View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
sjefolainen Junior
|
Posted: 05.09.2008 06:37 Post subject: |
|
|
Quote: | FFK har så og si utsolgt på kampen mot RBK. Billetten der koster over 285 NOK, mens den på de beste på Lerkendal, koster 120 kroner. Syns at RBK kanskje kunne skrudd prisen litt opp jeg. |
Jeg lurer hvor du har fått info om at "den beste billetten", som du kaller det, koster 120 kroner på Lerkendal. Så vidt meg bekjent, ligger vel denne på NOK 360,-
Sjekk kildene dine.  |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 05.09.2008 08:38 Post subject: |
|
|
De beste billettene koster 360 ja. Eller er det 345? Uansett litt mere enn 120 som det nevnes her. Skal man ha en billett til 120 så er vel det på 1.etg på adressa- og rema1000 tribunen? |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 05.09.2008 09:40 Post subject: |
|
|
Ballahl wrote: | Quote: | – Ambisjonene er luftige og kostbare. De vil kreve sterk vekst og utvilsomt utfordre våre verdier om åpenhet og folkelighet. Og de vil kreve mer av hele Trøndelag. Inntektene må kraftig opp, uttalte Skutle. |
Dette sitatet kan tyde på at billettprisen vil øke.. |
Det er liten priselastitet i dette markedet. Etter forretningsmessige prinsipper vil prisen legges til profittmaksimering som er temmelig likt omsetningsmaksimering ettersom konstandene kommer i forkant. Ser man på publikumstallene er det grunn til å tro at man ikke ligger langt unna profittmaksimering i forhold til billettpriser allerede.
Til gjengjeld er man langt unna profittmaksimering i henhold til kampdagkalenderen. Jeg tror man kan fange inn 1000 tilskuere mer i snitt med fastsettelse av kampdagkalenderen i henhold til prinsipper fra yield mangagement.
Tiltak rett fra hjernen:
- Dårlig motstander på 16. Mai.
- Aldri to hjemmekamper med kun et par dagers mellomrom. |
|
Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 05.09.2008 10:12 Post subject: |
|
|
Også 1.hjemmekamp pleier vel å dra mange tilskuere uansett Var vel over 20.000 mot Lyn i år, var det ikke? |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 05.09.2008 10:41 Post subject: |
|
|
Var 18 124 mot Lyn i første serierunde. Men det var mandagskamp da, så det kan ha holdt en god del hjemme. |
|
Back to top |
|
 |
Brandy Proff
|
Posted: 05.09.2008 11:10 Post subject: |
|
|
Framover kommer det til å bli mye mer eliteserie på NRK, nett-tv i alle kanaler og mobil-tv og alt mulig. Hva tror dere det betyr for både tilskuersnitt og behov for kapasitet på stadion? |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 05.09.2008 11:52 Post subject: |
|
|
Tilskuersnittet vil i mine øyne synke pga:
– Mer ujevn serie - flere mindre interessante kamper
– Økt kampantall, vanskelig å få fylt stadion til hver kamp
– Effekten av bedre fasiliteter som vi fikk ved fullføringen av forrige byggetrinn er i ferd med å gå over
– Genrelt mindre attraktiv serie, folk er i ferd med å innse luftslottet, særlig når landslaget også gjør det så dårlig
– Høykonjunkturen i samfunnet er snart over
– Mindre pengestrøm inn i fotballen krever økte billettpriser
– Muligens innføring av ettermiddagskamper lørdag, pga NRKs inntreden
Den norske cupen har allerede fått et slags nådestøt ift interesse.
Det viktigste av de ovennevnte argumentene er nok konjunktursvingningene i samfunnet. Folk vil ha mindre penger mellom hendene i årene som kommer, og da vil de prioritere mye hardere.
At en familie på fire vil bruke minst 1000 kroner for å se en kamp mot Sandefjord, Sogndal eller Notodden er jeg ikke så sikker på.
Årsaken til den enorme publikumsøkningen de siste årene er jo nettopp at alle lag av folket, og hele familien går på kamp.
Jeg tar gjerne feil, men jeg synes vi ser tendensen allerede i år, og ser absolutt ingen grunn til at snittet skal øke neste år, når vi får 15 hjemmekamper hvorav Odd og Sandefjord blir to av de nye mostanderne.
Jeg tror det totale tilskuertallet neste år vil bli omtrent som i år, men snittet vil i så fall synke fra 18000 i år til 15600 neste år på grunn av to kamper flere.
I tillegg skal man ikke glemme at det å ha litt rift om billettene, fulle tribuner osv faktisk er en reklamefaktor i seg selv. Folk vil gjerne være litt som andre, de vil gjerne sitte litt tett på kamp osv. Nesten fulle tribuner genererer mer tilskuere. Halvfulle tribuner gjør det motsatte.
Det er i mine øyne en helt feil tankegang å tenke utvidelse av stadion nå. De 21000 plassene vi har holder fint i den norske serien selv nå som interessen er på topp. I tillegg kan vi glede oss over fullt hus i ny og ne, noe som bidrar til å gi inntrykk av et attraktivt underholdningstilbud. |
|
Back to top |
|
 |
Søring Senior
|
Posted: 05.09.2008 15:16 Post subject: |
|
|
Hvorfor skal det komme midre penger inn i fotballen. Trur dte kommer til å øke litt til før det stabiliserer seg. Så nå sist hvor mye mer TV-rettighetene for fotballen var verdt enn i 05' _________________ Vi vinner CL i 2012 |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 05.09.2008 16:56 Post subject: |
|
|
Det er på et vis mulig det kommer mer penger inn i fotballen, men utgiftssiden er økende og tilskuere, sponsorkroner, TV-publisitet etc er avhengig av hverandre.
Jeg tror vi er på toppen av fjellet nå, og at mange klubber vil oppleve solide økonomiske smeller i årene som kommer.
Særlig dersom klubblederne rundt omkring har urealistiske forventninger til publikumstilstrømningen i årene som kommer. |
|
Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 05.09.2008 18:01 Post subject: |
|
|
Er det noen som har råd til å gå på kamp er det oss nordmenn. Det vil det være i fremtiden også. Bygg. Penere blir Lerkendal også. |
|
Back to top |
|
 |
Søring Senior
|
Posted: 05.09.2008 18:27 Post subject: |
|
|
noe av det beste jeg vet er optimisme, det verste er pessimisme...
Er så enig i det du sier! _________________ Vi vinner CL i 2012 |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 05.09.2008 18:31 Post subject: |
|
|
Til syvende og sist er det sportslige resultater og hvor lettvint det er å dra på Lerkendal som avgjør hvorvidt man drar på kamp eller ikke. I tillegg til billettprisene da selvfølgelig. |
|
Back to top |
|
 |
Søring Senior
|
Posted: 05.09.2008 18:33 Post subject: |
|
|
vet ikke med dere, men uansett pris, 120 kroner, 360 kroner, så drar jeg på kamp på Lerkendal (merk; så ofte jeg kan) _________________ Vi vinner CL i 2012 |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 05.09.2008 19:41 Post subject: |
|
|
4000 hadde blitt drøyt for sesongkortet mitt ja. |
|
Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 05.09.2008 21:24 Post subject: |
|
|
Søring wrote: | vet ikke med dere, men uansett pris, 120 kroner, 360 kroner, så drar jeg på kamp på Lerkendal (merk; så ofte jeg kan) |
Tror ikke du skal undervurdere utfallet av høye billettpriser. Er hundre prosent sikker på at det ville blitt færre folk på kamp om billettprisene hadde blitt mye høyere. |
|
Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 05.09.2008 22:00 Post subject: |
|
|
360 er fryktelig dyrt for en bilett, hvertfall for meg. 120-150 er greit nok.
Kommer prisene på å stå med Kjernen til å økes til neste år siden det blir bedre sikt? |
|
Back to top |
|
 |
alnafabet Junior

|
Posted: 05.09.2008 22:47 Post subject: |
|
|
Fra og med neste år får vi jo 2 ekstra hjemmekamper grunnet utvidelsen av serien. Det vil jo gi ekstra penger i kassen. |
|
Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 05.09.2008 22:52 Post subject: |
|
|
Og ekstra reiseutgifter
Frykter at kristobal får rett desverre, men håper interessen ikke synker til neste år. Hvertfall ikke hvis resultatene går bedre for vår del. |
|
Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 05.09.2008 22:59 Post subject: |
|
|
Er det bestemt at Kjernen skal flytte opp f.o.m 2009 sesongen? |
|
Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 05.09.2008 23:04 Post subject: |
|
|
Nei. Som tidligere nevnt her er det ikke prosessen sammen med RBK ferdig, men Kjernen selv er bestemt på at de vil flytte. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 06.09.2008 13:58 Post subject: |
|
|
Det blir nok flytting, ja.
Link
Quote: | Kjernen er tilbake i Klokkesvingen, hvor fanklubben også har sin egen pub. 5.000 bespises i en toetasjes restaurant i forbindelse med hver kamp. |
_________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 06.09.2008 14:44 Post subject: |
|
|
Ja, men om det blir neste år er ikke avklart enda. |
|
Back to top |
|
 |
sjefolainen Junior
|
Posted: 07.09.2008 02:12 Post subject: |
|
|
Quote: | Kjernen er tilbake i Klokkesvingen, hvor fanklubben også har sin egen pub. 5.000 bespises i en toetasjes restaurant i forbindelse med hver kamp. |
Egen pub for fansen med Hansa på ølkrana. Jeg blir kvalm når jeg tenker på det.
... Og ja, jeg vet om sponsoravtalen med coca cola og hvorfor det skvipet serveres på Lerkendal - Men jeg er fremdeles kvalm. |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 07.09.2008 08:11 Post subject: |
|
|
Og dermed har du vel selv utledet hvorfor Kjernen foreløpig ikke har noen pub på Lerkendal?
Du kan jo selv gjette deg til hva vi setter som krav før vi blir med et pubprosjekt i eller rundt stadion, hvor RBKs mineralvannsavtale ligger til grunn for hva som tappes i krana. |
|
Back to top |
|
 |
sjefolainen Junior
|
Posted: 08.09.2008 03:42 Post subject: |
|
|
Ja, det innebærer med 100% sikkerhet EC Dahls. Og uansett hvor mye jeg håper at vi når frem med dette kravet, så tviler jeg på at RBK noen gang vil stå opp mot Coca Cola og stille et slikt ultimatium. Det eneste håpet vil nok være at avtalen med CC ikke blir fornyet. Noe jeg betviler.
Herifra fortsetter vel innlegget mitt mot det punktet der jeg kritiserer ledelsen i RBK for å være inkompetente, som kun fornyer de samme eldgamle sponsoravtalene, og som på ølfronten undergraver Trondheims kulturarv fullstendig - Førstnevnte er vel allerede diskutert i årevis både på dette forumet og Kjernens.
Det irriterer meg grenseløst at Kjeldsberg-Kjell og Rema-Reitan sitter på Byggern Vip og drikker Hansa til maten uten en gang å tenke over hvor nedverdigende det er for Trondheim By. Byens øl er en del av byens sjel. Dette ble et intetsigende svar, men heldigvis gir et debattforum som dette rom for å uttrykke frustrasjon.
Flyttinga til øvre Klokkesvingen, evt øvre nord, blir forøvrig et klart løft for oss og stemninga på stadion. Jeg gleder meg. Bra jobbet fra Kjernens styre om dette blir en realitet. Kanskje allerede fra 2009. |
|
Back to top |
|
 |
|