View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 04.08.2005 09:01 Post subject: |
|
|
Forøvrig er jeg enig med Harald. Perry skal UT, men det er lang fra kun hans skyld. Og da mener jeg ikke bare de under, men de over også.
Men hva pokker skjer i hodet på den fyren?
Psykologikunnskap? Nada tydeligvis. Ta ut en mann etter 34 minutter etter en slik forestilling. Topp. Men da tar du faen ikke ut nykommeren som ikke fatter et dritt av hva i all verden laget prøver å gjøre enda. Er du stein stokk dum? Da tar du ut en Solli som har vært her et par år og burde forventes å kunne gjøre jobben sin.
Og å bruke det siste byttet på Ole Christer BASMA??? Er det mulig?!! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
nastynick Rutinert
|
Posted: 04.08.2005 09:09 Post subject: |
|
|
Utrolig hvor kipt det føles å være uten håp for forbedring...Tror dessverre man må vente et par år før man kan se et rbklag som er tilnærmet lik seg selv igjen. Og vi må nok vinke farvel til Perry...synd å si det, men han gjør så mye rart at man bare sitter igjen med en følelse av forvirring og mismot. Heia RBK læll. _________________ Ljuskraft...bang booom! Bli arg! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.08.2005 09:20 Post subject: |
|
|
pelun wrote: | Det som er skummelt nå er at vi får en ny nødløsning. Hvis styret sitter på et navn som ikke kan ta over før neste sesong, så har vi et lite problem. |
Alt tyder på at Perry fortsetter ut sesongen:
- Han er RBK-trener i år. Vi jobber med å finne ut hvem som skal trene RBK fra neste år, sier Skutle.
Les mer: Nektet å snakke om RBK-fremtiden |
|
Back to top |
|
 |
kms Senior
|
Posted: 04.08.2005 09:20 Post subject: |
|
|
Vajp wrote: | Alt jeg ser på RBK for tiden er en gjeng med snørrunger!
De trenger pisk og straff for manglende vilje, guts og stå-på-vilje!
Jeg skulle med glede stått ned på sidelinja der å sparka de i rævva, men jeg er redd jeg ikke får lov.
|
Skjønner at folk er sinte, men blir litt overrasket over hvor mange innlegg av typen "pisk/straff spillerne" det florerer med her.
Det hjelper nemlig ikke å gi dem straff/kjeft/spark i rævva hvis de faktisk ikke vet hva de skal gjøre for å spille bedre. Og hvem som forteller dem hvordan å spille bedre? Jo, treneren.
Det er helt åpenbart at ikke treneren vår gjør det. Skal man gi destruktiv kritikk (les: straff) så må man også komme med noe konstruktivt (les: hvordan å slippe straffen neste gang). Det evner ikke Perry å gjøre.
Tror faktisk at Perry har kjefta temmelig mye i løpet av sesongen, men det tjener bare til å bryte ned selvtillit så lenge han ikke kan peke dem i en annen, riktigere retning.
At enkelte spillere i stallen i dag kanskje ikke fortjener å spille for Rosenborg er fullt mulig, men det vet vi ikke så lenge vi har en trener som ikke klarer å tydeliggjøre forskjellen på de gode og de dårlige spillerne. Under Perry er alle like dårlige, med Supermann som eneste unntak.
Forøvrig enig med Recon at man må like mye se på dem _over_ Perry som dem under ham. Håper at de viser med de "grepene" som etter hvert kommer at de har lært noen ting av denne prosessen. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 04.08.2005 09:23 Post subject: |
|
|
Ikke enig med deg i begynnelsa da. Selvfølgelig skal de spille bedre. Klarer de ikke spille kreativt under Perrys ledelse, så får de pokker meg ha såpass stolthet at de kjemper desto hardere ihvertfall. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 04.08.2005 09:40 Post subject: |
|
|
YO wrote: | Det er ikke akseptabelt, men det er forstålig. Hvis en trener gir uklare meldinger om hvordan et lag skal spille, så blir det gjerne litt uklart for spillerne å vite hvordan de skal spille.
