English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fansen i like dårlig form som laget
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
nastynick
Rutinert


Joined: 23 Jun 2005
Posts: 669

PostPosted: 04.08.2005 10:54    Post subject: Fansen i like dÃ¥rlig form som laget Reply with quote

Like lite som laget rosenborg er uvante med motgang og takler det deretter, så virker det som om vi som fans er like dårlige til å takle den nye motgangen. Det er jo klart at vi har høye krav til spillerne, men nå begynner det nesten å gå for langt etter min mening.

Med pipingen etter første omgang i Bodø og hetsen av enkeltspillere gjennom hele sesongen, har RBK-fansen (inkludert meg selv) vist at vi ikke har forstått ordet supporter (direkte oversatt fra engelsk: støttespiller).

Slik jeg forstår ordet betyr det at vi skal støtte laget og hjelpe det fram, og jeg er sikker på at spillerne vet at de ikke presterer optimalt og at de får beskjed om det. Samtidig er det vår oppgave å gi de en klar beskjed om at vi er med de i motgangen og at de ikke er alene om dette. Jeg synes at alle fans bør se på seg selv og tenke på om de gjør det beste for laget og de spillerne som sliter mer enn andre.

Det er min mening at alle spillerne i stallen til RBK er så tynnslitt psykisk nå, at det beste vi kan gjøre som supportere er å prøve å bygge opp deres selvtillit med en positiv innstilling.
Dette er selvfølgelig vanskelig (særlig med et 5-1 tap i bagasjen), men det skader ihvertfall ikke.
_________________
Ljuskraft...bang booom! Bli arg!
Back to top
View user's profile Send private message
Rbker
Junior


Joined: 15 Oct 2004
Posts: 27

PostPosted: 04.08.2005 11:09    Post subject: Reply with quote

Gjennomsnittet ligger faktisk på over 16000 tilskuere til tross for en av de dårligste sesongene jeg har opplevd. Det avkrefter jo at trøndere er en gjeng med medgangssupportere. Men at frustrasjonen begynner å bre seg blant publikum, forstår jeg nå. Spillerne blir faktisk betalt skyhøye lønner for at de skal prestere på fotballbanen, og det virker som de rett og slett ikke gidder. Og det gjelds ikke bare på fotballbanen, på treningsfeltet og virker de giddesløse.

Jeg nøler lenge med å gi klubben kritikk, men det nytter ikke å si at det må jobbes videre og bedre lykke neste gang lenger. Noe må skje, og jeg synes supporterne bør få lov til å si sin mening. Støtter Rosenborg gjør jeg uansett, det vil alltid være klubben i mitt hjerte. Men det betyr ikke at man ikke kan kritisere den heller.
_________________
Renere drakt 2005! Renere stadion med tette hjørner og svarte seter!


Last edited by Rbker on 04.08.2005 13:27; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 04.08.2005 11:16    Post subject: Reply with quote

Tja, vi er der for å støtte laget, men vi elsker klubben. Når de som skal representere klubben tilsynelatende ikke tar denne oppgaven spesielt hardt, er det like mye vår jobb å gi beskjed om at dette ikke er akseptabelt.

du piper ikke fordi laget ditt taper mot et bedre lag, men gir alt. Du piper ikke om de har en dårlig dag med mindre enn optimal innsats.

men du sier fra når de har et dårlig halvannet ÅR, hvor de i bunn og grunn pisser på drakta og de som bruker alt de har av fritid og penger på å reise rundt for å støtte klubben, når de knapt lunter rundt.

Det du sier er bare misforstått supporterpolitisk korrekthet.
Vi er for pokker ikke nikkedukker som står der.

vi er der for å støtte laget, men vi forventer at de 11 der ute gjør noe for lønna si og privilegiet det er å tre på seg den sorte og hvite drakta.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
nastynick
Rutinert


Joined: 23 Jun 2005
Posts: 669

PostPosted: 04.08.2005 11:28    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:


Det du sier er bare misforstått supporterpolitisk korrekthet.
Vi er for pokker ikke nikkedukker som står der.

vi er der for å støtte laget, men vi forventer at de 11 der ute gjør noe for lønna si og privilegiet det er å tre på seg den sorte og hvite drakta.


Akkurat det med misforstått supporterpolitisk korrekthet er jeg uenig i. Jeg forestiller meg bare at man faktisk hjelper laget mere ved å prøve å støtte de enn å bombardere de med konstant kritikk.

Selvfølgelig stiller man krav til spillere og ledelse, det er da helt naturlig. Men når man som spiller får høre den negative kritikken (som til tider er ganske usaklig og lite innsiktsfull) så blir det jo slitsomt og trist. Tviler på at det er mange rbk-spillere som gleder seg til å dra på trening nå om dagen, og dette kan vi som supportere hjelpe til med.
Det virker som om det er mange her inne som tror at kjefting er det som skal til (derfor ønskes Nordli bla), og ja, de fortjener endel kjeft. Men hvor lenge skal man kjefte? Og hva skal man kjefte for? Mangel på innsats eller taktisk forvirring eller styrets handlingslammelse eller publikums frustrerte utbrudd.

I en tid da RBK pepres av mediehets og stor uro, kan vi som supportere kanskje være den stabile enheten i en ellers så forferdelig rbk-hverdag. Og dette er ikke for å være grei, men for at jeg faktisk tror det hjelper mer enn å bitche på alt og ingenting.
_________________
Ljuskraft...bang booom! Bli arg!
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 04.08.2005 11:46    Post subject: Reply with quote

Vi ønsker kjefting fordi vi ser mangel på engasjement og innsats, ikke fordi vi taper. Dette har ikke med resultater å gjøre, dette har med stolthet og (en total mangel på) profesjonalitet fra spillernes side.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Rbker
Junior


Joined: 15 Oct 2004
Posts: 27

PostPosted: 04.08.2005 12:20    Post subject: Reply with quote

Supporterne er ikke nikkedokker, vi ofrer tid og penger for dette laget. Da er det ikke holdbart å se en joggende ødegaard og en oppgitt Winsnes. Hva med å begynne å gi litt innsats for å vinne? Hver gang de møter motgang, står de jo der og kikker litt forvirra på hverandre og lurer på hva de skal gjøre! Ja, mye av det sitter i hodet, men for å vinne fotballkamper må man ofre maksimalt for drakta. Og det er det få RBK-spillere som gidder og gjøre, til tross for at de blir betalt millioner av kroner for det.

Vi som supportere kan ikke godta at spillerne ikke gidder og vinne fotballkamper lenger. Norges best betalte fotballspillere skal ikke springe minst av samtlige tippeligalag. Man kan ikke snu motgangen med å "gå i sæ sjøl". Det krever full innsats, og hvis vi ikke får se det må vi reagere.
_________________
Renere drakt 2005! Renere stadion med tette hjørner og svarte seter!
Back to top
View user's profile Send private message
doris
Veteran


Joined: 04 Aug 2005
Posts: 1330

PostPosted: 04.08.2005 12:22    Post subject: Reply with quote

Enig i at supporterne ikke akkurat bedrer situasjonen. At det er 16000 på kamp sier ikke så mye. Hva er best å spille foran, 16000 elleville supportere du vet støtter deg, eller 16000 folk du tror vil kaste flasker i hodet på deg hvis du gjør en liten tabbe? Greit nok, RBK har ikke levert varene denne sesongen. Og jeg leste et idiotisk innlegg et sted der en person trodde pipingen i pausen mot BG var det som fikk RBK til å score to mål i 2. omgang. Det HJALP med andre ord! Nei, neppe. Jeg er ikke kjempeoverrasket over at publikum påvirkes av resultatene og spillet på banen, men hvis vi forventer at RBK skal rydde opp i sakene og komme tilbake - bør også vi, supporterne, ta i et tak for å heve oss over de begredelige resultatene. Se fremover, det kan bare gå en vei nå. (Nei, ikke nedover, OPPOVER!) Smile
Back to top
View user's profile Send private message
amess
Senior


Joined: 03 Jul 2003
Posts: 100

PostPosted: 04.08.2005 12:44    Post subject: Re: Fansen i like dÃ¥rlig form som laget Reply with quote

Jeg er også generelt i mot buing mot mine egne spillere når kampen spilles.
Det som er det mest fornuftige når spillere ikke gidder og jobbe de 90min utpå der, er å synge blø for drakta ol. Jeg mener de må støttes verbalt når de spiller og helller forlange en forklaring når kampen er ferdig..
Jeg synes det var bra det vi gjorde etter hønefoss kampen, der vi gikk utenfor lerkendal, og stilte oss til med bannere ol. til slutt kom faktsik også sjefs presten og snakket med oss..
_________________
Allti, bestandi alt for RBK!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 04.08.2005 13:01    Post subject: Reply with quote

Blø for drakta eller buing. Hva er forskjellen. Begge viser jo misnøye. hvorfor er blø for drakta mere husreint?
Nå buer ikke jeg heller, men fanden snyte noen av de glosene spillerne får etter seg.

Har dog overhodet ikke problem med å forstå pipinga i de tilfellene den er blitt brukt i det siste. Å gjøre det fordi vi vinner bare 3-0 derimot blir bare feil.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 04.08.2005 13:12    Post subject: Reply with quote

Enig med Recon!
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Skammels10
Veteran


Joined: 24 Feb 2005
Posts: 1966

PostPosted: 04.08.2005 13:43    Post subject: Reply with quote

Fullstendig enig med Recon.
Back to top
View user's profile Send private message
Moltisanti
Veteran


Joined: 23 May 2005
Posts: 3111
Location: Trondheim

PostPosted: 04.08.2005 14:01    Post subject: Reply with quote

Må ikke bli alt for enig med Recon. Han blir så høy på pæra Cool
_________________
Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience,
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
nastynick
Rutinert


Joined: 23 Jun 2005
Posts: 669

PostPosted: 04.08.2005 14:08    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Vi ønsker kjefting fordi vi ser mangel på engasjement og innsats, ikke fordi vi taper. Dette har ikke med resultater å gjøre, dette har med stolthet og (en total mangel på) profesjonalitet fra spillernes side.


Som oftest ønsker man kjefting fordi man ønsker å avreagere og få ut sin egen aggresjon. Det er sjelden at kjeftinga gir så jævlig mye resultater.
I Nils Arne Eggens tilfelle så var han jo blant supporterne kjent som en som var god til å kjefte, men det er jo ikke der nøkkelen til hans suksess lå. Den lå jo i at han forstod lagets potensiale og visste hvordan spillerne skulle utnyttes for å nå dette potensialet. Samma faen om han kjefter. Du kan få folk til å gjøre det du ber de om uten å kjefte.
_________________
Ljuskraft...bang booom! Bli arg!
Back to top
View user's profile Send private message
Makkverk
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 2133
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.08.2005 14:09    Post subject: Reply with quote

Å joda. Er også enig med Tommel'n opp! Tommel'n opp! Tommel'n opp! Recon Cool Cool Cool
_________________
kentosd wrote:
Gratulerer til Makkverk med innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb. Forøvrig et makkverk av et innlegg. Som seg hør og bør.
Back to top
View user's profile Send private message
amess
Senior


Joined: 03 Jul 2003
Posts: 100

PostPosted: 04.08.2005 16:36    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Blø for drakta eller buing. Hva er forskjellen. Begge viser jo misnøye. hvorfor er blø for drakta mere husreint?
Nå buer ikke jeg heller, men fanden snyte noen av de glosene spillerne får etter seg.

Å synge blø for drakta, er det samme som å synge "kom igjen no Rosenborg", etter min mening, det betyr at vi vil ha mere innstas. Jeg tror det er bedre for en spiller og høre en sang, en at 16000 buer på han..
Recon wrote:

Har dog overhodet ikke problem med å forstå pipinga i de tilfellene den er blitt brukt i det siste. Å gjøre det fordi vi vinner bare 3-0 derimot blir bare feil.

Ja det er ikke morsomt å stå der å høre folk slenger drit til spilerne for den minste ting, vi må støtte dem på kamp, krtisere dem etterpå..
_________________
Allti, bestandi alt for RBK!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
kikki
Senior


Joined: 28 Mar 2005
Posts: 226
Location: Trondheim

PostPosted: 04.08.2005 16:41    Post subject: Reply with quote

hva med i går når banneret "te helvete me aill sammen" kom opp.. akkurat der og da skjemtes jeg av å stå i kjernen! greit nok at enkelte blir frustrerte, men dette er lavmål, og et nivå de ikke burde synke ned til...
_________________
- Tøv av Hoff. Hainn har stort sett trænt lag ned, hainn da... -
(Nils.A.Eggen)
Back to top
View user's profile Send private message
Moltisanti
Veteran


Joined: 23 May 2005
Posts: 3111
Location: Trondheim

PostPosted: 04.08.2005 16:45    Post subject: Reply with quote

Det er ikke negativt tenkt mot rosenborg. Les mer her TT05 forum
_________________
Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience,
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
amess
Senior


Joined: 03 Jul 2003
Posts: 100

PostPosted: 04.08.2005 16:46    Post subject: Reply with quote

kikki wrote:
hva med i går når banneret "te helvete me aill sammen" kom opp.. akkurat der og da skjemtes jeg av å stå i kjernen! greit nok at enkelte blir frustrerte, men dette er lavmål, og et nivå de ikke burde synke ned til...


Det har jo vert oppe mange ganger i løpe av sesongen da.
Jeg stiller meg gjerne bak det banneret, når folk som tjener milioner i året på hobbyen sin ikke gidder å jobbe når det gjelder, kan dra te helvete!.

Det gjelder ikke bare spillere, det gjelder heile teamet, å bare skifte ut perry er ingen løsning. Se på de som går rundt med slips på brakka, de som faktisk bestemmer. Ut me dem!
_________________
Allti, bestandi alt for RBK!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
amess
Senior


Joined: 03 Jul 2003
Posts: 100

PostPosted: 04.08.2005 16:53    Post subject: Reply with quote

thorarildv wrote:
Det er ikke negativt tenkt mot rosenborg. Les mer her TT05 forum

Da foreslår jeg et nytt, der det står; Te helvete med aill som itj orske å blø for klubben.
_________________
Allti, bestandi alt for RBK!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Moltisanti
Veteran


Joined: 23 May 2005
Posts: 3111
Location: Trondheim

PostPosted: 04.08.2005 16:57    Post subject: Reply with quote

Tror du det motiverer? Det de trenger nå er støtte på kampene. Jeg pep på søndag. Kommer ikke til å pipe mot LSK. Vi er i en DYP krise. Da må vi støtte og synge og lage show!
_________________
Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience,
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
amess
Senior


Joined: 03 Jul 2003
Posts: 100

PostPosted: 04.08.2005 17:11    Post subject: Reply with quote

Enig i det..
Men flott å vise fram når de kommer ut fra garderboen, og er skuffet over 0-10 tape på søndag...
_________________
Allti, bestandi alt for RBK!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3215
Location: Oslo

PostPosted: 04.08.2005 19:16    Post subject: Reply with quote

Buinga etter første omgang mot Glimt var iallefall på sin plass. Makan til elendig innsats. Det blir litt komisk å se Braaten drite i å forfølge pasninger som går tre meter unna, for så ta seg til hofta og vinke tilbake!
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
tosh
Junior


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 7

PostPosted: 05.08.2005 01:49    Post subject: Reply with quote

Blø for drakta maner til innsats.

Buing/piping mot eget lag signaliserer at spillerne bør komme seg et annet sted.
Back to top
View user's profile Send private message
RBK4EVER
Proff


Joined: 15 Apr 2003
Posts: 303
Location: Hammerfest

PostPosted: 05.08.2005 02:30    Post subject: Reply with quote

vi må kreve mer innsats.... men samtidig er det viktig at så lenge kampen spilles, så støtter hver og en av oss Rosenborg!!! Samme hvordan det går!! Ligger vi under 4-0 så skal suporterne stå og heie mer enn noen gang! Dersom alle suporterene gjør dette, vil det også minske frustrasjonen til spillerne ute på banen..!!! De som piper mot Rosenborg under en kamp kan ikke kalle seg suporter! Mad neste kamp går alle utpå banen for og heie hele kampen!!! klager osv er helt greie, men disse burde iallefall komme etter kampene!!! det er da de har sjangs til å gjøre nytte, dersom de i det hele tatt hjelper noe... Rolling Eyes
_________________
De viktigste kampene er dem du ikke har spilt, de viktigste tankene er dem du ikke har tenkt!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
primaten
Rutinert


Joined: 05 Aug 2005
Posts: 823

PostPosted: 05.08.2005 08:31    Post subject: Reply with quote

De som piper på eget lag suger. Har aldri skjønt poenget med det.
Når supporterne ikke evner å ta fram noe positivt når de negative opplevelsene kommer, hvordan kan vi vente at spillerne skal gjiøre det?

Husk liverpoolfansen, som sang gjennom hele pausen da de lå under 0-3 i CL-finalen. Husk hvordan det gikk.

RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
Page 1 of 4

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb