View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
spraggon Proff
|
Posted: 03.08.2008 14:33 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Jeg blir så oppgitt over hvordan en del av dere undervurderer Skjelbred. Folk snakker om at han var mye bedre før skaden, men det er bare tullprat. Forskjellen er at vi da ble blendet av at han var så ung og teknisk begavet. Nå er vi mer vant med det. Tydeligvis for vant. |
Denne undervurderingen er vel et resultat av meget høye forventninger. Det er vel ingen tvil om at Per er et av de største talentene som er oppfostret i Rosenborg. At PCS har vært under pari en periode er vel mere et resultat av en klubb som har underprestert i samme periode. Noe jeg mener gjelder flere av spillerne i dagens stall.
Det å la Per gå nå er en vanskelig avveining for RBK. På den ene siden er klubbens ambisjoner om å bygge laget rundt sentrale spillere, noe Per åpenbart er. På den andre siden ønsker vel RBK å fremstå som en attraktiv klubb for ambisiøse spillere som ser Rosenborg som et utstillingsvindu mot de store ligaene. Her står vel valget mellom kortsiktige og mere langsiktige målsetninger rundt laget. På kort sikt er jeg en tilhenger av å beholde Per, forutsatt av at spilleren selv ønsker det.
På litt lengre sikt tror jeg å la han gå(til riktig pris selvsagt) er en bedre strategi da jeg tror en høy omsetning av spillere er et sunnhetstegn og et viktig signal til spillere som må ta stilling til å flytte til det kalde nord.
NÅR DET ER SAGT så ønsker jeg selvsagt å beholde Per i noen år til. Allikevel ser jeg på hva som skjer i backrekka vår. Der ser vi tydelig at den fungerer bedre og bedre uansett konstellasjon! Denne effekten tror jeg vi vil se med hele laget etter hvert ...at laget fungerer uavhengig av hvem av de 15-16 beste som spiller. I et slikt scenario blir ikke Per like viktig og langt fra umulig å erstatte.
LA OSS BANKE TROMSØ I KVELD!! |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 03.08.2008 14:40 Post subject: |
|
|
rolfi wrote: | 1990–1994 Clausenengen
1994–1996 Molde
1996–2007 Man Utd
Solskjær val vel ikke særlig lojal han heller før han dro til Man Utd? |
Ingen oppholder seg i molde lengere enn høyst nødvendig. Spesiellt ikke nordmøringer. _________________ Påmeldt |
|
Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 03.08.2008 14:41 Post subject: |
|
|
Jeg er enig i at Skjelbreds spill må sees i sammenheng med et ustabilt og underpresterende lag. Håper vi får beholde Skjelbred et par sesonger til da jeg tror han bare kommer til å bli bedre og bedre under Hamrén. Når Skjelbred blir målfarlig kommer han til å være en midtbanespiller i toppklasse og sannsynligvis i en annen klubb en Rosenborg. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 03.08.2008 23:49 Post subject: |
|
|
Men for 45 millioner er det bare å selge.
Tror de fleste er enig med meg angående det. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
GoldenFeet Junior

|
Posted: 04.08.2008 03:17 Post subject: |
|
|
Ballahl wrote: | Men for 45 millioner er det bare å selge.
Tror de fleste er enig med meg angående det. |
Hva kommer pengene til å brukes til? Et par tre-fire Adeccoligaspillere til 3 millioner? |
|
Back to top |
|
 |
OH Junior
|
Posted: 04.08.2008 05:02 Post subject: |
|
|
moomoo wrote: |
PCS er en god spiller med et talent utenom det vanlige.
|
Han var det en gang ja. Nå er talentet borte og vi har en halvgod fotballspiller igjen. Jeg tror aldri PC vil komme opp på det nivået det så ut til at han ville nå før skaden.
Dessuten er han alt for ujevn, og innsatsen er også opp og ned. I enkelte kamper er han god, og skaper en hel del. Mens i de fleste kampene er han dels usynlig og skaper null og niks.
Får man er ok bud for PC, så ser jeg ingen grunn til at RBK ikke skulle selge, det finnes bedre alternativer der ute, og de kan også kjøpes for penger. |
|
Back to top |
|
 |
krakra Proff
|
Posted: 04.08.2008 09:00 Post subject: |
|
|
Ballahl wrote: | Men for 45 millioner er det bare å selge.
Tror de fleste er enig med meg angående det. |
Hvem skal erstatte han da? Det nytter ikke å ha 45 mill på bok når hverken klubben i seg selv, eller ledelsen makter å hente en god erstatter. |
|
Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 04.08.2008 09:25 Post subject: |
|
|
45 millioner tror jeg per dato er tatt ut av det blå. Tror neppe det kommer et så høyt bud. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 05.08.2008 04:43 Post subject: |
|
|
GoldenFeet wrote: | Hva kommer pengene til å brukes til? Et par tre-fire Adeccoligaspillere til 3 millioner? |
Poenget er ikke hva pengene skal brukes til (Adecco-spillere eller ei), poenget er at et bud på 45 millioner +, må aksepteres.
krakra, les:
Ballahl wrote: | For 45 millioner pluss videresalgsprosenter og x antall millioner etter x antall kamper, er det bare å selge Per Ciljan Skjelbred.
Erstatteren har vi allerede i klubben og da tenker jeg først å fremst på Abdou Traoré og John Pelu. I tillegg har vi spillere som Didier Ya Konan, Albert Berbatovci, Juska Savolainen og Michael Jamtfall som alle kan utfordre om plassene på laget (midtbane og ving). |
_________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
Back to top |
|
 |
krakra Proff
|
Posted: 05.08.2008 19:01 Post subject: |
|
|
Men ingen av de spillerene er like god som PCS er på sitt beste, og ingen har det samme potensialet. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 05.08.2008 19:52 Post subject: |
|
|
Det er også bare tull, Sapara og Iversen har et høyeste nivå som lett overgår Skjelbred. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 05.08.2008 20:14 Post subject: |
|
|
Tror du må lese de to innleggene over en gang til, Keenoir. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 06.08.2008 05:25 Post subject: |
|
|
krakra wrote: | Men ingen av de spillerene er like god som PCS er på sitt beste, og ingen har det samme potensialet. |
Hvor ofte har Per Ciljan vært på sitt beste de siste årene?
Holder de topp Tippeligaklasse, og har et potensialet til å prestere brukbart i Europa så holder det i massevis.
Og det potensialet mener jeg de alle har (kanskje utenom MJ). _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 06.08.2008 09:14 Post subject: |
|
|
krakra wrote: | Men ingen av de spillerene er like god som PCS er på sitt beste, og ingen har det samme potensialet. |
Jeg vil tro at Konan er bedre paa sitt beste og at Traore har omtrent det samme potensialet. |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 06.08.2008 09:35 Post subject: |
|
|
tror det er greit for alle parter at han drar nå, tror han trenger et klubbytte for å få fart på karrieren igjen, og rbk må selge før markedsverdien synker betraktelig. _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.08.2008 09:46 Post subject: |
|
|
Markedsverdien på Skjelbred vil da høyst sannsynlig stige i de nærmeste årene. Først og fremst pga. landslagsspill, men den vil også stige hvis/når Rosenborg, og dermed Skjelbred, begynner å prestere igjen. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 06.08.2008 10:07 Post subject: |
|
|
PauloSilas wrote: | Jeg vil tro at Konan er bedre paa sitt beste |
Hva i all verden baserer du dette på? Noe du har drømt? |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 06.08.2008 10:20 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Markedsverdien på Skjelbred vil da høyst sannsynlig stige i de nærmeste årene. Først og fremst pga. landslagsspill, men den vil også stige hvis/når Rosenborg, og dermed Skjelbred, begynner å prestere igjen. |
Han har jo i en del år vært regnet som en av europas største talenter, men om 2 år er han en "middelaldrende" grei midtbanespiller som det finnes hundrevis av. _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 06.08.2008 10:28 Post subject: |
|
|
henning wrote: | PauloSilas wrote: | Jeg vil tro at Konan er bedre paa sitt beste |
Hva i all verden baserer du dette på? Noe du har drømt? |
Jeg baserer det paa at han har landskamper paa av afrikas beste lag, et lag som er langt sterkere enn Norge, samt at han allerede er merittert med - var det ikke han som ble kaaret til den 3. beste spilleren i Afrika for et par aar siden.
Det vitner om et hoeyt toppnivaa selv om han ikke har faatt vist dette i RBK |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 06.08.2008 10:44 Post subject: |
|
|
Mulig det, men det er det siste som teller. Hvis toppnivået til Konan er så høyt så bør vi for hans egen del slippe han snart, han har vært her i 1,5 år og vist det kun i små glimt. Da bør en annen klubb snart få sjansen til å få ut potensialet hans. Jeg var veldig positiv til Konan i lang tid, men er i ferd med å gi opp, selv om han etter sigende ikke har spilt i sin favorittposisjon. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 06.08.2008 10:55 Post subject: |
|
|
Per er en skikkelig motor på midtbanen som skaper mye og gjør to manns jobb i gjenvinningsfasen. Konan og Traore er ikke i nærheten av Per når det gjelder dette. Vi så jo bla mot Fiorentina i vinter at Per ville ha forsterket det italienske topplaget, så å selge ham vil neppe være noe sjakktrekk. Dessuten er han et trøndersk fotballikon som RBK tjener mye på å ha i klubben. Både i popularitet og økonomi. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 06.08.2008 10:59 Post subject: |
|
|
Markedsverdien på alle norske spillere vil jo synke i årene som kommer, når prisnivået innenlands normaliserer seg.
Grunnen til at Skjelbred er verdt kanskje 25-30 millioner nå er jo at andre norske klubber krever latterlige beløp for spillere uten det samme potensialet.
Den dagen Moldskred-spillere selges for 5-6 millioner, Reginiussen-spillere for 10 millioner og ting er litt mer slik de skal være ut fra kvaliteten, så vil neppe Skjelbred være verdt mer enn 15-20 millioner kroner han heller.
Skjelbred har allerede vist seg litt fram i mesterligaen, og at markedsverdien skal stige så veldig fordi han får spille landskamper på et landslag som havner nummer tre-fire-fem i kvalifiseringspuljene sine tror jeg ikke.
Markedsverdien til eksempelvis Sapara er vel neppe høyere nå enn da vi kjøpte ham.
Hvis Skjelbred blir i RBK i tre år til tror jeg bare han blir det store talentet som aldri slo helt gjennom. Han kommer sikkert til å levere gode kamper for RBK og være en bra klubbspiller, men et eventuelt bud på 35-40 millioner nå vil rett og slett være sunt å si ja til både for han selv og klubben. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 06.08.2008 11:09 Post subject: |
|
|
Hvem skal erstatte Per da? Og hvor lenge vil en erstatter som får suksess bli i klubben. Lojaliteten stiger lineært(minst) jo nærmere spillerne er født Lerkendal. Per er og blir ikke noe uforløst talent. |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 06.08.2008 11:39 Post subject: |
|
|
josinho wrote: | Per er en skikkelig motor på midtbanen som skaper mye og gjør to manns jobb i gjenvinningsfasen. Konan og Traore er ikke i nærheten av Per når det gjelder dette. Vi så jo bla mot Fiorentina i vinter at Per ville ha forsterket det italienske topplaget, så å selge ham vil neppe være noe sjakktrekk. Dessuten er han et trøndersk fotballikon som RBK tjener mye på å ha i klubben. Både i popularitet og økonomi. |
Her er jeg faktisk direkte uenig. Jeg synes absolutt Traore er en motor paa midtbanen, spesielt ifjor hoest saa mann dette. Jeg vil ogsaa paastaa at han paa sitt beste er bedre i gjenvinningsfasen enn Skjelbred. Desverre har Traore, i likhet med mange andre, vaert totalt ute av form denne sesongen |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 06.08.2008 11:53 Post subject: |
|
|
GoldenFeet wrote: | Hva kommer pengene til å brukes til? Et par tre-fire Adeccoligaspillere til 3 millioner? |
nei, til investeringer i eiendommer.... _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
|