| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 27.07.2008 19:21 Post subject: |
|
|
http://fotball.adressa.no...113963.ece
La meg få grine
Overskrift: Beklager, Brann
Jeg liker Brann, og beklager det som har skjedd. Kanskje kan jeg en dag spille for dem, men ikke nå, sa Ighalo. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 27.07.2008 19:32 Post subject: |
|
|
Hehehe, her er det bare å gjøre som i 1964  |
|
| Back to top |
|
 |
Timmi! Rutinert
|
Posted: 27.07.2008 20:29 Post subject: |
|
|
| Denne fullstendig absurde situasjonen tror jeg ikke medfører at Ighalo drar til et annet sted enn brann. Det er jo faen meg ikke mulig. Skulle det derimot bli slik at Brann ikke får dratt i land denne avtalen så kan jeg ikke gjøre annet enn å le meg skakk ihjel...Makan til suppe de har kokt sammen der nede i Bergen isåfall. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 27.07.2008 21:03 Post subject: |
|
|
Dette er bare morsomt.
Lykke til i Italia, Ighalo. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 27.07.2008 21:28 Post subject: |
|
|
Brann forventer fortsatt at Igalho blir brannspiller.. Huff, er det mulig  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 27.07.2008 22:16 Post subject: |
|
|
- Jeg elsker Brann. Jeg liker dem fordi de vil ha meg til å spille for dem. Jeg beklager veldig hvis jeg ikke kan spille for dem. Forhåpentlig kan jeg en dag spille for dem, men ikke nå. Jeg trenger en ny utfordring, derfor ønsker jeg meg til en annen liga, sa Ighalo.
Fine ord, men de betyr jo ikke en dritt. Haha
Brann blir jo enten snytt for en spiller, eller så får de en spiller som "må" gå til Brann mens han egentlig ønsker seg til Italia. Ingen god situasjon for verken klubb eller spiller
- Nå må jeg snakke med agenten min og høre hva som skjer. Sier han at det blir en avtale i Italia, så drar jeg. Sier han Brann, så må jeg gå dit, sa Ighalo. _________________
| Mikael Dorsin wrote: | | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 28.07.2008 04:10 Post subject: |
|
|
Natt til mandag ble det endelig klart at Lyns stjerneskudd Odin Jude Ighalo (19) ikke blir Brann-spiller. Meldingen fikk sportslig leder i Brann Roald Bruun-Hanssen etter midnatt natt til mandag.
(...) Forbindelser Nettavisen har til den italienske klubben opplyste sent søndag kveld om at de ennå ikke har levert inn et formelt bud slik det er bitt meldt om i media. Budet vil først komme etter at Ighalo takker nei til Brann.
(...) Når Ighalo kommer til Italia er planen at han skal være med i sesongoppkjøringen til Udinese for så å bli leid ut til Torino første halvdel av sesongen. Deretter er det meningen at han skal være Udinese-spiller resten av sesongen.
Sikker på at det ikke er snakk om sameie? Er det ikke slik at klubber i Italia bruker å eie spillere sammen? |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 28.07.2008 04:41 Post subject: |
|
|
There have been a spate of posts on the General Discussion forum regarding co-ownership rules in Italy.
In Italy, a team can opt to co-own a player from another team provided the deal goes through.
What this usually means is that the "buying" team lease the player for a period of 1 year or more. After 1 year have passed, both teams have the option of
(a) putting a "secret" bid to the Italian Football Association. The player goes then goes to whoever bid the highest. However, if both bids are equal, the player stays at his current club permanently.
(b) delaying the bid for another year. Player stays at his current club.
However, the act of delaying trumps any other action in this instance. After the 2nd year has passed, a bid must be submitted. The scenario highlighted in option (a) applies.
http://www.thedugout.tv/c...hp?t=19076
Siden han skriver "usually means", kan det fortsatt bety at de vil eie Ighalo sammen selv om det er snakk om et halvår i hver klubb.
Noen som har de offisielle reglene? |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 28.07.2008 07:51 Post subject: |
|
|
| Tips til Brann: "Ingen kommentar" frem til alle kontrakter er underskrevet. |
|
| Back to top |
|
 |
Geir_Brann Proff
|
Posted: 28.07.2008 08:52 Post subject: Triste nyheter |
|
|
Dette var triste nyheter.. ikke det at han ville kunne erstatte Helstad, men han ville tilført laget ekstreme kvaliteter vi trenger..
Jævla f... *^!"/Q#&(!**!*" bullshitt...
SÃ¥nn er denne sinnsyke fotballverden, mye som kan skje i kulissene..i siste time..
Brann sa aldri på sin nettside at Ighalo var Brann spiller, men at han trolig blir det på mandag, etter å ha gitt sitt muntlige ja, og skulle gå gjennom medisinsk test. Jeg hadde en dårlig følelse for dette, og se nå..
For jævlig.. vi kunne fått en 19 år gammel spiller som er god nok for Serie A spill.. de sier sitt. KJIPT _________________ Mitt hjerte står i Brann |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 28.07.2008 09:20 Post subject: |
|
|
| Jeg må bare beklage men....MUUUHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH!!!!!!!!!!!!!!..... sånn, nå va det gjort... |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.07.2008 09:55 Post subject: |
|
|
Brann bekrefter at Ighalo glipper
Ingen grunn til å slenge seg med på TV2-tullet om Morgan-underskrifter osv.: Lyn har ikke gjort noe galt.
At Ighalo og agenten derimot ikke overholder sin muntlige avtale, er altså et forhold mellom Brann og disse. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 28.07.2008 09:56 Post subject: |
|
|
Helvetesuke
- For Brann har passerte uke vært et mareritt både på og utenfor banen. Søndag for åtte dager siden ble det ydmykende 1-2-tap for Aalesund i Bergen. Tre dager senere fikk de 0-8 i hatten av Molde i cupen. Fredag mistet de lagets viktigste spiller - Helstad - til franske Le Mans før de lørdag gikk på et nytt tap, 0-1, for Fredrikstad. Spilleren de regnet med å ha i boks, mistet de sent søndag kveld.
Branns fremste målgjører i øyeblikket er svensk-gambieren Njogu Demba-Nyrén, som har to nettkjenninger i serien så langt. Ellers har Brann Robbie Winters og Trond Fredrik Ludvigsen, som begge går på oppsigelse ut året. I bakhånd har Brann Azar Karadas, som selv ønsker å spille midtstopper, samt kjempefloppen Joachim Sjöhage, som er utleid til Elfsborg ut sesongen.
Tøft for brann om dagen...
Last edited by Hedley on 28.07.2008 11:29; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 28.07.2008 11:25 Post subject: |
|
|
HAHAHAHAHAHAHAHAH!
Hva gjør de i Bergen nå? Kaller de tilbake Sjöhage? Tvinger de Karadas til å spille spiss?
En ting er i hvert fall sikkert - Brann skal være glad at kun et lag rykker ned i år, for det er nok det som vil redde plassen deres.
Nå må Brann sannsynligvis ut på markedt å foreta et nærmest panikkjøp. Det skal bli spennede å se hva de i såfall ender opp med.
(On a sidenote: Hva faen vil Udinese med Jo Inge Berget? Er den guttungen virkelig så god?) _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 28.07.2008 11:30 Post subject: |
|
|
Jo Inge Berget blir sett på som et stort talent! _________________ You`ll never walk alone!! |
|
| Back to top |
|
 |
Geir_Brann Proff
|
Posted: 28.07.2008 13:08 Post subject: Kartlagt markedet |
|
|
Hvis Ighalo var nr1 på ønskelisten, blir det nå spennende å se hvem som er nr2 på listen, eller evt hver andre Brann har i kikkerten.
Synd med Ighalo, han er kvalitetspiller på høyt nivå.
Det som er veldig positivt er å se hvor Brann legger listen for nyinnkjøp, og hvor mye penger de er villige til å legge på bordet, de satser...
At Ighalo velger Udinese og Serie A fremfor Brann og Norsk Tippeliga er forståelig...
Ikke rart alle våre konkurrenter er glade nå nei..hehe _________________ Mitt hjerte står i Brann |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 28.07.2008 13:10 Post subject: |
|
|
| Hvor mye penger Brann er villig til å legge på bordet? |
|
| Back to top |
|
 |
Pleinar Junior

Joined: 28 Jul 2008 Posts: 4 Location: I løvens hule, Bergen
|
Posted: 28.07.2008 13:17 Post subject: |
|
|
Sikkert nok penger til å stjele Super Cooper fra oss... _________________ «Og her kommer LITT av en idrettsutøver...»
Terje Dalby kommenterer paralympics på Lillehammer i 1994 |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 28.07.2008 13:19 Post subject: |
|
|
Hm, vanntett avtale..
| Quote: | - Vanntett avtale
Sportssjef i Brann, Roald Bruun-Hanssen, sto søndag kveld fast ved at Ighalo ankommer Bergen mandag.
- Vi forholder oss til den vanntette avtalen med Lyn og den vanntette avtalen med Ighalo og hans agent. Vi skal møte Ighalo i morgen, og forventer at han blir Brann-spiller, sa Bruun-Hanssen til TV 2. |
_________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Hercules Proff
|
Posted: 28.07.2008 13:37 Post subject: |
|
|
Hvorfor bruker han ordet vanntett avtale, typisk bergensere, redde for å bli våte...
Avtalen er ikke i boks før den er signert!! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.07.2008 13:43 Post subject: |
|
|
| En muntlig avtale er faktisk vanntett etter norsk lov, så Brann kan kreve erstatning fra Ighalo om alt er slik som de hevder. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 28.07.2008 13:47 Post subject: |
|
|
Blir jo påstand mot påstand det da, når odion sier han måtte bruke helga på å bestemme seg..
Tviler uansett på at brann gidder å kjøre igang sak ala mikel. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 28.07.2008 14:03 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | En muntlig avtale er faktisk vanntett etter norsk lov, så Brann kan kreve erstatning fra Ighalo om alt er slik som de hevder. |
Det er det som er problemet da. Selv om en muntlig avtale juridisk sett er akkurat like bindende og gyldig som en skriftelig, så er det jo mye vasnkeligere å bevise en muntlig avtale... _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 28.07.2008 14:03 Post subject: |
|
|
En muntlig avtale er bindende etter norsk lov ja, men tror Brann hadde tapt en rettssak. Den såkalte muntlige avtalen inneholdt helt sikkert ikke lønn, og andre vilkår som må oppfylles for en godkjent arbeidsavtale tenker jeg. Sånn sett ville ikke den muntlige avtalen blitt bindende.
Det er ihvertfall hva jeg tror. Dermed er strengt tatt Ighalo fri på alle tenkelige måter, til å velge Udinese. |
|
| Back to top |
|
 |
Anders4 Proff
|
Posted: 28.07.2008 14:05 Post subject: |
|
|
| attach wrote: |
(a) putting a "secret" bid to the Italian Football Association. The player goes then goes to whoever bid the highest. However, if both bids are equal, the player stays at his current club permanently.
(b) delaying the bid for another year. Player stays at his current club.
Noen som har de offisielle reglene?
|
Det er ikke noe feil der, men hva han glemte å nevne er at sameieskapet vanligvis blir løst gjennom at de to klubbene forhandler om en pris for å kjøpe spilleren fullt ut, enten han går til den ene eller den andre klubben.
For de som lurer på hva som er vitsen; poenget for den kjøpende klubben ved å kjøpe 50% av rettighetene til en spiller, er at de bare betaler 50% av nåværende verdi for en spiller som kanskje ikke lykkes i sin nye klubb.
Hvis han ikke lykkes, så har den kjøpende klubben;
a) ikke brukt alt for mye penger
b) muligheter for å meget enkelt kunne selge tilbake de 50 prosentenee til gamleklubben (hvor han som regel gjorde det såpass bra at de vil ha han tilbake) for en sum som gjerne tilsvarer det de betalte for sameierskapet under forrige sesong.
Poenget for den selgende klubben med å selge bare 50% av rettighetene; en spiller som gjør én bra sesong vil ha en god verdi, men ikke like god som de som har bevist godt spill over flere sesonger.
Hvis han gjør det bra i sin nye klubb vil hans verdi stige, som gjør at de kan få en større total overgangssum etter at den kjøpende klubben har kjøpt de resterende 50 prosentene.
"Secret bids", som blir nevnt, tvinger den kjøpende klubben til å betale denne økte markedsverdien (eller mere), hvis de vil beholde spilleren.
Last edited by Anders4 on 28.07.2008 14:10; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
|