View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Keenoir Legende
|
Posted: 10.09.2008 21:10 Post subject: |
|
|
Hvorfor vil du bruke tippeligaens beste anker som indreløper? I tilegg har du plassert Skjelbred i Sapara sin posisjon. Vi er avhengig av at indrløperene våre har stor nok løpskapasitet til jobbe begge veier og er det noe Skjelbred og Tettey har anmass er det løpskapasitet. Dette for å demme opp defansivt slik at vingbackene vår kan komme høyt nok i banen og være trygge på at dem innenfor seg bidrar til holde siden trygg.
Konan bør opptre i rommet mellom midtbanen og Iversen ,men for at det skal fungere er han avhengig av at Iversen ikke faller for dypt i banen og ødlegger rommet hans. Hvis han får rom og tid til å vende opp og utfordre mot forsvaret er jeg overbevist om Konan kommer til å være dødelig. Vi så alle hva han er istand til mot Djurgården og til dels mot Vålerenga.
Slik bør vi spille etter min mening med dagens system
Jarstein
Lustig - Stadsgaard - Lago/Demidov - Dorsin
Annan
Skjelbred Tettey
Sapara
Konan
Iversen |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 10.09.2008 23:06 Post subject: |
|
|
Jeg må bare spørre: Når skal folk slutte med skråstreker og heller ta et valg? Enkelte setter opp mer enn en spiller i en rekke posisjoner. |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 10.09.2008 23:51 Post subject: |
|
|
Noen forstår så lite fotball at det er skremmende... Å ikke ta ut en formspiller, som Tettey til fordel for Demidov på midtbanen er skremmende, Demidov har vært og er delvis skadet. Og har i tillegg visst at han ikke har kondisjon til å spille på midtbanen når han har vært skadefri...
Men når enn vet at Hamren er tillhenger av 2 defensive, så løser det seg.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
sjefolainen Junior
|
Posted: 11.09.2008 02:11 Post subject: |
|
|
Jeg tror vi får se Annan fra start til helga. Jeg håper Hamrén starter med to sittende. I tilfelle ofres muligens en av spissene og vi får en slags omvendt V på midten, slik som tidligere. Demidov+Stadsgaard kan bli en vel offensiv kombinasjon, men jeg tror Lago mangler såpass kampform at sjefen ikke satser på en rusten uruguyaner. Jeg ser for meg noe slikt:
Jarstein
Lustig - Stadsgaard - Demidov- Dorsin
Tettey - Annan
Skjelbred - Sapara - Strand
Iversen
Løpskraften til midtbanen vil forhåpentligvis kompensere for den manglende spissen. Duoene på kantene bør være i stand til å demme opp bakfra, og de får friere offensive tøyler med Annan og Tettey som sittende midtbanespillere.
Noe smalt kan det virke, men det er nesten slikt vi har spilt i hele år. Offensive backer og en løpssterk midtbane vil fylle rom ut mot kantene og skape innleggssituasjoner. Dette kan bli mer slagkraftig enn Konan løpende i mellom alt og alle som spiss nummer to. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 11.09.2008 02:20 Post subject: |
|
|
Den Konan som løper mellom alt og alle skaper mye rom for Iversen og Sapara. Spesielt Sapara som skal vandre fritt ut mot kantene. |
|
Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 11.09.2008 10:26 Post subject: |
|
|
Jeg tror, men vet jo ikke, at den formasjonen der vil bli litt for tynn framover. Vi har kun én avslutter (Ivers), og tildels Sapi. Ellers kan jo Strand fyre av noen skudd, men dette forutsetter at både backer og Per og Roar "bor" langt oppe langs flankene/ nær 16-meteren isåfall _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 11.09.2008 10:50 Post subject: |
|
|
Laget mitt til FFK-kampen:
Jarstein - Dorsin, Nordvik, Stadsgaard, Lustig - Strand, Tettey, Sapara, Skjelbred - Iversen, Berisha
Benken: Annan, Demidov, Traore, Konan Ya, Lago, Sellin
Resten: Hjemme... |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 11.09.2008 13:43 Post subject: |
|
|
RBK94 wrote: | Det er Eurostand08 den dagen. Betyr det at vi skal ikke synge det første kvarteret eller noe sånt??
på fotballsupporter.no står det:
"I etterkant av det ekstraordinære årsmøtet denne helgen, ble gjennomføringen av neste helgs protestaksjon, ”Eurostand’08”, diskutert. Ut fra stemningen på møtet, oppfordrer herved NSA alle medlemsklubber å slutte opp om en felles aksjon i forbindelse med Eurostand’08. Dette innebærer følgende tiltak:
- ”Sitt ned, hold kjeft” de første 15minuttene av kampen.
- Tekstbannere med budskap om protesten. ”Vi sitter for å få stå” og ”Faste tider, lavere priser” er begge eksempler på gode, humoristiske tekstbannere som klarer å fange interesse rundt saken. Det er sendt ut et forslag til banner på e-post til alle medlemsklubbene." |
Ja, det betyr at det skal være stille som i graven på feltet vårt fra avspark til 15 minutter ut i kampen og vil skal sitte ned. Etter 15 min spretter vi opp, synger, flagger, hopper og danser som gale. Men pass dere for eventuelle massesuggesjons tilbøyeligheter, fali det!  _________________ Svart og hvit for alltid!
Last edited by ace on 11.09.2008 14:29; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
magnus* Senior
|
Posted: 11.09.2008 13:54 Post subject: |
|
|
Treninga i dag kan tyde på Lustig, Stadsgaard, Demidov og Dorsin bak i hvertfall. På midten kjørte Hamrèn en trio med Skjelbred til høyre, Annan sentralt og Tettey litt til venstre. Så spørs det hva som skjer når Sapara er tilbake i morgen. |
|
Back to top |
|
 |
Buran Senior
|
Posted: 11.09.2008 14:07 Post subject: |
|
|
Alt tyder vel da på at Sapara kommer inn å komplementerer midtbanefireren/diamanten i front. |
|
Back to top |
|
 |
Rånny Legende

|
|
Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 11.09.2008 16:48 Post subject: |
|
|
Håper selv på dette laget.
Jarstein
Lustig Stadsgaard Demidov Dorsin
Annan
Skjelbred Sapara Tettey
Konan Iversen
Strand ut, Demidov fortsatt for lago, da han har vært borte en god stund og Demidov har spillt bra der i perioden han var borte.
Håper Tettey takler rollen til venstre bedre denne gangen enn sist, noe jeg tror, da han nok ikke vil ligge like brett og har mye bedre selvtillit nå.
Så får vi håpe konan treffer innenfor stolpene og at Iversen fortsetter med scoringer. |
|
Back to top |
|
 |
Solo Veteran

|
Posted: 11.09.2008 20:19 Post subject: |
|
|
I kommentarfeltet under artikkelen skriver Michael collins:
Quote: | Annan hadde ikke fått plass i startoppstillingen til TIL
Skrevet av: Michael collins, 11.09.08 - 15:02
RBK henter dyre utlendinger mens TIL henter billige nordmenn, men likevel er Tromsø i toppen av norsk fotball mens RBK er et bunnlag. Det er ikke sikkert Annan hadde fått plass på benken til Tromsø. |
Javel  _________________ 1967, 1969, 1971, 1985,
1988, 1990, 1992, 1993,
1994, 1995, 1996, 1997,
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 11.09.2008 20:27 Post subject: |
|
|
Litt av en type denne Michael Collins |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 11.09.2008 20:28 Post subject: |
|
|
Solo wrote: |
I kommentarfeltet under artikkelen skriver Michael collins:
Quote: | Annan hadde ikke fått plass i startoppstillingen til TIL
Skrevet av: Michael collins, 11.09.08 - 15:02
RBK henter dyre utlendinger mens TIL henter billige nordmenn, men likevel er Tromsø i toppen av norsk fotball mens RBK er et bunnlag. Det er ikke sikkert Annan hadde fått plass på benken til Tromsø. |
Javel  |
Dette kan enn diskutere etter at Tippeligaen 2008 er ferdig, da ligger alle fakta på bordet ! _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 11.09.2008 21:23 Post subject: |
|
|
Pytt. Det trenger vi ikke. Micheal Collins vet hvilke kort som blir liggende på bordet. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 11.09.2008 22:03 Post subject: |
|
|
Som nevnt i en del sammenhenger så sier en sesong alene nada om styrkeforholdet mellom lagene. Tromsø har vært i flytsonen i år, RBK har vært det motsatte. Neste år kan ting være snudd på hodet, uansett hva som måtte skje i spillerstallene til de to lagene. |
|
Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 11.09.2008 22:19 Post subject: |
|
|
Blir det Kjernen tur nedover til Fredrikstad eller?
PS: Kjetil Sælen dømmer. |
|
Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 11.09.2008 22:34 Post subject: |
|
|
Det er ikke jeg som har skrevet innlegget det refereres til ovenfor. De siste par ukene er det skrevet flere innlegg med mitt nick i 100 % Fotball, og jeg har helt sluttet å poste innlegg der. Mitt nick er for øvrig alltid "michael collins" (med små forbokstaver). _________________ DIXI |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.09.2008 14:17 Post subject: |
|
|
Lukket trening i dag. Adressa-gjengen føler seg rimelig sikre på at det blir diamant med Sapara. Sjøl tror jeg Sapara havner ute til høyre:
Sapi - Annan - Tettey - Skjelbred
Iversen - Konan
Et alternativ som kanskje ikke er helt umulig:
Annan - Tettey
Skjelbred - Sapara - Strand
Iversen
Les mer: Hamrén trygg på Annan |
|
Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 12.09.2008 14:24 Post subject: |
|
|
Ser for meg at vi spiller sånn 4-2-2-2, som har vært foreslått tidligere her. Tettey blir sikkert litt mer offensiv en Annan, samtidig som backene må sørge for bredden i angrepsspillet, da Sapara og Skjelbred ikke blir vinger per sé. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 12.09.2008 14:29 Post subject: |
|
|
Jeg kan ikke skjønne hvorfor Hamrén skulle ønske å gå bort fra diamanten som har vært så god de siste kampene.
Hvorfor vurderes ikke Traoré som et reelt alternativ på venstrekant? Samarbeidet Traoré - Dorsin fra CL i fjor er noe man bør bygge videre på. Rune Jarstein
Mikael Lustig - Kris Stadsgaard - Vadim Demidov - Mikael Dorsin
Anthony Annan
Per Ciljan Skjelbred - Abdou Razack Traoré
Marek Sapara
Steffen Iversen - Didier Konan
Lago inn for Demidov når han har fått noen treninger i kroppen. |
|
Back to top |
|
 |
Rånny Legende

|
Posted: 12.09.2008 14:31 Post subject: |
|
|
Kvarme var god i CL i fjor han også, det betyr ikke at han skal settes inn for Stadsgaard. Tettey er bedre, og har et bedre potensiale..
Men det er jo selvfølgelig bare min mening.. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 12.09.2008 14:41 Post subject: |
|
|
syns det kunne tyde på at tettey ble drillet i kantrollen idag jeg, fra min synsvinkel utenfor stadion. Annan virker det iallefall som spiller.
Noen som vet noe om skade på pelu?
Da første11'ern spilte mot 2'erlaget idag var ikke pelu delaktig i noen av lagene, men sto derimot å trente avslutningers sammen med 'nordsteien. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 12.09.2008 14:48 Post subject: |
|
|
Du skal gjerne få komme med gode argumenter for at Tettey er et bedre alternativ som venstre indreløper enn Traoré. Og du skal holde på enormt lenge før du klarer å overbevise meg om at Tettey har et bedre potensial enn Traoré. Traoré er sansynligvis sammen med Skjelbred den som har størst potensial i RBK. Det er sikkert en grunn til at World Soccer plukket han ut som en av verdens 50 mest spennende tenåringer. |
|
Back to top |
|
 |
|