English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kjernen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 83, 84, 85  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ace
Veteran

PostPosted: 09.09.2008 10:18    Post subject: Reply with quote

Adressa artikkel skal man vel egentlig bare forbigå i stillhet. Makan til journalistisk makkverk er det lenge siden jeg har sett.

Kjernen vil aldri komme til å kaste ut noen fra vår tribune. Vi oppfordrer folk til å bidra til å lage stemning ved å synge, hoppe og flagge. Dersom man har visse fysiske hindringer fra å gjør noen av disse tingene, ingen som sier noe på det. Bare man bidrar på en eller annen måte. Og vi utelukker heller ikke folk med handikap som gjør at de ikke kan bidra til dette.

De vi er ute etter, er de som kommer for å få billige billetter og oppleve stemingen uten å bidra. Vi oppfordrer disse til å finne seg en annen plass på Lerkendal. Vi kommer ikke til å kaste noen fysisk ut fra tribunen, kan ikke se at vi har noen lovhjemmel eller juridisk myndighet til å gjøre det heller.

Budskapet er enkelt, bidra til steming på tribunen på en eller annen måte. Har du ikke lyst til det, vel da er det andre steder på Lerkendal som er stedet for deg/dere.
Henri
Legende

PostPosted: 09.09.2008 10:24    Post subject: Reply with quote

Har de ingen internkontroll i Adressa? "Facisme", "brune synspunkt" og "terrorregime"? De mest unyanserte innleggene på et middels fotballforum er jo mer nyansert enn det Evensen klarer å være.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 09.09.2008 10:29    Post subject: Reply with quote

Synes Evensen har tapt seg nå som han har begynt å kjempe mot Rosenborg (jfr. dette og det med at barn ble kastet ut av treninga). Før, når han hadde den kråkfot-spalten og alltid mobbet Molde, brann etc. var han jo morsom, nå virker han jo bare som en surmaget og bitter fyr.
Back to top
v_olden
Veteran

PostPosted: 09.09.2008 10:51    Post subject: Reply with quote

Han svarer iallefall på mail, det skal han ha.

Send PM hvis du er interressert i å se korrespondansen.

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
Roar1961
Senior

PostPosted: 09.09.2008 11:25    Post subject: Reply with quote

Dette er storm i vannglass, presentert av Adressa. Så lenge Kjernen kan fylle sin tribunedel så bør de få lov til å kreve engasjement. Bidraget deres er viktig for laget og også for oss andre som er litt mindre aktiv på tribunen. Det Adressa gjør er å vri på dette og se på dette med firkantede øyne, for dette er vel strengt tatt ikke et problem i det hele tatt.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 09.09.2008 12:28    Post subject: Reply with quote

Vel, han har jo noen poenger i begynnelsen. Før resten er totalt skivebom. Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bakklandia
Legende

PostPosted: 09.09.2008 12:33    Post subject: Reply with quote

Han drar det litt langt etterhvert, men jeg kan ikke akkurat si meg uenig i det første avsnittet hans, heller.
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 09.09.2008 12:39    Post subject: Reply with quote

Som ikkemedlem av Kjernen, men med plass på feltet siden tribunen ble bygd, er mitt synspunkt at Kjernen skal være forsiktige med å forsøke å legge premissene for hvordan andre folk skal oppføre seg på kamp - uansett hvilken tribune man befinner seg på. Hensikten til Kjernen er god - nemlig å skape mest mulig liv på tribunen. Likevel helliger ikke hensikten midlet.

Sjøl synger jeg med på det aller meste, men jeg liker ikke å bli fortalt av andre hvordan jeg bør oppføre meg. Kjernen må gjerne oppfordre hver enkelt på tribunen til å følge sitt eksempel med tanke på support av laget, men ordlyden i løpesedlene kan lett oppfattes som en tydelig ekskludering av folk man ikke mener ikke holder mål som supportere. Folk får tenke sjøl og handle etter egne ønsker, det bør også gjelde på Kjernenfeltet.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 09.09.2008 12:46    Post subject: Reply with quote

Fra skrivet:

Quote:
Og du: Står du her kun fordi dette er et billig felt, og synes du supporterkultur er latterlig, så ber vi om at du vurderer om dette er plassen for deg. Vi ønsker deg ikke her, enkelt og greit. Det er masse plass andre steder på stadion.

Kan dette virkelig misforstås? De som føler seg truffet og indignert av dette, kan bare pelle seg vekk. Synes ikke det er for mye forlangt, akkurat. Når man står på nedre vest og irriterer seg over at han foran sperrer deler av utsikten med litt sporadsik flaggvifting og kanskje tilogmed går så langt at man ber denne personen legge ned flagget, bør man seriøst vurdere om man kanskje har havnet på feil side av Lerkendal.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Bakklandia
Legende

PostPosted: 09.09.2008 12:51    Post subject: Reply with quote

Tja, jeg ville vel vurdert å fjerne nest siste linje. Den kan fort oppfattes som litt i strengeste laget.

Ellers var det vel ikke noe galt i det som stod der.
Eru
Veteran

PostPosted: 09.09.2008 12:54    Post subject: Reply with quote

Quote:

Folk får tenke sjøl og handle etter egne ønsker, det bør også gjelde på Kjernenfeltet.

Denne blir for tynn, Wilhelm. Det er opp til hver enkelt hvor han vil kjøpe billett. Denne ene tribunen, med plass til knapt 2000 tilskuere er forbeholdt dem som vil stå, hoppe, synge og hoie. Dem som vil bidra til stemningen, ikke bare oppleve den.

Man står fritt fram til å velge hvilket som helst annet felt. Det er omtrent 8000 plasser å velge i om en trekker fra sesongkort og Kjernen-feltet. Men å stille seg på Kjernen-feltet forplikter. Der står man for å bidra med støy og visuelle effekter. Ikke for å høre på at resten synger.
Back to top
Socrates
Veteran

PostPosted: 09.09.2008 13:41    Post subject: Reply with quote

Dette må være noe av det tynneste jeg har lest på lenge. For det første setter ikke Evensen seg engang inn i sakens kjerne, men han bestemmer seg for å kjøre eget løp ved å tolke det hele på sin egen lille merkelige måte. Ikke gidder jeg å nevne antall skivebom i artikkelen da den er full av det, men skivebom nummer én er vel når herremannen sammenligner Kjernens presisering med fascisme.

Det Evensen ikke forstår, eller ikke vil forstå, er at presiseringens formål er å forbedre stemningen på Lerkendal, noe som er et veldig, veldig bra tiltak. Ved å få flyttet personer som ikke har interesse av å stå der til en annen tribune vil bare ha en positiv effekt. Men det er heller ikke slik, som Evensen vil ha det til, at dette er et firkantet krav.

La oss forbedre stemningen og tribunekulturen på Lerkendal, og nedre-vest!
La oss også fortsette med slike tiltak, uansett hva slike forståsegpåere som Evensen nå enn måtte mene.
Back to top
1r9b1k7
Veteran

PostPosted: 09.09.2008 13:43    Post subject: Reply with quote

Wilhelm S Myhr wrote:

Kjernen må gjerne oppfordre hver enkelt på tribunen til å følge sitt eksempel med tanke på support av laget, men ordlyden i løpesedlene kan lett oppfattes som en tydelig ekskludering av folk man ikke mener ikke holder mål som supportere. Folk får tenke sjøl og handle etter egne ønsker, det bør også gjelde på Kjernenfeltet.

Når jeg selv leste dette arket, konkluderte jeg med følgende:
Står du Nedre Vest, SKAL man bidra med "stemning". Dette kan du enklest gjøre ved å synge. Hvis ikke kan du hoppe. Hvis ikke kan du flagge/svinge med skjerf.
Er du i en sånn situasjon at du ikke klarer noen av disse tingene, tror jeg faktisk ikke at kjernen-tribunen er rette plassen for deg (fasilitetene er ikke tilrettelagt for dette på nedre vest).
Men er du i den situasjonen at du IKKE GIDDER å bidra med noe. Da kan du gjerne sitte en annen plass på Lerkendal.
Nå er det ikke sånn at man må hoppe opp og ned/synge/flagge hele kampen, men noe skal de fleste klare. Faktisk har jeg aldri møtt en person som ikke er i stand til dette på nedre vest.

Anngående formuleringen av brevet synes jeg det er helt greit.
Det er vel tidligere prøvd å formidle at man skal bidra med stemning på nedre vest for å kunne stå der. Det funket tydeligvis ikke da det fortsatt er MANGE som kun vil oppleve stemning. Da synes jeg det er flott at man har gått til det skritt å lage dette arket som er svært klart på hvilket felt dette er.
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 09.09.2008 14:44    Post subject: Reply with quote

Takk for mye god støtte, folkens. Det varmer å se at poenget vårt faktisk har nådd frem, tross Evensens iherdige forsøk på å sabotere for budskapet.

Med fascismeparallellen gikk han for langt. Det bør han selv innse.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 09.09.2008 14:54    Post subject: Reply with quote

Haha, Adressa er priceless. Facisme.... er det mulig? Smile
Back to top
Nils Heldal
Senior

PostPosted: 09.09.2008 15:19    Post subject: Reply with quote

bolgebah wrote:
Takk for mye god støtte, folkens. Det varmer å se at poenget vårt faktisk har nådd frem, tross Evensens iherdige forsøk på å sabotere for budskapet.

Med fascismeparallellen gikk han for langt. Det bør han selv innse.

Gunnar Evensen stiller rbk følgende konkrete spørsmål i artikkelen: Er det greit for RBK at Kjernen innfører et terrorregime på Rosenborgs tribune? Det spørsmålet vil vi ikke svare på av den enkle grunn at vi ikke er enige i premissene til Evensen. Vi mener ganske enkelt ikke at Kjernen er et terrorregime.

Når det gjelder RBK og Kjernen er ikke Kjernen den 12. spilleren men den 13. og den 14. Kjernen lager et liv som hjelper spillerne og resten av publikum fram. Et Lerkendal uten Kjernen er som å tenke seg et basseng uten vann. Vi håper at Kjernen blir enda flere og lager enda mer oppbyggelig leven i fremtiden. Norge er også et fritt land. I Norge, kan man hvis man vil, gå i polvotter og dunjakke om sommeren. Man kan også stå på kjernen tribunen selv om man ikke liker å synge og ikke liker skjerf. Det er ikke nødvendigvis behagelig – og den enkleste løsningen til et bedre liv er å ta av seg polvottene og dunkjakka om sommeren, og finne en annen tribune å være på hvis man ikke er på synge og skjerfbaggen. Vi har enn så lenge nok av plasser. Resten av innlegget til Evensen lar vi ganske enkelt ligge i respekt for de som faktisk lever under fascist og terroregimer. Det er dessverre nok av dem i verden, men ingen på Lerkendal.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
v_olden
Veteran

PostPosted: 09.09.2008 15:27    Post subject: Reply with quote

Takk, Nils Heldal.

Du skriver godt.

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 09.09.2008 15:47    Post subject: Reply with quote

Slutt nå med den tåpelige mailkranglinga med fyren. Det er den slags piss han livnærer seg på.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 09.09.2008 15:56    Post subject: Reply with quote

Sa opp abonnementet mitt istedet.
Back to top
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 09.09.2008 15:59    Post subject: Reply with quote

Han livnærer seg nok på oppmerksomheten. Men jeg orker jeg ikke å bare sitte og se på når idioter som han får lov til å lire av seg hva som helst.

Handler mest om prinsipp for min del.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 09.09.2008 16:07    Post subject: Reply with quote

Haha, dere må huske at dette er en fyr som står på alle fire og vider ut hver eneste gang o'store Klanen beveger seg i retning fylkesgrensene. Han sitter i Trøndelag, og henger ennå igjen på 90-tallet en gang, da Klanen fortsatt hadde tribunekultur. Hadde han faktisk bevegd seg i miljøene hadde han vel sett hvordan det opereres der også med slike ting.

Skrev han klovnen der noen politiske manifest da Klanen drev og tulla med "sangkontraktene" sine?

Jeg skjønner ikke at folk gidder maile med ham. Han har jo i alle år benyttet de sjansene som har dukket opp til å angripe Kjernen.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 09.09.2008 16:07    Post subject: Reply with quote

Jeg burde jo egentlig ha holdt meg for god til å la meg irritere av Gunnar Evensens utspill. Mannen mangler jo evne til å se sammenheng og helhet i en hver sak han tar opp.

Han virker rett og slett litt bitter i mye av det han skriver, og ender stadig vekk opp med overdrivelser og løsaktig omgang med fakta.

Det må naturligvis være lov til å stille kritiske spørmål ved ting som foregår i RBK, men innfallsvinkelen blir alt for ofte feil. Jeg synes vi har sett en klart økende tendens til dette i Adresseavisen etter at de gikk over til tabloid-format.

Man skulle tro at tabolidformatet egentlig bare var for hendighets skyld, men journalistiskken virker også å ha dreid i retning av det folk flest oppfatter som tabloidjournalistikk. Det er godt mulig at dreiningen startet allerede noen år tidligere, men det er jeg ikke helt sikker på. Jeg legger merke til at avisa har hatt en utpreget negativ holdning til RBK generelt og nye ideer spesielt de siste årene.

Det forekommer meg at Adresseavisens journalister tidligere var mer omgjengelige og mer til å stole på for alle i organisasjonen RBK. Nå er det aldri helt godt å vite hva som kommer på trykk, idet søken etter skandaler og konflikter overgår det å formidle fakta og gode historier. Kanskje som en reaksjon på dette har RBK måttet gjøre klubben litt mer lukket for media og omverdenen for øvrig. Rett og slett for å ha bedre kontroll på hvilke opplysninger, holdninger og andre momenter rundt klubben som formidles.

Inntrykket mitt som journalist er at man ved å være redelig, åpen, omgjengelig og villig til både å ta tak i positive og negative sider av en organisasjon faktisk lettere kan få gode svar også når det negative fokuset må settes. Ved å ha et forståelsesfullt forhold til kildene er sjansen for misfortåelser og snakking forbi hverandre også mye mindre.

Jeg har skrevet ganske mange negativt vinklede saker i mitt virke som journalist jeg også, men det er ytterst få tilfeller hvor jeg har blitt møtt med sinte blikk, forundring og påstander om faktafeil fra de jeg har skrevet om i ettertid.

Mvh
Kristian Stokdahl aka Kristobal
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Solo
Veteran

PostPosted: 09.09.2008 18:58    Post subject: Reply with quote

Innslag om saken på Midt-nytt
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010.
Back to top
gm
Veteran

PostPosted: 09.09.2008 19:13    Post subject: Reply with quote

En annen ting. Hvor mange er dere egentlig? Mot Breda var det bare en liten klatt med folk der. At dere ikke greier å fylle en tribune med 2000 plasser til hver eneste tippeligakamp er da for dårlig.
Back to top
RBK-Nr1
Proff

PostPosted: 09.09.2008 19:41    Post subject: Reply with quote

Innslaget til NRK var det ikke noe i veien med. Men Adressa sin vinkling av det synes jeg var drøyt. Men dette er jo bare en bagatell. Kjernen oppfordrer jo folk til å synge å være med på å skape liv på tribunen. Jeg er en stolt Kjernen-medlem i allefall. Andre som ikke måtte like Kjernen og det de står for, får bare ha sin mening for seg selv. RBK
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 83, 84, 85  Next
Page 11 of 85

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb