View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Eru Veteran
|
Posted: 16.08.2008 19:27 Post subject: |
|
|
Hvilken relevans har denne utdanningen til stillingen som sportslig leder i norges største klubb? |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 16.08.2008 19:43 Post subject: |
|
|
Peter Storey wrote: | Nu har jag skrivit om Hoftun sina kvaliteter som sportslig ledare. Nu vrider du debatten över till anställningsprocessen. Skall vi inte fortsätta att diskutera Hoftun? |
Dette er tråden omhandler ny sportslig leder, så at jeg trekker inn ansettelsesstrategien til rbk og dine utsagn om den, får du pent tåle. Jeg finner det også ironisk at du er så fornøyd med at klubbens valg av Hoftun som sportslig leder, mens du lukker øynene til eventuelle svakheter i hvordan de har kommet frem til denne beslutningen. Dette gjør at jeg stiller spørsmålstegn til din generelle vurderingsevne.
Peter Storey wrote: | Sammanfattningsvis så har enligt min mening inga argument av större vikt mot att anställa Hoftun framförts av Nidaros. |
Dine mangelfulle utdrag og din konklusjon av nidaros997s innlegg overrasker meg ikke. Jeg oppfatter deg som såpass pro-Hoftun at du verken evner å se svakheter ved hans kandidatur, eller å erkjenne at måten klubben har kommet frem til denne avgjørelsen ikke kan ha vært profesjonell.
Erik er en spillerlegende i RBK, og denne saken gjelder således ikke hans person (selv om du ikke makter å innse det). Alt vi ba om var at RBK hadde kjørt en ansettelsesprosess en storklubb/stor bedrift verdig, og at de ikke ansetter en hyggelig kar fordi "han ikke har gjort noe som gjør at han ikke fortjener det". Det finnes personer ute i den vide verden (ja tenk, utenfor Trøndelag og Norge, også) hvis kompetanse for denne stillingen overgår Hoftuns. Og det med god margin, da det ærlig talt ikke skal særlig mye til. Når Hoftun dukker opp som ansettelseskomiteens eneste kandidat til stillingen (!), trenger man faktisk heller ikke "intel" for å skjønne at ikke alle bjellene ringer rent i klubbhuset på brakka. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 16.08.2008 19:44 Post subject: |
|
|
Eru, idrett grunnfag är väl ett högst relevant ämne för en sportslig ledare. Vidare anser jag och många med mig att det är väldigt bra att ha en akademisk utbildning. Då lär man sig metoder, tex analysförmåga och kritiskt tänkande - som man behöver i ledande ställningar. Man är mer rustad till att klara av krävande uppgifter med en akademisk skolning.
Last edited by Peter Storey on 16.08.2008 19:53; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 16.08.2008 19:52 Post subject: |
|
|
Torbjörn, nu måste ju jag få lov till att framhäva de positiva siderna vid personen Hoftun om jag vill det. Det är ju trots allt en person RBK skall anställa. Jag har tidigare i ironins form tagit upp procesen men då blev det ett jävla liv. Så jag avstår. Vidare vet jag inte så mycket om den eftersom det mesta är hemligt. Det brakka själv har uttalat om prosessen har jag inget att invända mot. |
|
Back to top |
|
 |
Saparius Rutinert

|
Posted: 16.08.2008 19:54 Post subject: |
|
|
Kan du ikke skrive alt i ett inlegg i steden for å skrive 40 innlegg etter hverandre Peter? _________________ -- Høh, pitabraud, hørt slikt! |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 16.08.2008 20:14 Post subject: |
|
|
Saparius du verkar sur, måste du hoppa från tråd till tråd och hacka på mig. Har du inget konstruktivt att komma med. Det är kanske dags att gå och lägga sig. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 16.08.2008 20:27 Post subject: |
|
|
Glasshus. Stein.  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Saparius Rutinert

|
Posted: 16.08.2008 20:51 Post subject: |
|
|
Jeg sier bare min mening
Vis du har et problem med det, så får du slutte å lese det jeg skriver _________________ -- Høh, pitabraud, hørt slikt! |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 16.08.2008 20:58 Post subject: |
|
|
OK, då är vi vänner igen.  |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 18.08.2008 09:09 Post subject: |
|
|
Styremøte på Brakka i kveld. Hoftun/sportslig leder er nok tema der. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 18.08.2008 19:56 Post subject: |
|
|
Noen som tror det kommer noe om denne saken i løpet av kvelden? |
|
Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 18.08.2008 20:13 Post subject: |
|
|
Forhåpentlig vis ikke. Det betyr at den er utsatt...  |
|
Back to top |
|
 |
alnafabet Junior

|
|
Back to top |
|
 |
quarterback Rutinert
|
Posted: 18.08.2008 22:36 Post subject: |
|
|
Jeg vet ikke om jeg skal le eller skrike..
Dette er katastrofe! |
|
Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Forumsjef Veteran
|
Posted: 18.08.2008 22:45 Post subject: |
|
|
Fytti... |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 18.08.2008 22:49 Post subject: |
|
|
Inegn bombe det der, men jeg er mer spendt på om det kommer ut noe omkring hva som ble sagt på møtet. Dvs om han ble stemt inn ved aklamasjon eller om det ble stilt spørmål tilkandidatene.
Jeg stusset over denne:
Quote: |
- De har brukt lang tid på å vurdere kandidatene. Det var naturlig at jeg ble vurdert etter at Knut Torbjørn sa opp, sier han. |
Det som sies her er innenfor den prosessen flere av oss har stilt spørsmål ved; var det høna eller egget som kom først, i dette tilfellet mannen eller egenskapene de så etter for å fylle en gitt stilling? Noen som vil tippe?
Last edited by vingback on 18.08.2008 22:50; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Guffen Rutinert

|
Posted: 18.08.2008 22:49 Post subject: |
|
|
quarterback wrote: | Jeg vet ikke om jeg skal le eller skrike..
Dette er katastrofe! |
Katastrofe er fryktelig sterke ord, Quarter. Hvorfor er dette et katastrofalt valg for RBK, mener du, og hvordan vil dette påvirke RBK i "katastrofal" retning? |
|
Back to top |
|
 |
Guinness Rutinert

|
Posted: 18.08.2008 22:50 Post subject: |
|
|
Ok. Da er den saken avgjort. Da får vi vel bare håpe på at vi blir positivt overrasket.
Det lukter surt dog. |
|
Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 18.08.2008 22:51 Post subject: |
|
|
Lykke til i jobben da, Erik  _________________
Mikael Dorsin wrote: | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 18.08.2008 22:51 Post subject: |
|
|
"Ingen automatikk i at Hoftun tar over" sa Skutle tidligere i år.
Ja, det ser jo virkelig sånn ut.
At Hoftun tar over jobben er ikke verdens undergang, men jeg er litt skeptisk til den "formelle prosessen". _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 18.08.2008 22:52 Post subject: |
|
|
" " _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Guinness Rutinert

|
Posted: 18.08.2008 22:57 Post subject: |
|
|
Ennis og Jack. |
|
Back to top |
|
 |
quarterback Rutinert
|
Posted: 18.08.2008 22:57 Post subject: |
|
|
Guffen wrote: |
Katastrofe er fryktelig sterke ord, Quarter. Hvorfor er dette et katastrofalt valg for RBK, mener du, og hvordan vil dette påvirke RBK i "katastrofal" retning? |
Det er absolutt ikke sterke ord, det er en realitet. Dette er katastrofalt for RBK fordi jeg mener Erik Hoftun ikke er rett mann for rollen som sportsdirektør i RBK. Derimot hadde han vært en aktuell kandidat med 5-6 års erfaring i lignende stilling i en annen klubb, evt jobbet i en annen stilling i RBK-ledelsen før han tok jobben.
Jeg stiller jeg også svært undrende til prosessen.
Valget er katastrofalt fordi dette vitner om at RBK ikke lengre tiltrekker seg gode nok kandidater i viktige stillinger i ledelsen. Det indikerer videre en negativt synergieffekt videre i forhold til ansettelser i andre viktige stillinger i RBK. Katastrofalt er det også fordi Erik Hoftun ikke har de rette egenskapene for en sportsdirektørstilling, og jeg personlig har ikke tro på at han er rett mann i stillingen. Han har store mangler som han ikke klarer å kompesenere gjennom sine styrker. |
|
Back to top |
|
 |
Guffen Rutinert

|
Posted: 18.08.2008 23:04 Post subject: |
|
|
Hoftun er et klokt valg i den gjennombyggende fase klubben er inne i nå.
Jeg er fornøyd med Hoftuns bidrag og den generelle sportslige utvikling i RBK etter Hamrens inntreden. Hoftun er i mine øyne et stort talent sånn sportsligledermessig, med nærmest unik fotballmessig erfaring på nasjonalt og internasjonalt klubbnivå.
Den mye omtalte prosessen er jeg ikke så opptatt av. Større personer enn Hoftun er ansatt i større stillinger etter mer lettvinte prosesser enn dette. Hvorfor grave ni hull hvis du finner skattekista i det første, liksom? Man skal jo ikke dyrke prosessen bare for prosessens skyld.
Ser ingen andre gode kandidater i Norge. I Sverige og Danmark er det muligens noen, men ingen som vi bare må ha, I utlandet forøvrig er det sikkert mange, men det betyr ikke at de er riktige for RBK akkurat nå - eller at de har noen som helst lyst på jobb i Trondheim.
En høyt respektert mann med usedvanlig sterk sportslig bakgrunn og en personlighet som tåler en storm, blir bra sparringspartner og samspiller for Erik Hamrén.
[/i] |
|
Back to top |
|
 |
|