View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 22.07.2008 14:23 Post subject: Louay Chanko |
|
|
Louay "Lollo" Chanko följs av flera utländska klubbar: däribland spanska Getafe CF.
– I min ålder vill alla spelare ut i Europa och ta tillvara på de sista åren, säger Chanko, 28.
(...)
Chanko har gjort sig känd som en av allsvenskans absolut bästa defensiva mittfältare. Han är också en fruktad frisparksskytt. På senare tid har såväl Rosenborg som Dynamo Moskva visat intresse för Hammarbymittfältarens tjänster.
– Det är mycket snack kring våra mittfältare, men än så länge har vi inte fått någon officiell förfrågan från någon klubb, säger Hammarbys fotbollschef Lasse Eriksson.
Läs mera: Spansk jakt på Chanko |
|
Back to top |
|
 |
krakra Proff
|
Posted: 22.07.2008 14:27 Post subject: |
|
|
I det minste godt å se at de ikke slår seg til ro med Tettey. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 22.07.2008 14:28 Post subject: |
|
|
Siden vi viser interesse for han er det meget muligt at det også er os som konkurrerer med Stabæk om Farnerud(ikke diskuter han her).
Uansett synes jeg det er mærkeligt at vi kigger på en defensiv midtbane, jeg synes vi generelt er godt forspændt på dne centrale del af midtbanen. Men hvis der her er snak om en spiller som er meget bedre end de vi har, kan der jo være noget om sagen. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
LarsP Proff
|
Posted: 22.07.2008 14:34 Post subject: |
|
|
Hmm, jeg følger ikke nevneverdig med på Allsvenskan, så jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke vet noe som helst om denne spilleren.
Er det noen av våre svenske venner her inne som kan fortelle de uinvidde (deriblant meg) hva denne spilleren står inne for på fotballbanen?
På forhånd takk.  |
|
Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 22.07.2008 14:35 Post subject: |
|
|
Kanskje Hamrén ser litt annerledes på ting enn hva andre gjør og har konkrete ønsker for posisjoner i laget han anser som særdeles viktige. En god motor i laget er jo alfa omega for gode lag. Skal ikke sammenligne noe, men Makelele for Chelsea er jo kjent.
Han må selvfølgelig være en klasse over de vi har fra før av. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.07.2008 14:35 Post subject: |
|
|
Louay "Lolo" Chanko är en allroundspelare som kan användas på mittfältets samtliga positioner, samt även som ytterback. Hans främsta kännetecken är fin teknik, bra passningsspel och – framförallt – en oerhörd löpstyrka.
Läs mera: Profil: Louay Chanko
Altså kan det hende vi vil bruke ham på kant. "Recon" var vel smått forelska i ham i 2003/04:
Quote: | i Malmö användes han främst som mittfältsdynamo, en roll som passade honom mycket bra. |
Greier ikke helt å tolke hvilken posisjon det var. Hvilken formasjon brukte MFF på den tida? |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 22.07.2008 14:36 Post subject: |
|
|
Jeg synes også at det er litt merkelig, ettersom Demidov åpenbart ikke er noen midtstopper og heller er en bedre midtbanespiller. I tillegg til at vi har Tettey. Men mot HamKam skal jeg ærlig innrømme at jeg savnet en midtbanesjef på midten der som kunne delt ut litt juling og vært sjef. Nå er vel ikke akkurat sentral midtbane der vi trenger folk nå, men man skal aldri si aldri. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 22.07.2008 14:39 Post subject: |
|
|
Chanko ble hentet til Hammarby i 2007 etter at han hadde blitt solgt til en gresk klubb fra Malmø FF. I begynnelsen slet han litt med å få fast plass fordi Hammarby allerede hadde Eguren + noen andre spillere. Etterhvert fikk han mere spilletid sammen med Eguren sentralt på midten til Hammarby og de var solide sammen. Er nok en av de bedre spillerne i Allsvenskan men vet ikke hvordan han vil passe inn i Norge og Tippeligaen.
Jeg har sett mange kamper med Hammarby og Chanko er en god spiller, sterk med ballen i beina og gode pasninger. _________________ You`ll never walk alone!!
Last edited by batigol on 22.07.2008 14:42; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran

|
Posted: 22.07.2008 14:41 Post subject: |
|
|
La oss bare innse det: Det blir ikke vingspill utover høsten.  _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 22.07.2008 14:48 Post subject: |
|
|
Batigol wrote: | Chanko ble hentet til Hammarby i 2007 etter at han hadde blitt solgt til en gresk klubb fra Malmø FF. I begynnelsen slet han litt med å få fast plass fordi Hammarby allerede hadde Eguren + noen andre spillere. Etterhvert fikk han mere spilletid sammen med Eguren sentralt på midten til Hammarby og de var solide sammen. |
Han fikk plassen sammen med Eguren fordi Bajen-kaptein Mikkel Jensen var ute nesten hele sesongen med skade tror jeg. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.07.2008 14:52 Post subject: |
|
|
Han gjorde uansett sine saker såpass bra at han ble belønnet med landslagsdebut mot Costa Rica i januar. I skuffelsen over ikke å ha blitt tatt ut til EM, bestemte han seg for å bytte landslag. I mai spilte han derfor en uoffisiell landskamp for Syria, hjemlandet til foreldrene. |
|
Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 22.07.2008 14:54 Post subject: |
|
|
http://youtube.com/watch?...Ib6frDKWQo - Spol fram til 1:22. Chanko på frispark.
http://youtube.com/watch?...NtMffYwDDI - Chanko på frispark. Tragisk kvalitet og vinkel på videoklippet.
Uansett, dette blir jo rent hypotetisk, men Sapara trenger litt konkurranse på frisparkmonopolet sitt. Det er lenge siden han har skrudd inn et kremmerhus nå. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 22.07.2008 15:20 Post subject: |
|
|
Ahh, endelig et overgangsrykte i den tørreste nyhetstørken på lenge...
Fra det ene til det andre det er vel nevnt flere ganger at man ønsker å kjøpe inn rutine. Vi har mange unge midtbanespillere, men få krigere og 28 er er vel en perfekt alder. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
KFF_RBK Rutinert

|
Posted: 22.07.2008 16:15 Post subject: |
|
|
Jag ska vara ödmjuk och erkänna att jag inte har så bra koll på Chanko, mer än att han bollsäker. När han var i svenska landslaget tror jag han var sedd på som högerback faktiskt men efter att Stoor bevisade vad han gick för blev inte Chanko uttagen till EM, jag tror det var så men jag är inte säker. Det kan ju tänkas att han är en bra ersättare för Roar Strand då? |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 22.07.2008 16:26 Post subject: |
|
|
2mas wrote: |
Altså kan det hende vi vil bruke ham på kant. "Recon" var vel smått forelska i ham i 2003/04:
Quote: | i Malmö användes han främst som mittfältsdynamo, en roll som passade honom mycket bra. |
Greier ikke helt å tolke hvilken posisjon det var. Hvilken formasjon brukte MFF på den tida? |
Formasjon og formasjon. De hadde Tom Prahl som trener. De startet som regel matchene med 11 mann.
En slags mix av 352/532 og tidvis 442. Høiland fungerte som back/flanke i det systemet.
Chanko var helt fantastisk den sesongen. Roar Strand med bedre teknikk og skuddferdigheter. I etterkant har han vel...tja...hora seg ut mer enn han har spilt bra!?
Veldig god spiller da. 4 år siden dog, min interl er noe utdatert. Den gang så jeg på ham som en teknisk bedre, løpssterk jevnbyrdig avløser for Strand. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
jortski Junior
|
Posted: 23.07.2008 00:02 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Han gjorde uansett sine saker såpass bra at han ble belønnet med landslagsdebut mot Costa Rica i januar. I skuffelsen over ikke å ha blitt tatt ut til EM, bestemte han seg for å bytte landslag. I mai spilte han derfor en uoffisiell landskamp for Syria, hjemlandet til foreldrene. |
Kan noen forklare meg reglene her? Kan man bytte landslag, så lenge man ikke har spilt kvalik eller sluttspillkamper til EM og VM? Er det en teoretisk fare for at Tarik enda kan velge Marokko feks? |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 23.07.2008 04:43 Post subject: |
|
|
Defensiv midtbanespiller..
Vi har allerede Norges 2 største defensive midtbanetalenter. Gi disse gutta tillit er nå min mening. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
hristo Senior

|
Posted: 23.07.2008 07:33 Post subject: |
|
|
Med tanke på hvor (tilsynelatende) stor interesse det har vært for dem synes jeg ikke det er så rart om rbk har sett på andre midtbanesplerararar. Betryggende å vite at de er litt i forkant egentlig! |
|
Back to top |
|
 |
Guffen Rutinert

|
Posted: 23.07.2008 08:45 Post subject: |
|
|
Lolo Chanko er en jättespennende spiller som gir oss en komplett erstatter etter Roar Strand - noe vi ikke har i dag. Kjøp kjøp kjøp. |
|
Back to top |
|
 |
micke Proff
|
Posted: 23.07.2008 10:50 Post subject: |
|
|
nilskristian wrote: | Med tanke på hvor (tilsynelatende) stor interesse det har vært for dem synes jeg ikke det er så rart om rbk har sett på andre midtbanesplerararar. Betryggende å vite at de er litt i forkant egentlig! |
Om tilfelle, syns jeg det er rimelig fotlaust av Rbk og ikke være i forkant på høyreback, ving og spiss plass!!! _________________ Han kan ikke skyte med venstre, han kan ikke heade, han kan ikke takle og han scorer ikke mange mål. Men ellers er han helt all right. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 23.07.2008 10:55 Post subject: |
|
|
Vel, Chanko, Jacobsen, Cooper, Lustig og Sellin er og har vært i kikkerten i det siste. En er kjøpt og to har vi bydd på. Dette kan bli, men jeg vil avvente før jeg feller en dom den ene eller andre veien. |
|
Back to top |
|
 |
krakra Proff
|
Posted: 23.07.2008 13:16 Post subject: |
|
|
I tillegg er det nok en del flere vi ikke vet om også. Det er liten tvil om at det jobbes hardt for å forsterke laget, spørsmålet er bare om de lykkes med arbeidet. Det ser ikke særlig lovende ut foreløbig. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 23.07.2008 14:50 Post subject: |
|
|
Guffen wrote: | Lolo Chanko er en jättespennende spiller som gir oss en komplett erstatter etter Roar Strand - noe vi ikke har i dag. Kjøp kjøp kjøp. |
Albert Berbatovci har potensiale til å bli en ny Roar Strand,
merk min ord. Et svært stort indreløper/midtbane talent, score
mål gjør han også. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
Hallomann Senior

|
|
Back to top |
|
 |
|