View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
longns Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
quarterback Rutinert
|
Posted: 30.08.2008 21:51 Post subject: |
|
|
Haha, genial TIFO |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 02.09.2008 21:46 Post subject: |
|
|
Hehe, fant dette innlegget på svenskafans:
Quote: | Va på matchen igår med fru och med min 3 månader gammla dotters första match,vilka bönder dom är i norge alltså,vi var på ikea i Trondheim innan och handlade och så blev vi sugna på svenska köttbullar så vi gick till resturangen,vi bor i Åre och det är mkt norskar här så man vet att dom saknar all stil och finess,dom köper alltid billigaste äckelölen på bolaget här för att tjäna 3 kr per burk,och då ska ni veta att en öl på bolaget i norge kostar typ 25 norska kr,men i kön på resturangen så tog alla som var före oss pommes till köttbullarna i stället för mos eller potatis,och så massor av sylt och brunsås över skiten,höll på och spy och frågade vad dom sysslar och sa att vi(Sverige) borde sluta servera dom svensk mat och att dom kan hålla sig till sina mackor med lingonsylt och pizza med ketchup som dom äter som 7 dagar i veckan,alla bakom och framför oss såg sura och oförstående ut,sen utanför arenan så kostar en vattnig norsk öl 78 norska kr så där kunnde an ju inte sitta länge så vi gick in tidigt på arenan och där körde dom rosenborg låtar på storbilden och det var bara dansband,trodde det var nåt skämt men alla runt oss sjöng med och tyckte att det här var grymt bra och riktig jävla fotbolls kultur på hög brittisk nivå,försökte förklara att det här är inte helt okey för norskarna runt oss men dom fattade inte vad jag menade,trumma hade dom också under matchen såklart,vid 4-0 fick jag nog och vi drog,öppnade en öl som jag hade smugglat in i en väska men den tog polisen med orden att det här är inte sverige,sen var det bara in i bilen hem till Åre på norska skit vägar som inte går att köra om på och alla norskar håller konstant 10kmh lägre än vad som är tillåtet.norge=skitland |
|
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 02.09.2008 21:49 Post subject: |
|
|
Haha, for en surpeis. Er det mulig å bli sur fordi folk spiser pommes til kjøttbullar. |
|
Back to top |
|
 |
Socrates Veteran

|
Posted: 02.09.2008 21:51 Post subject: |
|
|
Hahaha, latterligste på lang tid! |
|
Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 02.09.2008 21:54 Post subject: |
|
|
Fin type, snakker til folk fordi de tar "feil mat" og forventer å få positive svar tilbake. Snakker til folk på kampen og sier at kulturen vår er feil og forventer forståelse, og prøver å drikke en smugla øl, før han skal kjøre tilbake til Åre, med dattern sin. Herlig. |
|
Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 02.09.2008 22:00 Post subject: |
|
|
Morsom liten historie det der. Stakkars bitre mannen. |
|
Back to top |
|
 |
Bobby Bacala Junior

|
Posted: 02.09.2008 22:15 Post subject: |
|
|
Hahaha!
Likte spesielt godt IKEA-avsnittet  _________________ "Hold kjeften på dæ, Mini! Æ har vært her siden 1960!" |
|
Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
Posted: 02.09.2008 22:24 Post subject: |
|
|
Hehe, synes dette var kvalitetsklaging i grunn. Et lite skråblikk på Norge. _________________ "A talented youngster from Slovakia or Norway, once doomed to slog out his career in Košice or Trondheim with occasional appearances on his national team, could now hope to play in the big leagues." - Tony Judt, Postwar |
|
Back to top |
|
 |
Darius Proff

|
Posted: 02.09.2008 22:40 Post subject: |
|
|
Hadde et par morsomme poeng, men jeg irriterte meg mest over mangelen på komma og punktum på idiotens innlegg. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 02.09.2008 22:46 Post subject: |
|
|
Det var nog det som var lite av finessen med rapporten från Norgesturen att allt skrevs i en mening. Annars kan man känna igen sig lite som boende i Sverige på besök i Norge. |
|
Back to top |
|
 |
Roar1961 Senior
|
Posted: 02.09.2008 23:28 Post subject: |
|
|
hehe morsomt... Åre slår meg ikke akkurat som verdens navle utenom sesong. Har kjørt noen ganger til Østersund gjennom årene, og de kulinariske opplevelsene står ikke akkurat i kø langs vegen på svensk side.
Bedre veier har de, og hensikten med å kjøpe svenskøl har jeg aldri skjønt heller. Håper det var kjerringa hans som kjørte  |
|
Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 03.09.2008 00:21 Post subject: |
|
|
Det slår meg jo at han stort sett har rett, men vi kan jo komme med noen samme klager tilbake på Sverige. Hvorfor? Forskjell i sånn derre...hva heter det...eh...faen, jeg er en litt dum nordmann....jo, ja, kultur. _________________ Rock. |
|
Back to top |
|
 |
schmoo Junior

|
Posted: 03.09.2008 00:28 Post subject: |
|
|
jo takk :p
herlig jobb av tifogruppa! Klockrent! |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 03.09.2008 00:36 Post subject: |
|
|
rawky wrote: | Det slår meg jo at han stort sett har rett |
Tja, men hva er dette "billigste øl på bolaget" ? Kjøper dahls på rema jeg. Og at svensker er for fattig til å kjøpe øl i Norge er vel ikke noe nytt, og strengt tatt ikke vårt problem. |
|
Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 03.09.2008 00:39 Post subject: |
|
|
Ja, er det noen som har hørt noen? Hva sier vi nordmenn om svensker, egentlig? _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 03.09.2008 01:04 Post subject: |
|
|
De liker å pisse overalt. Gjerne på en uteservering. Ikke noe personlig, svenske RBK-venner. Det skal sies at mine svenskeerfaringer stort sett kommer fra svenske festivaler der svenskene selv er hardest på drikkinga i hvertfall. _________________ Rock. |
|
Back to top |
|
 |
Darius Proff

|
Posted: 03.09.2008 01:56 Post subject: |
|
|
Supa som fan!  |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 03.09.2008 08:36 Post subject: |
|
|
Haha, morsomt innlegg. Det meste stemmer jo også. |
|
Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 03.09.2008 08:45 Post subject: |
|
|
Aner meg dog at innelegget ikke hadde sett likedan ut dersom DIF hadde gått seirende ut av duellen  _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
arnt Veteran

|
Posted: 03.09.2008 23:35 Post subject: |
|
|
Faen meg bra at det innlegget kom med da. Jeg hadde ingen anelse om at man ikke får chips på Ikea i Sverige. Stakkars underpriviligerte mennesker... _________________ "Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!" |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 04.09.2008 10:35 Post subject: |
|
|
Kleven wrote: | rawky wrote: | Det slår meg jo at han stort sett har rett |
Og at svensker er for fattig til å kjøpe øl i Norge er vel ikke noe nytt, og strengt tatt ikke vårt problem. |
Jag tror att svenskar och nordmän är ungefär lika fattiga; vid slutet av månaden har man cirka noll kronor kvar efter detta regnestykket:
Nordmän: Hög lön - svindyr mat - avbetalning på svindyra bilar = 0
Svenskar: Lägre lön - billigare mat - avbetalning på myyycket billigare bilar = 0
Jag glömde att ta med bompengar i kalkylen, och då hamnar nordmän på
minus.
Last edited by Peter Storey on 04.09.2008 13:01; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
KFF_RBK Rutinert

|
Posted: 04.09.2008 10:45 Post subject: |
|
|
Haha, det där säger en från Jämtland som är Sveriges mest ruttna ställe(förutom Malmö). Tröndelag är i så fall mycket mer spännande, trots att det är ganska tråkigt utanför Trondheim.
Last edited by KFF_RBK on 04.09.2008 10:46; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 3999 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 04.09.2008 10:45 Post subject: |
|
|
Peter Storey wrote: | Kleven wrote: | rawky wrote: | Det slår meg jo at han stort sett har rett |
Og at svensker er for fattig til å kjøpe øl i Norge er vel ikke noe nytt, og strengt tatt ikke vårt problem. |
Jag tror att svenskar och nordmän är ungefär lika fattiga; vid slutet av månaden har man cirka noll kronor kvar efter detta regnestykket:
Nordmän: Hög lön - svindyr mat - avbetalning på svindyra bilar = 0
Svenskar: Lägre lön - billigare mat - avbetalning på myyycket billigare bilar = 0 |
He-he, dette har du nok helt rett i... en allmenn oppfatning er også at alle uansett inntekt (foruten de i millionklassen) sitter igjen med kr 0 på slutten av måneden.  |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 04.09.2008 11:53 Post subject: |
|
|
KFF_RBK wrote: | Tröndelag är i så fall mycket mer spännande, trots att det är ganska tråkigt utanför Trondheim. |
Masse prima bygder utenfor Trondheim. Det viser seg blant annet i diverse oppkjøp av gårder og dertil hørende gigantiske oppgraderinger av fintfolk som Rishaug- og Heimdal-Gruppen-familier. Noe av den samme utviklingen, selvfølgelig i større skala, har man sett på Østlandet i en årrekke, hvor de aller rikeste investerer i landbrukseiendommer som de deretter svir av store, ikke-tilbakebetalbare beløp på for å utvikle dem til familesteder i langsiktig perspektiv. Det viser at den trønderske landsbygda antakelig er neste satsingsområde for eliten, og flatbygdene langs Trondheimsfjorden kan fort vise seg å være noe ganske annet enn det flåsete innavl-bart-og-karsk-inntrykket som ignorantene prøver å skape.
Trondheim, derimot, er og blir en provinsby som helst bør konsentrere seg om å bevare ryet som kunnskapshovedstad innenfor teknologi. Denne byen vil aldri oppnå noe feinschmeckerstempel. |
|
Back to top |
|
 |
|