English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tromsø - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 20, 21, 22  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
dreast
Junior

PostPosted: 03.08.2008 00:39    Post subject: Reply with quote

Hvis det blir seier i morgen, onsdag og neste søndag er vi faktisk max fire poeng unna serieledelse.

Har skikkelig trua foran denne kampen, håper vi spiller på samme måte som mot NAC Breda
Back to top
View user's profile Send private message
Skammels10
Veteran

PostPosted: 03.08.2008 01:44    Post subject: Reply with quote

Om vi er effektiv nok foran begge mål i morgen, så slår vi Tromsø. Vi er rett og slett et bedre lag.
Back to top
michael collins
Veteran

PostPosted: 03.08.2008 01:58    Post subject: Reply with quote

dreast wrote:
Har skikkelig trua foran denne kampen, håper vi spiller på samme måte som mot NAC Breda

Jeg tror det blir en jevn kamp, og er langt fra sikker på at TIL vinner. Men jeg kan garantere at RBK ikke kommer til å spille "på samme måte som mot NAC Breda". TIL er langt mer aggressive i presset enn nederlenderne, og RBK-spillerne vil ikke få så god tid på seg som mot Breda. Jeg tror heller på et diametralt motsatt kampbilde, sett med RBK-øyne.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 03.08.2008 02:31    Post subject: Reply with quote

Nå er borte- og hjemmekamper veldig forskjellig (spesielt for lagene fra nord virker det som), men Tromsøs kamp mot VIF forrige helg var ikke all verden å skryte av. Bra defensivt, absolutt, men så skaper heller ikke VIF all verden. Sequeira var variabel mens Reginiussen var meget god, slik at midtforsvaret hadde brukbar kontroll. Nå er vel Miika tilbake, slik at stopperparet er enda bedre enn på Ullevaal. Offensivt var det derimot veldig planløst og lite konstruktivt. Mye prega av langballer slått opp mot spissene fra egen banehalvdel.

Jeg tror allikevel at Tromsø løfter seg hjemme, spesielt offensivt, og slenger meg på michael collins' spådom om en jevn batalje. Uavgjort eller ettmålsseier til en av lagene virker logisk.

For å summere det opp: Vi vinner med tre eller fire mål. Very Happy
Ballahl
Veteran

PostPosted: 03.08.2008 03:15    Post subject: Reply with quote

Jeg håper du får rett, men tviler sterkt.
Personlig tror jeg vi kommer til å slite, men man vet aldri.

Tidlig mål blir viktig, da får vi roa ned nervene.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 03.08.2008 08:28    Post subject: Reply with quote

Håper RBK så kampen mot VIF og kjører hardt press på Sequeira når han har ballen, han var horribel mot VIF. Ekstremt uopmerksom og treg til å klarere.
Back to top
michael collins
Veteran

PostPosted: 03.08.2008 08:33    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Sequeira var variabel mens Reginiussen var meget god, slik at midtforsvaret hadde brukbar kontroll. Nå er vel Miika tilbake, slik at stopperparet er enda bedre enn på Ullevaal. Offensivt var det derimot veldig planløst og lite konstruktivt. Mye prega av langballer slått opp mot spissene fra egen banehalvdel.

Jeg mener Sequeira var katastrofal som midtstopper, og hovedårsaken til at Vålerenga kom til såpass mange sjanser. Han konkurrerte vel med Sæternes på den andre siden av banen om å være forrige rundes verste midtstopper. Det var vår keeper Stamatopoulos som berget nullen. Heldigvis er Miika tilbake i dag! Offensivt kom vi til 8-9 sjanser i følge oslomedia (som ikke overdriver når det gjelder bortelag), og bare en god Perkins i VIF-målet berget nullen for dem.
Brady
Veteran

PostPosted: 03.08.2008 10:48    Post subject: Reply with quote

Er enig med deg i at Sequeira hadde en dårlig dag, men det var vel mest dårlige avslutninger som gjorde at Tromsø ikke vant kampen. Rushfeldt viser klare tegn til å ikke holde nivået lengre, og Morten Moldskred virker plutselig å ha fått hastverk foran mål. En aldri så liten formsvikt kanskje?
Back to top
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 03.08.2008 11:54    Post subject: Reply with quote

vi kommer til å pisse på et overtent Tromsø lag.
Back to top
michael collins
Veteran

PostPosted: 03.08.2008 12:13    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Er enig med deg i at Sequeira hadde en dårlig dag, men det var vel mest dårlige avslutninger som gjorde at Tromsø ikke vant kampen. Rushfeldt viser klare tegn til å ikke holde nivået lengre, og Morten Moldskred virker plutselig å ha fått hastverk foran mål. En aldri så liten formsvikt kanskje?

Rushfeldt ble sparket ned fem-seks ganger (vålerengaspillerne gikk målbevisst etter ham og Knarvik fra avspark), fikk en skade i leggen og måtte ut etter 29 minutter. Erstatteren Adriano Munoz gjorde sin beste kamp i TIL-trøya så langt, og viste at vi har en god erstatter for Sigurd i stallen. Jeg er uenig i at det var dårlige avslutninger som gjorde at vi ikke scoret. Troy Perkins spilte strålende for VIF, og fikk 8 eller 9 på alle børser.
tvins
Junior

PostPosted: 03.08.2008 13:17    Post subject: Reply with quote

Quote:
Rosenborg har Jarstein på 8.Plass på keeper formen. Med 15.Baklengs, 1 tabbemål, 39 redninger / 7% i redningsprosent.

Ble litt bekymra for dette. 7 % redningsprosent?
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 03.08.2008 13:19    Post subject: Reply with quote

Dette blir en jevn kamp mellom to av de mest gjerrige lagene i ligaen. Tror neppe noen av lagene klarer å vinne med mer enn ett mål.
Back to top
^Mirth
Veteran

PostPosted: 03.08.2008 13:28    Post subject: Reply with quote

Selv tror jeg begge lagene scorer minst ett mål, så det laget som vil vinne denne kampen må ihvertfall opp i 2. Satser på at effektiviteten til RBK plutselig løsner i dette oppgjøret...
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 03.08.2008 13:32    Post subject: Reply with quote

Dette blir tøft. Tromsø kommer til å legge alt i denne matchen. Dersom vi vinner denne kampen så vinner vi serien. Tror jeg.
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 03.08.2008 13:36    Post subject: Reply with quote

Også jeg så Vålerenga-Tromsø på mandag, og det var i stor grad en keeperkamp, dvs. massevis av sjanser men meget solide prestasjoner av Perkins hos VIF, men også Stamatopolos i Tromsø-buret.

Nå er det vel slik at Ramovic trolig er tilgjengelig igjen i kveld. Er det riktig å vrake en keeper etter en slik forestilling? Kan jo spørre oss det samme, selv om Lund Hansen på ingen måte har storspilt mot Viking og Breda, har han holdt nullen i begge matchene.

Er også litt nervøs med tanke på duellspillet, der vi var skammelig svake i hjemmemøtet mot Tromsø i vår, som vi tapte. TIL har spillere som Koppinen og Rushfeldt i rekkene, begge er livsfarlige på eksempelvis corner. Etter min mening er det nå en fundamental mangel på spillere om er virkelig gode på hodet, nå som vi har kvittet oss med Riseth og Koppinen. Har likevel en viss tro på at Lago kan hanskes med Rush, og at Ivers hjelper til på defensive dødballer.

Mitt kamptips er som følger : 1-1, men håper på tre poeng. Bortekamp i Tromsø er ALLTID vanskelig, må være noe med lufta, underlaget, selve laget, folkene der oppe...
SverreBrandhaug
Rutinert

PostPosted: 03.08.2008 13:44    Post subject: Reply with quote

Er Rushfeldt kampklar?
quarterback
Rutinert

PostPosted: 03.08.2008 14:08    Post subject: Reply with quote

Tipper tap, men håper seier
Back to top
Rabben
Junior

PostPosted: 03.08.2008 14:12    Post subject: Reply with quote

Klarer vi å sette sjansene som normalt skal scores på, vinner vi denne kampen.. Tettey skylder noen mål fra forrige kamp som kanskje kommer i kveld;) Lykke til folkens!! RBK
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 03.08.2008 14:28    Post subject: Reply with quote

Har på følelsen at Tettey endelig får knalla ballen mellom stengene i kveld. En knepen seier, til oss.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 03.08.2008 14:31    Post subject: Reply with quote

michael collins wrote:
Offensivt kom vi til 8-9 sjanser i følge oslomedia (som ikke overdriver når det gjelder bortelag), og bare en god Perkins i VIF-målet berget nullen for dem.

Poenget mitt ved å gi TIL pes for det tynne offensive spillet, er at jeg ikke tror de hadde kommet til så mye sjanser mot et bedre (midt)forsvar. Det er jeg ganske sikker på de møter i kveld.
michael collins
Veteran

PostPosted: 03.08.2008 14:55    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
Nå er det vel slik at Ramovic trolig er tilgjengelig igjen i kveld. Er det riktig å vrake en keeper etter en slik forestilling? Kan jo spørre oss det samme, selv om Lund Hansen på ingen måte har storspilt mot Viking og Breda, har han holdt nullen i begge matchene.

Stamatopoulos holder god tippeligastandard, men Ramovic ligger likevel en klasse over. Når det gjelder deres keepere, synes jeg Lund Hansen har vist god klasse. Jeg tror ikke det er noen styrke for RBK at Jarstein er tilbake. Må innrømme at jeg aldri har vært noen beundrer av ham.
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 03.08.2008 15:08    Post subject: Reply with quote

Hadde ikke Lund Hansen egentlig veldig lite å gjøre i begge de kampene?
Uansett har han et høyt bestenivå, men det er rart med det, når man sjelden står A-lagskamper, da kan usikkerhet og konsentrasjonsvansker bli et problem.

JA, Rushfeldt er i følge mediene trolig kampklar i kveld, i likhet med Mika Koppinen.
Flaav
Veteran

PostPosted: 03.08.2008 15:16    Post subject: Reply with quote

Skal ikke skremme, men om vi taper idag, er all slags gullhåp snakk out of question... Vinner vi derimot, har vi en forholdsvis stabil stige som holder helt til toppen av taket! Om rbk satser på europa, så må de også gjøre det bra i liga. Ligaen er nemlig veien ut i europa. Dette er jo en selvfølge, men det virker som om rbk glemmer det en gang i blant
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 03.08.2008 16:22    Post subject: Reply with quote

Dette er på lik linje med kampen i Stavanger, en kamp vi MÅ vinne. Nettopp det gjør meg til optimist foran møtet med TIL. Vi vet vi kan, og når vi må vinne bruker det gjerne å gå slik. Alle ledd er nødt til å være skjerpet og det første målet blir usedvanlig viktig.

Tips: TIL-RBK 1-3 (T: Koppinen 67; R: Skjelbred 26, Iversen 59, Sellin 88 )
Back to top
krakra
Proff

PostPosted: 03.08.2008 16:33    Post subject: Reply with quote

Haugen wrote:
Har på følelsen at Tettey endelig får knalla ballen mellom stengene i kveld. En knepen seier, til oss.

Må være på ett forsøk på en stikker eller ett innlegg det da Wink
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 20, 21, 22  Next
Page 3 of 22

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb