View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Ballahl Veteran

|
Posted: 15.07.2008 00:19 Post subject: |
|
|
Faens inkompetente trener, en av de verste overgangssakene i RBKs historie.
Solli fikk alt for mye tillit, denne behandlingen av utenlandske spillere har gnaget meg lenge.
Godt det har bedret seg.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2818 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 15.07.2008 15:57 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Når vi er inne på gamle kjente: Greier ikke å legge fra meg begrunnelsen til Høgmo om at Eguren var for dårlig defensivt. Det er jo nettopp det han sjøl fremhever som sin styrke! |
Jeg mener hans styrke slett ikke lå i det defensive arbeidet i perioden han var i RBK, i hvert fall - lite jobbing bakover og mye rusk og feil. Fremover derimot, der var han rågod, en målfarlig midtbanespiller ikke helt ulik en viss supermann. Men jeg mistenker nok at det var denne kampen som ble dødsstøtet for Eguren i RBK-trøya:
Quote: | Brøndby snudde 0-2 til 3-2 i løpet av 18 minutter. Dessverre skyldtes to av baklengsmålene feilpasninger fra en uheldig og udyktig Sebastián Eguren.
(...)
PS! Etter kampslutt ble det gjennomført en straffespark-konkurranse der RBK tapte 4-5 etter at Eguren hadde bommet på straffe nummer tre. |
|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.07.2008 15:31 Post subject: |
|
|
Ja, jeg Brøndby-kampen var nok kanskje avgjørende, sjøl om Høgmo lenge før hadde vraket ham pga. manglende defensive kvaliteter.
Jeg er naturligvis enig i at Eguren ikke imponerte nevneverdig i forsøkene han fikk, men Koné, Stoor og mange flere er bevis på at trenerne må gi nye spillere tid til å tilpasse seg før dom blir felt.
Som noen kanskje vil påpeke, stemmer ikke Hyka-omtalen min med Wikipedia. Støtter meg derimot til sportsdirektøren i Mainz:
2mas wrote: | Die Transferrechte lagen weder bei Olympiakos Piräus noch bei FK Tirana, wo Hyka zuletzt spielte, sondern bei seinem Heimatverein Olimpic Tirana.
"Dreiviertel seiner Vita, die im Internet kursiert, ist falsch", erzählte 05-Manager Christian Heidel gestern.
Lies mehr: Balkan-Maradona am Bruchweg |
Reservelagskampene for Olympiakos i fjor vår var tilsynelatende bare et utvidet prøvespill uten kontraktsinngåelse. Antar kontrakten med Olimpic Tirana ble inngått umiddelbart etter at han var sendt bort fra RBK.
Ser forresten at Olimpic Tirana har gjort seg bemerket i futsal med hjemmetap 3-44(!) for Charleroi i e-cupen 2003/04... |
|
Back to top |
|
 |
pelun Proff
|
Posted: 16.07.2008 18:38 Post subject: |
|
|
Noen som vet om vi fikk noe videresalgspenger for Braaten? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.07.2008 19:18 Post subject: |
|
|
Innbiller meg at Toulouse ikke betalte særlig mye mer enn Bolton, så da blir det marginalt: Bruker å være prosenter av overskytende beløp. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.07.2008 10:47 Post subject: |
|
|
Nu är landslagsbacken Mikael Dorsin i Ryssland för att nå ett kontrakt med bottenlaget FK Moskva.
Läs mera: Förväntas skriva på för IFK Moskva
He-he, ny kameratklubb?  |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 19.07.2008 16:08 Post subject: |
|
|
Keeper-Koné til PSG?
Eftersom det regnar hela tiden i Örebro och klockan inte tillåter fest ännu så hinner jag slänga upp en liten grej till. Italienaren Simone Santarelli, som Marco Simone rekommenderade, fick inte jobbet som tredjemålvakt bakom Landreau och Edel. Jakten fortsätter alltså och nu är 19-årige Ibrahim Koné med på träningarna under en vecka.
Koné, ivorian som mäter 190 cm, tillhör annars CF Excellence hemma i Elfenbenskusten. Han valdes till bästa målvakt under Toulon 2007 (Festival Espoirs de Toulon, klassisk U21-turnering) och bör därmed vara något att kolla upp i alla fall. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 21.07.2008 04:39 Post subject: |
|
|
Sivert Lund (flytter til Bergen 10.august - studier)
Har han valgt å trappe ned fotballkarrieren? _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 22.07.2008 23:56 Post subject: |
|
|
http://tv2sporten.no/arti...085119.ece
På slutten av videoen der så sier Riseth seg enig i at det har vært rovdrift på LSK-spillere (Riise). Husker en viss Riseth som var så utrolig fornøyd med Tom i vinter og mente han var som en ny Eggen. Flink gutt Vidkun, du slikker den ræva som styrer til enhver tid!
edit: http://tv2sporten.no/fotb...084865.ece
Bedre den siste lenken, intervju med Vidkun. |
|
Back to top |
|
 |
laBan Junior
|
Posted: 23.07.2008 09:51 Post subject: |
|
|
Forøvrig lurer jeg på hvordan Mr.Potetbonde vet så mye ov rovdriften som ble drevet på Riise i høst....
Forøvrig litt morsomt å lese denne: http://www.dagbladet.no/s...html/start
Quote: | - Jeg tror Lillestrøm kan kjempe om gullet, neste år og året etter, sier Riseth. |
|
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 23.07.2008 09:56 Post subject: |
|
|
laBan, Riseth uttaler seg på vegne av spillerutvalget i LSK. |
|
Back to top |
|
 |
laBan Junior
|
Posted: 23.07.2008 10:07 Post subject: |
|
|
so???? han uttaler seg om ting som har skjedd før han kom. JEg kan da ikke uttale meg om hvordan ting fungerte på min arbedisplass før jeg begynte å jobbe her. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 23.07.2008 10:27 Post subject: |
|
|
Nei, men Riseth kan uttale seg om ting som skjedde før han kom fordi han har mandat til å uttale seg på vegne av spillergruppa, og spillergruppa (som inkluderer spillere som var det før Riseth kom) støtter Riise. |
|
Back to top |
|
 |
laBan Junior
|
Posted: 23.07.2008 12:34 Post subject: |
|
|
Mulig han kan det, men om han burde det er en annen sak. Et bedre svar må vel være " jeg var ikke her i den aktuelle perioden dette skjedde, så dette har jeg ingen formening om" Og uansett hvordan man vrir og vender på det så blir det for dumt at Riseth skal syte på en trener han hyllet for et halvt år siden. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 23.07.2008 13:21 Post subject: |
|
|
Det er ingen vits å diskutere dette i og med at du ikke har skjønt hva en talsmann er. OT er det også. |
|
Back to top |
|
 |
laBan Junior
|
Posted: 23.07.2008 14:44 Post subject: |
|
|
Vet utmerket godt hva en talsmann er så kom ikke her og lek overlegen blei til meg.
Og jeg lurer fortsatt på hvordan Mr. Potetbonde vet så mye om LSK i fjor høst. Skulle jeg uttalt meg om noe (som talsmann) ville jeg opplevd det selv istedet for å bare høre på andre. Vi har selv sett i vår egen klubb hvordan det er når enkelte taler på vegne av alle, ikke alltid det stemmer men gjengs mening. (tenker her på spillerne vs. Ola By Rise)
I tillegg lurer jeg fortsatt på hvordan han kan klage på en trener han hyllet for 6 mnd siden. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 23.07.2008 15:38 Post subject: |
|
|
laBan wrote: | Vet utmerket godt hva en talsmann er |
Er du helt sikker på det? |
|
Back to top |
|
 |
laBan Junior
|
Posted: 23.07.2008 21:27 Post subject: |
|
|
Ja, derfor jeg sier hva jeg ville gjort om jeg var talsmann. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 24.07.2008 00:01 Post subject: |
|
|
laBan wrote: | Og jeg lurer fortsatt på hvordan Mr. Potetbonde vet så mye om LSK i fjor høst. |
Det er vel neppe mer komplisert enn at han har deltatt på spillermøter og fått med seg gruppas syn på saken. Som talsmann er det vel da greit at han er den som uttaler seg om det. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.07.2008 00:49 Post subject: |
|
|
Real Salt Lake general manager Garth Lagerwey confirmed the signing of midfielder/defender Robbie Russell Wednesday afternoon.
"He's exactly the type of player we want. He is (like) Nat Borchers. He is an American player that's had success over in Europe and become a better player," said Lagerwey.
Read more: RSL signs midfielder/defender Russell |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 24.07.2008 00:54 Post subject: |
|
|
Ja, for Nat Borchers hadde storsuksess i Odd. Han imponerte ihvertfall aldri meg. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.07.2008 01:05 Post subject: |
|
|
Han fikk vel spille i alle fall. Ikke alle amerikanerne i norsk fotball som gjør det. |
|
Back to top |
|
 |
|