English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Daniel Braaten
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 52, 53, 54  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
joakleis
Veteran

PostPosted: 25.05.2005 17:32    Post subject: Reply with quote

Nå har ikke dette så mye med Braaten å gjøre, men jeg tror kanskje at en 4-3-1-2-formasjon, med Torstein og Daniel, eller Frode og Daniel som spisser, og Ødegaard som hengende spiss/offensiv midtbane, hadde kunnet fungere. Da måtte backene ha stått for bredden, men det hadde samtidig gitt Braaten og Ødegaard mer frihet. Og det tror jeg de kan nyte godt av.
Vajp
Junior

PostPosted: 25.05.2005 19:01    Post subject: Reply with quote

Må jo for guds skyld ikke slippe til Ødegaard mere sentralt!

Nei, hvis han absolutt må spille så får han stå ved cornerflagget..
attach
Forumsjef

PostPosted: 01.08.2005 15:05    Post subject: - Tror ikke Daniel skjønner alvoret Reply with quote

http://pub.tv2.no/nettavi...430376.ece

Quote:
- Det virker ikke som Daniel helt skjønner alvoret. Min oppfatning er at han nærmest opplever fotballen som en ukomplisert lek. Han har tatt med seg løkkefotballen til eliteserien. Det kan være en styrke, men i den situasjonen Rosenborg er i nå, er det en svakhet, sier Tjærnås til TV 2 Nettavisen.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 01.08.2005 15:48    Post subject: Reply with quote

Daniel har føttene planta godt på jorda, men når han spiller fotball har han av og til stjernenykker; tillater seg sjøl å ta pauser osv.

Likevel har jeg fortsatt tro på ham, og er ikke i tvil om at skadene har ødelagt mye for ham i år.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
attach
Forumsjef

PostPosted: 01.08.2005 15:52    Post subject: Reply with quote

Tror også han trenger at de andre på laget får til noe, for at han skal lykkes mer. Selv om han kan få til ting på egenhånd.
Back to top
Jauda
Junior

PostPosted: 01.08.2005 20:38    Post subject: Reply with quote

Daniel Braathen var vel å regne for et av de mest spennende talentene før han kom til Rosenborg. Se på ham nå; feit, lat og totalt umotivert. Fyren er under utvikling og trenger en god trener og en god motivator for å lykkes videre. Slik dagens trenerteam fungerer går utviklingen baklengs. Skjer det ikke noe på den fronten snart, håper jeg han forlater RBK før han ødelegger hele karrieren.

Er vel flere spillere/talenter i RBK som kan nevnes i samme sammenheng?
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 01.08.2005 22:46    Post subject: Reply with quote

Han trenger noen til å nappe ham i afrorævhåra til han gjør som han får beskjed om. På tide å komme ut av puberteten. Per Ciljan framstår som en 5 år gamlere fyr mentalt enn Daniel. Daniel virker mer på samme mentale nivå som Espen Johnsen...

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
kikki
Senior

PostPosted: 01.08.2005 23:10    Post subject: Reply with quote

daniel braaten er intet feilkjøp!
men er enig med de som sier at han trenger en motivator, som kan gi han et spark bak iblant som minner ham på at han faktisk må stå på mye mere enn det han har gjort.. det var jo en periode her i vinter - under royal league kampene, hvor han var (etter min mening) sinnsykt bra! jeg driter i det folk sier om at han holder for mye på ballen osv osv.. det er jo det som er så genialt med ham! han går alene når han ikke ser andre medspillere, i stedet for å drive me håpløse pasninger på kryss og tvers.. husker fortsatt forarbeidet hans ved mickes scoring mot lyn - det er slik det skal være! han har ihvertfall sjøltillit - det skal fyren ha! Wink
stine1988
Junior

PostPosted: 02.08.2005 22:27    Post subject: totalt enig Reply with quote

Helt enig i det du skriver Recon.
Broren min har nr. til braaten på ryggen, slik som braaten spiller får jeg lyst til å rive av nr. på trøya til brodern! Razz
Raem
Senior

PostPosted: 03.08.2005 09:44    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Daniel har føttene planta godt på jorda, men når han spiller fotball har han av og til stjernenykker; tillater seg sjøl å ta pauser osv.

He he... Meget god beskrivelse 2mas..... Derfor er det viktig å fore han med baller...hele tiden... på den måten tvinger man daniel til å jobbe... og gjerne ikke den 3 meters pasningen bak han som han må snu seg til å vente....

på meg virker det som om angrepene til rbk er totalt blottet for mål og mening.. kommer de over midtbanen så blir alle plutselig junior spillere og vet ikke hva de skal gjøre.... Da spiller de heller ballen tilbake eller på tvers, og naturlig nok mot etablert forsvar.. De eneste sjansene rbk har kommer etter sporadiske enkeltprestasjoner(les skuddene til strand, og eventuelt et og annet innlegg i ny og ne)

Hadde Daniel spilt på midtbanen(eller forsvar for den saks skyld) hadde man ikke kjent han igjen(les han hadde løpt), han hadde blant annet stor suksee i den sentrale midtbane rollen i skeid en sesong... Poenget er at når han spiller i en offensiv "mister" han alle defensive holdninger, og er ganske utålmodig fremover.... i likhet med ødegård liker han hurtige overganger og sette forsvaret i ubalanse.. det er dette han er god på også.. Men med den spillestilen rbk har hatt den siste tiden er dette praktisk talt umulig....

Det er imidlertidig ikke noen unnskyldning for søndagens begredliget, og han la seg flat da jeg snakket med han.

Sitat:"Det blir nok en del RBK2 kamper på meg fremover...."
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Recon
Legende

PostPosted: 03.08.2005 10:09    Post subject: Reply with quote

Du kan hilse ham med sitatet mitt like ovenfor her og! Cool Tommel'n opp!

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 03.08.2005 10:10    Post subject: Reply with quote

Og jeg står der ringside og følger med ham i dag og!!!

Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 04.08.2005 08:58    Post subject: Reply with quote

Du Raem, han derre kompisen din. Hva har det seg at han gidder når han får bare 15 min, men spiller som et lass hestem*** når han starter?

Pr nå så gir jeg faen i hvor store "talenter" folk er. Viser du ikke innsats, så stikk! Er du 22 år, så er det på tide å bli voksen og gjøre jobben din skikkelig. Vi som møter opp, betaler og synger for dere er med og betaler den lønna dere tydeligvis anser som en selvfølge.

Men - klarer dere ikke å utføre jobben dere er satt til, er det bare å stikke til nærmeste slumklubb hvor de samler på slike.
Forbanna pakk!

Back to top
Raem
Senior

PostPosted: 04.08.2005 09:40    Post subject: Reply with quote

Nå mener jeg ikke å forsvare braaten, men kampen mot bodø var vel strengt talt et engangstilfelle.... Han har aldri spilt så dårlig som han gjorde da.... Og skal jeg legge godviljen til så har han om ikke imponert så ihvertfall vært en av de bedre denne sesongen.... Selv om det kanskje ikke sier så mye....

Som jeg sa tidligere så må daniel brukes for å spille godt.... Tidvis blir han sporadisk spilt opp på når man ikke har andre alternativer... Da er det ikke alltid like lett å få til noe.... Synes han gjorde et greit innhopp igår, fikk ikke så mye til men han er ikke redd for å prøve... Skjærte innover i boksen med ball når han hadde mulighet og hadde vel et par gode avleveringer..... Det gikk naturlignok ikke hver gang, men han reiste seg opp igjen og prøvde på ny... Resten av laget spilte jo ballen bakover i støtte ved hver gang i 1 mot 1 situasjoner(med unntak av Helstad)... det blir det ikke mye farlige situasjoner ut av.... Daniel prøver ihvertfall, selv om det kanskje ikke alltid ser sånn ut....

I et angrep som er ikke eksisterende så er det ikke lett å være spiss.... Som nevnt i en tidligere post så består rbk's angrep av sporadiske enkeltprestasjoner(igår helstad, skudd av AØ)... Når man i tillegg er avhengig av at Frode Johnsen scorer på hodet for å i det hele tatt lage mål så skjønner man at noe er galt....

Så spørr du hva er galt ? er det spillerene? er Braaten, Ødegård, Helstad så dårlig som de siste resultatene tilsier.....? Jeg hadde gleden(ja faktisk gleden) av å se Haka-VIF igår og så forskjellen på de og RBK pr dags dato.... De har 2 sinnsyke midtbane motorer i Grindheim og Gashi som er utrolig bevegelige og gode til å holde på ball.... Men gjør de det ? Nei, de er ekstremt flinke(spesielt Grindheim) til å tre tidlige baller opp mot spiss/ving. Så kampen mellom Start-Lyn og det samme gjør Start.... De bruker kant/spiss hurtig for deretter å komme etter/fylle på bakrom...

Dette er IKKE eksisterende hos Rbk.... Enten det er backene eller midtbanen så brukes det altfor lang tid på å spille opp kant/spiss.... Vil tørre å påstå at 9/10 ganger bruker de så lang tid at forsvaret OG midtbanen har rukket å komme tilbake og etablere seg.... Vingene blir nærmest brukt som støttepasningsmuligheter, gjerne 10-15meter inn på motstanderens banehalvdel....

Beklager lang post Recon, men det gjør vondt å se angrepsspillet til RBK for tida....

PS: daniel er 23...
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 04.08.2005 10:07    Post subject: Reply with quote

Raem wrote:
Som jeg sa tidligere så må daniel brukes for å spille godt.... Tidvis blir han sporadisk spilt opp på når man ikke har andre alternativer... Da er det ikke alltid like lett å få til noe.... Synes han gjorde et greit innhopp igår, fikk ikke så mye til men han er ikke redd for å prøve... Skjærte innover i boksen med ball når han hadde mulighet og hadde vel et par gode avleveringer..... Det gikk naturlignok ikke hver gang, men han reiste seg opp igjen og prøvde på ny... Resten av laget spilte jo ballen bakover i støtte ved hver gang i 1 mot 1 situasjoner(med unntak av Helstad)... det blir det ikke mye farlige situasjoner ut av.... Daniel prøver ihvertfall, selv om det kanskje ikke alltid ser sånn ut....

Ja, i går har han godkjent. Det jeg mener. Utidig ustabil.
Og det med å brukes. Det ligger litt eget ansvar i det også!
Stram ham opp du, og si hva jeg sa om rævhåra hans!

Forøvrig var "oppvarminga" hans heller pinlig. Så pinlig at jeg måtte si han måtte være forsiktig så han ikke fikk strekk.... Confused

Back to top
Raem
Senior

PostPosted: 04.08.2005 12:02    Post subject: Reply with quote

hehe har du i det hele tatt sett fotballspillere varme ordentlig opp? Skal si det med rævhåra, og så får vi se om han reiser kjerringa på søndag....

En mager trøst er vel at det i det minste bare kan gå en vei.... Satser på uavgjrot mot Lillestrøm på søndag.....
Back to top
espen
Junior

PostPosted: 04.08.2005 12:38    Post subject: Reply with quote

Daniel er vel den eneste spilleren vi har som gjør ting på egen hånd og tilfører rbk en ny dimensjon.

Forventer mye av Daniel og Per Ciljan.

ER det noen som kan fortelle meg hvorfor den eneste spilleren ved siden av Strand som har vist skikkelig guts denne sesongen ikke får spille? - ja jeg snakker om Per her.
Er det pga at vi har en midtbane som fungerer optimalt, og at det ikke er plass til tippeligaens største talent...
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 04.08.2005 12:46    Post subject: Reply with quote

espen wrote:
ER det noen som kan fortelle meg hvorfor den eneste spilleren ved siden av Strand som har vist skikkelig guts denne sesongen ikke får spille? - ja jeg snakker om Per her.

Per fikk visst problemed med lysken på treninga på tirsdag. Satt han i hele tatt på benken i går?
Back to top
espen
Junior

PostPosted: 04.08.2005 12:54    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Per fikk visst problemed med lysken på treninga på tirsdag. Satt han i hele tatt på benken i går?

Er ikke sikker på dette selv, men uansett Per elsker RBK og er en spiller som blør for drakta, han skulle vært selvskreven på dette laget.

Men når man ser hvordan Solli misbrukes på RBK er det vel ikke noe annet å forvente enn at våre talenter råtner på rot.

Genialt trekk å ta ut Eguren å sette inn Ødegaard...

Nordlie er nok mannen til å løse flokene - han kan satse på unge talenter iallefall.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 04.08.2005 12:57    Post subject: Reply with quote

Per satt på benken og varma også opp. Eneste spilleren det ble sunget på.
Det ble faktisk sunget for å få ham inn redan i 1. omgang.

Varma opp som sagt, men vi brukte siste byttet på Basma.............

Back to top
espen
Junior

PostPosted: 04.08.2005 13:01    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Per satt på benken og varma også opp. Eneste spilleren det ble sunget på.
Det ble faktisk sunget for å få ham inn redan i 1. omgang.

Varma opp som sagt, men vi brukte siste byttet på Basma.............

Utrolig - vet ikke hva jeg skal tro lengre.

Dette er hva Hansen sier om Eguren byttet i VG

"- Vi trengte større kraft sentralt. Sebastian er ny og trenger tid for å komme inn i vårt spill. "

Hvem var det som kom inn for å tillføre mer kraft - HAHAHA

Og Basma byttet gidder jeg ikke å kommentere - dette blir for dumt!
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 04.08.2005 13:02    Post subject: Reply with quote

Kan ikke forstå annet enn at Basma-innbyttet skyldes at Beto hadde gått fullstendig tom pga. manglende kamptrening.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 04.08.2005 13:08    Post subject: Reply with quote

Ja, en ny back var det vi trengte når vi lå under...
3-backslinje kunne de heller kjørt. Vi hadde ikke backer hele kampen lell...

Back to top
espen
Junior

PostPosted: 04.08.2005 13:14    Post subject: Reply with quote

For å komme litt tilbake til det orginale temaet i tråden.

Daniel er langt fra noe feilkjøp, han kan virke umotivert i perioder, men han er livsfarlig når han kommer med ballen i beina - det hjelper lite å sette av en mann for å dekke han opp, så daniel binder opp mange motstandere som fører til rom for Frode og Helstad.

Jeg tåler glatt et par dårlige kamper av Braaten for i vår, når laget spilte elendig var han verdt inngangspengene alene.

I all elendighet skal vi være klar over hvilke unike talenter (norsk målestokk) vi i RBK rår over, med rett trener kan vi bygge et lag som kan gi oss mye glede i Europa.

Så får vi håpe at disse spillerne ikke forlater oss, som en følge av lite spilletid og manglende sportslige resultater
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 04.08.2005 13:16    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
3-backslinje kunne de heller kjørt.

Øh? Vi kjørte 3-5-2 den siste halvtimen - Dorsin spilte venstreving ei stund før han ble bytta ut. Sjøl med uruguayaner bakider, kan vi ikke spille 2-3-5 anno 1930...
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 52, 53, 54  Next
Page 2 of 54

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb