

Her mener jeg du og andre Jarstein-kritikere tar feil. Han bommer på ballen ved utrusningen, men om du studerer episoden på nytt, vil du se at Fredrikstads spiss vil være helt alene på mål dersom Jarstein ikke går ut og forstyrrer som han gjør.

Etter min mening gjør Jarstein dermed en offensiv inngripen som ødelegger en hundreprosentsjanse for FFK. Noen glipper til tross, tror jeg Jarsteins feltarbeid har forhindret mange målsjanser i forhold til om han hadde voktet streken sin.

På frisparkmålet fra Wallace har han ganske riktig spenst som en tepose, men på TV-bildene fra siden ser det ut til at ballen allerede er inne når han slenger seg - da er det naturligvis ingen vits i å ta et tigersprang à la Espen johnsen.

Om han var riktig plassert på frisparket, det er en annen sak. Han sto kanskje vel mye i eget keeperhjørne, i frykt for en da capo av målet han slapp inn mot Island?

Skumlere enn utrusningene til Jarstein synes jeg alle utblåsningene hans mot dommere og motspillere er. Føler han lever farlig i forhold til både gule og røde kort i omtrent hver kamp.
Back to top
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 15.09.2008 12:21    Post subject: Reply with quote

Til frenchy: Ja, utvilsomt! Både Hirschfeldt og Arason var bedre. En del vil sikkert også nevne Ola By Rise i samme åndedrag. Geir Karlsen hevdes vel også å ha vært blant RBKs aller beste keepere.

Det er bekymringsverdig at Jarstein er så til de grader overtent i kampene. Mannen har definitivt en del styrker som keeper, men nå er han inne i en periode hvor nye feilvurderinger ser ut til å ha sendt ham inn i en ond sirkel. Jeg må si jeg fryktet Jarsteins tendens til overtenning da han signerte, og nå ser fyren virkelig ut til å slite.

Jeg lurer forøvrig også på hvorfor han brukte tid på å holde føttene til Kvisvik, all den tid ballen ikke var ute av spill.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 15.09.2008 12:29    Post subject: Reply with quote

oxbailla wrote:
Keenoir wrote:
Jarstein gjør utrolig mange feilvurderinger taktisk og er svært nære på å bli utvist samt at han har en forferdlig utrustning i feltet som kunne kostet oss mål.

Her mener jeg du og andre Jarstein-kritikere tar feil. Han bommer på ballen ved utrusningen, men om du studerer episoden på nytt, vil du se at Fredrikstads spiss vil være helt alene på mål dersom Jarstein ikke går ut og forstyrrer som han gjør.

Han gjør feil uansett, fordi han sto for lenge før han bestemte seg for å gå ut. Dermed havnet han i en farlig situasjon der.

Han hadde også en av sine sedvanlige skovturer ut i feltet for å bokse.
Han framstår usedvanlig lite som en fyr som jobber med svakhetene sine, og mer og mer som Espen Johnsen. Tygg en tannpirker neste intervju.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 103, 104, 105  Next
Page 39 of 105

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb