View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Keenoir Legende
|
Posted: 22.08.2008 10:44 Post subject: |
|
|
Hvis vi vil kan vi blåse Stabæk rett ut av konkurransen på samme måte som vi gjorde med Lillestrøm angående Sapara. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 22.08.2008 11:00 Post subject: |
|
|
Spørsmålet må være hva spilleren vil. Vi trenger ikke blåse konkurrenter av banen for en spiller som helst vil være andre steder.
Vi har vel blitt blåst av banen med skyhøye priskrav mtp Wæhler, Storbæk og Bjørkøy det siste året - uten at jeg egentlig er så lei meg for det  |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 22.08.2008 11:11 Post subject: |
|
|
Klarer ikke å se gode nok grunner til at han skal ha lyst til å flytte nordover.
stabæk stiller nok i CL neste år, det er vel viktig for han.
Vi er i alle fall avhengige av at Stabæk ryker ut av europacupen i denne runden, ellers er vi sjanseløse. Stabæk har vel ikke så strenge prinsipper som oss på lønn og kontraktstid, han vil sikkert ikke skrive noe mer enn 2-års-kontrakt i Norge.
Men på en annen side er det vel lettere å bli proff når man har RBK på CV'n. _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 22.08.2008 11:21 Post subject: |
|
|
Hvis vi overbyr Stabæk, kan Stabæk si hva faen dem vil, dem er ikke lenger et alternativ for Annan. |
|
Back to top |
|
 |
krakra Proff
|
Posted: 22.08.2008 11:28 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: | Spørsmålet må være hva spilleren vil. Vi trenger ikke blåse konkurrenter av banen for en spiller som helst vil være andre steder. |
Nja, om RBK byr 16 mill og Stabæk byr 8-10 så tror jeg nesten at Start heller ønsker å beholde spilleren selv, eventuellt leie han ut om Annan ikke ønsker å gå til RBK. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 22.08.2008 11:32 Post subject: |
|
|
Om Rosenborg som eneste klubb legger inn et bud på 16 mill med litt prosenter - tror jeg Start takker ja.
Når det gjelder Stabæk, så tviler jeg på at Annan gidder å spille i en gymsal neste år. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 22.08.2008 11:48 Post subject: |
|
|
Kan aldri i livet se for meg at spilleren vil hit. Det må i så fall være kun for penger, og vi gir jo lave lønninger for tiden. Det blir vel panikkjøp av Fredrik Winsnes som blir den siste spikeren i kista spør du meg. |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
SamBell Junior

|
Posted: 22.08.2008 12:31 Post subject: |
|
|
Rånny wrote: | Snart så blir det vel at vi spiller 4-6-0  |
Har dere nok forsvarsspillere til det?
Ser forøvrig at RBKWEB ikke ser ut til å ha fått med seg at Tettey har norsk pass.
"Alexander Tettey kan få en landsmann fra Ghana som arvtaker på midtbanen om han sjøl drar til Spania:"
Sam Bell |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 22.08.2008 12:33 Post subject: |
|
|
Tettey har ved flere anledninger uttalt seg at han ser på seg som like mye ghanesisk som norsk (om ikke mer ghanesisk). Når han spilte mot Chelsea og fikk møte Essien var jo det en stor drøm som gikk i oppfyllelse. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 22.08.2008 13:19 Post subject: |
|
|
Thor Arild wrote: |
Nå har vi ledertyper i hele sentrallinja. Jarstein, Demidov, Strand, Per og Iversen. Stadsgaard tror jeg også kan bli en ledertype etterhvert. Iversen blir visekaptein. De gangene Steffen har spilt med kapteinsbindet i det siste, har han tatt ansvar og spilt veldig bra.
Spennende om vi kjøper Annan. |
Thor Arild,
jeg blir sjokkert over å lese at du mener at vi har ledertyper i hele sentrallinja vår!
Vi mangler jo ledertyper over stort sett hele sentrallinja vår!
Verken Demidov eller Per evner å ta tak i kamper som ikke går vår vei. Ingen av dem "eier banen". I tillegg er de fryktelig umodne. Jeg har også mine tvil på at Jarstein er en god ledertype. At man er hissig og gjør mye ut av seg verbalt betyr ikke nødvendigvis at man er en leder.
Jeg er enig i at Strand er en leder. Iversen er det lenge siden jeg har sett "eie en kamp". Tiden hans som leder er nok forbi. Det blir for sjelden.
Altså står vi igjen med kun Strand som leder - en skadeplaget, gammel mann. Vi trenger spillere som "eier" kampene umiddelbart.
For øvrig er dette noe jeg har skrevet om siden seriestart 2007! Problemet vårt er våre mange små lette teknikere, som ikke skårer mål og som ikke evner å "eie" kamper som i utgangspunktet ikke går vår vei.
Bortsett fra (muligens) Strand, har vi absolutt INGEN spillere som evner å snu en kamp.
Annan vil være et skritt i riktig retning.
Wehrman er også et godt alternativ. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 22.08.2008 13:39 Post subject: |
|
|
Merkelig om Annan forsvinner fra Stabæk til fordel for RBK akkurat nå. Stabæk har da muligheten til å vinne både serie og cup, samt avansere i UC. Han må da ha litt tittelambisjoner og moral den godeste Annan, eller er det bare penger som betyr noe. Han havner uansett ikke RBK viss pengene betyr mest. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 22.08.2008 13:45 Post subject: |
|
|
Hvis Stabæk ikke er istand til å "cough up" pengene som Start krever har dem ikke så mye dem skulle ha sagt. Agenten aviser heller ikke Rosenborg og vi har et mye større navn enn Stabæk som er en nobody i europa. En eventuell CL-kvalikk neste år betyr lite siden Stabæk med stor sansynlighet kommer til å møte et storlag og ryke på hode å ræva rett ut. Som så mange andre nordiske klubber utenom Rosenborg som har fått prøvd seg. |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 22.08.2008 13:46 Post subject: |
|
|
Stabæk har alltid hatt høye ambisjoner, men vært fryktelig ustabile. Dersom han har ønske om å gå til en klubb som har de resursene og den rutinen som trengs for å levere godt over tid.
Videre er det klart at økonomi spiller en rolle. Når Stabæk ikke er i nærheten av å ha penger til å kjøpe ham fri fra kontrakten med start, sier det seg selv at de ikke kan lønne ham like godt som eksempelvis RBK og Brann kan. |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 22.08.2008 13:51 Post subject: |
|
|
Men annan er ikke en sånn storfisk som vi vil sprenge lønnsskalaen vår på, men rundt 2 mill kan han vel få. _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 22.08.2008 13:55 Post subject: |
|
|
Jepp Annan er en slik storfisk og er per dags dato tippeligaens mest spennede spiller og vil gå inn å være blant Rosenborg sine tre beste spillere. Her er det bare å betale anstendig lønn i Skjelbred og Tettey klasse. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 22.08.2008 14:10 Post subject: |
|
|
Ikke bli skuffet hvis Annan glipper og Fredrik Winsnes popper opp som redningsmann. Vær forberedt |
|
Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 22.08.2008 14:18 Post subject: |
|
|
Hvis jeg var RBK-supporter ville jeg foretrukket Winsnes foran Annan. Winsnes kjenner Rosenborg ut og inn, og vil gå rett inn og forsterke laget. Eneste grunn til å foretrekke Annan er at han selvsagt er et bedre salgsobjekt om et par år. Men det er vel ikke derfor man kjøper spillere? Den optimale løsningen er selvsagt å kjøpe begge to. _________________ DIXI |
|
Back to top |
|
 |
Mortenlj77 Rutinert
|
Posted: 22.08.2008 14:33 Post subject: |
|
|
tror ikke det er så lurt å bytte ut tettey med annan nå jeg. det har vært altfor mange utskiftninger de siste månedene til at vi kan bytte ut enda en spiller nå. skal vi bli etter vinnerlag igjen tror jeg vi er avhengige av å spille inn en tilnærmet fast 11-er. det er ikke mulig (hvertfall veldig vanskelig) å bli et stabilt topplag igjen hvis vi skal bytte ut spillere hele tiden.
selvfølgelig skal vi kjøpe spillere som åpenbart forsterker laget, men jeg kan ikke se at annan er så mye bedre enn tettey. |
|
Back to top |
|
 |
Stallone Senior

|
Posted: 22.08.2008 14:37 Post subject: |
|
|
Winsner er forøvrig ferdig med legestudiene sine. Og han gir faktisk dem litt av skylden for at han ikke har kunnet satse så mye på fotball som han ville. |
|
Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 22.08.2008 14:40 Post subject: |
|
|
Bohinen lover Start et Annan-bud
- Vi registrerer jo RBK-interessen, og jobber med løsninger for å gi Start et tilbud i løpet av de nærmeste dagene, sier Stabæk-sportsdirektør Lars Bohinen, til Dagbladet.no. |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 22.08.2008 14:41 Post subject: |
|
|
Og, atter en gang: De er også grunnen til at han legger opp neste år. Begynner han ikke turnustjenesten da, kan han bare kaste papirene sine. Får ikke mer enn fem års utsettelse.
Jeg er skeptisk til å hente tilbake Winsnes, da jeg ikke tror han vil heve oss. Han fungerer glimrende som konge på haugen i en klubb som Godset, men ikke mye mer. Mye heller Annan. Henter vi ham, har vi både et glimrende lim på sentral midtbane og et godt utgangspunkt for å eksperimentere med 4-3-3 igjen. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 22.08.2008 15:00 Post subject: |
|
|
Bolgebah,
jepp, bortsett fra at vi da fortsatt mangler kantspillere (vinger). _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 22.08.2008 15:09 Post subject: |
|
|
Annan er en bedre spiller en Winsnes. Og Winsnes er 32 år gammel! Hvor er logikken til de som vil hente Winsnes forran Annan??? |
|
Back to top |
|
 |
|