English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Uteliv
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 21.06.2008 17:13    Post subject: Reply with quote

Litt festlig at Hamrén i løpet av debatten viste "moderasjon", og omgjøre trenerkvota kvelden før kamp fra en flaske vin til en halv flaske. Mr. Green
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Keenoir
Legende

PostPosted: 19.08.2008 13:01    Post subject: Reply with quote

Drikking i sesong bør forbys uavhengig av om det 1 øl eller ei skikkelig rotbløyte. Dette er priviligerte personer som har høy lønn og et profesjonelt forhold til alkohol, snus, røyk og kosthold bør selvsagt forventes, siden dette har store konsekvenser for deres prestasjoner på banen. Selvsagt kan det gjøres untakk ved spesielle anledninger og det er bedre at dem tar det skikkelig ut når dem har en grunn til å gå ut.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 19.08.2008 13:02    Post subject: Reply with quote

Hadde tenkt å spørre Hamrén om reglene før helga, men rakk det ikke. Iversen gjorde emnet svært aktuelt, og Hoftun får i stedet svare:

- Vi har klare regler i forhold til alkohol. Tre døgn før kamp skal spillerne ikke gå ut på byen og nyte alkohol, sier Erik Hoftun.

- Hva skjer om regelen blir brutt?

- Konsekvensene er opplyst innad i klubben, men de ønsker jeg ikke å dele med dere. Men reglene og konsekvensene er klare.

- Kan straffen være å stå over kamp?

- Ja, det kan være aktuelt, sier den nyansatte sportslige lederen.

Les mer: Alkoholnekt tre døgn før kamp
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 19.08.2008 13:05    Post subject: Reply with quote

Tror det var en periode ca. alle på rosenborg snuste ja. Jeg var 13 og syntes det var tøft, snust siden da. RBK gjorde meg til nikotinslave Sad

(Noe ansvar må jeg kanskje ta selv også.)
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 19.08.2008 14:48    Post subject: Reply with quote

3 døgn før kamp... Hvorfor totalforbyr man det ikke? Hvis man vil komme topp 30 med såppass begrensede ressurser som RBK har, er det eneste løsning å kjøre knallhard disiplin. Håper Hamrèn ser dette og kaster de som ikke vil følge reglene på skraphaugen i vinter.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 19.08.2008 14:51    Post subject: Reply with quote

Kleven wrote:
(Noe ansvar må jeg kanskje ta selv også.)

Nei da, dette bør du gå videre med. Du er et offer.
Back to top
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 19.08.2008 20:25    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
3 døgn før kamp... Hvorfor totalforbyr man det ikke? Hvis man vil komme topp 30 med såppass begrensede ressurser som RBK har, er det eneste løsning å kjøre knallhard disiplin. Håper Hamrèn ser dette og kaster de som ikke vil følge reglene på skraphaugen i vinter.

KJøre knallhard disiplin?? Du mener at ved å totalforby alkohol kommer man nærmere top 30? Mest patetiske jeg har hørt noen gang. Det å kunne ta seg en bytur i ny og ne for unge menn i sin beste alder er langt bedre enn å aldri gå ut og røre alkohol. Det å gå ut en gang i blant er utelukkende positivt, og har ingen effekt på formen. Må da gå an å trives sosialt utenfor banen selv om man er fotballspiller i tippeligaen.
Back to top
Troilonge
Veteran

PostPosted: 19.08.2008 20:57    Post subject: Reply with quote

Så det er klin umulig å trives sosialt uten bruk av alkohol?

Nå vet jeg veldig lite om hvordan det er i storklubbene i Europa, men et totalforbud ville hvertfall vist at det ikke skal være noen lek å spille for RBK. Selve bruken av alkhol preger ikke kamputfallet alene, men innstillinga i hodet på spillerne ville blitt annerledes.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 19.08.2008 21:03    Post subject: Reply with quote

Frankiefourfingers, jeg mener man bør totalforby det i sesong. Det går vel an å trives sosialt uten det? Og ja, det går an å gjøre det du kaller å trives sosialt om man spiller i Tippeligaen - men Rosenborg har mål om å bli en storhet i Europa. Da må samtlige spillere og ansatte ha en konstant hunger til å søke perfeksjon og forbedre seg hele tiden.
Back to top
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 19.08.2008 21:20    Post subject: Reply with quote

herregud, selvsagt kan man ha det artig uten alkohol. Poenget er at man ikke kommer nærmere top 30 i europa om man totalforbyr alkohol. Fotballspillere er ikke noe annerledes enn folk flest, selvsagt ønsker de også å ta seg en bytur og møte andre mennesker slik folk gjør!! Det å nekte unge fotballspillende menn i alderen 18-30 å drikke alkohol vil gjøre de frustrerte. Det er tvert imot positivt å gå ut en gang i blant og drikke litt. Blir for dumt og altfor belærende at sånne folk som dere sitter å mener at man blir bedre fotballspiller ved å innføre en slik disiplin som setter store begrensninger i det sosiale liv utenfor banen. For noe forbanna tull!

Det beste hadde vel vært å sperre inn alle fotballspillerne inn på lukkede anstalter og fore de med spesialprodusert superkosthold slik at de ble ekstremt mye bedre og man kunne ha total kontroll! Eller å nekte de sex tre dager før kamp for at de skal ha så mye energi som mulig til kampdag.

Jeg setter ting på spissen nå for at dere skal forstå hvor ufattelig dumt det dere mener er.

Dere undervurderer hvor ekstremt viktig det er å trives utenfor banen. Det å ta en pils eller tre med gutta på byen er etter min mening svært viktig hvis man ønsker det innimellom. Man blir ikke en dårligere fotballspiller av det, tvert imot så styrker det båndene spillerne imellom og man knytter mellomenneskelige bånd.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 19.08.2008 22:14    Post subject: Reply with quote

Frankiefourfingers, ikke ta det så bokstavelig det jeg sa. Totalforbud mot alkohol var litt knotete formulert, men jeg synes det bør være totalforbud mot å drikke seg full. Selvsagt skal man få ta en pils eller to sammen med venner, men jeg tviler på at Iversen begrenser det til så lite.

Husk at detaljer er viktig i fotball, og skal man bli så god som RBK har mål om med så begrensede ressurser, må man hente terreng på andre områder. Et par pils med en kompis er selvsagt greit, men når det går rykter om at Iversen og Sapara måtte bæres ut av Downtown, har det gått for langt - alt for langt.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 19.08.2008 23:43    Post subject: Reply with quote

Frankiefourfingers jag anser inte att det räcker mot 3 dagars sexnekt före kamp. För att nå perfektion bör sex totalförbjudas under säsongen. Sex tar alltför mycket energi från träningar och matcher. Målet om att nå de 30 första måste gå före allt annat.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 20.08.2008 10:18    Post subject: Reply with quote

Idrottsstjärnor med öl i händerna är en fyllefest på gång.

Många resonerar så utan att ha den minsta aning om vilket antal öl, centilitrar eller promille det verkligen handlar om.

Dagens idrottsstjärnor riskerar att sätta igång rykten om sig själv och därmed sina föreningar och sporter varje gång som de syns med sprit i ­något sammanhang.

Läs mera: Finns inget försvar

Mitt i den allsvenska guldstriden skakas Elfsborg av en fylleskandal. I torsdags greps den landslagsmeriterade försvararen Daniel Mobaeck, 28, av polis, misstänkt för grovt rattfylleri.

Mobaeck riskerar två års fängelse.

Läs mera: Han körde full från nattklubb

Er vel bare i Molde det er tradisjon for sånt i norsk fotball.

Last edited by 2mas on 20.08.2008 10:19; edited 2 times in total
Back to top
1r9b1k7
Veteran

PostPosted: 20.08.2008 10:19    Post subject: Reply with quote

Ikke vær for sikker på det. På NRK (eller tv2 eller discovery. Usikker hvilken.) gikk det et program ala Schrödingers katt (kanskje det var det også?). Der var det en innslag om et britisk forskningsteam som lurte på hva man kunne gjøre i pausen i en fotballkamp. Noen spilte monopol, mens andre hoppet i høyet. De som spilte monopol var mye dårligere enn det andre laget i andre omgang. Dette selv om det var en relativ jevn førsteomgang.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 20.08.2008 12:46    Post subject: Reply with quote

Hørtes mistenkelig ut som "Brainiac" på Discovery...
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 20.08.2008 13:43    Post subject: Reply with quote

Var ikke du "Slettet bruker"?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
v_olden
Veteran

PostPosted: 20.08.2008 14:04    Post subject: Reply with quote

Brainiac har gjort det eksperimentet ja, men husker ikke hva de som ikke hadde seg gjorde.

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 20.08.2008 14:20    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Frankiefourfingers, ikke ta det så bokstavelig det jeg sa. Totalforbud mot alkohol var litt knotete formulert, men jeg synes det bør være totalforbud mot å drikke seg full. Selvsagt skal man få ta en pils eller to sammen med venner, men jeg tviler på at Iversen begrenser det til så lite.

Husk at detaljer er viktig i fotball, og skal man bli så god som RBK har mål om med så begrensede ressurser, må man hente terreng på andre områder. Et par pils med en kompis er selvsagt greit, men når det går rykter om at Iversen og Sapara måtte bæres ut av Downtown, har det gått for langt - alt for langt.

Barnehagementalitet hører ikke hjemme i en klubb etter min mening. Det å forby ditt og datt skaper kun problemer. Dette er voksne mennesker det snakkes om, og de kan som alle andre gå over streken en gang i blant. Det betyr likevel ikke at man ikke er nærmere top 30.

Blir ihvertfall for dumt når du trekker inn RYKTER som eksempel på at ting har gått for langt i Rosenborg.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 20.08.2008 14:34    Post subject: Reply with quote

Voksne mennesker? Enkelte drikker så mye at de må bæres ut fra utestedet.

Langrennsfolka klarer å holde seg unna fyllekule etter fyllekule i sesong. Da må vi kunne forvente at fotballspillere gjør det samme. At de tar en øl eller to er greit, men hard festing uke etter uke gir dårlige prestasjoner( skjelbred og iversen).

Jeg er faktisk enig i det at RBK som skal nå topp30 med små ressurser er helt avhengig av å være best på alt annet (enn lønninger). Da kommer seriøsitet, holdninger og toppidrettskultur inn.

Jeg tror mye av løsningen er å gi Steffen et ultimatum(eller hive han ut). Har en følelse av at han drar med seg andre(sapara) som har ført til en dårlig kultur i RBK. Jeg tror ikke det vil skje så mye her. Hoftun er meget opptatt av at fotballspillere skal være mennesker, ikke toppidrettsutøvere.
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 21.08.2008 14:27    Post subject: Reply with quote

hoftun sa på siste utgave av BratZtv at reglene for alkohol skulle strammes inn Tommel'n opp!
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 21.08.2008 22:38    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Jeg tror mye av løsningen er å gi Steffen et ultimatum(eller hive han ut). Har en følelse av at han drar med seg andre(sapara) som har ført til en dårlig kultur i RBK.

Det är antagligen Steffen som har lärt Sapara att röka. Nästa steg blir nog att han lär honom att snusa; han kommer att se för djävligt ut med haschröda ringar runt ögonen och en stor svällande överläpp med snuset rinnande från mungipen.
Back to top
laBan
Junior

PostPosted: 22.08.2008 08:25    Post subject: Reply with quote

http://fotball.adressa.no...116126.ece
Alkomøte i RBK. Får bare håpe at ting går inn i hodet på spillerne denne gangen da. Mulig Hamren er mer klar i sin tale enn jva klubben har vært tidligere.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 22.08.2008 09:56    Post subject: Reply with quote

Bra Hoftun i det minste tar opp problemet.

Alkomøte i RBK
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 22.08.2008 12:40    Post subject: Reply with quote

Bra at Hoftun har bakgrunn fra MOT Wink
Back to top
gastromat
Senior

PostPosted: 24.08.2008 01:43    Post subject: Reply with quote

tok nettop taxi med sverre brandhaug. rå fyr
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Next
Page 10 of 14

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb