| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
d@len Rutinert

|
Posted: 29.07.2008 13:43 Post subject: |
|
|
| puckno wrote: | | Nei, det finnes bare ett europeisk lag i Norge. |
Hmm.. litt flashback
T0 : Det finnes bare ett europeisk lag i Norge (underforstått RBK)
T1 : Alle lag i Norge, bortsett fra ett, ligger utenfor Europa
T2 : Norge er ikke en del av Europa, med unntak av et område - Trondheim
T3 : RBK er ikke fra Norge, men fra Europa
Håper jeg fikk det riktig nå... Husker vi satt med mange sånne påstander som måtte tolkes på hundre forskjellige måter... |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 29.07.2008 13:43 Post subject: |
|
|
| De ønsker å redde ansikt etter mange tap og salget av Helstad. Da passer det bra for dem å kunne skylde på noen andre. |
|
| Back to top |
|
 |
d@len Rutinert

|
Posted: 29.07.2008 13:47 Post subject: |
|
|
| Blir veldig snevert å hevde at Brann trenger noen å skylde på. Hvorfor skal de skylde på noe i det hele tatt. Enten så har du en bitter Helstad som er sur pga han ikke fikk benytte klausulen i kontrakten sin, eller så sørger du for at du får litt penger for fyren som kan brukes på spillerkjøp. Akkurat nå ser det mørkt ut, men det vil endre seg når klubben hanker inn en erstatter når vinduet åpner. |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 29.07.2008 13:47 Post subject: |
|
|
T0: Nobody expects the Spanish Inquisition
T1: Cardinal Biggles er en del av den spanske inkvisisjonen
T2: Nobody expects Cardinal Biggles
Lett som en plett.
Edit: Hupps, glemte det trådrelaterte poenget:
Helstad forsvinner -> Brann-fansen raser mot Roald Bruun-Hansen -> Bruun-Hansen, den flittige bien, har allerede skjønt at han bør ha et erstatteress i ermet og har forhandlet med Ighalo -> nyheten om Ighalo slippes noe prematurt for å sukre pillen overfor fansen -> Ighalo kommer på bedre tanker -> Bruun-Hansen sitter igjen med Winters i noen måneder, og Nyrén -> Bruun-Hansen skjønner at han må formidle inntrykket av at dette er en svindel -> dette gjøres ved å involvere NFF, og ved at media begjærlig griper godt fatt i agurken og setter den i sammenheng med Mikel, Morgan og resten av B-gjengen. Konsekvens: Ighalo til Italia, ingen blir ilagt sanksjoner, publikum sitter igjen med inntrykket av at Lyn nok en gang har operert i gråsonen og Bruun-Hansen har ikke gjort noe gæli. Tabloid fortalt. |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 29.07.2008 16:48 Post subject: |
|
|
| bolgebah wrote: | | Tabloid fortalt. |
En meget nøyaktig beskrivelse av "Historien om Ighalo og Brann". Fotballen er tabloid. Det er resten av verden også. _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 29.07.2008 18:56 Post subject: |
|
|
Fin oppvarming til kveldens batalje på TV2-Sport nå. De viser moille-brann _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 29.07.2008 19:24 Post subject: |
|
|
| Det er ikke utenklig at Brann valgte feil mann når dem valgte Mjelde foran Ludvigsen. For etter at Ludvigsen forsvant har hans etterfølger greid å gjøre mye dumt og mislyktes totalt på overgangsmarkedet og omtrent bare handlet søppel. Itilegg har dem mistet to av sine beste spillere i Andresen og Helstad og han klarte til og med å ødlegge Branns lønnstruktur med Huseklepp saken, med andre ord er Brann iferd med å finne tilbake til seg selv igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
POL Senior
|
Posted: 29.07.2008 19:34 Post subject: |
|
|
| Nåja, Peddien hadde litt svin på skogen den tiden han var i Brann. De som savner han er i minoritet. |
|
| Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 29.07.2008 19:58 Post subject: |
|
|
Brann sliter i kampen mot Ventspils..... _________________ You`ll never walk alone!! |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 29.07.2008 20:11 Post subject: |
|
|
| Er det noen som har en oppdatert link til 'Per Oves managerdagbok' eller 'Per Oves fotballdagbok' som lå på Barten for noen år siden? |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 29.07.2008 20:45 Post subject: |
|
|
0-0 til pause for Brann. Må si de imponerer stort  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 29.07.2008 21:20 Post subject: |
|
|
HERREgud så dårlige Ventspils er. Så shabby som RBK har vært i år, så hadde de massakrert denne gjengen.
Slik vi gjorde sist, for øvrig.  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 29.07.2008 21:22 Post subject: |
|
|
| GÃ¥r mot et hederlig resultat for Brann. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 29.07.2008 21:26 Post subject: |
|
|
Ja, dette er lovende
Lyn-Brann 1-1
Brann-Aalesund 1-2
Molde-Brann 8-0
Fredrikstad-Brann 1-0
Brann-Ventspils (0-0)
En fantastisk rekke det der  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 29.07.2008 21:28 Post subject: |
|
|
| Fader Jakob! |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 29.07.2008 21:29 Post subject: |
|
|
Der greide de endelig å rote inn en gitt.
Jeg kommer ikke over hvor dårlige Ventspils er på nesten alt som er. Taktiske valg, defensiv jobbing, alt som er. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Guffen Rutinert

|
Posted: 29.07.2008 21:30 Post subject: |
|
|
Imponerende av Brann i kveld. Ingen baklengs, faktisk. Blir nok folkefest på Torgalmenningen igjen, dette.
 |
|
| Back to top |
|
 |
obscurr Junior
|
Posted: 29.07.2008 21:32 Post subject: |
|
|
Kan noen fortelle meg hvorfor ikke huseklepp spiller fra start? Solli har som vanlig noen geniale pasninger i bakerste ledd  |
|
| Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 29.07.2008 21:35 Post subject: |
|
|
| 1-0 over et lag som ber om å bli slaktet er veldig imponerende. Dette klarer Brann lett å tape på bortebane. Jeg er 95% sikker på at de ryker. |
|
| Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 29.07.2008 21:41 Post subject: |
|
|
| obscurr wrote: | Kan noen fortelle meg hvorfor ikke huseklepp spiller fra start? Solli har som vanlig noen geniale pasninger i bakerste ledd  |
Har ikke sett kampen, men måtte også flire da jeg gløtta på en liveoppdatering:
62' Erik Huseklepp kommer inn for Bjørn Dahl. Solli konverterer til back.
78' Jan Gunnar Solli holder på å gjøre det helt store når han skaper en kjempesjanse for latvierne, men de sløser den bort.
85' Solli igjen sjanseskaper feil vei.
Gode game DJ Solli! _________________ Sparken så'n bli still. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 29.07.2008 21:43 Post subject: |
|
|
Jeg er midlt sagt ikke imponert over fjorårets seriemester. For en del år tilbake vant RBK 5 eller 6-0 mot dette laget, enkelt og greit. Er det latvisk fotball som har blitt mye, mye bedre eller sier det litt om hvor dårlig serien vår er når Brann vant gullet i fjor? Jeg tror det siste.
Ja, jeg vet at Helstad er borte og det svekker Brann, men likevel skal dette knuses av et lag som Brann.
Regner med at Brann roter dette bort slik at RBK må igjen "rydde opp". |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 29.07.2008 21:44 Post subject: |
|
|
| Brann var heldig nå som Solli ble skadet.... |
|
| Back to top |
|
 |
Geir_Brann Proff
|
Posted: 29.07.2008 22:28 Post subject: Mye bedre |
|
|
| Quote: | | Jeg er midlt sagt ikke imponert over fjorårets seriemester. For en del år tilbake vant RBK 5 eller 6-0 mot dette laget, enkelt og greit. Er det latvisk fotball som har blitt mye, mye bedre eller sier det litt om hvor dårlig serien vår er når Brann vant gullet i fjor? Jeg tror det siste. |
Du tror det siste for det eneste som er riktig for deg er at Rosenborg er det beste laget i Norden og tar skalper i Europa gang på gang.. begynner å bli lengre og lengre mellom de skalpene og storhetstidene.. og jeg tror ikke det er fordi serien og nivået i norge er blitt dårligere med årene, tvert imot har RBK fått mye hardere konkurranse og nivået er høyere enn noengang.
MEN en ting skal jeg være enig i, og det er at OM Rosenborg hadde vært på høyde med det beste de engang var, så ville serien i fjor vært mye mer spennende.. husk at vi tapte en gang mot dere og vant en gang mot dere i fjor.. hadde dere vært 10 ganger bedre, ville dere vunnet 2 ganger mot oss, og vi ville hatt 3 poeng mindre.. altså endt på 51..så spørs det om RBK hadde vunnet serien over Brann på 51 eller ikke..
Når det gjelder Ventspils er det helt annet og mye bedre lag enn de var for 10 år siden da Rosenborg banken dem 10-0..eller noe sånt..
Ifølge de som kjenner Latvisk fotball har de fått et løft med satsingen og holder i dag et mye høyere nivå enn den gang..
Men nok om det..
Brann var ikke dårlige i dag, de jobbet hardt, men spillte som et lag som sliter i en "down periode" spesiellt ser man se på siste pasningen foran mål og spissene som avslutter.. det var ingen tvil om at vi dominerte og hadde dem i kne, men det var kun spill mot etablert forsvar.. de forsvarte seg og kom for et godt resultat.
Når Karadas skyter i stolpen, header i tverligger, og den ene sjansen etter den andre går på feil side av stolperoten er det en blanding av udyktighet og dårlig selvtillit.. at vi til slutt scoret med vakkert spill av Huseklepp så Demba som putter, sørget ikke bare for at vi vant, men vi er kanskje i ferd med å snu en negativ trend og kurve vi har vært inne i en stund nå..
Nå venter 2 hjemmekamper i serien og får vi godt resultat der og scorer mål, så er nok selvtilliten mer eller mindre på plass igjen..
Det er hevet over enhver tvil at vi sliter litt med selvtilliten om dagen, og at vi ikke har Tippeligaens beste spisser...
Forhåpentligvis kan vi kjøpe inn bedre spisser og spille på oss selvtillit i tiden fremover.
MÃ¥tte det beste laget vinne
 _________________ Mitt hjerte står i Brann |
|
| Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 29.07.2008 23:41 Post subject: Re: Mye bedre |
|
|
Fotball handler mye om selvtillitt. Nå må Brann fortest mulig glemme kveldens forestilling og konsentrere seg om neste tippeliga-kamp.
Det å "sjele" til flere kamper, samtidlig, er farlig. Tror at Brann klarer "biffen", men det blir garantert tøft  |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 29.07.2008 23:55 Post subject: |
|
|
Geir_Brann: Du innser vel selv at det står skralt til med E-cup-prestasjonen til Brann i kveld, når du begynner å skryte av Ventspils og latvisk fotball etter dagens kamp?! Brann var ikke veldig gode i dag, men utover i andre omgang etablerte de et solid trykk på Ventspils. Ventspils fremsto som et lag Brann burde og skulle slått med klarere sifre. 1-0 er ikke bra nok. Det burde minimum vært to, så Brann var ikke langt unna godkjent, men dette langt fra top-of-the-notch-motstand også da.
Mulig Ventspils har blitt bedre siden sist, men la ikke veldig merke til det nå. Er sikker på at RBK hadde høvlet over dem igjen, kanskje ikke 6-0 som det ble for fem år siden, men klart nok. Jeg er seriøst redd for at dere, Brann, ikke makter det i returkampen. Jeg tror sjansen er blitt redusert til rundt 70-60% sjanse favør Brann. I utgangspunktet burde dette vært greit. Nå må Brann score i Latvia, siden jeg tror latvierne ihvertfall putter ett mål der nede. Jeg er ikke noen stor fan av Brann, men jeg håper da at de ihvertfall slår Ventspils, så kan de heller ryke i neste runde, og deretter samle noen koeffisientpoeng i UEFA-cupen igjen, om de klarer. Det skal være flaut for norske lag å ryke for baltisk motstand i Europa. Ihvertfall enn så lenge...
Når det er sagt, du hevder også at det er lengre og lengre mellom skalpene til RBK i Europa. Beklager, men du følger dårlig med tror jeg. Senest i fjor var det fine skalper til RBK i CL, og allerede har RBK slått fjorårets treer i nederlandsk fotball, NAC Breda sammenlagt. De reelle fakta er at RBK leverer kontinuerlig i Europa, beklager på dine vegne! |
|
| Back to top |
|
 |
|