| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 06.09.2008 20:16 Post subject: |
|
|
Ikke akkurat superimponerende i dag heller, gitt. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
KFF_RBK Rutinert

|
Posted: 06.09.2008 20:24 Post subject: |
|
|
| Dags för Rune att lukta lite på bänken? |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 06.09.2008 20:25 Post subject: |
|
|
På tide å bli voksen og begynne å jobbe med seg selv i hvert fall. Han framstår nøyaktig like toskete som tannpirker-Johnsen i forhold til egne svakheter. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.09.2008 20:28 Post subject: |
|
|
| På det første målet kan ikke Jarstein klandres i det hele tatt. Han gjør rett i å ikke gå ut og det er svært vanskelig å ta den headinga. Frisparket burde han ha hatt ei hand på. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 06.09.2008 20:31 Post subject: |
|
|
Enig med attach. Jarstein tok også kritik for andre målet på sporten netop. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 06.09.2008 20:33 Post subject: |
|
|
Det er det andre jeg mener ja. På det første løper jo Langemann etter ræva på Andresen, og Reginiussen er ennå for opptatt av å være imponert av sitt første mål i forrige landskamp.
Han tar kanskje noe kritikk, men begynner det ikke bli litt mye nå? På tide med noe annet enn ord?! _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.09.2008 20:35 Post subject: |
|
|
| Hva synes du han bør gjøre, da? Jobbe med seg selv blir litt vagt. Jeg nekter å tro at han ikke prøver å bli bedre. Jeg vil heller se på personene rundt han. Jamtfall bør vurdere å finne seg en annen jobb. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 06.09.2008 20:39 Post subject: |
|
|
Du er så opphengt i at keepere ikke kan skyldes for noe du.
Hva han bør gjøre? Oppføre seg som en voksen, profesjonell idrettsutøver og ta egne svakheter på alvor, ikke framstå som han gjorde etter sin siste (i en voksende rekke) tabbe i RBK-målet.
Dersom han tillates å fortsette med Espen Johnsen-stilen sin, reflekterer vel det heller ikke spesielt bra på Hamrén?
Edit: prøver å bli bedre er jo intetsigende. Dersom man selv ikke tar sine egne feil på alvor, kan man sikkert påstå så mye man vil at man "prøver bli bedre". Det blir bare luft. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 06.09.2008 20:45 Post subject: |
|
|
Jeg synes nu der er stor forskel på tandpirker-psycho og Jarstein. Han indrømmer at han gør en tabbe, bare der er forskellen jo enorm. Så jeg har ingenting at sige til han opførsel idag, hvad han har gjort før ved jeg ikke.
Jeg tror også det kunne være gavnligt at få lidt nye impulser på keepertræner posten. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.09.2008 20:45 Post subject: |
|
|
| Hehe, jeg synes som sagt at han burde ha reddet frisparket. Jeg er heller ikke helt fornøyd med Jarstein for tida. Derfor ønsker jeg at stillinga til Jamtfall vurderes. Han har vel bortimot ingenting å vise til. Jarstein trenger å coaches bedre. At han på egenhånd skal klare å forbedre keepersinnet sitt på kort tid, har jeg liten tro på. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 06.09.2008 20:51 Post subject: |
|
|
At han kan coaches bedre skal nok ikke jeg argumentere mot, men han er ikke 14 år gammel. Just fuuucking get on it. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
rbkkid96 Junior
|
Posted: 06.09.2008 21:29 Post subject: |
|
|
| bra landskamp av jarstein......næt. Kan vel ikke akkurat si at jarstein har prestert opp mot potensialet i år. Han har vært veldig varierende og er kanskje en av grunnende til at rosenborg ligger midt på tabellen. Jon Knudsen burde stått. Han står for norges beste lag for tiden, og har spillt veldig bra i år. |
|
| Back to top |
|
 |
Søring Senior
|
Posted: 06.09.2008 22:42 Post subject: |
|
|
rbkkid96, 96 må vel representere alderen din. Du kan ikke mene at jarstein er grunnen til RBK's tabellplassering? En mer unyansert og idiotisk kommentar skal man lete lenge etter... _________________ Vi vinner CL i 2012 |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 06.09.2008 22:56 Post subject: |
|
|
| Jarstein har tidigare gjort fel på grund av att han har varit för offensiv i fältet. I dag stod han dock som fastlåst på mållinjen. Det är uppenbart att han börjar få problem med självförtroende, vilket är mycket viktigt för en keeper. Han kanske bör befrias från uppgiften från förstemålvakt på landslaget till han hittar stabiliteten igen. I Rosenborg finns det dock inte något reellt alternativ till Jarstein så jag förstår inte att Hamrén kan klandras. |
|
| Back to top |
|
 |
quarterback Rutinert
|
Posted: 07.09.2008 00:56 Post subject: |
|
|
Det er jo ingen tvil om at Jarstein burde tatt andre scoring. Men det skal være sagt at Reginiussen driter seg ut på begge baklengsmåla og kan like godt ta skylden for begge to. Sædspiller!
For øvrig; hvorfor avslutter du alltid innleggene med en engelsk frase, Recon? |
|
| Back to top |
|
 |
Darius Proff

|
Posted: 07.09.2008 02:18 Post subject: |
|
|
| Hadde Jarstein ikke flyttet seg en steg bort fra stangen sin burde han kanskje tatt frisparket. Men det var utrulig hardt og godt plassert frispark av ypperste klasse, sånt er vanskelig å redde. Jeg syns ikke helt at det er så mye Jarsteins feil det som skjedde. |
|
| Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 07.09.2008 07:10 Post subject: |
|
|
| Han bør vel kanskje ta mål nummer 2, men det er jævlig hardt. |
|
| Back to top |
|
 |
krist2 Rutinert
|
Posted: 07.09.2008 09:59 Post subject: |
|
|
på førstemålet kan man kanskje si at han var passiv, men jeg mener at gjorde rett i å stå. Hadde han gått ut ville han fått masse pes for at han gjorde det. Dette var en markeringsfeil, men det skal sies at det var et meget godt slått frispark. Her vardet Carew som lagde et helt unødvendig frispark ved å leke fribryter....
Det andre målet kunne han kansje ha tatt, men man ser jo også at ytterste mann i muren, hvem andre en Reginiussen, trekker seg bort fra ballen. Kanskje ikke så rart siden den kommer som en kanonkule, men hadde han beveget seg andre veien hadde han kanskje endret ballens bane nok til at det ikke hadde blitt mål.
Men det værste var byttet av Carew, Hareide, hut deg ut! |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 07.09.2008 10:37 Post subject: |
|
|
Han kunne kanskje tatt den andre målet. Men som en del andre her sier, det var ekstremt hardt.
Frispark fra det holdet er ofte knallharde og ekstremt godt palsserte hvis de først treffer mål. Hovedproblemet med dem er at de er så raske at det er vanskelig å ta dem bare på grunn av det.
Så jeg syns Reginiussen skal ha mer skyld enn Jarstein på det målet (også). _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 07.09.2008 11:09 Post subject: |
|
|
Enn reservekeeper som hadde pushet Jarstein hadde vært tingen. Og gitt han en sunn konkuranse.. For hvorfor skal keeperplassen være konkuranse fri? _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 07.09.2008 11:12 Post subject: |
|
|
| Enig med deg, Bæ. Dessuten er Jarstein vår beste keeper så noe bytte av keeper i landslagsmålet er egentlig ikke aktuelt. Opdal og Myhre er vandrende katastrofer og Jon Knutsen er heller ikke like god som Jarstein. Jarstein har imidlertid en del å jobbe med. Han er litt uferdig, men Jarstein er pdd vår beste målvakt og fortjener å stå for Norge. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 07.09.2008 11:19 Post subject: |
|
|
| Maradona wrote: | | Enn reservekeeper som hadde pushet Jarstein hadde vært tingen. Og gitt han en sunn konkuranse.. For hvorfor skal keeperplassen være konkuranse fri? |
Er Espen Johnsen et alternativ? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 07.09.2008 11:23 Post subject: |
|
|
| Nei, dæven. Da får vi heller sette inn et kunstig kne i Erik Holtan og børste støvet av ham igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 07.09.2008 11:31 Post subject: |
|
|
Førstemålet her er ingenting å diskutere. Se situasjonen fra Jarsteins vinkel, så ser man fort at det faktisk er helt umulig for ham å plukke frisparket i feltet uten å hoppe beint over både Helguson og Reginiussen.
Andremålet kan tas, visst kan det det, men på grunn av at Island har plassert en mann i muren foran Jarstein, så ser han ikke utgangen skikkelig. Da er det vanskelig uansett når skuddet er så hardt fra så kort hold. Så kan man jo diskutere plassering og siktmuligheter, selvfølgelig, men i mine øyne er ikke dette noen keepertabbe.
Å påstå at Jarstein står limt på streken i denne kampen er dessuten en fullstendig tøvete påstand. Han er flere ganger ute i feltet og plukker tilsynelatende enkle baller som Opdal og Knudsen hadde latt passere til duell.
Jarstein er den eneste av disse keeperne som har toppkeeperpotensiale i seg, og så lenge Knudsen ikke er det spor bedre, bør det være nok til at Jarstein får fortsette å samle erfaring som ubestridt førstevalg. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 07.09.2008 11:37 Post subject: |
|
|
| quarterback wrote: |
For øvrig; hvorfor avslutter du alltid innleggene med en engelsk frase, Recon? |
Si det. Flere/bedre idiomer, og jeg tror til tider jeg har større ordforråd der enn på norsk.  _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
|