| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 01.08.2008 20:42 Post subject: |
|
|
– Rent personligt tycker jag att det ska bli väldigt kul att spela match mot Djurgården och att komma till Stockholm. Jag känner många i klubben. Bland annat Bosse Andersson (klubbdirektör) som jag hade som spelare och Markus Johannesson som jag hade i Örgryte, säger Hamrén.
Även om RBK knappast gått som tåget ser laget i dagsläget ut som stora favoriter mot ett Djurgården som inte glatt någon.
– Det där kan man aldrig veta i förväg. Ibland när det går dåligt så kan det vara skönt att få spela en cupmatch där man inte är favoriter. Jag har stor respekt för Djurgården och vi måste göra två bra matcher för att gå vidare, konstaterar Rosenborgs svenske tränare.
Läs mera: - Jag har stor respekt för Djurgården
Mikael Lustig hann knappt flytta över den norska gränsen innan han fick en Stockholmsbiljett i sin hand igen. Men den förre Sundsvallsförsvaren tror inte att han behöver hjälpa Erik Hamrén och kartlägga Djurgården.
- Hamrén kan nog Djurgården väldigt bra redan, säger han.
- När jag såg lottningen ringde jag Mikael Dahlberg (Djurgårdsanfallaren), han var stöddig men det ska jag ändra på (skratt).
Lustig, som tidigare ryktats vara på väg till just Djurgården, hoppas snabbt kunna ta en startplats i sin nya klubb.
- Det är målsättningen. Jag vill absolut vara med och spela mot Djurgården, det vore fantastiskt roligt.
Läs mera: Slaget om Norden
En ribbträff på tilläggstid i Tallinn räddade Djurgården vidare från den första kvalomgången mot Flora på torsdagen. När Djurgården, som har elva raka matcher utan vinst, går vidare in i den andra kvalomgången i kvalet till Uefacupen är motståndet Nordens mest framgångsrika klubb i Europacupspel de senaste 20 åren. På fredagen lottades den allsvenska tabelltian mot Rosenborg.
– Vi har inte gått så bra, men det har å andra sidan inte de heller. Så det kan nog bli jämna möten, säger Markus Johannesson, som inte vill räkna ut sitt lag.
– Det fanns tuffare lag som vi slapp möta.
Djurgårdens lagkapten erkänner att han har dålig koll på Rosenborg, men ett namn varken vill eller kan han glömma.
Erik Hamrén tränade Örgryte 1998–2003 och var mannen som skolade om Johannesson från försvarare till mittfältare.
– Han flyttade fram mig i planen och det blev en succé under den tiden. Han är väldigt noggrann som tränare och är en bra människa. Vi brukar pratas vid på telefon i bland, säger Johannesson.
– Jag är säker på att Erik kommer att få fart på Rosenborg också, det brukar ju gå bra för lagen han tränar.
Läs mera: - Vi ska slå ut dem |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 01.08.2008 20:48 Post subject: |
|
|
Oy, fjortisgrabb. Hadde du hatt noe som helst tilhørighet til Tank-Top Joe og resten av crewet hans der, hadde du visst bedre enn å dra av det tullet der her inne. Slikt finnes det egne communities for.
Forøvrig - Heja di Blaae! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.08.2008 20:59 Post subject: |
|
|
Enligt uppgifter till Sportbladet fick Djurgården tidigare i veckan två alternativ:
– De ställde krav att de antingen skulle få hålla ”kvartssamtal” med vissa spelare och ledare eller så skulle de komma ner och kräva svar på en träning, säger en källa.
Djurgården valde det senare och under gårdagens öppna träning kom ett femtiotal supportrar ner på Kaknäs, för att visa sitt missnöje och för att ställa klubbledningen mot väggen
Läs mera: Dif ställda mot väggen
For øvrig trakk DIF imponerende 125(!) tilskuere i cupen i vår: - Jag är glad att vi åkte ut |
|
| Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 01.08.2008 21:24 Post subject: |
|
|
God stemning i klubben, skjønner jeg... Så ille er det vel bare å krysse fingrene for at vi aldri får i klubben vår. Nesten litt skremmende. _________________ Rock. |
|
| Back to top |
|
 |
Saparius Rutinert

|
Posted: 01.08.2008 21:35 Post subject: |
|
|
Nå må vi jo huske at selv om man gjør det dårlig i serien så kan det gi et stort løft og få spille i uefa, et godt bevis på dette er jo akkurat RBK.
Kan jo ikke si at vi hadde en kjempe god sesong i serien, men alikevell slo vi Valencia x 2 og 1-1 på Stamford Bridge. |
|
| Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 01.08.2008 21:50 Post subject: |
|
|
Hvis vi forøvrig skal skremme noen svensker, så kan vi vel presentere dem for tidenes råeste supporterlåt:
http://www.playlist.com/n...e/43148201
Bli itj nå tøffar enn det her.
Er forøvrig enig med saparius, Djurgården kan fort finne på å plutselig gjøre det bra når de får en skikkelig gulrot som Rosenborg foran nesa si. Selv om jeg håper og tror det ikke skjer. _________________ Rock. |
|
| Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1568 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 02.08.2008 01:26 Post subject: |
|
|
| nice rawky! Har lett etter et sted å laste ned den sangen så sykt lenge nå. Hvor lasta du den ned? |
|
| Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 02.08.2008 01:38 Post subject: |
|
|
Fikk den av noen på forumet her (nevner ikke navn). Den bør jo spres, ikke skjules. Spesielt ettersom den forlengst er utsolgt, etter det jeg forstår på $nylterne selv. _________________ Rock. |
|
| Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
|
Posted: 02.08.2008 01:43 Post subject: |
|
|
Ja, jeg mente at den iallfall var lagt ut på youtube, men neida :/, jaja, takk for publiseringa iallfall, fikk til å lagre den via linken din
EDIT: BTW, legger den ut på youtube selv, hvorfor ikke lixm?  |
|
| Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 02.08.2008 02:11 Post subject: |
|
|
Holder faktisk på med det samme selv, med bilder da.
Her er teksten forøvrig (sorry litt offtopic her, admins):
Rosenborg (Rosenborg!)
Hei! Ka du sei? Vil du spæll?
Sjå kæm som e bæst, kom igjæn!
Vess du trur, du e hard
Vælkommen te Lærkendal
Brann og Milan, vi banke dæm aill
Og e stolt som fan
Hei hei! Hei hei!
Gi mæ en R, en B og en K
Hei hei! Hei hei!
RBK
Hei hei! Hei hei!
Vi e Rosenborg, gå gå gå
Hei hei! Hei hei!
Opp å stå, her kjæm RBK
Hei! Ka du sei? Vil du vinnj?
E du i feil by
Kom igjæn, vi e klar
Vi e hard
Vælkommen te Lærkendal
Brann og Milan, vi banke dæm aill
Å e stolt som fan
Hei hei! Hei hei!
Gi mæ en R, en B og en K
Hei hei! Hei hei!
RBK
Hei hei! Hei hei!
Vi e Rosenborg, gå gå gå
Hei hei! Hei hei!
Opp å stå, her kjæm RBK
Kæm som spreng fortar (fortar)
Kæm braut hardar (hardar)
Kæm hoppe høgar (høgar)
Rosenborg!
Hei! Va det ailt? Vart du sveitt? Va det ailt du hadd?
Kom igjæn, vi va bæst, så forsvinn
Eiller vil du prøv dæ igjæn?
Hei hei! Hei hei!
Gi mæ en R, en B og en K
Hei hei! Hei hei!
RBK
Hei hei! Hei hei!
Vi e Rosenborg, gå gå gå
Hei hei! Hei hei!
RBK
Rosenborg x 4
Opp å stå her kjæm RBK! _________________ Rock. |
|
| Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
|
Posted: 02.08.2008 02:19 Post subject: |
|
|
Haha, vart visst først ^^ videoen er lagt til allerede Med slideshow osv Sry for offtopic her oxo |
|
| Back to top |
|
 |
H1rik Junior
|
|
| Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 02.08.2008 02:38 Post subject: |
|
|
| Flaav wrote: | Haha, vart visst først ^^ videoen er lagt til allerede Med slideshow osv Sry for offtopic her oxo |
OBS! Min blir med levende bilder, altså.  _________________ Rock. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 02.08.2008 05:56 Post subject: |
|
|
Rosenborg kvalifiserte seg for fjorårets UEFA-cup gjennom en tredjeplass i Champions League-gruppespillet, men må nå ta den tunge veien via kvalifisering.
En for jævlig påstand må jeg si.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.08.2008 12:04 Post subject: |
|
|
För Djurgården, som har åtta raka matcher utan vinst i allsvenskan, kom ett nytt tungt bakslag på torsdagen i Uefacupkvalet mot estniska Flora. Brassen Thiago Quirinos match fick ett plågsamt slut.
- Förmodligen är säsongen över. Det är nog en bristning och mellan sex och tolv veckor av rehab som väntar. Han hade riktigt ont, säger Lindholm, som dock hoppas att skyttekungen Johan Oremo, som bara orkade en halvlek i Tallinn, ska vara disponibel till matchen mot IFK Norrköping på tisdag.
(...)
Aki Riihilahti var på väg tillbaka för andra gången den här säsongen.
Då slet han sönder baksidan av låret - för tredje gången.
- Han har det mentalt jobbigt just nu, säger Djurgårdens assisterande tränare Paul Lindholm.
Läs mera: Slet sönder låret, för tredje gången |
|
| Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 02.08.2008 14:38 Post subject: |
|
|
| Den der er veldig fin, ja. Kule kids. Hadde han til venstre der vært litt større, hadde han satt fyr på den knusktørre verandaen over der han sto. Da hadde filmen virkelig blitt morsom. |
|
| Back to top |
|
 |
1r9b1k7 Veteran
|
Posted: 02.08.2008 17:45 Post subject: |
|
|
Dere må passe dere. Kanskje dere møter på denne karen.
Vart du skræmt no? |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 02.08.2008 19:36 Post subject: |
|
|
| Hehe, for en kis! |
|
| Back to top |
|
 |
xedius Junior
|
Posted: 02.08.2008 21:22 Post subject: RBK-DIF |
|
|
| Rosenborg skal ikke ha noen problemer med å slå Djurgården IF hvis dem spiller slik dem gjorde på Torsdag, var å så på kampen på A.Le Coq stadion i Tallinn og det laget som spilte bra fotball var nok Flora Tallinn. DIF scoret vel på de sjansene dem hadde. Dette går mot utklassing tror jeg. Kanskje RBK skulle tatt en titt på Tallinns spiss Juha Hakola som har hatt en fortid i RCD Espanyol. |
|
| Back to top |
|
 |
Bullseye Rutinert

|
Posted: 02.08.2008 21:49 Post subject: |
|
|
Ha-ha-ha
JAN ERIK er mitt nye idol.
Ingen over, ingen ved siden.
Lo så tårene trillet  _________________ Cantate Conflictus |
|
| Back to top |
|
 |
quarterback Rutinert
|
Posted: 02.08.2008 23:04 Post subject: |
|
|
| slutt å plag folk |
|
| Back to top |
|
 |
Darius Proff

|
Posted: 03.08.2008 13:13 Post subject: |
|
|
| KFF_RBK wrote: | Jag kan bara säga att de flesta Stockholm-supportrar är hjärntvättade förortsungar som tror att matcher avgörs på läktaren, och många av dessa ungarna är äldre än 12 år. Jag hoppas bara vårt lag håller sig på jorden och inte upphetsar sig som Stockholmarna och förbereder sig för matchen på allvar. Vi såg ju hur det gick när vi "skulle ta" Chelsea hemma.
 |
Qouted for truth.
EDIT: Men anständiga Stockholmare finns också självkart:
| JK wrote: | Ni verkar vara väldigt trevliga i alla fall. Andra lags supportrar som skapar en användare här på forumet brukar bara svära och säga hur dåliga vi är.
Vi ses - om man nu lyckas ta sig till Trondheim (med hyggligt pris och tid) |
Last edited by Darius on 03.08.2008 13:40; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 03.08.2008 14:29 Post subject: |
|
|
| Link til DIF-forumet? |