En må huske at CV'en til Per Joar Hansen ikke er veldig imponerende. Hvorfor skal han være den rette mannen? Jeg mener han har vist mange "rare" taktiske valg denne sesongen, samt at han ikke klarer å overføre entusiasme til spillerne og samtidig sanker katastrofalt lite poeng.
Hvis Rita Ottervik hadde vært RBK-trener, ville du ha sparket henne? |
Så hvis Perry bliver fyret så er alt fryd og gammen? Ved ikke hvad du sigter til med din sidste sætning. Hvem der skal fyres gider jeg egentlig ikke diskutere længere jeg har gjort det ganske klart i "Rosenborg 2006" tråden hvem jeg gerne vil have smidt ud. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Cheech Junior

|
Posted: 04.08.2005 09:59 Post subject: GÃ… AV, PER JOAR HANSEN! |
|
|
Jeg har tidliger vært meget imponert over at Perry har stått rakrygget og vært veldig fornuftig. Nå begynner dette å bli patetisk, nå er det på tide at han har så mye selvinnsikt at han takker for seg.
At RBK (les Brattseth) ikke har klart å skaffe Nordli som trener er ALT for dårlig. Bare se på kampen mot Lyn i går, Start jobber som gale i hver duell. De blir pisket fremover på banen, og de spilte med FEM spisser på slutten og fikk uttelling for det. Dette viser at Keiko ikke bare er stor utenpå, men også en stor taktikker og pådriver! Han gjør Start veldig lik RBK når Eggen hylte på sidelinjen på slutten av kampene. Hvor ofte avgjorde vi kamper i sluttminuttene, akkurat som Start gjør nå?
Velkommen til Trondheim KEIKO |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 04.08.2005 10:22 Post subject: |
|
|
Samtlige i RBk skulle tvinges til å se Starts match mot Lyn på repeat et døgns tid. SÅNN skal det faen meg kjempes!
Og hvem kan ville ha noen annen som trener enn han her:
- Vi kjørte Marius Johnsen frem og kjørte med fem spisser. Om vi taper med ett eller to mål bryr jeg meg ikke om.
- Resultater får Rekdal og Drillo ta seg av, jeg vil vinne, jeg, fastslo Tom Nordlie. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
Jonah Junior

|
Posted: 04.08.2005 10:31 Post subject: |
|
|
Truls Dæhlis kommentar
"Hansen trener et lag i oppløsning, det er et trist syn, og derfor bør han få slippe nå.
Ikke bare for sin egen del, men kanskje enda mer fordi Rosenborgs opptreden ligner et kollektivt skrik om hjelp. Laget råtner på rot om ingenting gjøres, det er knapt til å begripe at det er landets dyreste spillerstall vi snakker om, og derfor er situasjonen sportslig dramatisk." |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 04.08.2005 10:35 Post subject: |
|
|
Jonah wrote: | Truls Dæhlis kommentar
"Hansen trener et lag i oppløsning, det er et trist syn, og derfor bør han få slippe nå.
Ikke bare for sin egen del, men kanskje enda mer fordi Rosenborgs opptreden ligner et kollektivt skrik om hjelp. Laget råtner på rot om ingenting gjøres, det er knapt til å begripe at det er landets dyreste spillerstall vi snakker om, og derfor er situasjonen sportslig dramatisk." |
Sjelden har Dæhli hatt mer rett.  _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
KFF_RBK Rutinert

|
Posted: 04.08.2005 11:29 Post subject: |
|
|
Har Keiko tre armar eller? Det ser ut så  |
|
Back to top |
|
 |
Vajp Junior
|
Posted: 04.08.2005 12:52 Post subject: |
|
|
Fy faen, den mannen er rå! _________________ Oh Yeah! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.08.2005 13:27 Post subject: |
|
|
NFF likte ikke finger'n til Keiko:
- Vi kommer til å skrive til ham i dag og be om en forklaring på hva som skjedde og få fram fakta i saken. Dersom vi vil opprette sak, havner den hos doms – og sanksjonsutvalget i forbundet, sier administrasjonssjef Svein Rustad.
Les mer: NFF ber Nordlie om forklaring |
|
Back to top |
|
 |
Troinndern Veteran
|
Posted: 04.08.2005 14:08 Post subject: |
|
|
Burde heller gi kjernen en oppstrammer etter at [webred] var så vill å kalle Per Ivar Staberg for overvektig. |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 04.08.2005 15:00 Post subject: Re: GÃ… AV, PER JOAR HANSEN! |
|
|
Cheech wrote: | Jeg har tidliger vært meget imponert over at Perry har stått rakrygget og vært veldig fornuftig. |
Det er DEN ENE kvaliteten han har og jaggu skrev ikke han d-oppgaven sin på temaet også....
Kapteinen står i givakt på brua menst skipet går ned.....etter ett års seilas på feil kurs. Skulle nok begått mytteri allerede etter det andre skjeret en gikk seg på ja... _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 04.08.2005 15:22 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | Brady wrote: |
Er litt usikker på Nordlie, liker stilen hans og tror nok han er en flott motivator. Men det er litt dårlig at det virker som om Start må vente helt til slutt med å avgjøre kampene. Misforstå meg rett, det er en flott egenskap, men hvorfor avgjør de så sjelden kampene tidligere?
|
Halla tjommi, dette var vel ikke en av dine beste, hva?
Hvorfor avgjør de så sjelden tidligere? De kampene de gruser motstanderne gjør de da vel det, men dette er Start, de klarer ikke slå alle sist.
Du skal være litt over middels paranoid for å vri den egenskapen til et svakhetstegn. De klarer det fordi de er som RBK på 90-tallet. Mot slutten maler de motstanderne i senk. |
Start har vunnet 10 kamper i år, og i 5 av disse ble seiersmålet scoret det siste kvarteret, et flertall faktisk de siste par minuttene eller på overtid.
Den eneste klare seierene de har hatt kom mot Odd da de vant 4-0.
Det er en flott egenskap, men allikevel syns jeg det er grunn til bekymring at de ikke avgjør kampene tidligere. Mener å huske at når Tom Nordlie var trener for Vålerenga, rykket de ned fordi de var så lite effektive. Av en eller annen grunn kan det virke som om dette også henger ved Start de første 75 minuttene av en kamp. |
|
Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 04.08.2005 15:30 Post subject: |
|
|
Hva f*** er det som får folk til å tro at Nils Arne skal bli "kalt inn" for å redde skuta?!? Jeg ville rett og slett blitt forbannet om han skulle blitt hovedtrener igjen. Han avsluttet karrieren med stil og verdighet, slik som en legende fortjener! Dessuten har det vært nok kortsiktige løsninger i RBK de siste sesongene. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 04.08.2005 15:47 Post subject: Re: GÃ… AV, PER JOAR HANSEN! |
|
|
Litjeggen wrote: | Cheech wrote: | Jeg har tidliger vært meget imponert over at Perry har stått rakrygget og vært veldig fornuftig. |
Det er DEN ENE kvaliteten han har og jaggu skrev ikke han d-oppgaven sin på temaet også....
|
Huh? Info! _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
Sorte Tyr Junior
|
Posted: 04.08.2005 16:08 Post subject: Stakkars Perry ! |
|
|
Leser på tv2text "Jeg har ikke vurdert og trekke meg"... (Sitat Perry)
Ærlig talt ! Har ikke denne karen skjønt at det er på tide og finne på noe nytt !! Han må da ta på seg store deler av skylda for det som har hendt. Selvsagt er spillerne også delaktige her, men det er Perry som tar ut laget og står for treningen m.m. ! Med litt respekt for seg selv, så må da han også skjønne når nok er nok ?!
Sett inn Eggen (Senior) for resten av sesongen og leit etter en NY trener som får kustus på spillerne til neste sesong ! Dette året er så langt helt ødelagt fotballmessig !
Lenge leve RBK !!  |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 04.08.2005 16:23 Post subject: |
|
|
Enten så må vi bestemme oss for en trener nå, og ansette han nå, eller så mener jeg vi dessverre blir nødt til å gi Nils Arne jobben ut sesongen. For jeg synes ikke vi kan fortsette med Perry nå. Vi trenger nye impulser. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
kikki Senior

|
Posted: 04.08.2005 16:52 Post subject: |
|
|
det er nok rot her oppe i trondheim nå.. det siste vi trenger nå er en ny trener som ikke kjenner klubben som skal overta laget midt oppi denne krisa. ja, perry burde på fyken, MEN han må bli ut sesongen for det vi risikerer ved å ansette en ny trener nå er enda mer kaos... det vil jo bli krevd at en ny trener skal få laget til å vinne nesten alt helt fra starten av, og dersom han ikke gjør det er vi inne i den samme onde sirkelen igjen.. nei, la perry bli ut sesongen, og la heller den nye treneren få bli kjent med laget før neste sesong, og så kan han prøve å lede oss inn på vinnersporet igjen. _________________ - Tøv av Hoff. Hainn har stort sett trænt lag ned, hainn da... -
(Nils.A.Eggen) |
|
Back to top |
|
 |
Sorte Tyr Junior
|
Posted: 04.08.2005 21:29 Post subject: |
|
|
Si meg, er ikke Eggen kjent i klubben da ? Det KAN være de små tingene som skal til for og få laget på rett kjøl igjen, og DET har Perry vist gang på gang at han ikke er i stand til og gjøre. Eggen kan på ingen måte gjøre det værre enn slik situasjonen er nå.
UT MED PERRY INN MED EGGEN !! |
|
Back to top |
|
 |
Sølve Rutinert
|
Posted: 04.08.2005 22:05 Post subject: Re: Stakkars Perry ! |
|
|
Sorte Tyr wrote: | Leser på tv2text "Jeg har ikke vurdert og trekke meg"... (Sitat Perry)
Ærlig talt ! Har ikke denne karen skjønt at det er på tide og finne på noe nytt !! Han må da ta på seg store deler av skylda for det som har hendt. Selvsagt er spillerne også delaktige her, men det er Perry som tar ut laget og står for treningen m.m. ! Med litt respekt for seg selv, så må da han også skjønne når nok er nok ?! |
Hadde eg vore trenar for Rosenborg, hadde eg ikkje trekt meg før me rykka ned til 7. divisjon. Perry har drømt om denne jobben sidan han begynte som trenar, og vil sjølvsagt ikkje slutta. Dessutan er det alltid ein styrke for ein trenar at han har tru på seg sjølv, uansett kor dårleg det går med laget.
Difor er det Bratseth si oppgåva å sparka Hansen, noko han praktisk talt allereie har gjort. Ein ny trenar er berre ikkje på plass enno. Å venta på den beste trenaren er det einaste rette, me har god tid. At assistenten til assistenstens assistent, Rune Skarsfjord, skal trena Rosenborg ut sesongen, er neppe betre enn at Perry fortsetter.
Som ny trenar er Eggen jr. drømmemannen, spør du meg. Keiko er for offensiv, aldri i livet at me vinn bortekampar i CL med han som trenar. Og målet for Rosenborg bør framleis vera ein posisjon blant dei nest beste i Europa, ikkje å koma tilbake til gamle høgder. Nedturen i år treng ikkje vera ødeleggande for prosessen med å bygga opp eit nytt og betre storlag, snarare tvert om. |
|
Back to top |
|
 |
Sticks Junior

|
Posted: 04.08.2005 22:08 Post subject: |
|
|
Han MÅ slutte. Hvis han er glad i Rosenborg, og vil klubbens beste, så slutter han. _________________
Rosenborg. Alltid!  |
|
Back to top |
|
 |
|