English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Stabæk
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13, 14  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
spællåtmæ
Veteran

PostPosted: 06.08.2008 21:02    Post subject: Reply with quote

det hørtes litt vel gay ut Surprised
Back to top
View user's profile Send private message
OH
Junior

PostPosted: 06.08.2008 21:03    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
Så scoret Tromsø 1 minutt på overtid

Som nevnt tidligere i tråden, er vel like greit å holde hamkam på avstand Wink

Om tromsø vinner spiller vel liten rolle for RBK, vi har vel ikke store muligheten til å blande oss inn i tetstriden uansett.
Back to top
uglevett
Veteran

PostPosted: 06.08.2008 21:03    Post subject: Reply with quote

Jeg er også både skuffet og litt fornøyd. Rettere sagt: Jeg er veldig skuffet, for dette burde vi ha dratt i land. Men Stabæk er i den berømte flytsonen, slik vi så ofte har vært selv. De scorer på bortimot det de har, mens vi ikke har målscorere på laget. Og når selv Sapara setter ballen rett på Knudsen etter et glimrende angrep, så sier det seg selv at dette bare ikke gikk.

Jeg innser at også denne sesongen er tapt og at vi må se fram til neste nå. Det eneste jeg krever er at vi knuser Molde til helga.
Hallomann
Senior

PostPosted: 06.08.2008 21:04    Post subject: Reply with quote

Hamren Plasserer jo Clijan å Sapara på vingen. Begge er glimrende sentralt på banen, men middelmådig på flanken. At en trener ikke skjønner det er elendig taktisk vurdering.Konan er heller ingen spiss det ser vi jo gang på gang !

Skal Hamren spille med den der midtbanefireren så kan ikke to av de stå på flankene... alle 4 trives sentralt, men blir håpløst å plassere de der kamp etter kamp Mad Da får man heller spille etter de spillerne man har.

Så lenge vi banker Molde så redder det uka RBK
uglevett
Veteran

spællåtmæ wrote:
rawky wrote:
spællåtmæ wrote:
hvis det er et bildet av deg riktignok....studerte der i en del år. kjenner deg ikke, men mener å ha sett deg en del.

Aha, ja jeg har vært her i ti år nå snart. Sjæf på Kroa. Wink Men nok OF. Wink

ikke sant. jeg var på bursdagsfesten for noen år tilbake. i bassenget med askil holm og podium. gutta spanderte karsk Smile

Hva, bursdagen min? Nå lurer jeg VELDIG på hvem du egentlig er! Haha!
longns
Veteran

Hallomann wrote:
Hamren Plasserer jo Clijan å Sapara på vingen. Begge er glimrende sentralt på banen, men middelmådig på flanken. At en trener ikke skjønner det er elendig taktisk vurdering.Konan er heller ingen spiss det ser vi jo gang på gang !
:

Spillerstallen gir jo så mye valg....
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 06.08.2008 21:05    Post subject: Reply with quote

Begynner å bli lei ineffektiviteten vår og motstandernes effektivitet nå.

Tromsø putta alle sine tre avslutninger på mål mot oss i helga, og det var rimelig mye det samme i andre omgang i dag. Lei tendens også der, uten at det er så mye å gjøre noe med.

Når det gjelder oss selv har midtbanen mye av skylda. Jøss da, Tettey putter i dag, men det er rein flaks. Dårlige avslutninger gjør at han ikke skårer minst ett til. Skuffende også å se at Sapara brenner enorme sjanser. Han var vel vårt siste kort på midtbanen når det gjelder å score.

Sapara synes jeg bør få seg en pause nå. De siste kampene har han vært veldig dårlig utifra potensialet sitt, og trenger å få merke akkurat det.

EDIT: rawky og spellåtmæ - ikke for å være partypooper, men det der løser dere vel like greit på pm? Smile

Last edited by Zorac on 06.08.2008 21:06; edited 1 time in total
Back to top
OH
Junior

PostPosted: 06.08.2008 21:05    Post subject: Reply with quote

Hallomann wrote:

Skal Hamren spille med den der midtbanefireren så kan ikke to av de stå på flankene... alle 4 trives sentralt, men blir håpløst å plassere de der kamp etter kamp Mad Da får man heller spille etter de spillerne man har.

Har vel ikke noen bedre alternativer sentralt, så det må jo bli slik med dagens stall.
Back to top
jadda
Veteran

PostPosted: 06.08.2008 21:07    Post subject: Reply with quote

JA, ja... dett var dett. Heldigvis er det fremdeles mulig å karre seg til fjerdeplassen. Alt annet kan vi bare glemme.

Innsatsen er det ingenting å si på i dag, det er rett og slett evnene det skorter på.

Lago viser tydelig at han ikke er god nokmot temposterke motstandere. I tospann med Nordvik som mangler evne til å lese spillet kommer disse problemene dessverre litt for lett itl overflaten, da Lago gang på gang ender opp i mer eller mindre løpedueller med motstanderne i stedet. Synes også han er direkte svak når han hverken takler eller skjermer ballen unna på 1-2 målet.

Miller er fremdeles seg selv lik. Tipper de er sjeleglad i B/G for at han er her og ikke der. Makan til svimekopp. Direkte skyld i 1-1 etter nok en fislete klarering, hadde også et par Stensaas-pasninger i første omgang. (Mener for øvrig ikke å disse Ståle her - hadde heller avsluttet sesongen med ham enn kamerat Miller).

Det positive er som sagt innsatsen/innstillingen. Sapara hadde flere kloke pasninger, håper han begynner å løpe litt snart også. Burde puttet til 2-2.
Kanskje det hadde blitt bedre med en kamp på benken for han og Strand på midtbanen.

...og så har jævla Tromsø putta på slutten igjen... FAN!

Håper Stabæk tar gull.
Back to top
uglevett
Veteran

PostPosted: 06.08.2008 21:09    Post subject: Reply with quote

Må si at det er helt greit at Tromsø er med opp i toppen altså. Men det er bare meg.
ace
Veteran

PostPosted: 06.08.2008 21:09    Post subject: Reply with quote

Forferdelig mye negativt her nå, vi spiller faktisk en bra kamp selv om vi taper. Laget reiser seg fra Tromsø kampen og gir Stabæk kamp til døra, det skal de ha honnør for. Stabæk har den evnen som vi hadde når vi hadde et mesterlag til å avgjøre jevne kamper til vår fordel. RBK pr dags dato er rett og slett ikke gode nok over en hel sesong.

I dag hadde vi ikke noen farlig venstre side overhodet, Miller tar ikke offensive løp overhode og Skjelbred trenger en pause. Ønsker meg en ordentlig venstreback, Miller er desverre ikke god nok.

Og så trenger vi selvfølgelig en ny spiss og det trengs tid for å bygge ett nytt lag og en ny vinnerkultur. For ikke å glemme en helt ny kultur i klubben, det er nesten det viktigste. Til søndag reiser vi kjerringa mot m****. Ses på Lerkendal.
Hallomann
Senior

PostPosted: 06.08.2008 21:12    Post subject: Reply with quote

OH wrote:
Hallomann wrote:

Har vel ikke noen bedre alternativer sentralt, så det må jo bli slik med dagens stall.

Enig, men skal vi bruke vinger slik som i dag så er ikke det muli me Ciljan å sapara.. da må man endre til f,eks diamanten med sapara bak spissene. Tommel'n opp!
KFF_RBK
Rutinert

PostPosted: 06.08.2008 21:13    Post subject: Reply with quote

Det är bara att inse fakta, vi är inget topplag och kommer inte vara det när säsongen är över. När man har insett detta, så är man faktiskt ganska happy ändå Cool
Back to top
Hallomann
Senior

PostPosted: 06.08.2008 21:14    Post subject: Reply with quote

rawky wrote:
Må si at det er helt greit at Tromsø er med opp i toppen altså. Men det er bare meg.

Måtte jeg velge et lag utenom oss så er det helt ok om Tromsø vinner serien i forhold til mange andre ( VIF, Brann )
Iziba Jaja
Veteran

PostPosted: 06.08.2008 21:19    Post subject: Reply with quote

Kjipt og bli så jævlig skuffet gang på gang. 9 plass og 21 poeng etter 16 kamper. 13 poeng bak Stabæk, 3 poeng foran 12 plassen og 1 plussmål. Det er rett og slett en skandale for et lag med slike ressurser. Hamren er fornøyd for han så vinnere i dag og grunnen til at vi taper er at vi brenner for mange sjanser. Javel.... det hjelper lite om vi spiller adeccoliga fotball neste år. Det er jo bare de samme frasene gang på gang.

Nå har de på brakka pratet om tålmodighet etter generasjonsskifte i flere år, ingen lag med ambisjoner får flere år på et nytt generasjonsskifte. Vi har rett og slett et for dårlig lag til og ligge noe særlig høyere på tabellen. Etter og ha rasert det som ble bygd opp på Lerkendal er vi nå en middelhavsfarer i tippeligaen. Vi mangler 4-5 klassespillere før vi kan være i nærheten av og få et nytt storlag.

Dessuten håper jeg vi snart får et bud på Skjelbred får makan til lite effetiv spiller skal du lete lenge etter. Storflor skapte jo mer på 5min en hva Skjelbred klarte resten av kampen. Miller er jo et eget kapittel og når skal Sapara stå fram som han gjorde i 2006 igjen? Hadde forhåpninger med ny trener, men dette ser mørkt ut.

Last edited by Iziba Jaja on 06.08.2008 21:22; edited 1 time in total
Back to top
uglevett
Veteran

PostPosted: 06.08.2008 21:21    Post subject: Reply with quote

KFF_RBK wrote:
Det är bara att inse fakta, vi är inget topplag och kommer inte vara det när säsongen är över. När man har insett detta, så är man faktiskt ganska happy ändå Cool

Ja, det er noe med det der. Det er vanskelig for oss som er så godt vant og to middels sesonger på rad er jo noe ganske nytt. Men jeg satt her og tenkte det samme. Man må bare se det i øynene og ta det derfra.
Trondheim
Veteran

PostPosted: 06.08.2008 21:21    Post subject: Reply with quote

Vi trenger Dorsin og en GOD spiss!!

Er det så vanskelig for norges / en av nordens rikeste klubb å kjøpe det da, når alle andre lag klarer!?
Back to top
uglevett
Veteran

PostPosted: 06.08.2008 21:24    Post subject: Reply with quote

Begynner faktisk i å bli enig i at det kan være like greit å hente tilbake Dorsin. Han evner i hvertfall å komme rundt på kantene og legge inn. De som mener at Miller spilte en bedre kamp i dag tar feil. Han ligger på det samme nivået i hver kamp, og det er dessverre under middels. Jeg har prøvd å være positiv leeenge nå, men holder på å gi opp.

Men som det skrives: Vi gjør egentlig en ganske god kamp, men sløser mye og er ikke minst for upresis de siste meterne. Og så er jeg litt bekymret for denne 4-4-2 formasjonen som den er i dag. Den fungerer stort sett bare på overganger. Slik Konan og Iversen beveger seg ifh til hverandre så fungerer det ikke. Enten må vi få inn en spiss som kan det der med å plassere seg, eller så må noe gjøres med formasjonen. Det bør også Hamrén se.
Largactyl
Veteran

PostPosted: 06.08.2008 21:25    Post subject: Reply with quote

Kjøpe kjøpe kjøpe kjøpe. Vi trenger ET GOD LAG, ikke et par, 3, 4 gode fotballspillere som Stabæk har. Som Mini sa for en liten stund siden, når vi var på vårt høyeste nivå hadde vi et godt lag, ikke noen gode enkeltspillere.
longns
Veteran

PostPosted: 06.08.2008 21:26    Post subject: Reply with quote

Det beste er å ha et godt lag og gode spillere, tror vi satser på den modellen jeg. Modellen som vi kjører nå, med dårlig lag og masse c-spillere suger hvertfall kraftig.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 06.08.2008 21:29    Post subject: Reply with quote

For øyeblikket har vi ingen av delene. Vi trenger spillere som vil blø og som drar med seg det andre. Strand er et bra eksempel og har en eksemplarisk innstilling til hver kamp, men han klarer ikke å dra med seg dem andre.
Back to top
Fortinbras
Senior

PostPosted: 06.08.2008 21:32    Post subject: Løp og kjøp! Reply with quote

Om ikke annet så er det å HÅPE at de noget tragnsynte herrer på Brakka etter to kjappe kamper med null poeng og avdekking av åpenbare mangler i spillestallen, endelig får ut den berømte fingeren og kjøper spillere på landslagsnivå. At de fleste på forumet forstår at vi trenger en bakromsspiss av klasse, mens ingenting skjer, er komplett uforståelig.

Det er også vanskelig å ta inn over seg at man har skyhøye planer for både Lade og Lerkendal, mens man ikke kan klaske noen usle millioner i bordet for å få en spiller som kan styrke stallen.

Det er imidlertid ikke rart at spillestallen har forvitret, når man ser tilbake på de siste overgangsvinduene. Gang på gang har vi blitt avspist med nedfallsfrukt fra Adecco, 2. div. osv. Over tid fører dette til at vi står igjen med en Ham-Kam-aktig stall. Det er bare Stadsgaard som kan synes som et scoop de siste par årene.

Og hvem skal ta fra Sapara sigarettene? Tydelig at han ikke har noe ork gjennom hele kampen, og når han kommer til blank goal, er han så sliten at det blir et cocker spaniel-skudd midt på keeper.

Det er forsåvidt riktig av Hamren å konstatere at vi er ineffektive. Men over tid er jo ikke dette uflaks. Faktum er at vi har et lag nesten kjemisk fritt for avsluttere.

Nei, nå skal jeg gå meg en laang tur for å gå av meg litt frustrasjon, sinne og smerte.

Sic transit gloria mundi.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 06.08.2008 21:33    Post subject: Reply with quote

De som er fornøyd med å tape mot Stabæk på Lerkendal har ikke mye ambisjoner. Stabæk leder serien, men i en svært dårlig liga.

Er spillerne dårlig trent? Vi kjører over Stabæk de første 10minuttene. Etter dette spiller vi dårlig, senker tempoet og gjør unødvendig mye feil. I andre omgang visste jeg vi ville tape. Spillerne jobbet ikke med tilbake og Stabæk skåret på en kontring 1-2. Vi har ikke målskårere så det måtte bli slik.

Sapara er helt elendig. Det vises veldig godt at han røyker og drikker som aldri før. Så mye feilpasninger og dårlig kondisjon skal man lete lenge etter. Han har ingenting å gjøre på banen akkurat nå.

Erik Hoftun!! Skal vi ikke ha vinger også? Vi har ingen som er god nok til det. Hva med innleggsfot? Vi trenger en god spiss, men uten pasningsføtter hjelper det lite.

Banens beste i dag vil jeg si er Tettey. Dette fordi han jobber iherdig selv om han har en del pasningsfeil i ny og ned. Han dekker store rom, og er svært viktig defensivt.

RBKs skjebne ligner mer og mer på Kaiserslautern. Masse utskiftinger av spillere som gjør at laget blir dårligere og man får ikke kontinuitet. I tillegg hjelper det lite når man har dette: innavl + innkompetanse = dårlig = RBK
Back to top
uglevett
Veteran

PostPosted: 06.08.2008 21:34    Post subject: Reply with quote

Noe av problemet er presisjonen i den siste tredjedelen av banen. Innleggene er ikke gode nok (når de først kommer) og man er rett og slett for stresset.
Henri
Legende

PostPosted: 06.08.2008 21:34    Post subject: Reply with quote

Det eneste positive i kveld er at Phil Collins tapte penger.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13, 14  Next
Page 11 of 14

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb