English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Junior eliteturneringa 2008
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
simonfcb
Proff

PostPosted: 23.07.2008 15:12    Post subject: Reply with quote

Rocky83 wrote:
Bedre sent enn aldri. Takk for en ny glimrende jobb. På de klippene jeg også så av Bakenga lukter det storspiller! Har han kamper for aldersbesemte landslag?

Både Bakenga og Henriksen har kamper for aldersbestemte landslag, og etter hva jeg vet har de rimelig sikre plasser på laget. Har stor tro på disse i fremtiden, spesielt Henriksen, som jeg spilte på lag med i 3 år før han dro til RBK. Utvilsomt et stort talent.

``Det å gi seg på toppen er oppskrytt, man gir seg når man føler det er det rette valget´´ - Kjetil Andre Aamodt
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
dags
Veteran

PostPosted: 23.07.2008 15:24    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:
Jo da, men vil tro han har en fremtid, selv om han er 19.. Smile
Kanskje Dags bør sette opp en karakterskala for hele
JET-turneringen, det vil kanskje si mer om fremtiden til spillerne. At Lars Ramstad får 8 og Mushaga Bakenga får 8 er i så måte merkelig.

Etter min mening kan du godt spille gode enkeltkamper og også hele turneringer på juniornivå uten å ha noen stor fremtid på høyeste seniornivå. Ramstad var god i denne kampen, særlig offensivt og blir belønnet for det. Mushaga Bakenga spiller 35 minutter og blir belønnet med en åtter for to mål og generelt gode basisegenskaper som han viser fram den tiden han er på banen. Det er en viss forskjell på å spille 35 og 80 minutter, og det vil slå ut på de fleste spillerbørser, samme hvor upedagogiske og tabloide de er.
Ballahl
Veteran

PostPosted: 23.07.2008 20:51    Post subject: Reply with quote

Yepp, derfor vil jeg heller se en spillerbørs for hele turneringen.
Den vil den se litt annerledes ut tenker jeg.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
dags
Veteran

PostPosted: 23.07.2008 21:20    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å lage en spillerbørs over hele turneringen når enkelte spillere varierer fra det forferdelige via det ordinære til det helt glimrende fra kamp til kamp. Jeg har skrevet flere innlegg i denne tråden der jeg forteller hvem jeg har tro og hvorfor, og hvem jeg har mindre tro med begrunnelser for det også. Tror det får holde, ellers kommer TV2/VG/Dagbladet og slår opp saker som "Rosenborgsfansen hetser egne ungdomsspillere under 18 år" og anmelder oss til barnevernet.

Spillere utvikler seg i forskjellig tempo. Noen blomstrer tidlig og visner like fort, mens andre tar nivået senere. Uansett er det lite trolig at vi skal klare å rekruttere mange spillere fra juniorstallen hvert år, men hvis vi kunne klart en til to per sesong, ville det selvsagt vært en fjær i hatten for klubbens ungdomsarbeide.
hello
Veteran

PostPosted: 23.07.2008 21:23    Post subject: Reply with quote

Du skal ha skryt for godt arbeid under JET, Dags. Virkelig bra jobbet. Det har vært en fornøyelse å lese dine evalueringer av fremtidens Rosenborgspillere.
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran

PostPosted: 23.07.2008 21:35    Post subject: Reply with quote

Ja ser den, jeg ber trolig om for mye.
Men tusen takk for alt Dags. Tommel'n opp!

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
dags
Veteran

PostPosted: 23.07.2008 21:55    Post subject: Reply with quote

Værsågod. Hørtes ut som en nekrolog.
jkrakene
Senior

PostPosted: 23.07.2008 22:16    Post subject: Reply with quote

Flott lesning for oss som ikke har fulgt Jet ringside. Jeg er imponert over rbk, uten tvil. Ingen som hadde forventet dette, selv om jeg hadde trua på laget siden det ble en tidlig exit i NM i år. Det samme skjedde i fjor, tap mot Bodø/Glimt før jet var igang. Det endte i seier.
Er skikkelig imponert over guttene, de scorer jo noen fantastiske mål etter den videosnutten jeg fikk se. Og jeg har selv snakket med spillere og trenere fra juniorlaget, og de sier at seieren er helt fortjent.

Gratulerer rbk !
observ
Junior

PostPosted: 23.07.2008 23:26    Post subject: Reply with quote

Her er mine kommentarer fra turneringen hvor jeg så alle rbk-kampene.

1. Lars R. (89 mod) var ikke variabel under turneringen. Han var meget bra i alle kamper- både defensivt og offensivt. Flink til å posisjonere seg, vanskelig å komme forbi. Gode pasninger og villig framover.

Jeg har også sett Lars R. i mange 2. div kamper. På det nivået har han ikke vært like suveren som under jet (naturlig nok). Han "taper" der litt på fysikk i nærkamper, og har gjort noen misser på pasninger/ valg. Men jeg mener likevel at han potensial til å etablere seg på høyere nivå enn 2. div. Hvor høyt, er vanskelig å ha noen sikker mening om.

2. Ole N. (89 mod) gjorde også en svært solid turnering, nesten uten feil. Jeg kan være enig i at han kanskje var litt passiv på Strømsgodset sitt 1-2 mål, men det vil jeg ikke ha noen bastant mening om uten å ha sett det på video.

Ole N. er en meget god keeper som har hatt en meget fin utvikling. Som sagt har han stått meget godt under jet. I de siste 2. div kampene har han vært tilnærmet prikkfri. Han har helt opplagt klart å luke bort noen "bommer" som han hadde noen av tidligere. Absolutt en spiller å satse på, synes jeg.

3. Christian N. (91 mod) gjennomførte også en meget solid turnering. Spesielt mot Vålerenga var han suveren. Svært få feil, tok fullstendig luven av Vålerenga eliteseriespillere.

En solid forsvarsspiller som i tillegg er den beste offensive spilleren bak hos rbk. En spillende midtstopper med godt blikk for spillet.

4. Ivar S. (91 mod) var den som slet i forsvar og som klart var det svake punktet i forsvaret. Sliter en del med posisjoneringen, og er også variabel i pasningsspillet. Jeg synes likevel han skal få godkjent karakter.

Har også sett Ivar S. i 2.div kamper, og synes faktisk at han har klart seg bra der. Den vanlige trenden er jo at man sliter mer mot garvede 2. div spillere enn mot jr. spillere. Ivar var faktisk svakere i jet enn normalt. Kan kanskje forklares med at han spilte mot en del veldig raske og driblesterke motspillere og slet ergo noe med fart og posisjonering.

5. Ozzie (90 mod) er meget sterk i duellspillet, kanskje spesielt i hodespillet. Er noe uryddig i spillet sitt, og også noe variabel offensivt. Han er helt klart ikke den som er best egnet til å være spilleoppleggeren bak. Er enig i at han er bedre som midtbanespiller. Jeg begrunner det med hans arbeidskapasitet og ballvinneregenskaper og også hans evne til å vinne dueller foran motstanders mål. Han scorer derfor også mål. Er etter min mening noe uskolert i det taktiske, men det vil komme med erfaring, tror jeg.

6. Markus H. (92 mod). En positiv overraskelse i jet turneringen. Jobber godt og lyktes også mye offensivt. Jevnt solid i hele turneringen, synes jeg.

Jeg har også sett Markus H. i en del 2. div kamper. Der har han vært ganske variabel. I noen kamper har han falt igjennom på fart og fysikk, men han er ung og vil helt klart få utvikling på disse punktene. Han mangler selvsagt noe overblikk som midtbanespiller, men det vil også helt sikkert utvikles. Hvor god han vil bli er selvsagt ikke godt å si nå, men han får i hvertfall den tilliten som er nødvendig.

7. Pål H. (90 mod). En spiller med en utsøkt venstrefot som sin store styrke. Etter mitt skjønn er han variabel i spillet sitt, men er meget bidragsytende i form av skudd og målgivende innlegg. En spiller som kan gjøre utsøkte ting, men han har også en del svake prestasjoner. Blir sikkert jevnere i prestasjonene etterhvert. Alt i alt en solid turnering. Svært spennende å se hvor langt han vil nå.

8. Arton A. (89 mod). Utsøkt pasningsfot. Har etter min vurdering et meget bra potensial, men det ser ikke til å bli forløst. Spesielt god offensivt, men defensivt jobbes det for dårlig pluss at ferdighetene som førsteforsvarer ikke er gode nok. Men dette burde absolutt være mulig å utvikle.

9. Thomas V. (89 mod). Svært hurtig og skaper mye pga av dette. En god turnering han også, men han er en typisk"av og på" spiller. I det ene øyblikket meget gode prestasjoner, men han kan i neste spillsituasjon "ikke være på nett". Har absolutt et høyt potensial, men burde etter min mening være jevenere i prestasjonene som siste års juniorspiller.

10. Moshaga B. (92 mod). Har kommet inn og scoret flere flotte mål. Har vært mye mer effektiv i jet-turneringen enn det jeg har sett tidligere av han i år. Enig i at han er et godt talent, men han har ikke lyktes noe særlig i 2. div kampene hittil (heller ikke så rart med tanke på alderen).
Fortsetter utviklingen kan han bli en klassespiss.

11. Eirk Valla D. (90 mod). Gode kamper og innhopp i Jet. Jevnt god. Jobber godt, sterk defensivt og bra passningsspiller. Er forholdsvis jevn med de andre på midtbanen.

12. Adrian A. (91 mod). En typisk jobbespiss med bra skuddfot. Bra prestasjoner i turneringen, men har en del å gå på i valgene enda synes jeg.

13. Even B. (91 mod). Spilte to gode kamper. Et lite minus for tabbemål mot Halmstad, men var feilfri og meget god i semifinalen. Et godt keepertalent som har meget bra rekkevidde i feltet. Mangler selvsagt rutine enda og stresser av og til ifm distribuering, men dette vil sikkert forsvinne etterhver

Resten av spillerne fikk lite spilletid og kan av den grunn ikke vurderes.
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 24.07.2008 10:19    Post subject: Reply with quote

Jeg er stort sett enig i det du skriver her, men jeg står fortsatt på at Lars som siste års junior ikke spiller i Eliteserien neste år. Når du sier han ikke var variabel må du huske at han var direkte innblandet i baklengsmål og flere farlige sjanser gjennom hele turneringen, i tillegg til at han i enkelte kamper var med alt for lite framover. I finalen var han derimot god.

Norgaard var vel stort sett ok, men hadde stygge markeringssvikt i flere kamper. Er også avhengig av å ha en rask makker.

Eirik Valla Dønnem imponerte i semifinalen mot Odd og i tillegg til det du nevner viste han fram meget god spenst og hodestyrke.

Forøvrig glemte du vel Michael Karlsen i oppsummeringen din.
observ
Junior

PostPosted: 24.07.2008 15:30    Post subject: Reply with quote

Michael K. er en god spiller med godt potensial. Hadde noen meget bra kamper, men var under pari i kampene mot Halmstad og i finalen. Burde da vært byttet ut etter en omgang. Men i de andre kampene var han god og viktig. Han har spisskompetanse på hodespill og driblinger/forbipasseringer, absolutt et godt talent. Kan absolutt bli god på hvis han forbedrer seg på arbeidskapasitet og på valg.

Det du skriver om Nordgaard er jeg uenig i. Han har etter min oppfatning en god hurtighet, av de bak er han i hvertfall ikke noe mindre hurtig enn resten. Han er i tillegg flink til å lese spillet og plassere seg riktig. Du sier at han hadde flere markeringssvikt, men det stemmer ikke. Han hadde en feil og det var i forbindelse med at han gled og falt. Og det skjer alle før eller siden, og er ikke noe som man kan gi en spiller miskreditt for. 1-2 målet i finalen er jeg som sagt litt usikker på, men jeg er 95% sikker på at det ikke var Nordgaard som glapp i markeringen.

Forøvrig har jeg aldri påstått at ramstad spiller i eliteserien neste år, men jeg mener at han kanskje kan kunne klare det i løpet av 2-3 sesonger hvis han hadde fått tillit og i tilleggg hadde klart å forbedre seg på de punktene jeg nevnte. Men dette får vi vel sannsynligvisialdri se om er mulig fordi det virker ikke som han får nødvendig tillit i rbk.

Det begynner vel å bli rimelig detaljert dette, men jeg ønsker å korrigere ting når dette er direkte feil.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 24.07.2008 15:34    Post subject: Reply with quote

Kan du vurdere å klatre ned fra hesten din snart? Det er for det meste subjektive betraktninger vi snakker om her.

Hvilken tillit burde Ramstad ha fått, egentlig?
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 24.07.2008 15:48    Post subject: Reply with quote

Hehe, du får nå mene hva du vil observ. Hvis Christian Norgaard gjennomførte hele turneringen uten en markeringssvikt, er det bare å hente han opp på A-laget så fort som mulig. Kanskje han kan lære seniorgutta en ting eller to om markering.

Det som er mer interessant er alle de sammenfallende observasjonene vi har gjort hver for oss av enkeltspilleres prestasjoner og potensial.
TomH
Veteran

PostPosted: 24.07.2008 16:01    Post subject: Reply with quote

Attach,
inleggene til Observ er glimrende!
Det må også være plass til de som sitter på den høye hesten.

Ved å lese Dags og Observ sine innlegg for man et godt bilde av ståa i juniorlaget.
attach
Forumsjef

PostPosted: 24.07.2008 16:10    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke uttalt meg om kvaliteten.

observ wrote:
Men dette får vi vel sannsynligvisialdri se om er mulig fordi det virker ikke som han får nødvendig tillit i rbk.

Hva slags tillit burde Ramstad ha fått som han ikke har fått hittil? Burde han ha fått spille på A-laget?
Back to top
observ
Junior

PostPosted: 24.07.2008 18:08    Post subject: Reply with quote

Til Attach:

Det er måte på å måtte ha ting inn med teskje.

Lars R. har spilt mange kamper på aldersbestemte landslag opp til og med G19. Han er imidlertid ute av landslaget nå.

Så vidt jeg vet, så har ikke R. hospitert i a-stallen i år, men jeg tror at han har hospitert en del tidligere.

Poenget mitt er at jeg synes at R. har et godt potensial, og jeg mener som sagt at potensialet er såpass godt at han i løpet av 2-3 år med god trening og veiledning kunne ha tatt steget helt opp. Men den sportslige ledelsen i klubben mener noe annet, og det tar jeg til etterretning. Det forhindrer selvsagt ikke meg å ha et annet syn på saken.

Tilbudet som må til for å få til utvikling for R. er selvsagt et treningstilbud på høyeste nivå, og det har han ikke fått i år.

Apropos å sitte på sin høye hest: jeg beg deg tenke gjennom hva slags kommentar du gir som såkalt forumsjef: Bak mål spør du meg!

Til Dags:

Jeg gidder ikke føre denne diskusjonen noe lengre. Jeg vil bare si at jeg synes det blir for dumt å ty til usakligheter når man går tom for saklige argumenter.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 24.07.2008 18:10    Post subject: Reply with quote

Observ, fint med mangfold og andre synsvinkler, men synes du virker litt arrogant i din fremtreden.
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 24.07.2008 18:29    Post subject: Reply with quote

observ wrote:
Apropos å sitte på sin høye hest: jeg beg deg tenke gjennom hva slags kommentar du gir som såkalt forumsjef: Bak mål spør du meg!

Til Dags:

Jeg gidder ikke føre denne diskusjonen noe lengre. Jeg vil bare si at jeg synes det blir for dumt å ty til usakligheter når man går tom for saklige argumenter.

Beg? Er det godeste Høgmo som er ute og går, ja?

For å være ærlig synes jeg ikke jeg har vært så jævlig usaklig, hvis vi glatt og elegant hopper over sistskrevne setning. Wink
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 24.07.2008 20:33    Post subject: Reply with quote

Dags er ikke usaklig,observ. Du kan kutte ut "faktafeil" som argumentasjon, for jeg ser ingen grunn til å stole mer på din "virkelighet".

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 24.07.2008 21:19    Post subject: Reply with quote

Observ virker å være en sjarmerende type som helt sikkert har masse godt humør å bidra med på dette forumet.

Stå på videre, og la ikke folk som farer med faktafeil få slippe unna!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
krakra
Proff

PostPosted: 26.07.2008 21:54    Post subject: Reply with quote

Er det Helland som putter det fine frisparkmålet? Håper han fortsetter med det også når han blir tatt opp i a-stallen.
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 27.07.2008 10:42    Post subject: Reply with quote

Det er Helland som scorer på frispark mot Nordsjælland ja. Frisparket er fint det, men det må betegnes som en keepertabbe.

Forøvrig er det vel mer et hvis enn når Helland blir tatt opp i A-stallen, sjøl om han for øyeblikket antagelig er den som er nærmest.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5
Page 5 of 5

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb