View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Kafanskavimedhan Rutinert

Joined: 25 Apr 2005 Posts: 774 Location: Falkenberg, Sverige
|
Posted: 10.08.2005 14:17 Post subject: |
|
|
Høiland er 28år og Aas er 27, så det er ikke all verden til aldersforskjell på de to.. Aas har forøvrig spilt 22kamper for Odense inneværende sesong, pådratt seg seks gule kort så han er en spiller med guts som går inn i duellene og det trur jeg vi trenger... _________________ Bring him home! |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 10.08.2005 14:20 Post subject: |
|
|
HVIS vi skal absolut skal have en ny højreback, synes jeg vi burde kigge på Christoffer Andersson. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
oddrane Veteran

|
Posted: 10.08.2005 14:28 Post subject: |
|
|
jeg har jo sagt lenge at dere burde se på Alexander Aas. Var jo Tippeligaens beste høyreback når han spilte for Odd. Sikkert mye billigere en Høiland og kan spille i CL. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 10.08.2005 14:33 Post subject: |
|
|
Harald wrote: | HVIS vi skal absolut skal have en ny højreback, synes jeg vi burde kigge på Christoffer Andersson. |
Ble ikke han massakrert i andre omgang på Lerkendal i fjor? |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 10.08.2005 14:34 Post subject: |
|
|
oddrane wrote: | jeg har jo sagt lenge at dere burde se på Alexander Aas. Var jo Tippeligaens beste høyreback når han spilte for Odd. Sikkert mye billigere en Høiland og kan spille i CL. |
Han har for lite fart til å bli en internasjonal spiller av format. |
|
Back to top |
|
 |
oddrane Veteran

|
Posted: 10.08.2005 14:36 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | oddrane wrote: | jeg har jo sagt lenge at dere burde se på Alexander Aas. Var jo Tippeligaens beste høyreback når han spilte for Odd. Sikkert mye billigere en Høiland og kan spille i CL. |
pøh |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 10.08.2005 14:37 Post subject: |
|
|
oddrane wrote: | Brady wrote: | oddrane wrote: | jeg har jo sagt lenge at dere burde se på Alexander Aas. Var jo Tippeligaens beste høyreback når han spilte for Odd. Sikkert mye billigere en Høiland og kan spille i CL. |
pøh |
Jeg kan ikke annet enn bøye meg i støvet for det argumentet der...  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 10.08.2005 14:48 Post subject: |
|
|
oddrane wrote: | Brady wrote: | oddrane wrote: | jeg har jo sagt lenge at dere burde se på Alexander Aas. Var jo Tippeligaens beste høyreback når han spilte for Odd. Sikkert mye billigere en Høiland og kan spille i CL. |
pøh |
Beste argumentet jeg har hørt på lenge _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
oddrane Veteran

|
Posted: 10.08.2005 14:52 Post subject: |
|
|
hehe, ja ikkesant  |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 10.08.2005 14:54 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | Ble ikke han massakrert i andre omgang på Lerkendal i fjor? |
Har jo ikke noget at sige hvordan han har spillet i en kamp. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 10.08.2005 15:08 Post subject: |
|
|
Harald wrote: | Brady wrote: | Ble ikke han massakrert i andre omgang på Lerkendal i fjor? |
Har jo ikke noget at sige hvordan han har spillet i en kamp. |
Neida, husker bare så godt den kampen hvordan RBK fikk fritt spillerom i bakrommet, og det var vel spesielt Anderssons side som fikk gjennomgå.
Har enda til gode å se ham imponere veldig i kamp da. Han får jo mye skryt i pressen, og er titt og ofte å se på diverse utgaver av 'ukens lag'. Men to svenske backer er vel litt overkill kanskje  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.08.2005 15:18 Post subject: |
|
|
Hareide var i sin tid veldig lysten på på Andersson; Norska Rosenborg jagar svenska landslagsmän, men valgte i stedet Torjus Hansén. Tabbe!
Det er ingen tvil om at han er god, men jeg får faktisk litt den samme følelsen som med nettop Hansén: Andersson er for anvendelig. Han kan vel spille på alle posisjoner i forsvaret samt på midtbanen. Han er gjerne best som høyreback, men jeg tror Høiland vil kunne gjøre en minst like bra jobb i RBK.
For øvrig: Hvorfor i all verden klippet han seg da han dro til Norge?
...for spesielt interesse: Christoffer Andersson - officiell hemsida
- Rosenborg är inte som dom varit tidigare och man ser att de har en fegare attityd i sitt sätt att spela. Blev förvånad att se hur initiativlöst de spelade på hemmaplan, man såg att det var ett lag utan självförtroende. |
|
Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 10.08.2005 15:35 Post subject: |
|
|
Forsvinner Johnsen nå så må vi vel heller se etter en ny spiss..
Morten Skoubo
Johan Elmander
Morten Skoubo i Brøndby skal være en typisk målscorer som kunne vært interessant for Rbk. Johan Elmander er jo utrolig god, men vil neppe til Rbk.. _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 10.08.2005 15:37 Post subject: |
|
|
Alternativt flytte fram Vidar Riseth, ikke sant Perry. |
|
Back to top |
|
 |
Sticks Junior

|
Posted: 10.08.2005 15:38 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | For øvrig: Hvorfor i all verden klippet han seg da han dro til Norge?
 |
Synd han klippet seg.
Hadde vært artig med en Valderrama i norsk fotball!  _________________
Rosenborg. Alltid!  |
|
Back to top |
|
 |
petko Rutinert
Joined: 12 Jan 2005 Posts: 654 Location: Kowloon, Hong Kong
|
Posted: 10.08.2005 15:46 Post subject: |
|
|
siggetheman wrote: | Forsvinner Johnsen nå så må vi vel heller se etter en ny spiss..
Morten Skoubo
Johan Elmander
Morten Skoubo i Brøndby skal være en typisk målscorer som kunne vært interessant for Rbk. Johan Elmander er jo utrolig god, men vil neppe til Rbk.. |
Selv om Frode skulle dra, så syns jeg ikke behovet etter en spiss er der. Ettersom Høgmo nå innfører 4-2-3-1 så har vi mange altarnativer helt på topp. Både Helstad, Ødegaard og Braaten kan spille der, i tillegg kommer vel Brattbakk tilbake til vinteren.
Det vi trenger er en skikkelig ving, pluss en offensiv midtbane/ hengende spiss. Hva med Essediri og Lars Iver Strand? _________________ Veni, vidi, vici! |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 10.08.2005 15:50 Post subject: |
|
|
siggetheman wrote: | Morten Skoubo
Johan Elmander
Morten Skoubo i Brøndby skal være en typisk målscorer som kunne vært interessant for Rbk. Johan Elmander er jo utrolig god, men vil neppe til Rbk.. |
Elmander bliver for dyr, vi snakker 30mil+ hvis vi skal have ham. Fredrik Berglund er sandsynligvis billigere, og er pt. bestemt bedre end Skoubo.
EDIT: Ja Christoffer Andersson kan bruges på mange pladser, aætså lidt af en potet. Men det kan jo både være en styrke og en svaghed.Mmen grunden til at jeg tror han kan blive god, er at han deltager meget i det offensive spil, og er stødig defensivt. Personligt synes jeg ikke vi har brug for en ny højreback, synes mere vi har brug for forstærkning på midtbanen. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477
Last edited by Harald on 10.08.2005 15:54; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
oddrane Veteran

|
Posted: 10.08.2005 15:50 Post subject: |
|
|
Enig, har både Helstad og Ødegaard på spissplassen. Mener vi heller trenger en hengende spiss, har bare Eguren der. Muligens høyrekant også ja, regner med at Storflor/Braaten blir å finne på venstre, da har vi bare Strand på høyre noe som kan bli litt lite. Tviler på om vi får tak i Essediri (pluss at han sikkert ikke har EU-pass), men syns vi skal prøve Lars Iver Strand og en annen høyrekant.. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.08.2005 16:08 Post subject: |
|
|
Harald wrote: | Personligt synes jeg ikke vi har brug for en ny højreback, synes mere vi har brug for forstærkning på midtbanen. |
Enig, jeg bare kommenterte høyreback-snakket.
Det er for øvrig fryketelig godt å se kommentaren til Høgmo i gårsdagens VG:
- Skal vi ut og handle, så skal vi ha de beste.
Dette er som musikk i mine ører.  |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 10.08.2005 16:09 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | - Skal vi ut og handle, så skal vi ha de beste.
Helt enig! _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 10.08.2005 23:53 Post subject: |
|
|
el-hov wrote: | Espen Johnsen er en keeper som kan se veldig god ut, men går du mer i dybden så ser du at han ikke er noe spesielt god. Grunnen til at han ser god ut er fordi han er en "tv-keeper" fks.. på baller som Thomas Myrhe stopper og holder, så slenger Espen Johnsen seg som en kenguru og bokser. Det kan se veldig kult ut det Espen gjør... men hva er egentlig best? Espen Johnsen vil jeg påstå er Tippeligaens dårligste i feltet, hvor ofte ser man ikke at han driter seg ut? Espen Johnsen klarer heller ikke å sparke en ball som gjør at usikkerheten smitter seg over på forsvarspilleren (enhver forsvarsspiller blir bedre av en trygg keeper). Å til sist men ikke minst.. TABBENE... 2 nå nylig.. jævlig klomsete lagde han straffe til Fredrikstad og nå sist som ikke førte til noen konsekvens, men jeg skal love deg mange hadde klaga hadde den gått inn.. jeg tenker da selvfølgelig på når Espen Johnsen skulle skjerme ballen fra å gå over, men traff han på armen mens Espen Johnsen var vent feil vei nå sist mot Lillestrøm. KUN FLAKS! |
Dette skrev jeg etter kampen mot Lillestrøm og i dag gjorde han også 2 GROVE feil... dette er jo for faen ikke bra nok. En god keeper er det grunnlegende for bra forsvarsspill. Mannen klarer jo ikke sparke en ball en gang |
|
Back to top |
|
 |
zippo Junior
|
Posted: 11.08.2005 02:11 Post subject: |
|
|
Er allefall enig i om at en ny høyreback trengs, etter å ha sett Basma spille i dag. Han er ferdig etter sesongen. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 11.08.2005 02:18 Post subject: |
|
|
Harald wrote: | 2mas wrote: | - Skal vi ut og handle, så skal vi ha de beste.
Helt enig! |
Rett og slett deilig å høre! |
|
Back to top |
|
 |
m@ds Senior

|
Posted: 11.08.2005 03:00 Post subject: |
|
|
Æ vil bare nevne Øyvind Hoås (ikke slå mæ) som hengende spiss i den rollen Frode spilt idag! Trur han kan ta den rollen bra! Har ca de samme egenskapene som Frode! Ka dåkk trur?  _________________ Lunna i RBK-buret!  |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 11.08.2005 03:09 Post subject: |
|
|
er han den beste vi kan få? |
|
Back to top |