View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 08.08.2005 01:19 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | NÃ¥r faen skal du la noen andre evaluere deg da Bratseth. I en hvilen som helst annen jobb hadde du blitt kasta for lenge siden |
13 seriemesterskap og en laber sesong er for dårlig? Gi meg heller et navn på en troverdig erstatter som kan svelges blant de som betaler inngangsbillett på Lerkendal. Og kom ikke med mafiosodressen fra sørlandet.  _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 08.08.2005 01:24 Post subject: |
|
|
Mikkmakk wrote: | Recon wrote: | NÃ¥r faen skal du la noen andre evaluere deg da Bratseth. I en hvilen som helst annen jobb hadde du blitt kasta for lenge siden |
13 seriemesterskap og en laber sesong er for dårlig?
|
Bratseth har vel ikke hovedansvaret for titlene, det er det trener som har. Fra 2000 har Rosenborg gjort mye feil når det gjelder spillerinnkjøp og ungdomspolitikk/fornying av laget. Han har også vært veldig sentral i ansettelsene av By Rise og Hansen. |
|
Back to top |
|
 |
mellow Junior
|
Posted: 08.08.2005 09:12 Post subject: |
|
|
Med Høgmo kommer oppturen!! Seriøst; han e dritgod motivator,har peiling på fotball, og viktigst av alt e kanskje at han ikke er kompis med styret og bratseth fra før. Nå gleder jeg meg skikkelig til høsten,håper han er klar allerede i dag. CL here we come  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.08.2005 09:35 Post subject: |
|
|
Litt fakta stjålet herfra:
Høgmo, Per-Mathias (01.12.1959).
IFK Norrköping, Sverige (1986 ?); Mjølner; Tromsø IL (1986-1989; 41 lk, 8 m). Trener Moss FK 1995, 1996; trener Norges kvinnelandslag 1995-09.2000; trener Norge U21 (herrer) 2000-2003; hovedtrener/manager Tromsø IL 2004. Norgesmester med Tromsø IL 1986. Trente Norges kvinnelandslag til 4. plass i VM 1999 og gull i OL i Sydney 2000. 1 k, 0 m Norge A. 1 kamp for Samelandslaget (Sápmi). Trener Samelandslaget 1991-1992. Kommentator NRK 2005- . Ulønnet «mentor»/sportslig rådgiver Moss FK 02.2005. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 08.08.2005 09:46 Post subject: |
|
|
Takk for innlegget ditt Mellow!
Det viser seg at det (omtrent) bare er Brady som ikke vet hva Høgmo er god for.
Brady,
1) har du spurt noen fra Moss, damelandslaget eller TIL om Høgmo er en god motivator? Eller går du fortsatt rundt og stiller spørsmålstegn??
2) har du spurt noen fra Moss, damelandslaget eller TIL om Høgmo har manglet autoritet fordi han (iflg deg) snakker "rart"?
3) har du spurt noen fra NFF om de også er av den oppfatning av at OL-gullet ikke bør telles siden det ble vunnet med "flaks"?
4) har du spurt noen regelmessige tilskuere på Alfheim om de er enige med deg i at TIL spilte defensiv og kjedelig fotball i fjor?
-Om du ikke har gjort dette, ber jeg om at du gjør det, før du synser mer negativitet om Høgmo...
- Om du kan svare ja på spørmålene ovenfor, skal jeg godta at du fortsatt stiller deg negativ til Høgmo.
(selvfølgelig har man lov til å være skeptisk til Høgmo, men IKKE med argumentene til Brady).
Jeg gleder meg også til RBK`s fotball under Høgmo!! _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 08.08.2005 10:24 Post subject: |
|
|
TomH wrote: | Takk for innlegget ditt Mellow!
Det viser seg at det (omtrent) bare er Brady som ikke vet hva Høgmo er god for.
Brady,
1) har du spurt noen fra Moss, damelandslaget eller TIL om Høgmo er en god motivator? Eller går du fortsatt rundt og stiller spørsmålstegn??
2) har du spurt noen fra Moss, damelandslaget eller TIL om Høgmo har manglet autoritet fordi han (iflg deg) snakker "rart"?
3) har du spurt noen fra NFF om de også er av den oppfatning av at OL-gullet ikke bør telles siden det ble vunnet med "flaks"?
4) har du spurt noen regelmessige tilskuere på Alfheim om de er enige med deg i at TIL spilte defensiv og kjedelig fotball i fjor?
-Om du ikke har gjort dette, ber jeg om at du gjør det, før du synser mer negativitet om Høgmo...
- Om du kan svare ja på spørmålene ovenfor, skal jeg godta at du fortsatt stiller deg negativ til Høgmo.
(selvfølgelig har man lov til å være skeptisk til Høgmo, men IKKE med argumentene til Brady).
Jeg gleder meg også til RBK`s fotball under Høgmo!! |
Så hvis jeg ikke kjenner noen som har spilt under Høgmo, så holder ikke argumentene mine? Det er det tåpeligste jeg har hørt.
1) Det er mulig han var en god motivator for de lagene, men Rosenborg har en helt annen og merittert spillergruppe.
2) Samme som under punkt 1
3) Selvsagt teller OL-gullet, men damefotball er lysår unna herrefotball, og en dametittel syns jeg ikke er spesielt verdifull når man skal prøve å selge seg inn for en klubb som er på Rosenborgs nivå. Hvor mange managere/trenere med suksess innen herrefotball har bakgrunn fra damefotball? Nivået på trenerne der er langt unna nivået i herrefotball.
4) Det er mulig at Tromsøværingene syntes de spilte underholdende fotball i fjor, men de er dårlig vant og har et helt annet sammenligningsnivå enn hva Rosenborgsupportere har.
Jeg skal støtte Høgmo når han først kommer og prøve å være positiv, men har dessverre null tro på at det her vil fungere i særlig grad.
Jeg er også spent på hvem han vil ha som assistent. Jeg er av den oppfatningen at Rune Skarsfjord ikke har vært bra for RBK, og mener han bør følge Perry ut døra. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.08.2005 10:25 Post subject: |
|
|
- Det blir Høgmo, sier Bratseth til adressa.no. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 08.08.2005 10:29 Post subject: |
|
|
Mikkmakk wrote: | Recon wrote: | NÃ¥r faen skal du la noen andre evaluere deg da Bratseth. I en hvilen som helst annen jobb hadde du blitt kasta for lenge siden |
13 seriemesterskap og en laber sesong er for dårlig? Gi meg heller et navn på en troverdig erstatter som kan svelges blant de som betaler inngangsbillett på Lerkendal. Og kom ikke med mafiosodressen fra sørlandet.  |
Ja, de 13 mesterskapene er på grunn av Bratseth....
Og hvorfor ikke sørlandsmafiosoen? Eller Siem for den del. Begge har vist seg mer kapable enn han sulliken av en skaugdaling.
Svelges blant tilskuerne på Lerkendal? Den gjengen bøyer seg jo fram og griper ankla for hvem som helst. Se bare på hvordan de tar i mot Det Aller Største Svinet når han er på besøk med Molderenga. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 08.08.2005 10:31 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Litt fakta stjålet herfra:
Høgmo, Per-Mathias (01.12.1959).
IFK Norrköping, Sverige (1986 ?); Mjølner; Tromsø IL (1986-1989; 41 lk, 8 m). Trener Moss FK 1995, 1996; trener Norges kvinnelandslag 1995-09.2000; trener Norge U21 (herrer) 2000-2003; hovedtrener/manager Tromsø IL 2004. Norgesmester med Tromsø IL 1986. Trente Norges kvinnelandslag til 4. plass i VM 1999 og gull i OL i Sydney 2000. 1 k, 0 m Norge A. 1 kamp for Samelandslaget (Sápmi). Trener Samelandslaget 1991-1992. Kommentator NRK 2005- . Ulønnet «mentor»/sportslig rådgiver Moss FK 02.2005. |
Er vel nevnt det meste, med unntak av at han var trener for Tromsø i 92 eller 93 og fikk sparken etter at halve sesongen var unnagjort. |
|
Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 08.08.2005 10:32 Post subject: |
|
|
1. Vi får Høgmo nå
2. Etter sesongslutt, sparkes Bratseth.
3. Høgmo tar over for Bratseth.
4. Vi får Keiko!
Tenk deg Høgmo og Keiko i en superduo! _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 08.08.2005 10:33 Post subject: |
|
|
Trur faktisk Høgmo kunne fungert bedre i den rollen enn som trener.
Kunne tømt litt kaldvann i hodet på keiko også, når han blir for het. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.08.2005 10:38 Post subject: |
|
|
Det er vel mulig å få på plass den nevnte løsninga med et årsmøtekupp på nyåret.  |
|
Back to top |
|
 |
KenMan Veteran

|
Posted: 08.08.2005 11:11 Post subject: |
|
|
Morsomt å lese om alle dere som fabulerer (les: Høgmo og Keiko i superduo) Vi får vel rett og slett bare se hvordan det går med Høgmo som hovedtrener. Jeg har egentlig veldig stor tro på den mannen, men svaret på om det faktisk kommer til å funke er det bare fremtiden som kan bringe oss svar på!  _________________ "Vi har satt oss i en brukbar posisjon"
- KÃ¥re Ingebrigtsen etter 3-0 seieren borte mot FCSB i Europa League-playoff- |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.08.2005 11:14 Post subject: |
|
|
Det blir visst pressekonferanse etter klokka 13 en gang. Altså seinere enn hva jeg fikk opplyst i går kveld. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.08.2005 11:51 Post subject: |
|
|
Har nå fått opplyst at det blir pressekonferanse på Brakka klokka 15.00. |
|
Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 08.08.2005 12:43 Post subject: |
|
|
Quote: |
- Nei, det blir det ikke. Denne gangen har vi fått forberedt oss og brukt tida godt, avslutter Rosenborg-formannen. |
så lenge dette ikke ble en forhastet løsning så sier jeg meg fornøyd. Håper virkelig det. _________________
Mikael Dorsin wrote: | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
Back to top |
|
 |
kikki Senior

|
Posted: 08.08.2005 12:54 Post subject: |
|
|
tviler jeg sterkt på at det er. bratseth henger i en tynn nok tråd fra før av, og det vet han nok jævlig godt selv! _________________ - Tøv av Hoff. Hainn har stort sett trænt lag ned, hainn da... -
(Nils.A.Eggen) |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 08.08.2005 12:55 Post subject: |
|
|
Håper Høgmo er riktig mann. Han ser ut til å ha en god CV og er en oppegående ekspertkommentator. Han bør få god tid til å bygge et nytt lag nå, vi kan ikke skifte trener hver jævla sesong. Oppfatta TIL som et veldig offensivt lag i fjor, men for å være ærlig så hadde det ikke skada med en trener som kan defensiv organisering også. Vi er jo helt håpløse defensivt for tida. |
|
Back to top |
|
 |
ødegaard Junior
|
Posted: 08.08.2005 12:56 Post subject: |
|
|
synst klubben har gjort eit meget klokt valg! kva suksess utenom start har nordlie hatt? nedrykk me enga?... greit nok at han har suksess no, men det vil ikkj sei at han får suksess i trondheim. So brady og andre kritikara, gi mannen en sjanse! |
|
Back to top |
|
 |
ødegaard Junior
|
Posted: 08.08.2005 12:57 Post subject: |
|
|
altså gi høgmo en sjans;) |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 08.08.2005 12:58 Post subject: |
|
|
JellyFish wrote: | Quote: |
- Nei, det blir det ikke. Denne gangen har vi fått forberedt oss og brukt tida godt, avslutter Rosenborg-formannen. |
så lenge dette ikke ble en forhastet løsning så sier jeg meg fornøyd. Håper virkelig det. |
Vel, stemmer det at de kun har hatt inn tre personer til samtaler (Høgmo, Backe og Nordlie) syns jeg styret/ledelsen har gjort en elendig jobb. De burde iallfall tatt seg bryet med å snakke med noen meritterte, europeiske trenere. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 08.08.2005 13:01 Post subject: |
|
|
ødegaard wrote: | synst klubben har gjort eit meget klokt valg! kva suksess utenom start har nordlie hatt? nedrykk me enga?... greit nok at han har suksess no, men det vil ikkj sei at han får suksess i trondheim. So brady og andre kritikara, gi mannen en sjanse! |
Skal gi ham en sjanse, men det argumentet du bruker mot Nordlie kan i enda større grad overføres til Høgmo. Nordlie og Start vil mest sannsynlig slå 4.- plassen til Tromsø fra i fjor, og med bedre og mere underholdende spill i tillegg. Med spillerstallen til Start er det en mye bedre prestasjon. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 08.08.2005 13:09 Post subject: |
|
|
"Etter det adressa.no erfarer blir Bjørn Hansen assistenttrener for Rosenborg. Hansen har kontrakt med klubben ut året, men Adresseavisen vet at han etter en kort samtale med påtroppende trener Per-Mathias Høgmo og Rune Bratseth takket ja til å bli med fremover som assistenttrener i klubben."
Synes det høres bra ut. Har alltid hatt respekt for Bjørn Hansen. Tipper imidlertid at en del folk her er negative fordi Hansen er en av gamlekara |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 08.08.2005 13:25 Post subject: |
|
|
henning wrote: | "Etter det adressa.no erfarer blir Bjørn Hansen assistenttrener for Rosenborg. Hansen har kontrakt med klubben ut året, men Adresseavisen vet at han etter en kort samtale med påtroppende trener Per-Mathias Høgmo og Rune Bratseth takket ja til å bli med fremover som assistenttrener i klubben."
Synes det høres bra ut. Har alltid hatt respekt for Bjørn Hansen. Tipper imidlertid at en del folk her er negative fordi Hansen er en av gamlekara |
Er forsåvidt positivt, for vi trenger noen kontinuitetsbærere på trenersiden også. Jeg fryktet at Skarsfjord skulle fortsette eller at Ulseth skulle komme inn, men Hansen er et bedre valg, selv om jeg har spekulert litt på hvorfor han på en måte har blitt plassert på sidelinjen de siste årene. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.08.2005 13:28 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | jeg har spekulert litt på hvorfor han på en måte har blitt plassert på sidelinjen de siste årene. |
Han sluttet pga. kreftsykdom, som han heldigvis kom seg gjennom: Bjørn Hansen slutter
Jeg må for øvrig si at det er veldig bra at Bjørn blir med framover! 
Last edited by 2mas on 08.08.2005 13:32; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
|