English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
SK Brann
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 99, 100, 101 ... 277, 278, 279  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 01.09.2008 09:52    Post subject: Reply with quote

Mjelde og Brann blir bare mer og mer likt Rekdal og VIF anno 2006. Også de brukte hele det påfølgende året på å syte - ikke minst over at de måtte spille e-cup i midtukene og Royal League etter sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
d@len
Rutinert

PostPosted: 01.09.2008 11:04    Post subject: Reply with quote

Verdifull tid som kunne ha vært brukt til PS3 (FIFA) og være nattens konger må i stedet brukes på trening og atter trening. Det kan bli for mye for enkelte...
Back to top
View user's profile Send private message
joakleis
Veteran

PostPosted: 01.09.2008 19:16    Post subject: Reply with quote

Stakkars, små bergensere. Det er oppriktig synd på dem altså.
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 01.09.2008 22:12    Post subject: Reply with quote

Dagens "Breaking News" Surprised

http://www.nettavisen.no/...180029.ece

- Torgeir Børven
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 01.09.2008 22:22    Post subject: Reply with quote

Hvorfor gå til brann hvis han er fast på stabæk? Nye utfordringer hørtes ihvertfall merkelig ut. Pengene?
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 01.09.2008 22:24    Post subject: Reply with quote

Jaja da forsvinner vel Hanstveit etter sesongen på Bosman. Kunne vært et alternativ for oss som stopper.
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 01.09.2008 22:27    Post subject: Reply with quote

Meget løse rykter fra en kompis, er at han er sur fordi han ikke ble tilbudt forlengelse av kontrakt i fjor, da han hadde en heller dårlig sesong.
Back to top
Ricky
Junior

PostPosted: 01.09.2008 23:42    Post subject: Reply with quote

Kleven wrote:
Hvorfor gå til brann hvis han er fast på stabæk? Nye utfordringer hørtes ihvertfall merkelig ut. Pengene?

Kan man få større utfordringer som spiller enn å innta urias-posten på dagens Brann-lag? Smile
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 02.09.2008 11:00    Post subject: Reply with quote

Bruun-Hanssen ute med leppa igjen: Takket nei til Annan.

http://tv2sporten.no/fotb...181015.ece

- Torgeir Børven
Back to top
vegviks
Veteran

PostPosted: 03.09.2008 11:09    Post subject: Reply with quote

Bruun-Hanssen er ute med lønningsposen igjen óg:

http://fotball.adressa.no...117016.ece

..og på slutten med leppa igjen
josinho
Veteran

PostPosted: 03.09.2008 11:30    Post subject: Reply with quote

3 mill i året for en habil forsvarsspiller er latterlig. Huseklepps lønn var altså ikke bare et enkeltstående feilskjær av Brannledelsen. Ramovic, keeper i TIL får over 3 mill i året for å spille i lille Odd neste år. Han takket nei til 2 mill i TIL. Brann mfl kommer snart til å gå på en økonomisk smell når bare konjukturene går litt mer ned. Brann kommer også til å slite sportslig i årene fremover, Helstad og Andresen klarer de ikke å erstatte med dagens sporlsige ledelse ved roret. Ingen virkelig gode spillere har de klart å skaffe seg det siste året.
Back to top
Anno
Senior

PostPosted: 03.09.2008 11:49    Post subject: Reply with quote

Den ene gode nyheten etter den andre fra bergens kanten om dagen. Med en sportslig ledelse som minner meg sterkt om Leeds'. Og med en intern uro som bare Brann er i stand til å skape. Det sier litt om hvor lite autoritet Mjelde har når Andresen nesten fikk brannstyret med på å la Mjelde gå, og la Andresen selv få styre skuten.
Den ene spilleren etter den andre har gluppet for dem på transerfermarkedet. Og sutring og klaging fra alt og alle i hele klubben, by og supportere. Og det eneste de får tak er en leiesoldat på midten, og en grei venstreback, med lønnskrav fra helvete.
Må si jeg godter meg over dette. Mulig litt råttent av meg, men hvordan kan jeg ønske en så ekkel klubb noe godt.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 03.09.2008 12:35    Post subject: Reply with quote

Bjørnar Holmvik får en lønnspakke på til sammen ni millioner kroner over tre år, ifølge Bergens Tidene.

Det reagerer tidligere Brann-spiller Geirmund Brendesæter på.

- Jeg fikk sjokk når jeg så det. Det er steike hakke gale. Brann bygger ikke et fotballag, de bygger et kjøpelag, sier «Geddi» til TV 2 Sporten.

Kjøpelag Tommel'n opp!

- Torgeir Børven
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 03.09.2008 12:40    Post subject: Reply with quote

Så så, har nok et kjøpelag springende rundt på Lerkendal vi også..
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
d@len
Rutinert

PostPosted: 03.09.2008 12:42    Post subject: Reply with quote

annekh wrote:
Det sier litt om hvor lite autoritet Mjelde har når Andresen nesten fikk brannstyret med på å la Mjelde gå, og la Andresen selv få styre skuten.

Må nesten arrestere deg her - det var jo en grunn til at Martin gikk fra Brann. Det var jo pga han IKKE fikk lov til å "kaste" Mjelde til fordel for hans store drøm om å være mangager/trener/kaptein/spiller..

annekh wrote:

Den ene spilleren etter den andre har gluppet for dem på transerfermarkedet.

Det blir jo litt synsing fra din side. Jeg kjenner til artikkelen som skulle inneholde x-antall spillere, men til RBHs forsvar (en person jeg sjeldent forsvarer) så er det vel ikke unaturlig å ha en del spillere på listen når man leter på markedet. Dog skal jeg være enig i at mye av tiden han har brukt på visstnok å sondere terrenget kunne vært unngått hadde speider-apparatet i klubben vært på stell. Han hadde også unngått alle de oppslagene som har kommet.

annekh wrote:

Og det eneste de får tak er en leiesoldat på midten, og en grei venstreback, med lønnskrav fra helvete.
Må si jeg godter meg over dette. Mulig litt råttent av meg, men hvordan kan jeg ønske en så ekkel klubb noe godt.

Dette lønnskravet er jo ikke reelt. Brann har jo selv sagt at det ikke er hold i det. Og dette med at Bohinen uttaler seg om at "slik har vi ikke råd til i Stabæk" er bare tull. Regner ikke med at Farnerud, Hoff, Veigar eller Alan spiller for knapper og glansbilder. VIF skal jeg ikke uttale meg om, men jeg antar at klubben ikke legger all verdens penger på bordet for en forsvarer. Det er som regel midtbanespillere de bruker penger på.
Back to top
Bobby Bacala
Junior

PostPosted: 03.09.2008 12:48    Post subject: Reply with quote

Interessant kommentar fra "Stig Karlsen" under Holmvik/Brendesæter-saken:

"Dette er en unyansert fremstilling av fakta. Skulle Brann kjøpt en spiller som Bjørnar i dagens marked er det rimelig å anta en overgang på minst fem millioner. Viking gjorde et lignende kjøp fra Sogndal i fjor eller forfjor. Nå ankommer Bjørnar som Bosmanspiller og Brann unngår å betale Stabæk. Det er vanlig praksis å kompensere Bosmanspillere med sign on fee. Såldes er det rimelig og anta at Bjørnars lønn er ca. 1 - 1,5 milloner pr. år. Når Brann velger å kjøpe Bjørnar så er det sannsynlig at Hanstveit er på vei ut. Det blir således direkte latter å hevde at Brann ikke har bruk for en venstreback, med mindre man mener at klubben skal spille uten venstreback. På generelt grunnlag mener jeg at norske spillere er alt for dyr. Prisen står overhode ikke i forhold til kvaliteten. Brann burde således kanskje se seg om etter spillere i andre europeiske land."

(http://tv2sporten.no/article2183770.ece)

Dette med sign on fee vs. overgangssum er vel en vanlig problemstilling for alle klubber.

Hvis det stemmer slik Stig Karlsen sier, at sign on fee og overgangssum er lagt sammen i denne artikkelen, blir det feil å si at Holmvik får 3 mill i LØNN hvert år.

Likevel et dårlig kjøp, spør du meg. På linje med om Rbk hadde fått kjøpt Storbæk tidligere i år...
Strand
Veteran

PostPosted: 03.09.2008 15:29    Post subject: Reply with quote

Har Idar Vollvik fortsatt forbindelser med Brann eller var det bare for å gå litt reklame for Chess?

Han sliter i alle fall litt med økonomien nå
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 03.09.2008 15:31    Post subject: Reply with quote

Er ikke Idar medeier i Hardball?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 03.09.2008 19:00    Post subject: Reply with quote

Tor Kristian Karlsen om Demba Nyrèn:

Njugo Demba-Nyrén, Brann

Brann mente ti millioner kroner var en akseptabel pris for en 29-åring som aldri har scoret mer enn åtte mål i en skandinavisk ligasesong. I dag er kun den samme sportslige ledelsen de eneste som er overrasket over at Gambieren ikke har innfridd, om de i det hele tatt innrømmer at Demba-Nyrén har ikke har levert som forventet. Samtidig i innrømmelsens navn skal det presiseres at Demba-Nyrén er blitt gjort til en i overkant stor syndebukk. For selv om den grovbygde skyr målet like mye som kvalitetsspisser skyr Brann, er han et greit oppspillspunkt - noen Gøran Sørloth er han imidlertid ikke - og mye av hans gode arbeid blir ignorert så lenge målkontoen forblir smultringdominert. I teorien i fin signering... til to millioner, ikke ti...

Tommel'n opp!

- Torgeir Børven
Back to top
d@len
Rutinert

PostPosted: 04.09.2008 00:11    Post subject: Reply with quote

Chess sponser Brann, men Vollvik er ikke engasjert på noen som helst måte i Brann gjennom sponsing eller Hardball.

Vollvik/Chess stod jo bak Kvisvik i sin tid, men har ikke gjort noe siden det. De sier jo at Chess tapte mye på at Vollvik forlot dem i form av publisitet osv..
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 04.09.2008 12:37    Post subject: Reply with quote

Interessant å høre hva T-KK sier om Djemba-Nyren men kunne han ikke sagt dette med en gang spilleren kom til Brann....

Vollvik har tapt mesteparten av hele formuen sin på fall i aksjekurser. Spørs om han blir noe særlig til redningsmann for Brann når de i framtiden får store økonomiske problemer...
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 04.09.2008 12:54    Post subject: Reply with quote

Det var mange som var skeptiske til Demba-Nyren, og TKK var helt sikkert en av disse. Jeg tviler i hvert fall ikke på det. Selv skrev jeg følgende i min omtale av Tippeligaen før seriestart:

«Jeg har tidligere uttrykt skepsis til nykommer Demba-Nyren, og spådd få, men spektakulære mål fra nykommeren. Jeg skrev i forbindelse med Everton-kampene at jeg trodde han ville score Tippeligaens to flotteste mål – og et par til.»

Forhistorien til Demba bar klare tegn på at dette ikke var noen goalgetter, og at TKK i likhet med meg og ganske mange andre sa det før seriestart betviler jeg ikke.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Timmi!
Rutinert

PostPosted: 04.09.2008 16:19    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Interessant å høre hva T-KK sier om Djemba-Nyren men kunne han ikke sagt dette med en gang spilleren kom til Brann....

Vollvik har tapt mesteparten av hele formuen sin på fall i aksjekurser. Spørs om han blir noe særlig til redningsmann for Brann når de i framtiden får store økonomiske problemer...

Hva er det som tilsier at Brann skal få store økonomiske problemer i fremtiden, egentlig? Jeg er ikke så inne i akkurat hvilke mekanismer som slår inn for brann sin del i fremtiden så om noen kunne utdannet meg på det området så blir jeg glad for det Smile Eller er det mer en ønsketenkning?
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 04.09.2008 18:26    Post subject: Reply with quote

Trenger man si noe annet enn Erik Huseklepp? Brann ga innbytterjyplingen 3 mill i lønn. Deretter ville jo lagets store stjerne(Helstad) selvfølgelig ha tilsvarende mer fordi han var stjerne. Etter det kom lojale Hanstveit og ville ikke være noe dårligere. Det siste smarte de har gjor er å gi Bjørnar Holmvik ca 3 mill i lønn. 5 ganger så mye som f.eks Petter Vaagan Moen(om man tar tallene i adressa for god fisk).
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 04.09.2008 18:37    Post subject: Reply with quote

Problemet er vel at mange klubber greier å betale fantasilønningene i dag, men at de får trøbbel når inntektene blir mindre neste år og i 2010
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 99, 100, 101 ... 277, 278, 279  Next
Page 100 of 279

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb