View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
torerik Veteran

|
Posted: 15.07.2008 09:33 Post subject: |
|
|
.....
Jeg har vært oppe hele natta altså  |
|
Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 15.07.2008 16:51 Post subject: |
|
|
Frankiefourfingers wrote: | Miller er et utrolig dårlig kjøp. Jeg ser ingen kvaliteter hos ham, han er rett og slett en dårlig spiller. |
Hm. Jeg blir ofte bekymret når folk plutselig blir enige med meg. Er jeg ikke så unik som jeg trodde?  _________________ DIXI
Last edited by michael collins on 15.07.2008 17:54; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Hallomann Senior

|
Posted: 15.07.2008 17:15 Post subject: |
|
|
Miller har ikke vært noe dårligere enn det Stoor presterte i sine første RBK-kamper, faktisk hakke vassere.
yngre spillere bruker som regel litt lengre tid på å tilpasse seg virker det som... Men om ikke han bedrer seg i løpet av høstsesongen tror jeg Miller lever farlig... _________________ Helt Hærli, helt UTROLI |
|
Back to top |
|
 |
DenRodeBaron Proff

|
Posted: 15.07.2008 20:28 Post subject: |
|
|
Forskjellen er at Stoor har fysikken som skal til for å lykkes.
Stoor er mye mer utholdene og langt kjappere enn sin kollega på venstreback. |
|
Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 15.07.2008 21:30 Post subject: |
|
|
dessuten virker det som Miller redd for kroppskontakt, samt at han er bærer for en generell angst for å passere midtstreken. Når han enda gjør det så blir jeg ikke imponert av tempoet. Gi meg en back som gir full pinne.
Det positive med Miller sålang er roen han har med ballen, bare synd han har den roen hele tiden. Jeg har sett at lapper er populære å sende ut på banen. Kanskje Hamren alltid burde sende med Miller en lapp hvor det står "husk temposkifte". |
|
Back to top |
|
 |
kek Proff

|
Posted: 15.07.2008 22:21 Post subject: |
|
|
Mener innsatsen til Miller ikke kan sammenlignes med det Stoor presterte i begynnelsen av sin første sesong. Stoor var god defensivt, mens offensivt manglet det en del, innlegg og andre offensive egenskaper var under pari. Men som det ble sagt av debattanter her på forumet er det enklere å forbedre de offensive egenskapene enn å gjøre noe med de defensive. Stoor gjorde nettopp det og kom etter hvert mer med i det offensive spillet, og det var tydelig at gutten bygde opp selvtilliten.
Men når det gjelder Miller har han ikke vist noe som skal tilsi at han er i nærheten av det Stoor presterte i starten, hverken framover og langt fra bakover på banen. For bakover på banen har Miller vært skikkelig rufsete. |
|
Back to top |
|
 |
hristo Senior

|
Posted: 15.07.2008 22:35 Post subject: |
|
|
millers problem er at han er så nølende, både i dueller og til å gå offensivt. han minner meg om måten unge spillere som debuterer på a-laget spiller. han skal jo være veldig god offensivt, og han er flink med ballen. jeg tror han kommer til å bli plutselig et hakk bedre når han slutter å nøle, på samme måte som opprykkede juniorspillere ofte gjør. |
|
Back to top |
|
 |
Guffen Rutinert

|
Posted: 27.07.2008 19:46 Post subject: |
|
|
Hallomann wrote: | Miller har ikke vært noe dårligere enn det Stoor presterte i sine første RBK-kamper, faktisk hakke vassere.
yngre spillere bruker som regel litt lengre tid på å tilpasse seg virker det som... Men om ikke han bedrer seg i løpet av høstsesongen tror jeg Miller lever farlig... |
Amen. Mange her inne med alvorlig mangelfull hukommelse. Stoor var vel heller ikke all verden i sin første sesong, og vi har hatt skrotinger som Stensaas på denne plassen før - Millar er slett ikke dårligere enn mange av hans forgjengere.
Synes Miller spilte en habil kamp i dag mot Breda, og med tillit på plassen vil han vokse til å bli en teknisk og morsom/uortodoks venstreback med defensiv trygghet og stort offensivt potensial. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 27.07.2008 21:50 Post subject: |
|
|
skrotinger som Stensaas? |
|
Back to top |
|
 |
alnafabet Junior

|
Posted: 27.07.2008 23:33 Post subject: |
|
|
Miller er såpass leken i stilen at jeg tilgir ham hans noe begrensete bidrag fremover. Når han får det til å sitte har vi en meget god venstreback.
Jeg mener også han har fått ufortjent mye pepper. Mulig jeg er litt blendet av å være litt vel Miller-fan, men jeg synes han har greid seg bra i sin første sesong. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 27.07.2008 23:46 Post subject: |
|
|
Jeg syns også at han kommer seg. Han har jo lekt seg med hælspark i de siste kampene, og sjøltilliten er absolutt på vei opp. Dermed kommer også offensiviteten framover på banen. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 28.07.2008 00:50 Post subject: |
|
|
Det virker som spiriten for hele laget er på vei opp nå og vi spiller med en langt større trygghet i spillet vårt. Det synes godt på spillere som Miller og Konan som i større grad turte å bruke sitt tekniske register. |
|
Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 28.07.2008 10:08 Post subject: |
|
|
Jeg så gårsdagens kamp, og ble slått av hvor god tid RBK-spillerne fikk med ballen. Nederlenderne ble på den annen side utsatt for høyt og effektivt press på typisk norsk vis. Skal bli spennende å se hvordan RBK takler å bli utsatt for det samme på Alfheim neste helg.  _________________ DIXI |
|
Back to top |
|
 |
krakra Proff
|
Posted: 28.07.2008 11:16 Post subject: |
|
|
Det er vanskelig å sammenligne Stoor og Miller da de er såpass forskjellige i stilen. Stoor er en typisk "norsk" back som jobber opp og ned og slår innlegg. Han er en lagback.
Mens Miller på sin side nok er mer selvsentrert i spillet og med langt bedre teknikk og ro med ballen. Jeg har hele tiden og har fortsatt tro på at Miller blir en god back også for oss.
Det han har mangler på er først og fremst det taktiske, og det er det som er enklest å lære opp. Så tror at den godeste Hamren vil fikse dette til neste sesong. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 28.07.2008 12:33 Post subject: |
|
|
Enklere sagt: Stoor er skandinav, Miller er latiner.
Ikke akkurat noen bombe det, da. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Guffen Rutinert

|
Posted: 28.07.2008 12:59 Post subject: |
|
|
krakra wrote: | Det er vanskelig å sammenligne Stoor og Miller da de er såpass forskjellige i stilen. Stoor er en typisk "norsk" back som jobber opp og ned og slår innlegg. Han er en lagback. |
Ikke for å være pirkete, men de virkelig gode innleggs-/raidebackene i verden er vel oftere latinere enn nord-europeere...? Tenker på gutter som Carlos, Cafu, Rafinha, Maldini, Zanetti, Gallas, Ferreira, Zambrotta, Puyol... Her oppe dyrker vi vel oftere staute ståbacker enn offensive løpe- og innleggsgutter..? |
|
Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 28.07.2008 13:23 Post subject: |
|
|
torerik wrote: | Miller er dessuten relativt målfarlig i feltet på dødball, til back å være.
Han har, som du sier, helt klart en del kvaliteter (fart og teknikk) som bør gjøre ham til et brukbart vingbackemne, men det virker rett og slett som han trenger noen som står på linja og roper "spring nå, Roy!".
|
Nå har du smakt litt for mye på yoghurten på Go' Morgen, Tor Erik... fyren er jo helt krise. |
|
Back to top |
|
 |
krakra Proff
|
Posted: 28.07.2008 13:40 Post subject: |
|
|
Sterkt uenig i påstanden om at vi dyrker ståbacker her til lands, problemet ligger bare i kvaliteten.
Men jeg tror du missforstod meningen med innlegget litt. Selv om både Stoor og Evra er med offensivt og slår innlegg, så er det likefullt store forskjeller på spillerene.
Stoor er helt avhengig av medspillerene, og kommer ofte opp i 2. eller 3. angrepsbølge, så vil en spiller som Evra kunne klare å komme til innlegg på egenhånd, og en ser ofte at han er en del av første angrepsbølgen.
Og Miller har også det som skal til for å komme til innleggsposisjon på egenhånd. |
|
Back to top |
|
 |
torerik Veteran

|
Posted: 28.07.2008 17:22 Post subject: |
|
|
martibs wrote: | Nå har du smakt litt for mye på yoghurten på Go' Morgen, Tor Erik... fyren er jo helt krise. |
Jeg sa da ikke at han har vært strålende heller, men at han er et godt emne (1 råstoff, materiale, virke; naturlig el. grovt tildannet stykke til å lage noe av; 3 person som har forutsetning for; 4 det som noe utvikler seg av; begynnelse, kim, frø) - samt at hans største svakhet er det taktiske. Og det mener jeg fortsatt. |
|
Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 28.07.2008 18:29 Post subject: |
|
|
Miller er en klassisk må-ha-litt-tid-spiller og har da vitterlig ikke driti seg ut ennå. Han har fortsatt mye å lære, da spesielt fremover, men kan ikke se at han gjort noen store brølere bakover f.eks. _________________ Rock. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 29.07.2008 04:52 Post subject: |
|
|
Han driver med risikosport bak der et par ganger, sjanser som fort kunne utviklet seg til mål imot. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
PIN-kode Rutinert
|
Posted: 29.07.2008 13:01 Post subject: |
|
|
Han bør nok heller måke ballen unna hele tida, slik som 90 % av alle andre backer her i landet gjør...
Nei, igjen: Han har da vitterlig ikke hatt noen avgjørende tabber så langt. |
|
Back to top |
|
 |
ambiguous Senior

|
Posted: 29.07.2008 13:42 Post subject: |
|
|
Gi miller MINST ut sesongen, kanskje også neste sesong. Så lenge han ikke blir dårligere enn middelmådig og begynner å gjøre tabber så er det lavrisiko å ha ham der, spesielt når vi ikke har markant bedre alternativer.
Jeg tar likevel forbehold om at hvis Nordvik fortsetter den fine utviklingen og fungerer på venstreback, så bør vi kanskje satse på ham, jmf at han er en lokal unggutt. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 30.07.2008 21:30 Post subject: |
|
|
Spørs om Millers dager i førsteelleveren er talte viss Dorsin kommer tilbake. .... Miller er elegant men jeg er enig med de som hevder at han er for lite med framover og skulle ha vært tøffere i duellspillet. |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
|