View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Totto_Dahlum Rutinert
|
Posted: 06.08.2008 22:26 Post subject: |
|
|
Faktisk enig. Storflor kan være frustrerende å se på i store deler av kampen, men han skaper sjanser og mål for både seg selv og laget. Dessuten gir han oss mer bredde enn noen av de andre alternativene på midtbanen, slik sett bør han spille, om ikke annet for å få et lag med mer komplementære ferdigheter. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 06.08.2008 22:29 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: | Storflor bør i følge meg starte neste kamp, om det så er for Sapara, Skjelbred eller Konan. Helst for Sapara. |
Jeg stiller meg 110% bak denne. Hvem som helst bør starte for Sapara. Bortsett fra Roy Miller (kan vi kaste stein på ham nå?). _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
Posted: 06.08.2008 22:39 Post subject: |
|
|
Quote: | kan vi kaste stein på ham nå? |
Kanskje. _________________ 04.12.96 |
|
Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 06.08.2008 23:47 Post subject: |
|
|
Storflor har fått mye kritikk, men jeg mener at han er en spiller som tørr å utforde på kanten og komme til innlegg fra sidene, noe vi har manglet i år. Dette tror jeg vil gjøre iversen sine sterke sider bedre også. Nå synes jeg ivers er alt for lite i boksen. La storflor prøve seg.. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 07.08.2008 01:04 Post subject: |
|
|
Faen så lavt laget har sunket når folk står i flenge for å rose Storflor  |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 07.08.2008 04:32 Post subject: |
|
|
Med Storflor fra start husker jeg med gru fra vårsesongen.
Glem ikke at han kommer inn på et gunstig tidspunkt (når alle spillerne utpå der er fryktelig slitene). Kampen ble spilt med høyt tempo fra starten av, nei la Storflor gjøre som idag å bidra mot slutten. Den rollen mener jeg passer ham utmerket.
Men litt rullering i laget med et så tett program er absolutt ikke dumt, så han bør kanskje få sjansen mot Djurgården. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 07.08.2008 06:30 Post subject: |
|
|
La mannen få en sjanse. De som har spilt de siste kampene har ikke akkurat overbevist meg. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 07.08.2008 10:17 Post subject: |
|
|
Storflor spilte da som off. mid. Og DER har han ingenting å gjøre. Nå snakker vi om en breddeholder på kanten. Han er ikke nødvendigvis optimal, men han gjør som han får beskjed om. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 07.08.2008 10:23 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | Han er ikke nødvendigvis optimal, men han gjør som han får beskjed om. |
Da er det på tide å gi han noen beskjeder, det er det tydeligvis ingen som gjør  _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 07.08.2008 15:17 Post subject: |
|
|
Han må da ha fått noen beskjeder før han entret banen i går, for det var ikke akkurat noen hodeløs kylling som sprang utpå der etter at han kom inn. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 07.08.2008 16:07 Post subject: |
|
|
Jeg tror Storflor ødela litt for seg selv ifht Hamren, da han hadde en svært dårlig kamp mot Kristiansund i cupen, selv om f.eks. Sapara var enda dårligere i samme rolle, uten at det gjorde noe utslag på spilletid. |
|
Back to top |
|
 |
Guffen Rutinert

|
Posted: 07.08.2008 16:09 Post subject: |
|
|
Storflor er som å pisse i buksa når det er kaldt og er heller ikke løsningen på RBKs alvorlige offensive problemer. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 07.08.2008 16:20 Post subject: |
|
|
Det er det vel heller ingen som påstår, men han holder bredden og gir oss spill på kanten. I tillegg løper han i det minste. Det er noe vi trenger nå, og ikke får ved å la "navna" spille. Da får det være sånn til vi har noe bedre. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
Ramos Junior
|
Posted: 07.08.2008 16:37 Post subject: |
|
|
Merkelig nok må jeg faktisk si meg enig med flere av de siste talerne, om at Storflor faktisk fortjener en sjangse i den/de neste kampene. Jeg har alltid vært veldig kritisk til Storflor, og mener fremdeles at han ikke har NOE å gjøre på et lag som ønsker å være i toppen i Norden.
Nå er det desverre slik at vi istedet ligger i bunnen av Tippeligaen, og fremstår som ekstremt tannløse i de avgjørende øyeblikkene på siste halvdel av banen.
Selv om Storflor i mange av spillets faser fremstår som pinglete og nervøs, på grunn av sin lite oppofrende spillestil, skal jeg innrømme at han faktisk er en av de bedre i de avgjørende fasene.
Om han bør ta Saparas plass fra start eller om han bør komme inn etter omtrent en time er jeg ikke sikker på, men for første gang på VELDIG lenge håper jeg Storflor for en sjangse. Jeg makter ikke å se mer av den sløsingen som hele laget har vist i det siste. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 07.08.2008 16:39 Post subject: |
|
|
Fordelen med å bruke Storflor:
- God spilleforståelse
- Hurtig
- Veldig flink til å starte på løp (i bakrom)
- Gode innlegg
- Sist, men ikke minst: Han er der i de AVGJØRENDE øyeblikkene, og er en garantist for assists/mål.
Han er i følge meg, per dags dato, en bedre spiller for Rosenborg enn det Marek Sapara er. |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 07.08.2008 16:57 Post subject: |
|
|
Opsummert: han passer mye bedre i en kantrolle på midtbanen enn sappara.
... jeg er av den klare oppfatning at Sappara, Tettey, Skjelbred og Demidov får konkurrere om de helt sentrale plassene på midtbanen. På sikt bør vi selge minst en av de... og kjøpe folk som trives bedre på kant! |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 07.08.2008 17:04 Post subject: |
|
|
Ja, Storflor har mange fine sider som spiller. Desverre er publikum negative til ham, han har vel ikke fått varig tillit nå siden høsten 2006. Vi så jo borte mot Molde i år hvor mye laget kom seg da Strand og Storflor kom inn. Vi trenger spillere som kjenner hverandres bevegelser og, som Nils Arne var opptatt av : Gjør hverandre god.
Storflor og Iversen har komplimentære ferdigheter i form av innlegg, bakromsløp og tilrettelegging fra Storflor, stusser og 16-metersspilleren Iversen. Øyvind bør inn på Sapara sin plass nå, til sistnevnte begynner å yte bedre. Ingen skal være hellige. Dessuten er Pelu, etter mitt skjønn, det eneste reelle alternativet i lag med Iversen der fremme. De andre er enten for unge og uferdige, eller rett og slett for vanskelige å spille med for resten av laget. Det vi holdt på med i går har vi gjort alt for mye de siste årene. Trangt spill gjennom midten, idètørke, svake avslutninger og blodfattighet der vi skal være resolutte og skarpe.
RBK er kanskje sammen med Hamkam det laget som er minst farlige mot etablert forsvar. Det er skammelig å se på. Som adressa skriver i dag kan denne høsten bli uten særlig spenning for oss på tribunen. Likevel bør vi til enhver tid prøve å vinne kamper for å ende på en hederlig plassering i serien. Dansken tilbake, pluss Storflor og Pelu inn på laget for Sapara og Konan kan hjelpe oss på kort sikt, men hele laget må rett og slett tørre å spille fotball, tørre å gi full gass på løp, tørre å knalle til med skudd og tørre og gå inn i taklinger mot ballsikre spillere som de vi møtte i går.
Selvfølgelig skal Hamrèn få tid. Men man kan jo skjønne hvordan denne klubben har spist opp en haug med trenere de siste årene når man ser hvor mye drit folk lirer av seg. Gi treneren makten han vil ha og tilliten han fortjener i høst, kommende vinter, ut de neste to sesongene, da kan vi diskutere. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
quarterback Rutinert
|
Posted: 07.08.2008 20:37 Post subject: |
|
|
Erstatte Sapara med norges dårligste eliteseriespiller. Bra deal  |
|
Back to top |
|
 |
obscurr Junior
|
Posted: 07.08.2008 20:49 Post subject: |
|
|
Vi trenger rett og slett sappara på banen til å ta frispark og legge innlegg. Vi har ingen andre på dødballer, og det er et annet svakt punkt med laget for tiden. (selv om han har blitt dårligere på dette også)
EDIT: klamma |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 07.08.2008 21:01 Post subject: |
|
|
Synes det begynner å bli lenge siden Sapara lagde mål på frispark og cornerene hans er som regel ikke bedre enn andre lenger. |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 07.08.2008 21:22 Post subject: |
|
|
Hver gang vi taper et par kamper på rad er det mange som brått kommer på hvor "god" Storflor er. Hver gang han får sjansen fra start i kantposisjon går det noenlunde like dårlig der han briljerer med sin passivitet i dueller og trekker inn i banen i stedet for å gå til linja (som alle andre helt rett blir kritisert for) og tilfører egentlig ikke laget så mye positivt i det hele tatt.
Bill.mrk:I want to belive. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 07.08.2008 21:31 Post subject: |
|
|
Du kom meg i forkjøpet, Dags. Storflor er ingen breddeholder, slik mange etterlyser. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 07.08.2008 21:35 Post subject: |
|
|
Blir helt oppgitt av å lese i denne tråden.
Storflor er totalt udugelig, og om noen virkelig mener at Sapi er så svak at han bør vrakes til neste kamp - må det da finnes mange løsninger som er bedre enn å bruke SuperStorflor.
Flytt ned Konan, for eksempel. Det er mye vanskeligere å gå i offside fra midtbanen. La isåfall Sellin starte mot Molde. Kan parkerer de trege Molde-stopperne. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 07.08.2008 23:23 Post subject: |
|
|
Totalt udugelig, du skal få mene hva du vil, men på drøye 300 minutter har han reddet 4 poeng for oss i år (kom inn og fikk assist både mot Molde og Engen). Hvis du ikke klarer å se at Storflor skaper noe, og er der i de avgjørende situasjonene, kan nok ingen hjelpe deg. La du merke til at han på 10 minutter rakk og skape vår kanskje største sjanse i kampen nå sist? |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 08.08.2008 03:28 Post subject: |
|
|
Kom inn, er stikkordet.
Og det er dét han bør fortsette med.
Absolutt ikke god nok til å starte, da velger jeg heller Pelu og Sellin. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
|