View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 19.08.2008 17:33 Post subject: |
|
|
Jeg jubler når han scorer mål, selvsagt, men ikke når navnet hans blir presentert. Det må få være mitt eget valg. |
|
Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 19.08.2008 17:38 Post subject: |
|
|
Har du noe i mot Steffen Iversen da eller? _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 19.08.2008 17:41 Post subject: |
|
|
Som person har jeg null og niks mot Steffen Iversen - han virker som en hyggelig fyr han. Det er som fotballspiller jeg ikke har spesielt sansen for. Når han har det ekstreme talentet, en gudegitt gave, og er i stand til å prestere så ekstremt bra som vi alle vet, rett og slett kaster bort de ferdighetene og det talentet han har ved å ikke ha en profesjonell nok innstilling til sporten, så får han ingen sympati av meg som fotballspiller.
I tillegg skal han som en av de eldre spillerne være ment til å gå foran med et godt eksempel for de yngre på laget - og det makter han ikke å gjøre, dessverre. Håper Iversen og RBK skiller lag i vinter, og ønsker Steffen lykke til videre. |
|
Back to top |
|
 |
MortenRugsveen Senior
|
Posted: 19.08.2008 17:51 Post subject: |
|
|
Sier meg sjokkert over enkelte personers holdning til Steffen Iversen. Hvordan i alle dager tror dere han egentlig er? Tror dere at det er røyk uten ild? Selvfølgelig har Steffen ett problem som er større enn det som kommer fram i media. Tror dere alt han har gjort har kommet fram i media? Han har holdinger som hører hjemme på et bedriftslag, men likevel klapper dere han på skuldra og sier at det er greit.
VÃ¥kn opp da folkens! |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 19.08.2008 17:53 Post subject: |
|
|
Enig med Morten. Tror folk her inne at alle som sier de ser Ivers dritings lyver? Hva skulle de tjent på å lyve om noe sånt? At Iversen har dårlige holdninger burde de fleste vite. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 19.08.2008 18:00 Post subject: |
|
|
Steffen verkar vara en mycket sympatisk person. Och han har genomgående varit RBKs bästa sedan han kom från VIF. Vad mera kan man begära? Att han inte fick ut sitt fulla potential i Enland berodde i huvudsak på mycket skador. En av orsakerna till att han skadades så ofta var att han offrade sig hänsynslöst i dueller mot knallharde försvarsspelare. |
|
Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 19.08.2008 18:05 Post subject: |
|
|
"Selvfølgelig har Steffen ett problem som er større enn det som kommer fram i media."
Så lenge det bare er ett problem, og ikke to, så lar jeg det passere. At det ikke er røyk uten ild, mulig, men ofte blir også en fjær til fem høns. Å håpe at vår største målgarantist skal ryke og reise synes jeg uansett virker hårreisende. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 19.08.2008 18:09 Post subject: |
|
|
Om det här med problem är alkoholism så är ju det en sjukdom där man behöver vård, och har inget med dåliga hållningar att göra. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 19.08.2008 18:16 Post subject: |
|
|
Steffen Iversen har ikke vært RBKs beste spiller siden han kom hit. Det er faktisk respektløst å i det hele tatt mene det. |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 19.08.2008 18:20 Post subject: |
|
|
Man er ikke alkoholiker om man drikker et par pils i ny og ne. Om man er en profesjonell fotballspiller, som jo lever av å holde kroppen i best mulig form slik at an kan yte best mulig for sin klubb (og landslag), vil et par pils i ny og ne gå ut over formen. Blir denne pilsingen noe i nærheten av en vane, kan dette gå betydelig ut over formen og deretter ut over arbeidsgiver. At det er en vane, vil si at spilleren ikke vil ofre pilsen for at klubben skal gjøre det bra. Det kaller jeg dårlig holdninger. Jeg vet ikke hvor ofte Ivers er ute på bøljan, men skjer det ofte, gir det ham ikke bedre form og ikke Rbk eller Norge noe til gunst. |
|
Back to top |
|
 |
LanoX Rutinert

|
Posted: 19.08.2008 18:26 Post subject: |
|
|
Strand wrote: | Steffen Iversen har ikke vært RBKs beste spiller siden han kom hit. Det er faktisk respektløst å i det hele tatt mene det. |
Da hadde det vært greit om du kunne komme med forslag om hvem som har vært bedre og hvem man er respektløs over.
Storflor? Sunne holdninger, men fullstendig ubrukelig på fotballbanen.
Da foretrekker jeg heller en Iversen i blindfylla 2 timer før kampstart med heroinsprøyta i øyeeplet og ræva full av snus som putter mål og presterer når det gjelder. _________________ Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 19.08.2008 18:37 Post subject: |
|
|
Det er mange som sier seg fornøyde med enkelte prestasjoner, men tenk på at ting kunne gjerne vært enda bedre med enkelte forbedringer. Om Ivers hadde holdt seg noe mer på matta kunne han scoret enda mer mål, til og med jobbet i kamper han eller ikke gidder. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 19.08.2008 18:51 Post subject: |
|
|
vingback wrote: | Man er ikke alkoholiker om man drikker et par pils i ny og ne. Om man er en profesjonell fotballspiller, som jo lever av å holde kroppen i best mulig form slik at an kan yte best mulig for sin klubb (og landslag), vil et par pils i ny og ne gå ut over formen. Blir denne pilsingen noe i nærheten av en vane, kan dette gå betydelig ut over formen og deretter ut over arbeidsgiver. At det er en vane, vil si at spilleren ikke vil ofre pilsen for at klubben skal gjøre det bra. Det kaller jeg dårlig holdninger. Jeg vet ikke hvor ofte Ivers er ute på bøljan, men skjer det ofte, gir det ham ikke bedre form og ikke Rbk eller Norge noe til gunst. |
Pilsing som vane och ett beroende av pilsen så att det går utöver jobbet låter för mig som allvarliga varningstecken och som kan betecknas som en begynnande alkoholism. |
|
Back to top |
|
 |
Mr.Fantastico Junior

|
Posted: 19.08.2008 18:54 Post subject: |
|
|
LanoX wrote: |
Da foretrekker jeg heller en Iversen i blindfylla 2 timer før kampstart med heroinsprøyta i øyeeplet og ræva full av snus som putter mål og presterer når det gjelder. |
Sjelden jeg ler høyt og hjertelig av kommentarer på forumet, men denne var fin.
Ellers tror jeg at denne episoden slår positivt ut for Iversen, og dermed RBK. Tar han seriøst når han sier at dette får følger for han som idrettsutøver. Tipper Iversen blir meget god resten av sesongen.
Og det er et poeng at han har vært vår bestemann siden han kom hit, selv om vi vet at potensialet hans er mye høyere enn det han har prestert. |
|
Back to top |
|
 |
frenchy Rutinert

|
Posted: 19.08.2008 18:56 Post subject: |
|
|
MortenRugsveen wrote: | Sier meg sjokkert over enkelte personers holdning til Steffen Iversen. Hvordan i alle dager tror dere han egentlig er? Tror dere at det er røyk uten ild? Selvfølgelig har Steffen ett problem som er større enn det som kommer fram i media. Tror dere alt han har gjort har kommet fram i media? Han har holdinger som hører hjemme på et bedriftslag, men likevel klapper dere han på skuldra og sier at det er greit.
VÃ¥kn opp da folkens! |
Ta deg sammen da mann, det er du som må våkne opp. Det er mye røyk uten ild ja....det er utrolig mange som suger til seg alt av rykter og sladder, gå og les se og hør...... |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 19.08.2008 19:14 Post subject: |
|
|
LanoX wrote: | Strand wrote: | Steffen Iversen har ikke vært RBKs beste spiller siden han kom hit. Det er faktisk respektløst å i det hele tatt mene det. |
Da hadde det vært greit om du kunne komme med forslag om hvem som har vært bedre og hvem man er respektløs over.
Da foretrekker jeg heller en Iversen i blindfylla 2 timer før kampstart med heroinsprøyta i øyeeplet og ræva full av snus som putter mål og presterer når det gjelder. |
Ok, så du mener altså Iversen har vært best, med Storflor som nummer to? Interessant. Jeg hjelper gjerne til med forslag til hvem som har vært bedre:
Hirschfeld, Jarstein, Strand, Stoor, Dorsin, Demidov, Traore, Kone, Skjelbred, Tettey og Sapara har alle hatt flere gode kamper i løpet av sin RBK-karriere enn Iversen post-England, og ikke minst vært mindre dritelendige i sine dårlige kamper.
Forøvrig er det bare pølsevev av Iversen å påstå at han ikke har et holdningsproblem, det vitner jo bare om ekstremt sviktende selvinnsikt. Spørsmålet må jo være hvorvidt holdninger er viktig i idrett.
Min største bekymring her er Dagbladets spekulasjon om at interessen fra England kjølner når de innser det åpenbare. Kanskje er det derfor Steffen bedyrer sin konstitusjonsmessige uskyld til tross for alle bevis. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 19.08.2008 19:22 Post subject: |
|
|
Det ble jo antyda at Iversen hadde stukket til England da han ble lempa fra landslaget, og Hoftun påsto at han ikke visste hvor Iversen var.
Like fullt innfant Iversen seg til RBK-trenina når han skulle i dag.
SÃ¥ han har da tydeligvis LITT respekt for klubben sin, i hvert fall? _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 19.08.2008 21:33 Post subject: |
|
|
Ivers er proffesjonell fotballspiller, men har ikke profesjonelle holdninger til det han driver med. Selv om man er masse i media, er kjendis og tjener haugevis med penger, er det egentlig en jobb på samme måte som de karene som fikk fyken etter å ha promille mens de var på jobb på ei ferge for et par år siden. Blir på mange måter samme sak.
Hvis Iversen har et kosthold og en livsstil som gjør at han, som knerten sier, ikke kan utnytte sitt enorme talent maksimalt, er dette uheldig for både RBK og landslaget. Jeg sier ikke at Ivers skal bli totalavholdsmann og leve som en asketisk munk mens han spiller fotball, men når det er midt i en travel høstsesong med mange kamper er det veldig synd. Som sagt flere steder, vi vet at Steffen Iversen ikke er noen Blå Kors-representant akkurat.
Jeg tror Hareides valg kan ha en positiv signaleffekt både på Steffen og de andre. Klart han er god nok til å være på landslaget, det samme gjelder jo f.eks Gamst Pedersen. Men skal man være med landslagsskuta må man yte maks, ha fullt fokus og den rette innstillingen til landslaget. Det skal presteres, det er ikke noen vennegjeng på hyttetur. Kanskje kan dette føre til et klarere fokus og på sikt bedre resultater? Vi kan jo håpe, VM-kvalikken har jo enda ikke begynt, kanskje ønsker Hareide at spillerne hans, i større grad enn de siste årene, føler at landslaget er en ære mer enn en plikt? _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 19.08.2008 21:59 Post subject: |
|
|
Iversen har vel ikke satt andre folks liv i fare? Eller vært full på kamp? Dårlig sammenligning. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 19.08.2008 22:04 Post subject: |
|
|
Nei, for så vidt ikke, men det at han er smått bakfull og møter opp for sent gjør at han ikke utnytter hverken sin kapasitet eller sin arbeidstid? _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 19.08.2008 22:20 Post subject: |
|
|
Peter Storey wrote: | Pilsing som vane och ett beroende av pilsen så att det går utöver jobbet låter för mig som allvarliga varningstecken och som kan betecknas som en begynnande alkoholism. |
I mine øyne er en alkoholiker en person som ikke kan begrense sitt inntak av alkohol. Det drikkes mye, gjerne hver dag over lange tider (perioder over måneder eller år). Det er rett at alkoholisme gjerne går ut over jobben, men Ivers jr. faller ikke inn under min oppfatning av det å være en alkoholiker. Steffen er bare en slappfisk som drikker med kompiser fordi det er moro. Desverre går det ikke helt i hop med jobben som fotballspiller, noe som går ut over han selv og andre. Han meldes nok ikke til AA bare for at han er på byen noen helger/ kvelder i ny og ne, men holdningene og omløpet i tankeboksen bør trimmes. Linja til Hareide må også holdes av klubben.
Det finnes mange definisjoner av alkoholisme, så har du en annen (som Ivers faller innenfor) kan han kalles en begynnende alkoholiker, men i mine øyne er han bare en ubetenksom og slapp guttunge som ikke ser følgene av egne handlinger. |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 19.08.2008 22:31 Post subject: |
|
|
Det er vel ikke noe sensasjonelt eller uventet i denne saken. Iversen lever livet innenfor de rammene som har blitt lagt av fotball-miljøet, som ikke har noe seriøst forhold til toppidrett, knapt nok idrett. Iversen spiller på Rosenborg fordi han er trønder og er en habil målskorer, som flyter på talentet sitt slik at han presterer på et ok nivå i en klubb som ikke har en reell konkurent til ham på spissplass, i en liga hvor man ikke trenger å være mer seriøs for å levere en habil sportslig innsats.
Hvis Hoftun virkelig ønsker å ta et oppgjør med fotballens useriøse forhold til alkohol og uteliv - i sesong - så burde kravene vært strengere enn at det ikke er lov til å drikke alkohol siste tre dager før kamp. I teorien kan man da gå på fylla to dager i uka sesongen igjennom.
Jeg synes også Hareide er lite autoritær når han sier - og dermed tar for gitt - at Iversen skal spille mot Brann i helga og at Iversen må prestere i den kampen.
Jeg håper Hamrèn setter Iversen ut av laget og at han på det viset symboliserer at det finnes enkelte grenser som må overholdes og at et nytt regime er innført, selv om Hoftun er for veik til å statuere et eksempel som står i stil med hans uttalelser dagen i forveien om at han skal utvikle et toppidrettsmiljø i klubben.
La en av unguttene som satser få sjansen, slik at det statueres et eksempel om at det er holdning som er viktigst, ikke at det finnes et sett av regler for de unge som skal bli en del av nye toppidretts-RBK og et annet sett av regler for de som hever millionlønninger men fremdeles oppfører seg som om de skal særbehandles fordi de har levd livet som fotballspillere under trener-regimer som minner om alt annet enn toppidrett.
Last edited by nidaros997 on 19.08.2008 22:37; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 19.08.2008 22:35 Post subject: |
|
|
[quote="LanoX"] Strand wrote: |
|
Roar Strand har vært milevis bedre, det samme har Lars Hirchfeldt. |
|
Back to top |
|
 |
Geir_Brann Proff
|
Posted: 19.08.2008 22:39 Post subject: Herlig |
|
|
Steffen Iversen er en herlig type og en sykt god spiss... skulle gjerne hatt ham i Brann. _________________ Mitt hjerte står i Brann |
|
Back to top |
|
 |
MortenRugsveen Senior
|
Posted: 19.08.2008 22:45 Post subject: |
|
|
frenchy wrote: | Ta deg sammen da mann, det er du som må våkne opp. Det er mye røyk uten ild ja....det er utrolig mange som suger til seg alt av rykter og sladder, gå og les se og hør...... |
det er vel heller de som ikke innser faktum, som bør ta seg sammen. Man ble jo f.eks latterliggjort før om man trodde jorda var rund, det gjelder vel også i denne saken, MEN også i denne saken er det vel stadig fler som innser at han har en holding som ramler veldig langt uten for hvordan man skal/bør leve som toppidrettsutøver. Om du tror alt er rykter , værsågod, men jeg vet det ikke er det. Men kanskje det ikke er så lett å skille fakta og rykter der nede i Paris? |
|
Back to top |
|
 |
|