| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
MortenRugsveen Senior
|
Posted: 02.09.2008 16:09 Post subject: |
|
|
| Tønna Brix wrote: | | Turen til køben med kjernen koster 2340 kroner. I dag satte jeg 2340 kr på at Rosenborg går videre, og eventuelle prispenger går fullt og helt til en av bortekampene i gruppespillet. På unibet er oddsen 1.95 på Rosenborg, med Brøndby som favoritter til 1.75. Løp og kjøp. |
hva med i pose og sekk? Meld deg på turen nå |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 02.09.2008 16:26 Post subject: |
|
|
Ikke alle som driter penger... _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 02.09.2008 17:03 Post subject: |
|
|
Ville heller brukt pengene på tur... _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 02.09.2008 18:00 Post subject: |
|
|
| RÃ¥nny wrote: | | Ikke alle som driter penger... |
I så fall er det vel generelt ikke anbefalt å spille bort pengene, selv om jeg selvsagt håper det ikke skjer. |
|
| Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 02.09.2008 18:05 Post subject: |
|
|
| Oddsen på at Brøndby går videre er lavere? Er det ikke oddsen i første kamp altså? Kan skjønne at Brøndby er favoritter til å vinne på sin egen hjemmebane, men ser ingen som helst grunn til at de er favoritter sammenlagt. |
|
| Back to top |
|
 |
davus Rutinert

|
Posted: 02.09.2008 19:06 Post subject: |
|
|
Jeg får ikke tatt turen nedover allikevel pga. skole. DET suger.
Det blir en tett kamp på Brønbyøster Stadion. No doubt.
Hjemme burde vi valse over dem. Kan ikke se hvorfor vi ikke skulle kunne klare å tape sammenlagt? _________________ Forza Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 02.09.2008 22:01 Post subject: |
|
|
Vi skulle nok fint kunne klare å tape sammenlagt, men det vil vi da ikke?  |
|
| Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 02.09.2008 22:18 Post subject: |
|
|
har ikke penger denne gang heller desverre... men stusser litt på en ting.
ser at brøndby-fansen har lagt ut tur til trondheim,med annen rute og uten overnatting for 895kr,inkludert billett.. er det ikke mulig å sette opp en liten buss på denne ruten for oss også til ca. samme pris? da har jeg råd
her er detaljene fra bif-support.dk:
Tag med Brøndby Support til kampen til denne sindssyg vigtige kamp i Trondheim. Ikke nok med at det gælder en plads i UEFA Cuppens gruppespil, men derudover skal vi også revanchere os, fra sidst de 2 hold mødtes. Prisen er kun kr. 895,- hvilket er INKLUSIV kampbillet.
Rejsen ser således ud:
Afgang 1. oktober
Der er følgende mødetider
Hytten: kl. 20.00
DGI: kl. 20.15
Helsingør: kl. 21.00 (Ved billetkontrollen ved HH færgeleje)
Ankomst Trondheim ca. kl. 13.00 den 2. oktober.
Afgang lige efter kampen, med en forhåbentlig flot sejr med i bagagen.
Hjemkomsttidspunkt: først på eftermiddagen den 3. oktober.
Turen kræver minimum 40 tilmeldte.
Rygning er ikke tilladt i busserne, men der holdes pauser undervejs.
Turen inkluderer entrebillet, og er KUN for medlemmer af Brøndby Support.
HUSK AT SKRIVE NAVN OG MEDLEMSNUMMER PÃ… SAMTLIGE DELTAGERE!
Er du endnu ikke medlem, skal du også købe medlemskab i webshoppen.
Pris ved 1 stk. 895,00 DKK
PS: dette er bare et forslag for å få flere til å bli med til køben.... |
|
| Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 02.09.2008 22:35 Post subject: |
|
|
du kan faktisk ta nattoget fra Trondheim onsdagskvelden til oslo, og så fra oslo til gøteborg så køben, og samme rute hjem igjen på fredagen.
Hostel finner du fra hundrelappen.
togturen blir på circa 1100,- _________________ :/ |
|
| Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 02.09.2008 22:40 Post subject: |
|
|
| hmm,kanskje æ ska vurder d. har godt kunna tenkt med å bli me ja.. e d fastsatt ka som bli rbk-vorspielpøbben forrestn? |
|
| Back to top |
|
 |
qsilverdk Junior
|
Posted: 03.09.2008 00:57 Post subject: |
|
|
Bliver nogle meget tætte og spændende opgør på banen - Men på tribunen vil i uden tvivl lide et stort nederlag både ude og hjemme!
Men glæder mig til at se Rosenborg fremvise norsk fankultur.
Indtil opgøret kan i se denne video og komme med et par kommentarer til om det er noget i er på niveau med? Jeg kender ikke meget til norsk fankultur, men det må der vel være en grund til?
Video: http://brondby.tv/brondby...8-2008.wmv |
|
| Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 03.09.2008 08:50 Post subject: |
|
|
Nå er vel ikke Brøndby viden kjent for sin tilhengerskare heller
Bra klapping, og glad i svenskefarger..that's it _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
davus Rutinert

|
Posted: 03.09.2008 10:12 Post subject: |
|
|
Nå er de vel faktisk også ganske kjendt for fanskaren sin da. Men det er vel egentlig noe de selv hauser opp i Danmark. De er dog mange og lager mye sang og bråk på de kampene jeg har vært på. _________________ Forza Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 03.09.2008 10:57 Post subject: |
|
|
Jeg har ikke hørt noe særlig om dem, men jeg ser kanskje vel svart hvitt på tilhengere rundt om  _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 03.09.2008 11:52 Post subject: |
|
|
| BIF bør være grei skuring for RBK viss de spiller som de gjorde mot VIF i 1. omgang. Kommer BIF til å mangle noen av sine sentrale spillere mot RBK? Er det sannsynlig at det blir utsolgt på BIFs stadion når RBK kommer? |
|
| Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 03.09.2008 19:56 Post subject: |
|
|
Legger merke til at både DIF- og BIF-supportere skryter av at de er så mye bedre enn norske og RBK sine supportere. Det er vel uansett en kjensgjerning at både svenske og danske supportere i utgangspunktet driter en lang en i hva man gjør i Norge, så det er vel ikke overraskende.
Vi er jo uansett bare styrtrike "fjeldaper" her oppe som knapt vet hvordan vi skal tørke oss bak og som daglig får slengt penger etter oss. Kjenner meg veldig igjen i den hverdagen der. Hva tørker man seg egentlig bak med? Tusenlapper? _________________ Rock. |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 03.09.2008 20:17 Post subject: |
|
|
| Vanskelig å finne tusenlapper som er godt egnet til å tørke seg bak. Best å ta å veksle inn i velbrukte og myke femtilapper. Da får man 20 ganger så mange tørk også ;p |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 03.09.2008 20:50 Post subject: |
|
|
| Når har jo selv Danmarks ledende klubb en fjellape til å styre butikken, så så ille kan det vel neppe være å være norsk. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 03.09.2008 20:54 Post subject: |
|
|
Hvis det å være norsk er noe av det samme som å være Ståle Solbakken, da er det faktisk helt jævlig å være norsk  |
|
| Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 03.09.2008 21:45 Post subject: |
|
|
| vegviks wrote: | Nå er vel ikke Brøndby viden kjent for sin tilhengerskare heller
Bra klapping, og glad i svenskefarger..that's it |
vel...de er uansett hundre hestehoder foran oss:
http://www.youtube.com/wa...JTuu46yCNc _________________ :/
Last edited by xMegafonmannen on 03.09.2008 21:47; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Bobby Bacala Junior

|
Posted: 03.09.2008 21:46 Post subject: |
|
|
Min forrige sjef er dansk (fra Aalborg og en stor Hamrén-fan).
Ifølge ham er Ståle Solbakken den mest respekterte nordmann i Danmark.
Når Ståle sier noe blir det lagt merke til. Så også med uttalelsen om at "De fem beste klubbene i Norden er danske". Herlig hvis RBk klarer å motbevise dette i Brøndby-kampene. _________________ "Hold kjeften på dæ, Mini! Æ har vært her siden 1960!" |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 03.09.2008 21:53 Post subject: |
|
|
Sier mer om hvor lite respekt nordmenn har i Danmark, enn om Ståle Solbakken. Hvem er forøvrig alle disse som respekterer han så mye? Han er jo ikke respektert blant FCK sine egne fans engang  |
|
| Back to top |
|
 |
Bobby Bacala Junior

|
Posted: 03.09.2008 22:05 Post subject: |
|
|
Tror Ståle S. fikk mye sympati etter hjertestansen (årsaken til at han la opp) og i starten av sin trenerperiode. Fansen vendte seg vel noe mot ham i fjor da det gikk dårligere.
Du har nok rett i at dette sier mye om danskenes syn på nordmenn. Tror det er generelt få "kjente nordmenn" i Danmark. Danskene ser (naturlig nok) heller nedover på kontinentet og til UK enn nordover til Norge og Sverige. I tillegg er det dette ønsket om å være storebror... _________________ "Hold kjeften på dæ, Mini! Æ har vært her siden 1960!" |
|
| Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 03.09.2008 22:35 Post subject: |
|
|
Jeg har kjent mange dansker gjennom et helt liv (som teller 34 år) og felles for nesten alle er et slags "faderlig" syn på oss nordmenn. Fra den yngste til den eldste, så har de alltid vært hyggelige og joviale, men alltid med en slags "nå nå, kære nordmann". Ikke direkte nedlatende, men likevel sett litt ovenfra. Som om vi ikke helt vet vårt eget beste, men at danskerne gjør det.
Ståle Solbakken er vel respektert fordi han kom til Danmark, gjorde det (for danskene) overraskende godt til å være nordmann. Og når han så fikk dette med hjertet og likevel "sto han av", kom tilbake til Danmark med klassisk norsk stål(e)organisering - så er det ikke rart at han er den mest respekterte nordmann i Danmark. Men det sier mye om mangelen på kunnskap om Norge i mine øyne. Ståle Solbakken er forøvrig et godt eksempel på det som var kjedelig med norsk fotball på nittitallet og han er bare med på å forsterke inntrykket av norsk fotball som sånn stereotyp om "godt organiserte og fysisk sterke".
Mulig jeg fabler nå. Men tror jeg har litt rett. _________________ Rock.
Last edited by uglevett on 03.09.2008 22:48; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 03.09.2008 22:46 Post subject: |
|
|
| Kan vi lage en stickey-tråd som heter "Harald er norsk, selv om han skriver på dansk!"? |
|
| Back to top |
|
 |
|