English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
SK Brann
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 89, 90, 91 ... 277, 278, 279  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ballahl
Veteran

PostPosted: 30.07.2008 03:57    Post subject: Reply with quote

obscurr wrote:
Kan noen fortelle meg hvorfor ikke huseklepp spiller fra start? Solli har som vanlig noen geniale pasninger i bakerste ledd Smile

4-7 millioner mannen passer ikke inn i systemet. Very Happy

Imponerende tilskuertall, klubben sk brann verdig. Tommel'n opp!
Kampen ble for øvrig betegnet som den viktigste på mange år, og de vant seriegull i fjor..

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Geir_Brann
Proff

PostPosted: 30.07.2008 10:03    Post subject: Vi sliter pÃ¥ flere plan om dagen Reply with quote

Som jeg sa sliter vi på flere plan om dagen... vi har ikke spisser som utretter ting og avgjør kamper på egen hånd. Og vi sliter med selvtilliten... selvtillit er ikke noe man kan kjøpe eller få over natten, men noe man får ved å prestere godt over tid...

Forhåpentligvis har vi startet å klarte nå, fått liltt mer selvtillit, og får enda mer i de nærmeste kampene mot norske tippeliga lag allerede til helgen..

Jeg avskriver ikke Demba Nyren , han har kvaliteter ingen andre i laget har, men må bli flinkere til å gå rett på mål , og ikke vende så mye og slå støttepasninger.. i går gjorde han mye riktig, og etter å ha servert fra seg ballen på midten gikk han på et langt løp mot boksen og scoret på en pasning, enhver spiss på dette nivået skal sette..
Personlig ville jeg valgt ham før Robbie Winters, som jeg synes er blitt for treg og lite målfarlig. Han er ikke kvikk nok i beina lengre..

Det bekymringsverdige er at spisser som Robbie Winters og Azar ikke scorer på slike sjanser, men i Karadas tilfelle kan det selvf unnskyldes med at han har hatt fokus på, og trent i midtstopper rollen de siste 7-9 mnd.

Det jeg mente med at nivået til Ventspils var høyere nå, har jeg tatt fra fotball eksperter som uttalte seg til kampen i går, ikke egne meninger basert på at jeg har fulgt dem over tid.

Når det gjelder bortekampen, så sies det at Ventspils er et annet lag å spille mot, de er mye bedre, men det vil også si at de må frem på banen...noe de ikke gjorde på stadion i går, da lå de bakpå og forsvarte seg... må de frem på banen, kommer de til å åpne seg bakover, og det skal vi ha kvaliteter nok i laget til å utnytte..

Godt mulig de scorer et mål på oss hjemme i Latvia, men vi skal også score på dem, minst 1 mål.
bolgebah
Veteran

PostPosted: 30.07.2008 10:20    Post subject: Reply with quote

Ærlig talt synes jeg ikke Ventspils fremsto som noe bedre enn de var i 2003, da vi spilte mot dem. Kanskje har de forbedret enkelte småting, men det er i så fall marginalt. I går flyttet de jo ikke folk fremover i det hele tatt, men Brann hadde åpenbart bestemt seg for ikke å utnytte dette. Ved å legge igjen Sigurdsson og Fakiri til å ta seg av nedfallsfrukten hadde man jo lett kunnet spilt 90 minutters powerplay mot dette laget, i stedet lå fem-seks mann igjen på midtbanen og byttet på å plukke opp halvklareringene.

Jeg tror ikke Helstad ville gjort noen forskjell heller. Dette var en skreddersydd Karadas-kamp, og ut fra blind høne-tesen kan man faktisk ikke skylde på at han ikke har kamptrening som spiss heller. Med større fart på ballen hadde man fått rom til å slå sikkert hundre gode innlegg, og det måtte det i så fall blitt en og annen scoring av.

Det er ingen grunn til å trekke Brann lenger ned i gjørma enn nødvendig, men jeg tror det blir en stund til neste gang dere møter et lag som så til de grader inviterer til overkjørsel som i går.
Back to top
View user's profile Send private message
d@len
Rutinert

PostPosted: 30.07.2008 15:22    Post subject: Reply with quote

Det som faktisk var imponerende i går var vel Ventspils sin oppvarming som bestod av å skyte på mål fra en viss avstand. Over en lengre periode drev de med langskudd som 9/10 ganger traff tverrlegger. Med vilje altså...
Back to top
hristo
Senior

PostPosted: 31.07.2008 13:06    Post subject: Reply with quote

Brann har bydd på Moldskred
Back to top
hristo
Senior

PostPosted: 01.08.2008 08:12    Post subject: Reply with quote

"I dag setter Branns sportslige ledelse seg ned for å diskutere hvem de nå skal gå for i spissjakten. Sportssjefen lover at sakslisten er relativt lang...

– Vi har rundt et dusin spillere på blokken. Men det som er viktig å understreke er at vi har full tillit til de spissene vi har i klubben."

Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes

Branns spissjakt
Back to top
robinla
Veteran

PostPosted: 01.08.2008 08:35    Post subject: Reply with quote

Skal de ikke like greit slenge seg inn i kampen om Ronaldo? Hvorfor skal en etablert spiller i en langt bedre liga dra til Brann?!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
senador
Legende

PostPosted: 01.08.2008 09:24    Post subject: Re: Mye bedre Reply with quote

Geir_Brann wrote:
Du tror det siste for det eneste som er riktig for deg er at Rosenborg er det beste laget i Norden og tar skalper i Europa gang på gang.. begynner å bli lengre og lengre mellom de skalpene og storhetstidene.. og jeg tror ikke det er fordi serien og nivået i norge er blitt dårligere med årene, tvert imot har RBK fått mye hardere konkurranse og nivået er høyere enn noengang.

Hvorfor har nivået i Norge blitt høyere? Hvor mange norske spillere er i PL ift for 10år siden? Går det bedre i E-cup nå enn for 10 år siden? NEI!

Sannheten er faktisk at RBK har blitt meget dårligere, noe klubber har blitt litt bedre, men nivået totalt sett har ikke fulgt utviklingen til de store fotballnasjonene. Hvis nivået haddde økt i den norske serien skulle vi egentlig hatt 2lag i CL hvert år og flere klubber i Uefa-cupen. Dette er vi ikke i nærheten av. RBK har mistet sine beste spillere i den beste perioden. Si meg hvilke spillere som er bedre i dag enn disse: Vegard Heggem, Erik Hoftun, Bent Skammelsrud?
Back to top
doris
Veteran

PostPosted: 01.08.2008 11:14    Post subject: Reply with quote

"Brann jager verdens snilleste mann" leser jeg i avisen. Haha, er det slik de vil hente nye folk, ved å jage dem?
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 01.08.2008 11:29    Post subject: Reply with quote

Helt riktig som Senador skriver at nivået i Norge er mye lavere nå enn for 10-15 år siden. Uten et lokomotiv i front har heller ikke de andre lagene noe å strekke seg etter.

RBK klarer seg bedre i Europa enn de andre norske fordi de stadig har et bra maksnivå som de er flinke til å få ut i slike kamper, sannsynligvis også litt på grunn av årelang rutine i slike oppgjør. Både Maccabi og Steua var nok bedre lag da RBK møtte dem, men rutinen ga RBK de marginene de trengte. Selv Tampere var på denne tida i fjor et lag som ikke holdt så fryktelig mye dårligere nivå enn RBK jevnt over.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Stewie-G
Junior

PostPosted: 01.08.2008 11:31    Post subject: Reply with quote

Føler du overdriver litt her. Jeg så kampen mot Steaua på lerkendal, og kun sløvhet fra RBKs side slapp Steaua inn i kampen igjen slik at det ble knepen 3-2 seier, selv om vi ledet 3-0. Tampere var langt svakere enn RBK og aldri en reell trussel. Mulig det står dårligere til i Norge nå enn før, men man skal ikke svartmale heller.
Back to top
skrukken
Rutinert

PostPosted: 01.08.2008 12:20    Post subject: Reply with quote

brann møter Olympique Marseille.. (dersom de slår ventepils vel og merke)

Ryker nok der ja
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 01.08.2008 12:22    Post subject: Reply with quote

Knallhard motstand samtidig som Brann kanskje ikke greier å fylle stadion. Men de begynner vel med hjemmebane og blanke ark, så det blir vel bortimot fullt.
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 01.08.2008 12:24    Post subject: Reply with quote

Det er nesten så jeg tror de har større sjans mot Marseille enn Ventspils.
POL
Senior

PostPosted: 01.08.2008 12:26    Post subject: Reply with quote

Blir en fin tur ihvertfall...
Back to top
RBK-Nr1
Proff

PostPosted: 01.08.2008 12:28    Post subject: Reply with quote

Tror ikke Rosenborg en gang hadde klart å slått ut Marseille. Men blir spennende å se hva de klarer om de da slår ut Ventpils..
attach
Forumsjef

PostPosted: 01.08.2008 12:30    Post subject: Reply with quote

Er det tredje beste laget i Frankrike så mye bedre enn det tredje beste laget i Nederland, da? Større navn er det ihvertfall.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 01.08.2008 12:31    Post subject: Reply with quote

Pengemessig er i alle fall OM mye større enn NAC, om man skal måle kvalitet etter sånt.
Back to top
RBK-Nr1
Proff

PostPosted: 01.08.2008 12:39    Post subject: Reply with quote

Breda var jo elendig mens Marseille er langt ifra elendig!! Med forbehold om at de var ut av sesong + at RBK gjorde de dårlig Wink For å si det sånn. Slår Brann ut Marseille legger jeg meg langflat å gratulerer..
Stewie-G
Junior

PostPosted: 01.08.2008 12:39    Post subject: Reply with quote

Brann er i sesong, Marseille er det ikke. Er vel der sjansene ligger, gir brann rundt 15-20 % sjanse til avansement.
Back to top
Geir_Brann
Proff

PostPosted: 01.08.2008 12:42    Post subject: Hm Reply with quote

Quote:
Hvorfor har nivået i Norge blitt høyere? Hvor mange norske spillere er i PL ift for 10år siden? Går det bedre i E-cup nå enn for 10 år siden? NEI!

Nivået ellers i Europa har samtidg også blitt vesentlig bedre og høyere...
dags
Veteran

PostPosted: 01.08.2008 12:48    Post subject: Reply with quote

Ikke så ille for Brann

Nja, vet ikke om jeg er helt enig med Brannavisen her. Det kunne vel ikke vært så mye verre heller.

Last edited by dags on 01.08.2008 12:58; edited 1 time in total
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 01.08.2008 12:50    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det en bra trekning. For en regjerende seriemester er ikke denne trekningen en umulighet.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 01.08.2008 12:55    Post subject: Reply with quote

Hvem hadde vært verre av de mulige i trekningen da? Arsenal og Liverpool, men ikke så mange andre. På papiret blir det veldig vanskelig, men nå spiller de ihvertfall helt uten press, og det tror jeg kan være en stor fordel. Gitt at de slår ut Ventspils da.

Last edited by dags on 01.08.2008 13:00; edited 1 time in total
Back to top
Tes
Junior

PostPosted: 01.08.2008 12:57    Post subject: Reply with quote

Dags wrote:
Hvem hadde vært værre av de mulige i trekningen da? Arsenal og Liverpool, men ikke så mange andre. På papiret blir det veldig vanskelig, men nå spiller de ihvertfall helt uten press, og det tror jeg kan være en stor fordel. Gitt at de slår ut Ventspils da.

bare Liverpool og Arsenal? Det var jo Barcelona, Juventus, Fiorentina, Schalke 04! Skal si Brann er JÆVLA heldig som trakk Marseille.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 89, 90, 91 ... 277, 278, 279  Next
Page 90 of 279

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb