English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Djurgården
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ã…ge
Junior

PostPosted: 28.08.2008 23:41    Post subject: Reply with quote

slettet

Last edited by Ã…ge on 29.08.2008 00:04; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Engelsk
Proff

PostPosted: 28.08.2008 23:43    Post subject: Reply with quote

5-0! Neutral Utrolig.
Johnny W
Veteran

PostPosted: 28.08.2008 23:47    Post subject: Reply with quote

Mine svensk-kunnskaper er åpenbart utilstrekkelige. Hva er det der "gnaget" DIF-fansen skal krossa hele tiden?
Back to top
Øystein
Veteran

PostPosted: 28.08.2008 23:48    Post subject: Reply with quote

AIK
Back to top
Johnny W
Veteran

PostPosted: 28.08.2008 23:48    Post subject: Reply with quote

Aha. Takk.
Back to top
arnt
Veteran

PostPosted: 28.08.2008 23:49    Post subject: Reply with quote

AIK. De er 'Gnaget', 'gnagerne'.

Edit: faen, too old and slow.
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
attach
Forumsjef

PostPosted: 28.08.2008 23:53    Post subject: Reply with quote

Artig at alle DIF-erne på forumet nå har overbevist seg selv om at vi er Nordens beste lag. Det gjentas igjen og igjen. Før kampen hadde pipa en annen lyd. Smile
Back to top
JellyFish
Veteran

PostPosted: 28.08.2008 23:56    Post subject: Reply with quote

Kexar wrote:
Jahapp nu kom Dahlberg in. Dags att blicka fram mot europaspel 2010.

m.fl.

Denne Dahlberg har tydeligvis ingen høy stjerne i DIF. Morsomt å sammenligne hva de skriver om fyren. Minner meg litt om div skriverier her også fra tidligere.
krakra
Proff

PostPosted: 29.08.2008 00:48    Post subject: Reply with quote

Lukter VIF-supporter lang veg av slikt.
Back to top
Troilonge
Veteran

PostPosted: 29.08.2008 08:04    Post subject: Reply with quote

Nydelige tifoer, ja Very Happy
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 29.08.2008 09:14    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Stadsgaard 8 - Begynner virkelig å få banket sommerstøv av ferdighetene sine. Utover i kampen virket han helt utilnærmelig. Noen Basse-pass tidlig, ellers god i pasningsspillet også.

Demidov 7 - Vant mye dueller, tok ansvar i forsvarsspillet, og prøvde seg med en del frekke Hoftun-varianter. De ble litt skumle til tider.

Synes du setter stopperne altfor høyt. Frem til 3-0 så følte jeg meg aldri trygg når DIF kom i angrep, bla fordi stopperne tapte mye i lufta og var tidvis ukonsentrerte i markeringene.
Back to top
bigfoot
Rutinert

PostPosted: 29.08.2008 09:35    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Artig at alle DIF-erne på forumet nå har overbevist seg selv om at vi er Nordens beste lag. Det gjentas igjen og igjen. Før kampen hadde pipa en annen lyd. Smile

Nå minna du meg på kommentator Whatshisface, som før kampen poengterte at det ikke var mange på dagens unge Rosenborg-lag som hadde vært med RBK på så mange triumfer ute i Europa. Etter kampen, derimot, var han raskt ute med å forklare storseieren med at "det sitter i veggene på Lerkendal". Personlig begynner jeg egentlig å bli lei av at de gode prestasjonene som leveres av dagens RBK-lag i Europa skal forklares, eller nesten mer bortforklares, med en floskel om noen magiske jævla vegger. At Rosenborg over en så lang periode leverer i Europa til og med i perioder der man sliter i den hjemlige serien er imponerende, og fortjener all mulig honnør. Skjerpet fokus og den lille psykologiske fordelen man kanskje har av å spille på et lag med en god og lang historie i Europa notwithstanding.
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 29.08.2008 09:55    Post subject: Reply with quote

vet ikke om det har vært diskutert tidligere i tråden, men det MÅ trenes på cornere i denne uken. Aldri sett så mange korte/dårlige cornere i en kamp før
attach
Forumsjef

PostPosted: 29.08.2008 10:26    Post subject: Reply with quote

- Beklager alle trøndere!
Selv merket hun ikke tabben før hun kom ut av studio og fant sine kolleger med latterkrampe. I manus sto det tydelig "trønderne", men et innslag tidligere i sendinger om bønder hang igjen.

Jeg klarer ikke å slutte å le av hvor naturlig "bøndene" ble flettet inn i setningen. Smile
Back to top
Mr.Fantastico
Junior

PostPosted: 29.08.2008 10:35    Post subject: Reply with quote

Morsomt å se hvordan vi ser ting på forskjelllig måte i en kamp. Jeg vil hevde at Stadsgaard var vår bestemann i går. God til å plassere seg, gode oppspill og trygg med ballen. Tettey spilte en god kamp han også, men får litt trekk for noen unødvendige balltap.

Den defensive usikkerheten i første omgang kom vel av at midtbanen, utenom Tettey, ble løpende veldig mye i mellom etter unødvendige balltap.
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 29.08.2008 11:08    Post subject: Reply with quote

gm wrote:
Ei vakt påsto at fyren på øvre adidas kom til å få ei bot på 150000 kr.

Som vanlig så viser vaktene at de overhodet ikke har greie på noe som helst. Han kommer ikke til å få noen bot i størrelsesorden kr. 150 000,-.

Det blir i høyste tilfelle et forenklet forelegg på ca kr. 8000,-

Videre skal en aldri ta et bluss for å bære det ut av tribunen, det volder mer skade og fare for omgivelsene å gjøre dette på denne måten. Han vakten holdt jo blusset rett ut/fremfor seg. Det skal holdes rett opp fro å gjøre minst mulig skade. Så forresten ut som om det var av dårlig kvalitet dette blusset, sprutet jo noe så inn i granskauen av det.

Det var ikke TT05 sin fotograf som blusset. Fotografen har akkreditering til tribune nord for å ta bilder, men befant seg på sin vante plass på nedre vest under kampen.

Hvem som blusset, ja det får de som skal bruke tid til å gjøre dette finne ut av selv. Ikke noen jobb for dette forumet, man outer ikke de som har blusset, ok?
attach
Forumsjef

PostPosted: 29.08.2008 11:13    Post subject: Reply with quote

Må få påpeke en gang til at outing ihvertfall ikke var min intensjon. Det jeg ønsket å vite, var om det var en tilfeldig person på Adidas som blusset eller om det var en fra supportergrupperingene. Nå kan det se ut som at det var en tilfeldig person på Øvre Adidas, og det er jo ekstra moro å se. Smile
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 29.08.2008 11:21    Post subject: Reply with quote

h b wrote:
vet ikke om det har vært diskutert tidligere i tråden, men det MÅ trenes på cornere i denne uken. Aldri sett så mange korte/dårlige cornere i en kamp før

På onsdagstreninga trente de nettopp på disse korte cornerene. De lyktes bra på trening og intensjonen var at Sapi skulle klinke "andre forsøk" knallhardt mot bakerste kryss.

Noe av det som gjorde de korte cornerene dårlig igår var upresise returer fra strand, ciljan osv.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 29.08.2008 11:26    Post subject: Reply with quote

Det er godt å være tilbake i Trondheim etter mange år i eksil nordpå. Derfor ble det litt spesielt å kunne komme tilbake på Lerkendal i går.
Med sitteplass midt på øvre Adidas, fikk jeg også en perfekt oversikt over kampen, så jeg skal forsøke meg på en slags børs:

Rune Jarstein - 5
Spilte greit nok. Men jeg føler meg ikke trygg på den fyren. Mange rare returer i tillegg til at han er nesten like treg med å spille ut ballen som kollegaen i motsatt mål. Jeg savner Hirschfeldt.

Michael Lustig - 7
Imponerende innsats. Var konstant i angrep og en viktig brikke i en giftig høyreside. Men han er fortsatt litt surrete i forsvar.

Kris Stadsgaard - 5
Spiller greit. Rydder opp og gjør ikke alt for mange feil. Men er likevel slurvete i klareringene, og er imponerer ikke framover på banen, slik han gjorde tidligere i sesongen.

Vadim Demidov - 5
Mye opp og ned. Gjør av og til horrible markeringsfeil, men kan så heve seg opp ved å gripe inn når andre gjør feil.

Roar Strand - 7
Jobber utrettelig og er en kontant trussel på venstresiden. Men er provoserende slapp når laget mister ballen.

Alexander Tettey - 8
Stor kamp av Tettey. Lå overraskende lavt på banen sammelignet med hva jeg har sett tidligere i år. Tidvis lå han som bakerste mann, nærmest som en sweeper. Jeg mangler tall på hvor mange ganger han gikk ned og reddet oss, når backfirern gjorde grove feil.
Feilfri kamp defensivt. Men når skal han lære seg å slå pasninger?!

Per Ciljan Skjelbred - 6
Jeg lot meg ikke imponere i like stor grad som fjortisjentene som stemte han fram som banens beste spiller.
Han er absolutt hardtarbeidende og en flink ballvinner. Men han ødelegger rytmen i angrepspillet med dårlige pasninger og håpløse soloraid.

Marek Sapara - 9 B.B.
Stor, stor, stor kamp av Sapara. Han er hjernen bak vårt gode spill. Perfekte pasninger, gode løp og jaggu har han ikke begynt å jobbe defensivt også.
Jeg bøyer meg i støvet for hans fotballintelligens. Det er også tydelig at det er som offensiv sentral midtbane han fungerer best. Jeg håper vi har sett det siste av ManU-Beckham-forsøket på høyre kant.

Øyvind Storflor - 5
Jeg er egentlig uenig i den verste krittiken av han her på forumet. Og han spilte absolutt ikke elendig i dag. Han hadde flere gode initativ og jobbet godt. Men han lykkes rett og slett ikke. Det er ikke tilfeldig at vi ble mye giftigere på venstrekanten da Traoré kom inn.

Besart Berisha - 3
Tragisk

Steffen Iversen - 7

Flott kamp. Slet en del i første omgang siden han i praksis var alene på topp. Men så viser han hva han er best på.

Innbyttere:

Didier Konan - 8
Artig rett og slett. Han fortjente virkelig dette. Jobber hardt og har en imponerende teknikk. Men som tidligere sagt, han er ingen spiss. La ned en solid innsats ved å gi Iversen særdeles bedre arbeidsvilkår enn hva albaneren klarte i første omgang.

Abdou Traore - 7
Midtbanen ble merkbart mindre stressete da den ballsikre Traoré kom inn for nervevraket Storflor. På vei tilbake til fjorårsformen?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 29.08.2008 11:33    Post subject: Reply with quote

tr0ndern wrote:
Men vanligvis er det vel bortelaget som må bytte drakter i slike tilfeller?

Det er dommeren som har all makt. Skotten i Stockholm godtok svarte RBK-shortser, og dermed antok nok DIF at det gikk greit med mørkeblått på Lerkendal.

Den gang ei. Av praktiske hensyn er det RBK som føyde seg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ballahl
Veteran

PostPosted: 30.08.2008 05:43    Post subject: Reply with quote

Flott børs robbie, men må bare føye til..

Dette innlegget oppsummerer førsteomgangen for meg.
Henning wrote:
Dette var en begredelig 1.omg, pasningskvaliteten er som en middels 5.div kamp og tenninga fraværende. Hvis vi ikke hever oss maaaange hakk i 2.omg så tror jeg vi går ut.

Berisha er ikke i nærheten av å holde nivået.

Skjelbred og Storflor (og Berisha) er tidvis helt, vil ikke si elendige men jha, offensivt. Begge løper nesten konstant inn i motstanderens forsvarspillere.
Berisha gjør jo nesten ingen verdens ting.
Hvor ble det av aggressiviteten hans?
Første omgang var dårlig, og det gjaldt nesten alle sammen. Pasningskvaliteten er under en hver kritikk..

Petter Rasmus wrote:
Djurgården må framover på banen i andre... Hvis ikke Pelu får sjansen NÅ, da er det vel bare å legge opp!

Jeg tenkte på akkurat det samme, nå fikk vi Konan Ya inn og han var heldigvis god. Tv2-kommentatorene påpekte det samme
(at vi trengte fart på topp), og de sa seg fornøyde med
Konan Ya. Men hvis poenget var å få inn fart så burte selvsagt
Pelu vært prioritert, men det gikk heldigvis greit med Konan
som sagt. Dernest vil jeg gi skryt til Hamrén at han foretar
dette bytte, og ikke gir Berisha mer tid..

Andreomgang var fin fin, men vi må huske at vi absolutt ikke var overlegne dette DIF laget.
Jarsteins glipp kunne koste oss dyrt, men i den situasjonen så har forsvaret ansvaret også.
Samtidig som vi ikke skulle ha straffespark, der hvor Skjelbred gikk over ende, dette avgjorde kampen.
Den med Traoré var mye verre..
Men totalt sett synes jeg DIF spilte godt, men alle marginene gikk (dessverre for dem) mot dem..
Mens vi var ganske effektive.

Konan Ya målet var kampen høydepunkt, det må si.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 30.08.2008 08:58    Post subject: Reply with quote

Hvis du først skal nevne marginer må straffesituasjoner i første omgang være med. Var vel et par, derav en soleklar hands på en av DIFS forsvarere.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 30.08.2008 11:00    Post subject: Reply with quote

Fantanstisk børs Robbie enig med alle vurderingen dine. Straffen til Skjelbred fikk vi fordi det var tvilsomme situasjoner i første omgang og til slutt må tvilen komme det angripende laget til gode.

Last edited by Keenoir on 31.08.2008 04:35; edited 1 time in total
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 30.08.2008 15:32    Post subject: Reply with quote

Zzyzx wrote:
Hvis du først skal nevne marginer må straffesituasjoner i første omgang være med. Var vel et par, derav en soleklar hands på en av DIFS forsvarere.

Ingen av de straffesituasjonene mener jeg er straffe.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
Saparius
Rutinert

PostPosted: 30.08.2008 21:28    Post subject: Reply with quote

Er du blind?
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18  Next
Page 16 of 18

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb