View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Ballahl Veteran

|
Posted: 30.07.2008 03:57 Post subject: |
|
|
obscurr wrote: | Kan noen fortelle meg hvorfor ikke huseklepp spiller fra start? Solli har som vanlig noen geniale pasninger i bakerste ledd  |
4-7 millioner mannen passer ikke inn i systemet.
Imponerende tilskuertall, klubben sk brann verdig.
Kampen ble for øvrig betegnet som den viktigste på mange år, og de vant seriegull i fjor.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
Geir_Brann Proff
|
Posted: 30.07.2008 10:03 Post subject: Vi sliter på flere plan om dagen |
|
|
Som jeg sa sliter vi på flere plan om dagen... vi har ikke spisser som utretter ting og avgjør kamper på egen hånd. Og vi sliter med selvtilliten... selvtillit er ikke noe man kan kjøpe eller få over natten, men noe man får ved å prestere godt over tid...
Forhåpentligvis har vi startet å klarte nå, fått liltt mer selvtillit, og får enda mer i de nærmeste kampene mot norske tippeliga lag allerede til helgen..
Jeg avskriver ikke Demba Nyren , han har kvaliteter ingen andre i laget har, men må bli flinkere til å gå rett på mål , og ikke vende så mye og slå støttepasninger.. i går gjorde han mye riktig, og etter å ha servert fra seg ballen på midten gikk han på et langt løp mot boksen og scoret på en pasning, enhver spiss på dette nivået skal sette..
Personlig ville jeg valgt ham før Robbie Winters, som jeg synes er blitt for treg og lite målfarlig. Han er ikke kvikk nok i beina lengre..
Det bekymringsverdige er at spisser som Robbie Winters og Azar ikke scorer på slike sjanser, men i Karadas tilfelle kan det selvf unnskyldes med at han har hatt fokus på, og trent i midtstopper rollen de siste 7-9 mnd.
Det jeg mente med at nivået til Ventspils var høyere nå, har jeg tatt fra fotball eksperter som uttalte seg til kampen i går, ikke egne meninger basert på at jeg har fulgt dem over tid.
Når det gjelder bortekampen, så sies det at Ventspils er et annet lag å spille mot, de er mye bedre, men det vil også si at de må frem på banen...noe de ikke gjorde på stadion i går, da lå de bakpå og forsvarte seg... må de frem på banen, kommer de til å åpne seg bakover, og det skal vi ha kvaliteter nok i laget til å utnytte..
Godt mulig de scorer et mål på oss hjemme i Latvia, men vi skal også score på dem, minst 1 mål. _________________ Mitt hjerte står i Brann |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 30.07.2008 10:20 Post subject: |
|
|
Ærlig talt synes jeg ikke Ventspils fremsto som noe bedre enn de var i 2003, da vi spilte mot dem. Kanskje har de forbedret enkelte småting, men det er i så fall marginalt. I går flyttet de jo ikke folk fremover i det hele tatt, men Brann hadde åpenbart bestemt seg for ikke å utnytte dette. Ved å legge igjen Sigurdsson og Fakiri til å ta seg av nedfallsfrukten hadde man jo lett kunnet spilt 90 minutters powerplay mot dette laget, i stedet lå fem-seks mann igjen på midtbanen og byttet på å plukke opp halvklareringene.
Jeg tror ikke Helstad ville gjort noen forskjell heller. Dette var en skreddersydd Karadas-kamp, og ut fra blind høne-tesen kan man faktisk ikke skylde på at han ikke har kamptrening som spiss heller. Med større fart på ballen hadde man fått rom til å slå sikkert hundre gode innlegg, og det måtte det i så fall blitt en og annen scoring av.
Det er ingen grunn til å trekke Brann lenger ned i gjørma enn nødvendig, men jeg tror det blir en stund til neste gang dere møter et lag som så til de grader inviterer til overkjørsel som i går. |
|
Back to top |
|
 |
d@len Rutinert

|
Posted: 30.07.2008 15:22 Post subject: |
|
|
Det som faktisk var imponerende i går var vel Ventspils sin oppvarming som bestod av å skyte på mål fra en viss avstand. Over en lengre periode drev de med langskudd som 9/10 ganger traff tverrlegger. Med vilje altså... |
|
Back to top |
|
 |
hristo Senior

|
|
Back to top |
|
 |
hristo Senior

|
Posted: 01.08.2008 08:12 Post subject: |
|
|
"I dag setter Branns sportslige ledelse seg ned for å diskutere hvem de nå skal gå for i spissjakten. Sportssjefen lover at sakslisten er relativt lang...
– Vi har rundt et dusin spillere på blokken. Men det som er viktig å understreke er at vi har full tillit til de spissene vi har i klubben."
Branns spissjakt |
|
Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 01.08.2008 08:35 Post subject: |
|
|
Skal de ikke like greit slenge seg inn i kampen om Ronaldo? Hvorfor skal en etablert spiller i en langt bedre liga dra til Brann?! |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 01.08.2008 09:24 Post subject: Re: Mye bedre |
|
|
Geir_Brann wrote: | Du tror det siste for det eneste som er riktig for deg er at Rosenborg er det beste laget i Norden og tar skalper i Europa gang på gang.. begynner å bli lengre og lengre mellom de skalpene og storhetstidene.. og jeg tror ikke det er fordi serien og nivået i norge er blitt dårligere med årene, tvert imot har RBK fått mye hardere konkurranse og nivået er høyere enn noengang. |
Hvorfor har nivået i Norge blitt høyere? Hvor mange norske spillere er i PL ift for 10år siden? Går det bedre i E-cup nå enn for 10 år siden? NEI!
Sannheten er faktisk at RBK har blitt meget dårligere, noe klubber har blitt litt bedre, men nivået totalt sett har ikke fulgt utviklingen til de store fotballnasjonene. Hvis nivået haddde økt i den norske serien skulle vi egentlig hatt 2lag i CL hvert år og flere klubber i Uefa-cupen. Dette er vi ikke i nærheten av. RBK har mistet sine beste spillere i den beste perioden. Si meg hvilke spillere som er bedre i dag enn disse: Vegard Heggem, Erik Hoftun, Bent Skammelsrud? |
|
Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 01.08.2008 11:14 Post subject: |
|
|
"Brann jager verdens snilleste mann" leser jeg i avisen. Haha, er det slik de vil hente nye folk, ved å jage dem? |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 01.08.2008 11:29 Post subject: |
|
|
Helt riktig som Senador skriver at nivået i Norge er mye lavere nå enn for 10-15 år siden. Uten et lokomotiv i front har heller ikke de andre lagene noe å strekke seg etter.
RBK klarer seg bedre i Europa enn de andre norske fordi de stadig har et bra maksnivå som de er flinke til å få ut i slike kamper, sannsynligvis også litt på grunn av årelang rutine i slike oppgjør. Både Maccabi og Steua var nok bedre lag da RBK møtte dem, men rutinen ga RBK de marginene de trengte. Selv Tampere var på denne tida i fjor et lag som ikke holdt så fryktelig mye dårligere nivå enn RBK jevnt over. |
|
Back to top |
|
 |
Stewie-G Junior
|
Posted: 01.08.2008 11:31 Post subject: |
|
|
Føler du overdriver litt her. Jeg så kampen mot Steaua på lerkendal, og kun sløvhet fra RBKs side slapp Steaua inn i kampen igjen slik at det ble knepen 3-2 seier, selv om vi ledet 3-0. Tampere var langt svakere enn RBK og aldri en reell trussel. Mulig det står dårligere til i Norge nå enn før, men man skal ikke svartmale heller. |
|
Back to top |
|
 |
skrukken Rutinert

|
Posted: 01.08.2008 12:20 Post subject: |
|
|
brann møter Olympique Marseille.. (dersom de slår ventepils vel og merke)
Ryker nok der ja |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.08.2008 12:22 Post subject: |
|
|
Knallhard motstand samtidig som Brann kanskje ikke greier å fylle stadion. Men de begynner vel med hjemmebane og blanke ark, så det blir vel bortimot fullt. |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 01.08.2008 12:24 Post subject: |
|
|
Det er nesten så jeg tror de har større sjans mot Marseille enn Ventspils. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
POL Senior
|
Posted: 01.08.2008 12:26 Post subject: |
|
|
Blir en fin tur ihvertfall... |
|
Back to top |
|
 |
RBK-Nr1 Proff

|
Posted: 01.08.2008 12:28 Post subject: |
|
|
Tror ikke Rosenborg en gang hadde klart å slått ut Marseille. Men blir spennende å se hva de klarer om de da slår ut Ventpils.. _________________ Rosenborg - Nr 1 |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 01.08.2008 12:30 Post subject: |
|
|
Er det tredje beste laget i Frankrike så mye bedre enn det tredje beste laget i Nederland, da? Større navn er det ihvertfall. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.08.2008 12:31 Post subject: |
|
|
Pengemessig er i alle fall OM mye større enn NAC, om man skal måle kvalitet etter sånt. |
|
Back to top |
|
 |
RBK-Nr1 Proff

|
Posted: 01.08.2008 12:39 Post subject: |
|
|
Breda var jo elendig mens Marseille er langt ifra elendig!! Med forbehold om at de var ut av sesong + at RBK gjorde de dårlig For å si det sånn. Slår Brann ut Marseille legger jeg meg langflat å gratulerer.. _________________ Rosenborg - Nr 1 |
|
Back to top |
|
 |
Stewie-G Junior
|
Posted: 01.08.2008 12:39 Post subject: |
|
|
Brann er i sesong, Marseille er det ikke. Er vel der sjansene ligger, gir brann rundt 15-20 % sjanse til avansement. |
|
Back to top |
|
 |
Geir_Brann Proff
|
Posted: 01.08.2008 12:42 Post subject: Hm |
|
|
Quote: | Hvorfor har nivået i Norge blitt høyere? Hvor mange norske spillere er i PL ift for 10år siden? Går det bedre i E-cup nå enn for 10 år siden? NEI!
|
Nivået ellers i Europa har samtidg også blitt vesentlig bedre og høyere... _________________ Mitt hjerte står i Brann |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 01.08.2008 12:48 Post subject: |
|
|
Ikke så ille for Brann
Nja, vet ikke om jeg er helt enig med Brannavisen her. Det kunne vel ikke vært så mye verre heller. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Last edited by dags on 01.08.2008 12:58; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 01.08.2008 12:50 Post subject: |
|
|
Jeg synes det en bra trekning. For en regjerende seriemester er ikke denne trekningen en umulighet. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 01.08.2008 12:55 Post subject: |
|
|
Hvem hadde vært verre av de mulige i trekningen da? Arsenal og Liverpool, men ikke så mange andre. På papiret blir det veldig vanskelig, men nå spiller de ihvertfall helt uten press, og det tror jeg kan være en stor fordel. Gitt at de slår ut Ventspils da. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Last edited by dags on 01.08.2008 13:00; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Tes Junior
|
Posted: 01.08.2008 12:57 Post subject: |
|
|
Dags wrote: | Hvem hadde vært værre av de mulige i trekningen da? Arsenal og Liverpool, men ikke så mange andre. På papiret blir det veldig vanskelig, men nå spiller de ihvertfall helt uten press, og det tror jeg kan være en stor fordel. Gitt at de slår ut Ventspils da. |
bare Liverpool og Arsenal? Det var jo Barcelona, Juventus, Fiorentina, Schalke 04! Skal si Brann er JÆVLA heldig som trakk Marseille. |
|
Back to top |
|
 |
|