View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 21.08.2008 22:46 Post subject: |
|
|
kilik wrote: | En ledertype trenger ikke være 25+.
Flott med et ungt lag. Hadde ikke vært meg i mot å bytte ut litj-Ivers med en yngre modell heller. |
Nå har vi ledertyper i hele sentrallinja. Jarstein, Demidov, Strand, Per og Iversen. Stadsgaard tror jeg også kan bli en ledertype etterhvert. Iversen blir visekaptein. De gangene Steffen har spilt med kapteinsbindet i det siste, har han tatt ansvar og spilt veldig bra.
Spennende om vi kjøper Annan. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Guffen Rutinert

|
Posted: 21.08.2008 22:52 Post subject: |
|
|
Annan er ca 7 ganger bedre DM enn Tettey. Og et garantert lukrativt videresalg. Kanonkjøp hvis det skjer. |
|
Back to top |
|
 |
stalet Senior
|
Posted: 21.08.2008 22:59 Post subject: |
|
|
Han spilte mot Rennes, da er han vel "cuptied" i UEFA-cupen? |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 21.08.2008 23:03 Post subject: |
|
|
Jepp _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 21.08.2008 23:10 Post subject: |
|
|
Annan inn for Tettey vil være en klar forsterkning, han har imponert meg hver gang jeg har sett han for Stabæk. Er helt enig i Attachs vurdering av Annan på forrige side. At han kommer hit har jeg imidlertid veldig liten tro på. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 21.08.2008 23:18 Post subject: |
|
|
Ja takk, ja takk, ja takk.
En klassespiller. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 21.08.2008 23:18 Post subject: |
|
|
jortski wrote: | Rocky83 wrote: | Hvis han kommer til oss skal jeg spise smurfedrops i en uke. |
Æ joiner dæ på den! Smurfedrops en hel uke - 24 tima i døgnet. |
Selger de smurfedrops enda?? det var beste dropsa jeg visste tidligere
i'm game boys! _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 21.08.2008 23:21 Post subject: |
|
|
Kan ikke helt se grunnen for at han skal komme hit jeg heller.
Det er fort både mer prestisje og penger både for Annan selv og Start å selge til en av klubbene i topp tre ligaer i verden. I tillegg til England er det vel også også lag fra andre sterke fotballnasjoner som ønsker seg underskriften hans.
Det eneste jeg kan se vi har å slå med i bordet her er spilletid. Han får nærmest garantert mer spilletid hos oss enn hos lag med bedre og dyrere spillere i stallen.
Men han spiller per i dag på Norges beste lag med gode utsikter for gull, og har uttalt at han ønsker deg til en større liga. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Goran Proff

|
Posted: 21.08.2008 23:23 Post subject: |
|
|
Vel talt!
Liten tvil om at Annan vil forsterke Rosenborg, jeg er dog i mer tvil om hvor lenge han vil bli, og hvor lurt det er av Rosenborg å satse på han. De afrikanerne er jo ærlige på at de vil videre, det er fair nok. Men skal Rosenborg kjøpe han og selge han ved neste overgangsvindu?
Vennligst bruk istedet for å sitere innlegget rett ovenfor. Mod. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 21.08.2008 23:35 Post subject: |
|
|
Mulig afrikanere generelt sett er mer åpne om at de vil til utlandet, men nordmenn er jo minst like ivrige på å få prøve seg i utlandet. Hvor mange snakker ikke om "proff i England" fra barnsben av? Både Iversen, Tettey og Skjelbred er helt klare på at de vil ut. Jeg kan ikke se at Annan er spesielt annerledes sånn sett. |
|
Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 21.08.2008 23:39 Post subject: |
|
|
Annan hadde jo vært en forsterkning (om noe ufin), men jeg er enig i det at det er vel er litt dumt å kjøpe en spiller som uansett sannsynligvis vil bli solgt til sommeren uansett. Og ikke får vi brukt ham i et evt. UEFA-gruppespill heller. _________________ Rock. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 21.08.2008 23:41 Post subject: |
|
|
askjetne wrote: | Men skal Rosenborg kjøpe han og selge han ved neste overgangsvindu? |
Liker denne ideen særdeles dårlig. Å kjøpe spillere nærmest for å spekulere i markedet hører ikke til hos en klubb som sikter langsiktig og skal bygge seg opp nærmest fra bunnen. Jeg ønsker - og tror - at spillerne vi har hentet og skal signere er en del av en framtidsplan. For mye spillere inn og ut på et allerede ungt og urutinert lag som fortsatt jobber med å bygge basisrelasjoner, er sportslig selvmord om så økonomisk gunstig.
EDIT: For øvrig fantastisk å tenke på at den kanskje heteste spilleren på overgangsmarkedet som er en viktig brikke på laget som ligger an til the double, er på utlån fra en førstedivisjonsklubb. Vi har fått mye pes for å "misbruke" gode spillere med manglende tillit osv, men dette er jaggu på høyde med det meste vi har gjort av dårlige valg. Selvfølgelig genialt økonomisk for Start, men et vanvittig dårlig sportslig valg. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 22.08.2008 00:02 Post subject: |
|
|
Annan vil forsterke alle tippeligalag og er uten tvil etter min mening tippeligaens beste midtbanespiller og er ekstremt viktig for Stabæk sin gode statistikk når det gjelder innslupne mål. Han gjør at Stabæk sine spisser og midtbanespiller med trygghet kan storme i angrep med vishet at om dem mister ballen vil Annan som regel være der til å rydde opp.
En vanvittig god spiller ,men spørsmålet er om Rosenborg er for sent ute. Stabæk er det ingen grunn til å frykte dem har ikke i nærheten av det resurser dem trenger for å følge oss i jakten på en spiller vi ønsker. Spørsmålet er hvor mye andre utenlandske klubber er villig til å by for Annan nå og hvilke klubber som er villig til å by. Det er ikke utenkelig at agenten har overdrevet interessen siden ingen av det store klubbene som har blitt nevnt har lagt inn bud enda. Litt som med Kone i fjor høst og Skjelbred i vår. Mye snakk og lite som skjer. Det er kanskje litt drøyt ,men en signering av Annan kan på et vis samenlignes med signeringen av Carew. Vi som klubb har også vist at vi er en klubb utenlandske klubber følger nøye med på og spillere fra oss har hatt det lettere for å komme seg gode utenlandske klubber enn fra andre tippeligaklubber som for eksempel Stabæk hvor flere spillere har dominert tippeligaen ,mens intressen fra utlandet virker helt død. Vi derimot har eksportert Braaten, Dorsin, Stoor, Kone og Hirschfeldt til utlandet i løpet av kort tid. Vi fremstår som en klubb som kan være et bra karrieresteg på veien videre til noe stort. Å bytte ut Tettey med Annan vil være en kraftig forsterkning av laget. |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 22.08.2008 00:10 Post subject: |
|
|
Altså skal vi hente spillere som kun skal hentes for at de skal være her ut karrieren så ender jo vi opp med middelmådige spillere som Sellin, Pelu og Miller. Er det slike spillere dere vil ha? Som ikke klarer å få Rosenborg til å bli det topplaget det skal være?
Nei heller få tak i spillere som er her kanskje i 2-3 år men som da er så gode at de blir kjøpt for en god pris av en klubb som betaler det vi krever, spiller i en bedre liga og som betaler mere i lønn.
Skal vi bare ha slike klubb spillere som er i klubben i 10 år så får vi jo aldri denne klubben til å bli en toppklubb igjen. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.08.2008 00:21 Post subject: |
|
|
Helt enig. Hadde en prat med Hoftun om nøyaktig det her om dagen, men har ikke lagt ut sak. Her er noen sitater:
Quote: | - Jeg tror vi bare har godt av å selge en spiller eller to i året. Både i forhold til å få nye spillere inn, men også økonomisk er det gunstig å selge spillere – spesielt til England.
- Det er et viktig signal til aktuelle spillere at det går an å ta steget videre fra Rosenborg til større ligaer. En spiller som Micke Lustig registrerte helt sikkert at Stoor ble solgt til Premier League, sier han videre.
Som spiller opplevde Hoftun stadig at lagkamerater på Lerkendal ble solgt.
- Det er likevel viktig at ikke alle byttes ut hele tida, sånn at en stamme beholdes. Sånn var det på 90-tallet, og det satser vi på at å få til også framover, sier den tidligere midtstopperkjempen.
|
Det er visstnok stor interesse rundt Annan (i England), men ingen konkrete bud:
- Det sies at andre klubber er «på» Annan, men det vet vi ikke sikkert før en mail eller fax tikker inn, sier Svein Mathisen.
Sportsdirektøren bekrefter at det er viktig for Start å få solgt Annan, men sørlendingene har ikke budsjettert med en konkret sum.
- Det var flere klubber og så Annan i europacupkampen for Stabæk mot Rennes i går. Men Annan kan like godt bli solgt til en norsk klubb. Foreløpig er det helt åpent, sier Svein Mathisen og legger til at det i denne måneden er Stabæk som «kontrollerer» Annan, helt til han eventuelt blir solgt.
Les mer: - Kan like godt bli solgt til en norsk klubb
En trekanthandel med Start, RBK og Racing Santander der alle parter er fornøyde og de to førstnevnte sitter igjen med fortjeneste (gitt at Tettey blir dyrere enn Annan) høres ikke så dumt ut. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 22.08.2008 00:26 Post subject: |
|
|
Stano_11 wrote: | Altså skal vi hente spillere som kun skal hentes for at de skal være her ut karrieren så ender jo vi opp med middelmådige spillere som Sellin, Pelu og Miller. Er det slike spillere dere vil ha? Som ikke klarer å få Rosenborg til å bli det topplaget det skal være?
[..]
Skal vi bare ha slike klubb spillere som er i klubben i 10 år så får vi jo aldri denne klubben til å bli en toppklubb igjen. |
Det er forskjell på å barbere seg og skjære av seg hodet, stano. Selvfølgelig skal spillerne vi går etter være gode nok til at de blir ettertraktet, men å kjøpe en spiller som ikke kan delta i e-cup for oss, og som bare spiller en halv sesong for oss - en sesong hvor vi er ute av cupen og gullkampen allerede (baserer meg på scenarioet askjetne satt opp) nærmest kun for å tjene penger på videresalg er fatalt feil taktikk for et lag i oppbygging.
For øvrig kan jeg ikke dy meg for å gi et lite stikk: Det er fordi vi har hatt mange spillere i laget i 10 år som gjorde oss til en norsk storklubb og et internasjonalt kjent navn i utgangspunktet..  _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 22.08.2008 00:30 Post subject: |
|
|
Nils Arne Eggen og hans system var det som gjorde oss til en storklubb, det fleste spillerene var bare brikker i Eggen sitt system og det var også derfor vi kunne tåle store utskiftninger uten at det gjekk utover det sportslige på kort sikt, men det betyr ikke at spillere som Hoftun, Strand, Skammelsrud m.flere ikke var viktig ,men det er en grunn til at det fleste som reiste utenlands fra Rosenborg i glansdagene ikke hadde det beste karrierene iforhold til andre norske spillere. |
|
Back to top |
|
 |
Geir_Brann Proff
|
|
Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 22.08.2008 00:46 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Nils Arne Eggen og hans system var det som gjorde oss til en storklubb, det fleste spillerene var bare brikker i Eggen sitt system og det var også derfor vi kunne tåle store utskiftninger uten at det gjekk utover det sportslige på kort sikt, men det betyr ikke at spillere som Hoftun, Strand, Skammelsrud m.flere ikke var viktig ,men det er en grunn til at det fleste som reiste utenlands fra Rosenborg i glansdagene ikke hadde det beste karrierene iforhold til andre norske spillere. |
Er enig i den der altså. _________________ Rock. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 22.08.2008 01:06 Post subject: |
|
|
Annan tar jeg i mot med åpne armer. Jeg så ham live mot Aafk for litt tilbake og han imponerte meg noe så voldsomt. Annan var alltid i riktig sone og trengte bare å småjogge/ta noen skritt for å være der ballen befant seg i hans område, så snart en Aafk-spiller mottok ballen. Han var et konstant uromoment og fungerte som et ypperlig skjold foran den bakre fireren. I tillegg var han alltid spillbar når Stabæk hadde ballen og fungerte som en dyptliggende playmaker. Han var veldig pasningssikker og kun de mest ambisøse forsøkene kom ikke frem. I tillegg slo han Khari Stephenson og Årøy i hodedueller. Voldsom spenst! Jeg vil påstå at han har samme viktighet for Stabæk som Makelele hadde for Chelsea. Han var også nær å få et mål med en heading sent ute i kampen, men jeg skal ikke uttale meg for mye om målteften.
I Annan vil vi få:
- En spiller som mestrer nivået
- Defensiv trygghet
- Pasningsfot som finner frem, det går mye fremover med ham
- En spillertype vi ikke har i klubben
- En spiller med vinnervilje
- Et utrolig hett videresalgsobjekt
- En Tettey-erstatter som er bedre enn mannen han erstatter |
|
Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 22.08.2008 02:45 Post subject: |
|
|
Absolutt spennende om vi har mulighet til å hente Annan! Om Tettey forsvinner ønsker jeg denne mannen hjertelig velkommen. Det er ingen tvil om at mannen har kvaliteter som RBK har bruk for, som Strand over meg her lister opp. Det eneste jeg ikke liker er tanken på at dette er en mann som kommer inn for å gå fort ut igjen..Akkurat det tror jeg ikke RBK trenger akkurat nå, men det får tiden vise vil jeg tro.
Ellers må jeg si Annan virker som en oppegående/klok type gjennom de TV-intervjuene jeg har sett av ham. Jeg vet ikke helt hvorfor, mulig det bare er fordi han har skikkelig engelsk, men han virker absolutt som en type som vet hva han driver med og hva som er best for han selv. Derfor syntes jeg det virkelig er interessant at han kanskje tar turen til RBK, når det tydeligvis ligger større klubber og venter. _________________
Mikael Dorsin wrote: | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 22.08.2008 03:08 Post subject: |
|
|
Annan her er du velkommen...
Nå har RBK sjansen til å vise muskler.
Stabæk var er det???!!.. RBK er og vil alltid være en større klubb, og potensialet i RBK er enormt dette vet helt sikkert speidere og div. til Annan.
Annan kom hit du vil aldri angre....
RBK må vise sin besøkelses tid her altså... _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 22.08.2008 08:48 Post subject: |
|
|
Nå håper jeg vi slipper daglige avisoppslag der Hoftun kommer med små hint og antydninger om at vi ER interessert, før det hele bare ebber ut med tørr kål og et avsluttet overgangsvindu. Det har vært tonen de siste årene. Hadde vært så deilig om overgangen ble klar før lunch i dag - og ingen flere spekulasjoner. Annan. Hit. Nå. Punktum! |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 22.08.2008 10:22 Post subject: |
|
|
Send bud til Start, så finner vi fort ut hvor intressert andre klubber er. I tilegg vil vi hindre Stabæk i å sikre seg Annan, det er på tide at vi begynner å oppføre oss litt som Bayern München gjør i Tyskland og Lyon i Frankrike. |
|
Back to top |
|
 |
krakra Proff
|
Posted: 22.08.2008 10:38 Post subject: |
|
|
Rocky83 wrote: | Hvis han blir i Norge er vel det mer sannsynlig at han blir i Stabæk dessverre. |
Nja, jeg tviler på at Stabæk kan matche ett bud på 15 mill+. |
|
Back to top |
|
 |
|