English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Svensker til RBK?

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 29.09.2002 19:47    Post subject: Svensker til RBK? Reply with quote

Åge Hareide har som kjent gitt beskjed om at Mattias Jonson bare trenger å si "ja" for at han skal bli RBK-spiller. Spissens kontrakt med Brøndby går ut ved nyttår og han kan allerede nå skrive under for en ny klubb...

I tillegg er GIF Sundsvalls Fredric Lundqvist høyaktuell. Rosenborg benyttet sommerens VM-pause i Allsvenskan til å invitere den allsidige svensken til Trondheim på prøvespill. Han kan spille både i forsvar, på midtbanen og på vingen, og passer dermed godt i Åge Hareides filosofi om å ha en del "multispillere" på laget.

Nå er interessen for spilleren fra Norrland skrudd opp noen hakk. Fredric Lundqvist har fått beskjed om at RBK kommer "over kjølen" for å se ham i aksjon for GIF Sundsvall i løpet av de gjenstående kampene i høst.

- Rosenborg er interesserte og skal komme over for å titte på meg. Jeg vet at de skal se et par kamper i høst, sier svensken. [mer]

Dermed kan det bli to spillere fra vårt naboland i Rosenborg-stallen neste sesong.... Hva synes dere om det? Jeg tror i alle fall at Mattias Jonson kan bli en god tilvekst - han kan dempe litt av scoringspresset på Brattbakk og Johnsen!

Last edited by 2mas on 31.10.2002 01:58; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
X-man
Junior

PostPosted: 30.09.2002 09:57    Post subject: Reply with quote

http://www.nettavisen.no/...tem=234498

Ser ut til at Jonsson vil bli i danmark gitt....

Hvem skal RBK kikke etter istedet?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 30.09.2002 13:33    Post subject: Reply with quote

Heller ikke Jonson er imponert over Nye Lerkendal:

- Jeg håbede hele tiden på, at tingene kunne falde på plads i Brøndby. Jeg synes, Brøndby er en kanonklub med gode medspillere, skønt stadion og fantastiske fans, siger Mattias Jonson.
Les mer

Rosenborg kan tilby gode medspillere og fantastiske fans - det er verre å få til et flott stadionanlegg. Dermed mister vi også Jonson...

Fra spøk til alvor: Det er visst egentlig familiære årsaker til at Jonson velger en "bakgårdsklubb" i Danmark i stedet for Rosenborg: Familien hans liker seg visst svært godt i København og vil ikke flytte.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 01.10.2002 15:53    Post subject: Reply with quote

Har ikke helt tro på disse svenskene jeg egentlig. Synes Åge Hareide heller bør satse på Norske
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 11.10.2002 22:16    Post subject: Reply with quote

Det er fortsatt to svensker som er aktuelle for Rosenborg: Forsvarsspilleren Fredric Lundqvist og angrepsspilleren Lundqvist! :mrgreen:

"Lunkan" er som kjent meget anvendelig, og Sundsvall Tidning skriver derfor:

Två Giffare heta för Rosenborg
Möjligen spelar han vänsterytter mot Kalmar FF. Eller vänsterback. GIF Sundsvalls Fredric Lundqvist är som bekant allround. Frågan är om det är anfallsspelaren eller försvarsspelaren "Lunkan" som intresserar Rosenborg?
Les mer

Spør du meg, ser Lundqvist ut som en meget spennende spiller! Selv om han har spilt mye i forsvar i Allsvenskan denne sesong, så har 26-åringen scoret en god del mål for Per Joar Hansens lag.

Hva tror dere? Er han en Rosenborg bør satse på?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 19.10.2002 14:23    Post subject: Reply with quote

Hareide reiser i helga til Sverige for å se nøyere på spillere han allerede har vært i samtaler med. Blant disse finner vi GIF Sundsvall-spilleren Fredric Lundqvist. Hvilke andre navn det er snakk om, er usikkert.

Dermed er nok sjansen for en svenske på laget til neste år ytterligere forsterket!
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 22.10.2002 20:24    Post subject: Reply with quote

Spillerne som Hareide jakter på er Jon Inge Høiland og Andreas Anderssson. [mer]

Førstnevnte har gjort det svært bra på høyrebacken for IFK Göteborg de siste årene - har scoret en del mål også, og ikke minst er nordmannen Bosman-spiller. Synes virkelig Hareide skal slå til! Vi trenger jo to høyrebacker neste år, og jeg håper det blir Høiland og Blixt.

Når det gjelder Andersson, så har han glimrende erfaring fra spill i AC Milan og Newcastle, samt IFK Göteborg i Champions League før der igjen. Men jeg tviler på at han kommer. Mange utenlandske klubber jakter på landslagsspilleren, og dette bidrar til å skru prisen opp. At Andersson i tillegg tjener like mye i AIK, som Rosenborg kan tilby, det vil si rundt 2 mill., så tror jeg neppe at han vil bytte klubb. Det må i så fall være at Champions League frister...

Hva synes dere om disse to? Som sagt håper jeg at Høiland kommer!
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 22.10.2002 20:42    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Andersson høres innteresant men Høiland er for gammel ja...
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 22.10.2002 23:30    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Jeg synes Andersson høres innteresant men Høiland er for gammel ja...

Hva mener du egentlig, knerten_10? Mener du at Jon Inge Høiland er for gammel? I så fall er jeg helt uenig! 25 år er passe alder for en fotballspiller!
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 23.10.2002 15:09    Post subject: Reply with quote

UUUUPPPPSSSS... Jeg trodde det sto at Høiland var 29 år men det var hvist Andersson som var 29 år. Isåfall kan han være nyttig... Embarassed
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 23.10.2002 18:03    Post subject: Reply with quote

Jon Inge Høiland er sikkert helt grei. Vet ingenting om han, men nesten alt vi kan få av høyrebacker er interessant. Så lenge det ikke går utover Lars Blixt.

Andreas Andersson var en flopp i Newcastle. Dessuten er han 29 år gammel. Jeg vil IKKE ha 30 år gamle spisser, i hvertfall ikke av sporadisk kvalitet. Og jeg vil IKKE ha spillere som flopper i andre klubber. Sjansen er stor for at de kan floppe i Rosenborg også. Og flopper har vi hatt nok av. Trenger jeg nevne navn?

Ellers er alle forsterkninger hjertelig velkommen. Shocked
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 23.10.2002 19:03    Post subject: Reply with quote

Helt enig!

Høiland er interessant, men Hareide bør ikke bruke tid og krefter på å få Andreas Andersson til Lerkendal. Tror han blir for dyr i forhold til hva han kan få til i RBK-trøya...
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 31.10.2002 02:02    Post subject: Reply with quote

Hareide har visst lyst til å skaffe en god del spillere foran neste sesong. Etter 0-3 mot Inter på San Siro, er han på farten igjen: Nå er det ny, rask spiss som er ønsket.

- Spissene vi har nå, Azar Karadas og Frode Johnsen, er nok litt like. Vi trenger en som har mer fart i bakrommet. Vi skal sette oss ned å se på hvem det kan være etter Lyon-kampen, sier Åge Hareide. [mer]

Skal ikke forundre meg om «superspissen» Hareide vil ha, er Andreas Andersson... Tiden vil vise.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 31.10.2002 16:03    Post subject: Reply with quote

Hareide er visst på jakt etter en "superspiss"... Dette blir meget spennende og se på framover...
Back to top
Fosningen
Rutinert

PostPosted: 09.08.2010 19:28    Post subject: Reply with quote

"RBK-treneren er visst på jakt etter en superspiss. Dette blir meget spennende å se på framover..."

Enig med knerten på denne ja. Får håpe vår superspiss blir Linus Hallenius da. Så langt har vi jo god erfaring med svenskene våre.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 09.08.2010 19:31    Post subject: Reply with quote

???

En åtte år gammel svensketråd! Confused
Fosningen
Rutinert

PostPosted: 09.08.2010 19:39    Post subject: Reply with quote

Jepp, satt bare og bladde i arkivet, og kunne ikke dy meg for å skrive i den. Samme gjelder trenerdiskusjonen jeg la til. Dårlig spøk med litt alvor, siden det passa så godt. Men blir ikke en vane.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb